SACD: The War of the Worlds

Started by NielsLu, June 21, 2005, 22:42:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Binnenkort kom de nieuwe The War of The Worlds film uit, met een soundtrack van John Williams. Maar Sony heeft de versie uit 1978 van componist Jeff Wayne opnieuw uitgebracht. :)

Deze soundtrack is uitgegroeid tot een echte klassieker. Op deze hybride dubbel SACD staat het ge-remasterde album in Stereo en op Super Audio laag staat de 5.1 Surround Sound Versie. De twee discs zijn verpakt in een mooie digipack met een 48 pagina's tellend boekje. 8)

Bron: www.hifi.nl: http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=19997&cat=&page=

Ik heb de cd besteld. Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Oeps...

Ik kom er net achter dat ik deze heb geplaatst in "de markt"  :-[

Kan een moderator deze verplaatsen?

Groetjes,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

ajbeefde

#2
Quote from: NielsLu on June 21, 2005, 22:42:14
Binnenkort kom de nieuwe The War of The Worlds film uit, met een soundtrack van John Williams. Maar Sony heeft de versie uit 1978 van componist Jeff Wayne opnieuw uitgebracht. :)

Deze soundtrack is uitgegroeid tot een echte klassieker. Op deze hybride dubbel SACD staat het ge-remasterde album in Stereo en op Super Audio laag staat de 5.1 Surround Sound Versie. De twee discs zijn verpakt in een mooie digipack met een 48 pagina's tellend boekje. 8)

Bron: www.hifi.nl: http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=19997&cat=&page=

Ik heb de cd besteld. Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Niels

Niet binnenkort :)

Heb deze afgelopen zaterdag al aan weten te schaffen, en zoals een echte liefhebber het doet meteen de mooiste box genomen.

Collecteors edition welke bestaat uit:

2 sacd's
4 cd's met allerlei mixen en andere rariteiten
1 dvd met eenzeg maar tot stand komen van de musical, veel muziek.

En alles zit mooi verpakt in een groot boek, ter groote van de LP met mooie illustraties.

Voor de liefhebbers een leuke link:
http://www.thewaroftheworlds.com/news/newsstory.aspx?id=10
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

NielsLu

Excuses voor het verkeerd plaatsen.  :-\ Bedankt voor het plaatsen...  :)

Quote from: ajbalmere on June 21, 2005, 23:17:31
Niet binnenkort :)

Heb deze afgelopen zaterdag al aan weten te schaffen, en zoals een echte liefhebber het doet meteen de mooiste box genomen.

Collecteors edition welke bestaat uit:

2 sacd's
4 cd's met allerlei mixen en andere rariteiten
1 dvd met eenzeg maar tot stand komen van de musical, veel muziek.

En alles zit mooi verpakt in een groot boek, ter groote van de LP met mooie illustraties.

Voor de liefhebbers een leuke link:
http://www.thewaroftheworlds.com/news/newsstory.aspx?id=10

Wat vind je van de geluidskwaliteit? De kwaliteit van de originele cd viel me altijd een beetje tegen. Ik heb begrepen uit het artikel van hifi.nl dat ook de stereo cd laag ge-remasterd is. Klopt dit of geldt dit alleen voor de 2ch sacd track?

Groetjes,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

ajbeefde

Quote from: NielsLu on June 22, 2005, 17:45:30
Excuses voor het verkeerd plaatsen.  :-\ Bedankt voor het plaatsen...  :)

Wat vind je van de geluidskwaliteit? De kwaliteit van de originele cd viel me altijd een beetje tegen. Ik heb begrepen uit het artikel van hifi.nl dat ook de stereo cd laag ge-remasterd is. Klopt dit of geldt dit alleen voor de 2ch sacd track?

Groetjes,

Niels

Geluidskwaliteit van de sacd's is prima, ik heb tot nu toe alleen de 2ch geluisterd, de surroundchannel ga ik vd week even luisteren.  De sacd 2ch vindt ik persoonlijk beter klinken dan de originele cd's, mag natuurlijk ook wel  :)

De originele lp's klinken trouwens ook wel  :) :)
Ik heb hier een paar sets liggen waarvan 1 set pas 1x op de draaitafel heeft gelegen sinds 1978..
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

NielsLu

Quote from: ajbalmere on June 22, 2005, 22:28:27
Geluidskwaliteit van de sacd's is prima, ik heb tot nu toe alleen de 2ch geluisterd, de surroundchannel ga ik vd week even luisteren.  De sacd 2ch vindt ik persoonlijk beter klinken dan de originele cd's, mag natuurlijk ook wel  :)

De originele lp's klinken trouwens ook wel  :) :)
Ik heb hier een paar sets liggen waarvan 1 set pas 1x op de draaitafel heeft gelegen sinds 1978..

Maar hoe is de geluidskwaliteit van de "gewone" cd laag?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

ajbeefde

Quote from: NielsLu on June 22, 2005, 23:26:35
Maar hoe is de geluidskwaliteit van de "gewone" cd laag?

Heb ik nog niet beluisterd...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Paul1967

#7
Nou hij is dus al uit sinds de 18e en hij is werkelijk grandioos.
Ik heb de normale sacd pack (dus niet de collector box). Alles is opnieuw geremastered met de nieuwste technieken (geen spatje ruis o.i.d. te bekennen) en voor het eerst ook in 5.1!!
Dat laatste is werkelijk STUNNING zoals op het hoesje staat vermeld d.m.v. een stikker.
De voice over van Richard Burton komt kraakhelder uit de center. Het geheel is gelukkig niet te agressief gemixed.
Zowel de stereo (veel beter dan de gewone cd) als de mc laag klinken uitstekend.
Echt een topper onder de sacd's. Niet twijfelen maar aanschaffen die handel. :) ;)