Iemand suggesties voor zelfbouw luidsprekers?

Started by Sebastiaan, July 18, 2005, 16:26:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sebastiaan

Quote from: Fireman on July 21, 2005, 15:59:52

En deze niet te vergeten: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=29432.0

;D ;D ;D

Ik denk niet dat mijn vriendin daar vrolijk van word. Ze vind me'n versterker al groot  :-\ laatstaan die speakers...
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

Interficior

Quote from: Sebastiaan on July 21, 2005, 16:32:27
Ik denk niet dat mijn vriendin daar vrolijk van word. Ze vind me'n versterker al groot  :-\ laatstaan die speakers...
Makkelijke keuze dan toch? ;D

Maar je wilde toch sowieso al zuilen? Volgens mij zijn die niet erg veel groter. Maar dat zijn wel mooie speker die fireman daar neerzet. Het ware dat ik ze niet zo mooi vind door dat de sub breder is dan de rest, maar dat mag de pret niet drukken voor de geluidskwaliteit.
Take it or lease it

Sebastiaan

Quote from: Fineermannetje on July 21, 2005, 19:08:31
kijk ook eens naar mijn eigen ontwerp, ik krijg vooral van vrouwelijke kanten goede reacties ivm maat en uitvoering.
Het klinkt ook nog eens waanzinnig goed!! Filterontwerp kan ik je dan ook geven als je het voor je houdt. Dit is een combinatie die nog niet verkocht wordt.

groeten en succes met je keuze!

Dennis

Ze zien er idd erg mooi uit! Heb je ook een betere kwaliteits foto van? (van het eindresultaat).  En wat heeft jou ontwerp ongeveer gekost?
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

TheBaz

#28
Quote from: Sebastiaan on July 21, 2005, 22:03:13
Ze zien er idd erg mooi uit! Heb je ook een betere kwaliteits foto van? (van het eindresultaat).  En wat heeft jou ontwerp ongeveer gekost?

Ik denk dat dit je vraag beantwoord?
D'apollito van Fineermannetje
Ik vind dit echt een hele mooie speaker!
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

DIY_Freak

Quote from: Sebastiaan on July 20, 2005, 16:39:10
Ik had idd die Ultimo's ook al in gedachten, ik las dat ze tot 100kHz gaan is dat ook zo? Maar ik heb persoonlijk zoiets van dat luisteren niet veel zin heeft omdat het thuis toch anders klinkt. Ik ga meer uit van tests en reacties van andere mensen.
Kamerakoestiek doet een hoop, dat klopt. Maar je kunt bij Speakerland uitstekend vast te stellen dat er een aardig karakterverschil zit tussen de Ref+ en de ultimo.cJammergenoeg is de basweergave daar aan de forse kant, dus die afstemming zul je wel in je eigen huiskamer vast moeten stellen. Het is volgens mij mogelijk om de speaker op proef te krijgen ls je serieus geinteresseerd bent.\

Ik zou daar ook eens gaan luisteren naar de Seas 'EX 4'. Diep, maar minder volle basweergave in vergelijking met de SS paketten, een kristalheldere midengebied en mooie hoogweergave. Ze zouden dat ontwerp eigenlijk over moeten doen met de Seas G550 tweeter voor een nog mooiere hoogweergave wat waarschijnlijk beter aansluit bij het midden. En als we dan toch bezig zijn, twee Seas L22 (of de good old L21), actief, in een gesloten kast voor de bas  ;D
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

#31
check hier een overzicht van al die modellen -> http://www.audiocomponents.nl/index-nl.htm


EDIT: weet iemand de informatie over de A4 en dan de MK II versie. Dat is de versie met de 9700 versie (tweeter)

en dan ook voornamelijk het filter. Is dat veel anders opgebouwd?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Sebastiaan

Quote from: DIY_Freak on July 23, 2005, 01:08:50
Kamerakoestiek doet een hoop, dat klopt. Maar je kunt bij Speakerland uitstekend vast te stellen dat er een aardig karakterverschil zit tussen de Ref+ en de ultimo.cJammergenoeg is de basweergave daar aan de forse kant, dus die afstemming zul je wel in je eigen huiskamer vast moeten stellen. Het is volgens mij mogelijk om de speaker op proef te krijgen ls je serieus geinteresseerd bent.\

Ik zou daar ook eens gaan luisteren naar de Seas 'EX 4'. Diep, maar minder volle basweergave in vergelijking met de SS paketten, een kristalheldere midengebied en mooie hoogweergave. Ze zouden dat ontwerp eigenlijk over moeten doen met de Seas G550 tweeter voor een nog mooiere hoogweergave wat waarschijnlijk beter aansluit bij het midden. En als we dan toch bezig zijn, twee Seas L22 (of de good old L21), actief, in een gesloten kast voor de bas  ;D

Ik ga volgende week op vakantie en daarna ga ik toch maar even langs om te luisteren. Mijn voorkeur gaat uit naar de Ref+ omdat ik het ontwerp wel erg mooi vind.
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

kuiperik

Lijkt me geen slechte keuze  ;)



Maar wel eerst thuis beluisteren, indien mogelijk....
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Sebastiaan

Quote from: kuiperik on July 23, 2005, 12:03:34
Lijkt me geen slechte keuze  ;)



Maar wel eerst thuis beluisteren, indien mogelijk....

Thuis beluisteren is nu niet een optie omdat ik nog bij mijn pappie en mammie woon. Hoop eind van het jaar me'n eigen huisje te hebben. Dus ik wil me'n hele set compleet hebben voor dat ik het huis uit ben.
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

DIY_Freak

Quote from: Sebastiaan on July 23, 2005, 12:16:37
Thuis beluisteren is nu niet een optie omdat ik nog bij mijn pappie en mammie woon. Hoop eind van het jaar me'n eigen huisje te hebben. Dus ik wil me'n hele set compleet hebben voor dat ik het huis uit ben.
Is het niet beter om eerst je nieuwe luisterruimte te hebben en vervolgens de speaker uit te zoeken?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

fireman

Quote from: Fireman on July 23, 2005, 09:43:07
check hier een overzicht van al die modellen -> http://www.audiocomponents.nl/index-nl.htm


EDIT: weet iemand de informatie over de A4 en dan de MK II versie. Dat is de versie met de 9700 versie (tweeter)

en dan ook voornamelijk het filter. Is dat veel anders opgebouwd?

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Sebastiaan

Quote from: DIY_Freak on July 24, 2005, 16:39:55
Is het niet beter om eerst je nieuwe luisterruimte te hebben en vervolgens de speaker uit te zoeken?

Ik heb liever me'n set compleet en dan een huis, anders komt er voorlopig niks van terecht. En nu kan ik een huis uitzoeken die bij mijn speakers passen  ;D
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

DIY_Freak

Quote from: Sebastiaan on July 24, 2005, 18:29:25
Ik heb liever me'n set compleet en dan een huis, anders komt er voorlopig niks van terecht. En nu kan ik een huis uitzoeken die bij mijn speakers passen  ;D
;D ;D ;D
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

fgroen

Quote from: Fineermannetje on July 25, 2005, 18:04:30
Totaal                                           1999 euro, dat is een mooi bedrag!

geen geld.  8) ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Sebastiaan

Quote from: Fineermannetje on July 25, 2005, 18:04:30

Spikes  (superspikes)                   :49 euro
Dempingmateriaal                        :50 euro
Filtercomponenten en soldeer     :200 euro
Lijm, schroeven, doek, enz.         :100euro
Hout en fineer                              :? gratis of ongeveer 250 euro
Aluminium voor basp. en filterpl.  : 50 euro
==============================================
Totaal                                           1999 euro, dat is een mooi bedrag!


Zo kom ik nooit aan mijn speakers... Ik vind ze heel mooi en zullen vast heel goed klinken maar ik heb het geld daar ff niet voor.  :-\
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

fgroen

Als de Ref+ een overweging is, zou je eens kunnen kijken naar de speakerbezetting van Jan's Ligne Ceramique. (Thiel C2-12, C2-79 en Eton 8/472 woofer). Dat scheelt t.o.v. de soup alweer zo'n 200 Euro per speaker, en volgens mij kom je zo binnen het budget waarvoor ook een paar Ref+ speakers gebouwd kan worden. Is dus een reëele keuze, wil ik daarmee zeggen.

Als je binnen je oorspronkelijke budget (400-500 per speaker) wilt blijven, dan zul je ergens water bij de wijn moeten doen, ben ik bang.  :-\

Hoe dan ook, uiteindelijk moet het voor jou werken (zowel qua budget en klank).

Welke speakers heb je intussen al gehoord, en wat zijn je bevindingen?

By the way, ik heb tzt nog een paar mooie 3-weg transmissielijn speakers met behoorlijk wat WOW effect tijdens het kijken naar films in de aanbieding...  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.