Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Meeste beeldweergevers staan standaard te rijk met kleuren, te rood, te groen, te geel, etc. Als je dat gewend bent is het na een calibratie altijd even wennen. Maar als je daar eenmaal aan gewend bent, dan wil je niet anders meer :)

Veel kijkplezier met je calibreerde beamer :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Voorlopig even geen film kijken....

Nu ik geen CRT meer heb (tijdje al..) toch maar eens besloten de boel om te draaien. Ik ga nu met de stoelen onder het raam zitten. Ook de vloerbedekking gaat er uit, en wordt vervangen door zwarte. En kijken wat we nog meer tegenkomen :-)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Net een afspraak gemaakt met Toine (Soundscapes) om eens te komen meten en een advies te geven. Ik ben erg tevreden over het beeld, nu de akoestiek aanpakken. Aangezien ik de HT zolder opnieuw wil aankleden, lijkt me dit een goed moment.

Als alles goed gaat komt Toine 1 mei langs. Ik ben erg benieuwd!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Goed om te weten dat Toine ook zo ver naar het noorden werkt. Dat opent perspectieven.
;)

Hij doet een (paar) meting(en) en geeft direct een advies of gaat hij dat later uitwerken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Het werkgebied van Toine is heel Nederland én België ;) Wat Toine precies doet bij een meting hangt af van de keuze. Die staan overigens hier: http://www.soundscapes.nu/dienst.html

Mijn keuze was meting, rapport met plan van aanpak en bouwplannen, hermeting en eindrapport. Uiteindelijk na de hermeting een nieuw rapport gevraagd met verbeteringen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Quote from: HTip on March 20, 2012, 16:01:17
Het werkgebied van Toine is heel Nederland én België ;) Wat Toine precies doet bij een meting hangt af van de keuze. Die staan overigens hier: http://www.soundscapes.nu/dienst.html

Mijn keuze was meting, rapport met plan van aanpak en bouwplannen, hermeting en eindrapport. Uiteindelijk na de hermeting een nieuw rapport gevraagd met verbeteringen.

Zo, die zal veel kilometers maken.  :unhappy:
Ik zal de site eens een keer grondig bekijken. En als ik van de financiele schok ben bekomen (een ruimte inrichten kan zomaar uit de klauwen lopen :omg:) zal ik ook eens kijken of ik Toine kan inschakelen.
Eerst maar even de ervaringen van Zymotic aanhoren.......

Jouw aanpak was wel heel erg volledig neem ik aan?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Ik denk dat Jean Sibelius het meest uitgebreide pakket heeft ;) Mijn pakket was 3, 5, 8 en dat 2x :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Bij wordt het niet zo heel uitgebreid (denk ik nu haha) moet ook wel betaalbaar blijven. Maar als het goed is, doe je dit éénmalig.

HTip

Quote from: Zymotic on March 20, 2012, 17:40:27
Bij wordt het niet zo heel uitgebreid (denk ik nu haha) moet ook wel betaalbaar blijven. Maar als het goed is, doe je dit éénmalig.
Het kan inderdaad ook in 1 keer, maar op dat moment vonden we met name de bass traps een te grote investering. Dat is ook het mooie van een op maat advies ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Als ik de helft kan realiseren van wat jij heb, ben ik al tevreden. Erg mooi hoor!! :clapping:

HTip

Thanks! Het leuke van mijn aanpassingen is dat de meeste onzichtbaar zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Afgelopen dinsdag is Toine (Soundscapes) langs geweest voor een meting. Het viel allemaal reuze mee. Hieronder de grafiek:


Inmiddels een Behringer Feedback destroyer gekocht om mijn sub nog wat te tunen. Dit is een makkelijkere oplossing en goedkoper dan basstraps te gaan bouwen. Dus vandaar de keuze op dit eerst te gaan proberen.

HTip

Quote from: Zymotic on May  5, 2012, 13:20:40
Afgelopen dinsdag is Toine (Soundscapes) langs geweest voor een meting. Het viel allemaal reuze mee. Hieronder de grafiek:


Inmiddels een Behringer Feedback destroyer gekocht om mijn sub nog wat te tunen. Dit is een makkelijkere oplossing en goedkoper dan basstraps te gaan bouwen. Dus vandaar de keuze op dit eerst te gaan proberen.
Nette grafiek! :worship: Alleen wat problemen in het laag. Krijg je ook een rapport/plan van aanpak?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Ik heb inderdaad een heel rapport binnen. Eerst dus even aan de gang met de DSP daarna nog wat aan de gang met demping en wat flutter echo weg halen.

Zymotic

Net even snel een stukje Avatar 3D gekeken. Wat een beleving is dat!! Mooiste 3D ervaring die ik tot nu toe gehad hebt. Mooie effecten en haarscherp beeld. Daar word ik nou blij van  ;D

Zymotic

Afgelopen week weer wat films gekeken en het viel me op een gegeven moment op dat het beeld wat scherper was en er wat meer detailering in zat. Tevens waren de zwarte vlakken rustig. Voorheen zag ik daar wel eens een paar blauwe pixels in verschijnen.
Ik vroeg me af hoe dat nou kwam. Toen bedacht ik me dat ik voor mijn vakantie de HDMI kabels anders had aangesloten. Van de Marantz SR6006 naar de HW30 projector had ik nu ook een Audioquest Forest ipv een noname (wel een degelijke) HDMI.

Nu was ik zelf altijd redelijk sceptisch over kabels. Maar dit maakte bij mij wel degelijk verschil. Ik sluit niet uit dat de noname een slechte kabel is, maar ik weet nu wel dat een goede kabel belangrijk is.

Zymotic

De zomervakantie is weer in zicht, en aangezien we al 3 weken weg zijn geweest in mei, heb ik genoeg tijd om wat te gaan veranderen in mijn HT.

De bedoeling is om de vloerbedekking te wisselen van rood naar antraciet. De 2 Billy kasten gaan de ruimte uit en daar komen ( als het lukt) Retrowave diffusie panelen met verlichting er achter. En de 4e bioscoopstoel komt weer terug.
Tevens gaat er weer wat verf overheen en wil ik de kabels achter plinten plaatsen.

Genoeg te doen weer :) 

Zymotic

De diffusie panelen zijn besteld bij BB&G, als het goed is komen ze deze week nog binnen en kan ik aan de slag.

clockwork

Lekker bezig!

Heb je die panelen en plaatsing gekozen op basis van de metingen van Thingman?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

De panelen heb ik gekozen omdat ik ze mooi vind, en ik eigenlijk alleen maar diffusie nodig heb volgens de metingen. De plaatsing wordt bepaalt door te testen. (spiegel)

clockwork

 Oke. Dan ben ik benieuwd naar het resultaten en de plaatjes natuurlijk.  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

De Mutrox panelen voorzien van de 3e laag verf. Piepschuim blijft lastig dekkend te krijgen. Maar het is geen vervelende klus gelukkig.

Morgen maar eens foto's maken :-)

En sinds gisteren weten we dat we weer een kindje krijgen  :pompom: Erg leuk nieuws aan het begin van de zomervakantie!

Zymotic

Vanochtend met mij pa de nieuwe vloerbedekking gelegd. Ik ben er erg tevreden over!




(bruine vlek is schaduw van het dakraam ;-) )