TAG McLaren in de polder - met een kritisch oor naar een zuivere set

Started by wil, July 11, 2005, 16:39:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Johnny_Bravo on July 12, 2005, 13:00:48
Waarschijnlijk komt dat door de schakeling / bekabeling voor de voeding....
Er gaat immers maar 1 kabel in.

Dan moet je ook maar 1 stekker in een contactdoos stoppen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Johnny_Bravo

Dat klopt........
Op het moment dat er wat afgeleverd is aan het apparaat, heb je vervolgens per schakeling alleen maar verlies

blue-eyes

Wat gaan we nu doen dan?

Wie neemt wat mee? Ik denk bij nader inzien dat ik de 50-60 kg ML EV toch maar thuis laat. Zeker gezien de reactie van Raphie mbt omwisselen, etc.

Als compensatie neem ik wel een lekker stukje baksel mee ;D

p.s. Audiofiel, dan maar een extra meeting bij mij om de ML38 er tussen te hangen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on July 14, 2005, 19:55:48
p.s. Audiofiel, dan maar een extra meeting bij mij om de ML38 er tussen te hangen?

Is ook prima hoor, maar als we dat doen, dan neem ik morgen de No.28 mee met de Parasound loopwerk en DAC. Is minder zaken loskoppelen en toch vrijwel dezelfde identieke klank. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Johnny_Bravo

Ik ben benieuwd naar de uitslag van de aanwezigen.....

Voor een van de aanwezigen kan ik het oordeel al geven  ;)

wil

Quote from: Audiofiel on July 14, 2005, 22:18:51
Is ook prima hoor, maar als we dat doen, dan neem ik morgen de No.28 mee met de Parasound loopwerk en DAC. Is minder zaken loskoppelen en toch vrijwel dezelfde identieke klank. ;)
Eens zien, BE neemt een baksel mee, AF een stereopre met loopwerk en DAC, dan zal ik voor wat verfrissende muziek van zeer verschillende genres en de chips (olijfolie-vrij... bestaat dat?) zorgen. Qua dranken ben ik heel makkelijk: ik drink alles en aangezien ik in de luxe verkeer dat ik niet hoef te rijden mag dat best een biertje of wijntje zijn.

Zijn er verder nog wensen voor de heren  :P  O0

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

helemaal goed dan, inderdaad jongens neem allemaal ff wat leuke muziek mee (kan ik m'n shoppinglist ook weer uitbreiden )  :D

Ben erg benieuwd naar de Parasound / ML combi van audiofiel. helemaal om dit nu eens een op een te kunnen vergelijken in m'n eigen huiskamer op m'n eigen speakers PURE LUXE!  :D
JBL PRX Power!

Johnny_Bravo


Audiofiel

Quote from: Johnny_Bravo on July 15, 2005, 10:20:36
Jij voelt je terecht aangesproken  ;D
;D

Daarom gaf ik ook een ander antwoord. Maar zonder dollen: niets staat tevoren vast. Ik laat mijn oren (en die van anderen) graag verrassen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on July 15, 2005, 10:40:46
;D

Daarom gaf ik ook een ander antwoord. Maar zonder dollen: niets staat tevoren vast. Ik laat mijn oren (en die van anderen) graag verrassen.
Helemaal goed, open minded en een leuke en leerzame avond voor iedereen :D
JBL PRX Power!

jaco

en ?? het was vast erg laat, want nog geen ervaringen gepost  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

Was inderdaad redelijk laat en erg gezellig. de verslagen zullen nog wel volgen, 5 voorlopige conclusies van mijn kant:
1. M'n set klinkt beter op de tegenoverliggende wand (de set zou dus eigenlijk 180 gr moeten worden omgedraaid)
2. De Parasound en TAG loopwerken zitten ERG dicht bij elkaar qua geluid
3. De mat werkt!
4. De Classe CA-100 zet een beter laag fundament neer dan de TAG 100x5R
5. De Classe CA-100 was een verbazend aardige match met de KEF XQ series speakers
JBL PRX Power!

blue-eyes

Laat viel wel mee, tenminst voor mij. Ik ben om half twaalf vertrokken omdat er nog iemand verschoond en de fles moest krijgen ;)


Als eerste moet ik Raphie natuurlijk bedanken voor de gastvrijheid !

Na een lange reis (2 minuten ;D) arriveerde ik gisteravond in huize Raphie. De gewone dingen gedaan als handen geschud, huis bekeken, kennis gemaakt met Wil en Arjen (die kwamen wat later) en de 2 kuub apparatuur van Arjen uitgeladen ;D

Ik was met name benieuwd naar de speakers en de EV van Raphie, omdat die beide zaken de grootste verschillen zijn met mijn eigen set. Alhoewel Arjen een complete stereo set had mee genomen kan je het toch niet volledig vergelijken omdat dan teveel zaken veranderen tov de originele set. Daar hebben we een andere afspraak voor, Arjen komt met de ML pre naar huize Blue-Eyes.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik vond het grootste verschil terug in de combinatie van speakers en eindversterkers. Het laag en het hoog zijn nadrukkelijker aanwezig dan het midden. Ik heb nu een aantal KEF's gehoord, ik hoor dit vaak terug. Wellicht een KEF eigenschap? Ook de acoustiek (moeilijke ruimte en ook vrij hard) hebben hier debet aan.

Dezelfde speaker gaf op de stereo set van Arjen een ander beeld! Het laag was minder nadrukkelijk aanwezig wat absoluut ten goede kwam van het midden. Het totaal beeld vond ik beter. Ik wijt dat aan de Classe versterker. Dit omdat de volgens Arjen de ML PRE behoorlijk neutraal is.

De klank werd warmer dan met TAG set, ook dan de mijne. Alhoewel er een knap stukje muziek stond te spelen miste ik wel iets wat TAG wel geeft: nog meer detail en een wat klinischer geluid van TAG. Dat laatste is niet een kwestie van beter maar van smaak.

Mijn conclusie van beide sets zou zijn: de TAG EV vervangen door een andere versterker! De rest is meer dan goed.

Verder nog wat geexperimenteerd met plaatsing, de monitors. Maar dat mag Raphie vertellen. Die heeft daar uiteraard voor- en nadelen op te vertellen ;).


Nog wat anders, aanhakend op het SVS verhaal. We hebben de SVS sub ook nog even gebruikt met stereo luisteren. Ik begreep van Raphie dat de sub erg goed is met films, een meerwaarde is zoals het nu stond afgesteld. Toen we de sub gingen gebruiken met muziek moest het sub volume een stuk lager..... Dus de plaatsing en integratie waren niet optimaal. En nog werd het niet subtiel. Persoonlijk blijf ik bij mijn mening dat de SVS sub niet goed intergreert met muziek.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Arno P

Quote from: Blue-Eyes on July 16, 2005, 10:21:46
Laat viel wel mee, tenminst voor mij. Ik ben om half twaalf vertrokken omdat er nog iemand verschoond en de fles moest krijgen ;)



Inwonende oma ?  ;D ;) (oops sorry  ;) )

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on July 16, 2005, 10:21:46
Nog wat anders, aanhakend op het SVS verhaal. We hebben de SVS sub ook nog even gebruikt met stereo luisteren. Ik begreep van Raphie dat de sub erg goed is met films, een meerwaarde is zoals het nu stond afgesteld. Toen we de sub gingen gebruiken met muziek moest het sub volume een stuk lager..... Dus de plaatsing en integratie waren niet optimaal. En nog werd het niet subtiel. Persoonlijk blijf ik bij mijn mening dat de SVS sub niet goed intergreert met muziek.

In dit verhaal kan ik me zeker vinden.

Martin_M

Ik had begrepen dat de shootout in beginsel bedoeld was om te kijken of een goede stereo-pre en dac niet beter en goedkoper zou zijn dan een surround-pre (incl. DAC's). Hierdoor zou je dus beter twee sets kopen (of doorlussen) i.p.v. een enkele surround-pre ook voor stereo gebruiken.

Of is door de discussies in de tussentijd deze aktie wat naar de achtergrond verplaatst? (zou zomaar kunnen hoor). Is hier nog naar gekeken of was het gewoon lekker luisteren naar Raphie z'n set en één voor één wat apparatuur verwisseld?

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on July 16, 2005, 10:47:23
Ik had begrepen dat de shootout in beginsel bedoeld was om te kijken of een goede stereo-pre en dac niet beter en goedkoper zou zijn dan een surround-pre (incl. DAC's). Hierdoor zou je dus beter twee sets kopen (of doorlussen) i.p.v. een enkele surround-pre ook voor stereo gebruiken.

Of is door de discussies in de tussentijd deze aktie wat naar de achtergrond verplaatst? (zou zomaar kunnen hoor). Is hier nog naar gekeken of was het gewoon lekker luisteren naar Raphie z'n set en één voor één wat apparatuur verwisseld?

Martin

Dat was op voorhand zeker een van de opties en wensen. Echter is dit door omstandigheden, leuke discussies, al dan niet on topic ;D, andere testen, etc. niet echt van de grond gekomen.

Voor mij was de persoonlijke reden dat er teveel wisselingen plaats gingen vinden. We gaan dit nog wel doen, maar dan met een vaste set waarin alleen de PRE er tussen komt. Dat gaat bij mij thuis gebeuren. De intentie afspraak is al gemaakt. Nu alleen nog een datum plannen.

Het lijkt me leuk dezelfde mensen weer uit te nodigen en ook Martin en Miranda erbij. Meer mag, maar past niet in mijn stulpje. M&M had ik het al min of meer beloofd, daarnaast is het voor hun goed te weten in hun zoektocht naar ultiem geluid ;D

En ik moet M&M natuurlijk aan ML brengen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

Quote from: Blue-Eyes on July 16, 2005, 11:12:34
Dat was op voorhand zeker een van de opties en wensen. Echter is dit door omstandigheden, leuke discussies, al dan niet on topic ;D, andere testen, etc. niet echt van de grond gekomen.

Voor mij was de persoonlijke reden dat er teveel wisselingen plaats gingen vinden. We gaan dit nog wel doen, maar dan met een vaste set waarin alleen de PRE er tussen komt. Dat gaat bij mij thuis gebeuren. De intentie afspraak is al gemaakt. Nu alleen nog een datum plannen.

Het lijkt me leuk dezelfde mensen weer uit te nodigen en ook Martin en Miranda erbij. Meer mag, maar past niet in mijn stulpje. M&M had ik het al min of meer beloofd, daarnaast is het voor hun goed te weten in hun zoektocht naar ultiem geluid ;D

En ik moet M&M natuurlijk aan ML brengen ;)
Uiteindelijk is het gisteren dus toch redelijk laat geworden, na twaalven ontstond er nog een heel gesprek over de bedrijfsvoering van Apple stores en de marges die winkeliers vragen/moeten vragen om het hoofd boven water te houden. Maar daar ging deze avond dus nadrukkelijk niet over ;D.

Wel inderdaad over de set van Raphie.
Bij binnenkomst (na even zoeken door de wijk die de Truus van Audiofiel nog niet kende) waren we dus als laatste bij Raphie aangekomen. Een mooie hoekwoning met een ruime voortuin en een inpandige garage aan de zijkant. De woonkamer is heerlijk groot en lekker leeg. Ik hou ook erg van ruimte in een woonkamer en daar was de inrichting mooi op afgestemd. De set van Raphie staat opgesteld in een soort nis aan de lange kant van de kamer. Opvallend was echter dat desondanks de frontspeakers redelijk dicht bij elkaar opgesteld stonden. Een keuze die vooral gemaakt wordt door de vorm van de kamer; ik ken dat soort problemen...

Enfin, na een hartelijke begroeting door de gastheer en Blue-Eyes zijn we als eerste wat voor de vuist weg gaan beluisteren in stereo en multichannel sacd. Mij viel direkt het sterk gedetailleerde karakter op van de set. Nu weet ik dat de XQ-serie van Kef al een mooi helder hoog kennen, maar op deze set werd eigenlijk dát niet zozeer benadrukt. Het was meer het ingetogen laag wat opviel. Er kwam ter sprake dat Garmt ooit eerder laag-verschillen opmerkte in een set als je ging staan en dan weer zitten. Dat was hier ook het geval. O.a. merkte ik dat als je aan de rechterzijde van de set (ca. 4 meter uit de 'hotspot' richting de eethoek) ging staan (niet zitten!) het laag al voller en robuuster klonk. De akoestiek hé, die deed dit soort gekke dingen.
Als 'luistertrack' hebben we o.a. de klassieker Time after time van Tuck en Patty beluisterd. Dit lied ken ik op de set van Audiofiel en ook op die van mij. T&P klonken op Raphie zijn set wat aan de kleine kant. Vreemd volgens Audiofiel, want mevr. Patty is van zichzelf toch een forse negerin van 120 kg, dus dat mag je horen ook. Wel was het heel schoon geluid, vriendelijk en fris. De groove heeft het wel aangezien ik het niet kon laten toch lekker de maat met mijn voeten en vingers mee te bewegen.
We hebben halverwege de avond die twee kuub electronica van Audiofiel aangesloten en opgesteld vóór de set van Raphie. Tja, en dan staat me daar toch een rommeltje...  ;D Een Classé CA-100 eindversterker, een MartinLogan No. 28 voorversterker met losse voeding (waarbij een knopje op de ML ontbrak, amerikaanse inbusschroef...) en een Parasound loopwerk met losse dac. Waarom een rommeltje? Ten opzichte van de set van Raphie die fraai gestyleerd in een Spectral rek stond opgesteld hadden we nu een stapel zwarte dozen van verschillende merken en verschillende afmetingen. Maar what the heck, eerst luisteren, dan oordelen. Om deze set te luisteren had Raphie de achterspeakers (Kef XQ3) als fronts aangesloten en draaide de luisterrichting dus 180 graden.

...

Mooi! een volledig ander karakter kregen we te horen. Net alsof we bij iemand anders zaten te luisteren. Logisch want alles was ook anders. De set, de speakers (ietsje kleiner dan de XQ5's) en vooral ook de akoestiek. Alleen de luisteraars bleven hetzelfde. Het laag wat eerst zo terughoudend was, was er nu wel. Wolliger? Mwoah, dat niet echt. Wel meer kamervullend. Dat is ook logisch aangezien de opstelling van de rears zo'n 4 meter uit elkaar stonden.
Gelukkig wilde Raphie de gebiwirede fronts toch aansluiten op de Classé zodat de akoestiek en de opstelling van de speakers weer hetzelfde was als bij de TAG-set.
De akoestiek deed helaas weer van zich spreken, maar het vollere laag (en een beetje midden) bleef wel. Kortom, de akoestiek aanpakken, de set draaien in 90 of 180 graden kan al heel veel goeds doen. Om het loopwerk met dac van Parasound tegen het TAG-loopwerk af te zetten mocht ik kiezen voor een muziekstuk dat dit mogelijk maakte. "Knot of Place and Time" van het album "In Praise of Dreams" van Jan Garbarek (ECM, 1880 9811068) moest het gaan maken. Dankzij dit forum heb ik deze kunstenaar op sopraan- en tenorsaxofoon leren kennen, waarvoor alsnog dank!
Deze muziek sprak iedereen erg aan, dat maakt het luisteren al fijn. Samenvattend: het maakte allemaal niet zoveel uit of je nu de Parasound of de TAG als loopwerk gebruikte. Misschien was de TAG wat krachtiger en de Parasound wat rustiger (meer zwart tussen de tonen  :P) maar op basis van zulke kleine verschillen konden we moeilijk een voorkeur uitmaken. Ze zijn gewoon allebei heel goed  8).

Waarschijnlijk, ik zeg: waarschijnlijk, heeft de Classé meer stabiliteit en vooral meer autoriteit in het neerzetten van muziek. De Classé is niet apart getest als eindversterker in de TAG-set van Raphie. Dat moet ie eigenlijk wel nog een keer doen. De TAG eindversterker, wat toch ook geen klein kind is, werd verdacht van achterblijven bij de rest van de set. Maar daarvoor moet een andere eindversterker toch echt eens als enige gewijzigde component beoordeeld worden. Immers, wat de ML pre doet tov. de TAG pre weet ik ook niet. De TAG pre is steeds aan het TAG-loopwerk blijven hangen en de ML pre aan de Classé eindversterker en Parasound loopwerk/dac. Onoplosbaar: twee vergelijkingen met drie onbekenden  ::).

Tja, en dan de smaak. De TAG-set is kicken om te zien en klinkt helder, gedetailleerd en zuiver. De Parasound/ML/Classé set heeft qua looks (bij elkaar hé, niet afzonderlijk  ;)) een veel lagere esthetiek, maar was naar mijn mening wel een stuk beter in staat om muziek te maken? Meer muziek? Of is dat smaakgebonden? We geven de TAG-eindversterker maar de schuld.
Tenslotte. Raphie is heel straight in muziekopname en afspelen; de sub mocht niet meedoen in stereo. Ik eigenwijs als ik ben, en wetende dat een sub in mijn set meer laag gaf en het midden meer rust gaf en dus beter uit de verf deed komen, wilde toch graag dat ie een stuk in 2.1 speelde met de fronts op small. En wat denk je? Het werd niet beter  :'(. De SVS-sub voegde geen magie toe wat zo logisch had geleken. Erg jammer, want dat zou zo'n goedkope truuk zijn geweest.

Wat een leerzame avond, en wat een eye-openers nu en dan. Graag zou ik weer naar de polder afreizen om de TAG-set van Blue-Eyes te horen waar een andere eindversterker (en ook andere speakers) staan, wat mij betreft neem ik de uitnodiging graag aan  :).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Lekker leesbaar stuk, onze meningen komen in grote lijnen best overeen. Je schrijf talent is echter wat groter ;)

Onder voorbehoud van de aanpassing van 120 kg in 130 kg en van Martin Login Mark Levinson ga ik akkoord ;D


Je bent van harte welkom Wil, ik ben wel eens weer toe aan een kritisch oor ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

Quote from: Blue-Eyes on July 16, 2005, 12:38:33
Onder voorbehoud van de aanpassing van 120 kg in 130 kg en van Martin Login Mark Levinson ga ik akkoord ;D
Oeps, maar wel leuke splaakvelsplekingen ;D

Quote
Je bent van harte welkom Wil, ik ben wel eens weer toe aan een kritisch oor ;)
Great! :)

P.s. Kijk eens in de Homestudio van januari 2005, pagina 11 over de Weiss Medea en Jason loopwerk en dac: "In de speler verdwijnt Pat en Tucky met het nummer 'Heaven can wait'. ;D ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

Wil, erg leuk en oh zo waar verslag, (ML = Mark Levinson, niet Martin Logan)
Heb het er net met vriendin over gehad, de set mag (na de geboorte) om  :D

Da's dus tweak 1 in de pocket ;D
Daarnaast heeft ze aangegeven dat de banken dan gelijk in hoekopstelling mogen staan (tweak 2: een zitbank recht voor de soundstage  ;D ) met nog steeds een ligbank voor films  :D
Dit betekend ook dat de SVS in een lijn mag staan met de fronts, waardoor timing fase veschillen een stk kleiner gaan worden.

Kortom voldoende ruimte voor een hoop verbetering. Ik hoor trouwens net van m'n vriendin dat haar weeen nu iedere 7 minuten zijn :P gaat nog spannend worden met de BBQ :o :o

Straks eerst maar ff naar de FRS om die fantastische CD van Wil op te pikken (anders maar ff online bestellen)

Als laatste zou ik nu eigenlijk wel eens het veschil willen horen tussen de 250R en 100x5R voor stereo, want dat zou de set misschien net het duwtje in de rug kunnen geven om mee te doen met de grote jongens (ML, Krell, Classe e.d.)

JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on July 16, 2005, 12:46:00
Wil, erg leuk en oh zo waar verslag, (ML = Mark Levinson, niet Martin Logan)
Heb het er net met vriendin over gehad, de set mag (na de geboorte) om  :D

Da's dus tweak 1 in de pocket ;D
Daarnaast heeft ze aangegeven dat de banken dan gelijk in hoekopstelling mogen staan (tweak 2: een zitbank recht voor de soundstage  ;D ) met nog steeds een ligbank voor films  :D
Dit betekend ook dat de SVS in een lijn mag staan met de fronts, waardoor timing fase veschillen een stk kleiner gaan worden.

Kortom voldoende ruimte voor een hoop verbetering. Ik hoor trouwens net van m'n vriendin dat haar weeen nu iedere 7 minuten zijn :P gaat nog spannend worden met de BBQ :o :o

Straks eerst maar ff naar de FRS om die fantastische CD van Wil op te pikken (anders maar ff online bestellen)

Als laatste zou ik nu eigenlijk wel eens het veschil willen horen tussen de 250R en 100x5R voor stereo, want dat zou de set misschien net het duwtje in de rug kunnen geven om mee te doen met de grote jongens (ML, Krell, Classe e.d.)



Brengt SVS zelfs weeen op gang ??? ;D  Rustig aan dan maar en relax! Hopenlijk houdt je vriendin het nog een dagje langer uit ;)

Mooi dat je de kamer mag om gooien! Het gaf echt een verbetering toen we 180 graden gedraaid zaten, en dan te bedenken dat de rear speakers iets minder zijn dan je fronts. Wordt dan nog beter!

Die optie voor de monoblocken van TAG is een goede om te proberen. Het geeft iig meer power, maar ik ben een beetje bang dat de klank van deze monoblocken an sich niet zo verschilt van je huidige EV. Wellicht dat Teejoo hierop kan reageren? Hij heeft beide EV's.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey