Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Ik zit altijd vol bewondering naar alle projecten hier te kijken. En misschien is het wel leuk om daar mijn steentje aan bij te dragen. Alleen wanneer open je nou een Topic...doe je dat wanneer je nog helemaal niets hebt, of wanneer je bijna klaar bent ::). Ik heb gewoon voor vandaag gekozen omdat ik vandaag jarig ben ;D

Sinds een half jaar heb ik samen met mijn vriendin een huis in Alkmaar gekocht. En bij het kijken naar huizen is natuurlijk het eerste waar je naar kijkt, of er ruimte voor je HT is. Mijn vriendin vond dat wat minder logisch dan ik, maar ze ging er mee akkoord. Het is een woning geworden met, de titel van dit topic zegt het al, ruime zolder.

Ik had al een Sony 1270 CRT in mijn vorige appartement en die hangt sinds een tijdje op z'n plek. Ook mijn zelf gefrabriceerde scherm (mdf + latex) hangt nu. We kunnen dus al een filmpje kijken.

Het scherm wordt binnenkort vervangen door een doek. Na lang twijfelen en een hoop informatie heb ik toch besloten een "Tommy" doek te bestellen. Ik heb het idee dat deze makkelijker strak op een frame te krijgen is dan andere soorten doek op rol.

In de 2e helft van augustus komt Rob de CRT calibreren op het nieuwe doek. Als het goed is heb ik dan een nog mooier beeld dan nu. :o

Tevens komt er binnenkort vloerbedekking op de grond en misschien een deel op de wand. En alles moet nog geschilderd worden (zwart of heel donker grijs).

Ik heb tijdelijk al 2 van de 4 bioscoopstoelen neergezet om al een beetje te genieten.

De apparatuur die ik momenteel gebruik:

Projector : Sony 1270 CRT JVC RS-1Sony HW30
DVD-speler: Denon 1600 + PSM1
BluRay speler: Oppo 83, PS3
Media speler: HD Dune Smart D1
Versterker : Sony 840QS Arcam AVR-250 Marantz 6006
Front Speakers: JMLabs Cobalt 816
Center: JMLabs Cobalt CC
Rear: JMLabs Cobalt R
Sub:JMLabs Cobalt SW

grt
Patrick

M.G

 ;D gefeliciteerd.

En ben benieuwd naar de foto's.

wh-vanderpost

Gefeliciteerd dan, zou ik zeggen!
... en inderdaad .. foto's ;D ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Oracle

Ik sluit mij volmondig aan bij M.G!

Feli!!!

Foto's!!!

;D

Groet,
Mark

reza

hiep hiep hoi, en inderdaad foto,s ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vanderheijden

gefeliciteerd  :D
Heb je al een idee hoe het eruit gaat zien? (model in sketchup op zo?)

    grt jeroen

stevieB

Gefeliciteerd!  ;D

Wat zijn de afmetingen van je zolder? Enne, tsja, FOTO'S !!!!!! ;)

Succes  O0

Gr StevieB
Under construction.....

Zymotic

De afmetingen van de zolder zijn ongeveer 4 x 4. Ik zal vrijdag proberen foto's te plaatsen.

Enne bedankt voor de felicitaties  ;D

TheSpeedSkater

Ja, gefeliciteerd en succes met je HT !!

Genieten hoor
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

graafke

gefeliciteerd  ;D hoe ons op de hoogte dmv foto's daar zijn we gek op  ;D

Sjors

Waar blijven die foto's?  :(






















;D ;)

Zymotic

Dit weekend gaat niet lukken. Ik ga namelijk zo naar Antwerpen (kadootje van mijn vrouwtje ;D)

Ik doe mijn best om zondag wat te posten.

RonG

lol, heb net mijn HT online gezet en ik ben as Maandag jarig!!

gr,

Ron

Sjors

Quote from: ron gielgens on July 22, 2005, 16:44:34
lol, heb net mijn HT online gezet en ik ben as Maandag jarig!!

gr,

Ron

Feli!  8)

Groet, Sjors

Zymotic

even een update-je. We zijn druk bezig O0



reza

Ziet er goed uit. Zijn dat bios-stoelen of relax stoelen, zien er goed en lekker uit om te zitten, mijn complimenten :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Hey Reza, volgens mij zijn het dezelfde stoelen als wat jij hebt. Ik heb alleen het idee dat ik ze wat anders in elkaar heb gezet dan jij. Als jouw stoelen ook uit Hoofdorp komen (2 stuks voor €160), dan moet je eens proberen de onderste kussen verder naar achter te doen, dus de voorste "bolling" in de kuip te plaatsen.

grt
Patrick

reza

Quote from: Zymotic on July 29, 2005, 12:35:47
Hey Reza, volgens mij zijn het dezelfde stoelen als wat jij hebt. Ik heb alleen het idee dat ik ze wat anders in elkaar heb gezet dan jij. Als jouw stoelen ook uit Hoofdorp komen (2 stuks voor €160), dan moet je eens proberen de onderste kussen verder naar achter te doen, dus de voorste "bolling" in de kuip te plaatsen.

grt
Patrick
Komen inderdaad uit Hoofddorp, en kosten inderdaad 160 p2 maar hoe bedoel je dat precies,want volgens mij kunnen ze niet verder naar achteren!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Quote from: reza on July 29, 2005, 12:41:31
Komen inderdaad uit Hoofddorp, en kosten inderdaad 160 p2 maar hoe bedoel je dat precies,want volgens mij kunnen ze niet verder naar achteren!

Je hebt nu de houten strip (onder aan de voorkant) tegen de kuip aan liggen, deze moet in de kuip liggen. Het past echt ;)

reza

Nou ik ga ze even uit elkaar halen om precies te kijken wat je bedoelt, ik kan me eigen geen houten strip herrinneren namelijk ??? maar ga even op onderzoek uit  ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Laat maar even weten of het gelukt is, anders zal ik er even wat foto's van maken.

reza

Quote from: Zymotic on July 30, 2005, 12:17:28
Laat maar even weten of het gelukt is, anders zal ik er even wat foto's van maken.
Nou maak maar foto,s want ik kan kijken wat ik wil maar ik heb geen houten strip onder aan mijn voorkant, en ik kan ze echt niet verder naar boven schuiven!
Als je er van foto,s van kan maken dan kan ik zien wat je bedoelt.
Gr. Reza
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

4Lph4Num3r1c

Nog Gefeliciteerd!  Ik was ook de 20e jarig ('78)

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, afgelopen vrijdag hebben ze bij mij het hout en de gipsplaten geleverd en ga dus ook volop op zolder aan de slag. Maar kan nog wel wat inspiratie gebruiken :)

Dus als je nog wat foto's hebt graag :D

Ik zie dat je ook zo'n groot kantelraam hebt op zolder, krijg je het desondankt wel donker genoeg op zolder? Zo ja, hoe doe je dat en bevalt het?

Mvg

Vincent


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

ik zal ze zo posten. Ik heb al een stoel in elkaar gezet voor je.