Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

De titel van dit topic moet ik misschien ook wel veranderen. Er komt een nieuw projectiescherm met masking. En misschien ook nog een (ja ja) andere projector. Omdat het om een behoorlijk bedrag gaat ben ik behoorlijk aan het twijfelen tussen een Sony VW270, een JVC X7900 en een N5. Luxe probleem....

skyfox

Draai je veel hdr materiaal? Dan is de N5 momenteel heer en meester. Sony tikt net wat meer punten af op het gebied van motion flow. De X7900 is het contrastmonster als hdr niet zo belangrijk voor je is en je geen last hebt van de 4k eshift ruis.

Mooie ontwikkelingen zeg! Scherm met masking is wel een echt lekkere upgrade voor elke beamer. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zymotic

Tot nu toe speelde HDR nog geen rol omdat ik het toch niet kon afspelen, maar dat zal in de toekomst wellicht veranderen  ;D

Zymotic

Twijfel twijfel, zat me te bedenken dat ik er met de projector alleen nog niet ben. Mijn Marantz SR6006 ondersteund geen 4k througput en mijn Dune Base 3D speelt ook geen 4k af. Dus deze zou ik dan ook moeten vervangen  :lookaround:

MLCinema

Quote from: Zymotic on August  9, 2020, 06:20:53
Twijfel twijfel, zat me te bedenken dat ik er met de projector alleen nog niet ben. Mijn Marantz SR6006 ondersteund geen 4k througput en mijn Dune Base 3D speelt ook geen 4k af. Dus deze zou ik dan ook moeten vervangen  :lookaround:
Ja dat houdt je toch. Je upgrade 1 component en dan volgen er meer.

Alledrie mooie projectoren[emoji4]. Succes met de keuze!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Als je nu en in de toekomst die investering niet wilt maken dan zou denk ik de x7900 je allerbeste keuze zijn. Voor de N5 en Sony wordt alles door de pj geupscaled naar 4k. Anders is een afspraak bij een van de sponsoren misschien een goed idee, om de projectoren eens naast elkaar te zien. Kan je gaan voor wat jij het mooiste beeld vind geven. (Kijk ik de demo overigens graag met je mee [emoji56])
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zymotic

Ik lees dat de upscaling van de JVC niet zo best is. Als ik dit de Zapitti 4k HDR laat doen, is het dan beter? Iemand hier ervaring mee?

Gerjan1994

Ik wou een tijdje geleden ook upgraden en ben van een optoma hd144x Epson tw7300 gegaan.
Ik vind het plaatje dat hij neerzet erg mooi.
Volgens mij staat er ook nog een epson in de marplaats sectie.
Ik weet niet of dit een upgrade voor je is en het zou natuurlijk stukken minder zijn dan de bovengenoemde beamers.
Maar ook een stuk beter betaalbaar  ;D

Word beetje bij beetje geen low budget meer ?  :laugh:

Zymotic

Als de upgrades doorgaan, dan zal ik idd de titel moeten aanpassen ;D. Het is ook niet zo dat ik nu ontevreden ben. De HW55 zet nog steeds een heel mooi plaatje neer. Is het plaatje wat de N5 bijvoorbeeld neerzet het verschil in het bedrag waard. Het blijft een hoop geld. Het scherm komt er sowieso. Ik vind masking echt meerwaarde hebben. Het huidige scherm is ook niet helemaal wit, eerder gebroken wit.

Misschien is het wel verstandig om eerst het nieuwe scherm op te hangen en dan nog eens kijken naar de HW55.

Gerjan1994

Ja precies,

Ik denk altijd als het product bijv 3x duurder is is het dan ook 3x zo goed ?  ;D

Zymotic

Ik heb even mijn twee topics samengevoegd ( dat kan ik nu helemaal zelf  ;) )  Was een beetje onnodig om er twee te hebben.

denoontje

Quote from: Gerjan1994 on August  9, 2020, 13:53:09
Ja precies,

Ik denk altijd als het product bijv 3x duurder is is het dan ook 3x zo goed ?  ;D
Kwestie van testen[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zymotic

Het idee wat ik nu heb is de volgende setup:

Beamer :  JVC N5
Scherm : WS Spaluto Multiformat 2:35cm breed
Mediaspeler : ZAPPITI ONE SE 4K HDR
Receiver : 2e hands Denon 2400 oid . In iedergeval 4K en Atmos compatible.

denoontje

Mooi hoor, ook nOg een diskspinner?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zymotic

Ik had vorig jaar een LG  UBK80 gekocht in de aanbieding bij BCC, geen idee eigenlijk hoe deze presteert  ;D

Zymotic

Kan iemand mij vertellen hoe de JVC is om tv te kijken (voetbal/F1)?

reza

Quote from: Zymotic on August 11, 2020, 21:03:19
Kan iemand mij vertellen hoe de JVC is om tv te kijken (voetbal/F1)?

Prima?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

#292
Dat is best wel een serieuze upgrade.

Nadeel met tv kijken op de jvc bij mij is het 1080i signaal. Maar hij presteert beter dan de Epson 7300 op dit vlak die ik hiervoor had. Smoother.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Ik kijk altijd f1 op de n7 met een horizon box...
Full action[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zymotic

Wordt dat ook nog een beetje ge-upscaled?

denoontje

Gaat prima voor mij...
Gaaf hoor f1 op 260 breed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Weet niet wat die nieuwe ziggo 4k box doet..maar volgens mij is ziggo sport gewoon hd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zymotic

Eerste upgrade is besteld bij Vik: W S GR MultiformatFrame, 16:9 235x132cm, vert. Mask. 21:9 buitenmaat 256 x 162 en 13 kilo)


PascalP

Quote from: Zymotic on August 13, 2020, 10:12:55
Eerste upgrade is besteld bij Vik: W S GR MultiformatFrame, 16:9 235x132cm, vert. Mask. 21:9 buitenmaat 256 x 162 en 13 kilo)

:clapping: :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"