welke tuinspeakers?

Started by lieven, July 5, 2005, 21:20:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lieven

Hallo

Ik ga mijn huis verbouwen, alsook de tuin.

Nu vroeg ik me af of ik geen luidsprekers in de tuin kon voorzien, aangezien ik toch al kabels enzo ging leggen voor de verlichting enz.

Wat zijn goede tuinluidsprekers met een goede prijskwaliteitsverhouding. Het is niet de bedoeling om ze loeiend hard te laten spelen aangezien ik in een rijhuis woon.
De tuin is 4x19m. Het terras, waar ik de speakers wil plaatsen, is 4x3 ongeveer.

Alvast bedankt
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

blue-eyes

En dan een oude chevy daar weer achter, serveerster die cola rond brengt......... Amerikaanse drive in ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

De enige die ik ken - maar nooit gehoord - zijn die groene Bose-aliens:



Sjors heeft ze,..................................... uiteraard  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

lieven

Die bose-aliens heb ik gezien op de site.
Hoe spelen ze?

Hoe kan ik ze best aansluiten? in de eetkamer hangen er al twee luidsprekers (A) en in de living heb ik een 5.1 opstelling (B). Ik heb de pioneer AX-5 versterker.

Thanks!
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

Vincent

HI

Die bose zijn uitermate goed voor buitengebruik ze hebebn nog wel meer weather speakers..
Maar dit zijn wel de beste . .De Efteling gebruikt ze ook dan zijn het van die vermomde paddestoelen.
Maar je kan ze op de multiroom aansluiting hangen van de Pioneer dat moet niet zo'n probleem zijn
volgens mij ..

Grtz

Vincent

Marc R

Die dingen staan ook in Walibi. Klonken best aardig, al let je op een dagje pretpark met wat vrienden natuurlijk niet echt op de kwaliteit van de boxjes die tussen de bosjes staan :).

Bij bouwcentra verkopen ze ook wel eens van die buitenspeakers in de vorm van een rots of een boomstam, al zou ik die links laten liggen als ik jou was. De kwaliteit daarvan is niet al te best.

Danakin

Kijk eens op www.conrad.nl. Daar staan er volgens mij genoeg.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

bmateijsen

Meerdere luidsprekermerken hebben waterproof luidsprekers. Waarvan ik het specifiek weet is o.a.: Boston Acoustics. www.bostonacoustics.com

Groet Bjorn

Mark S

Hier staan ook veel (prijzige) varianten, evenals een 250W 2x10" Sub Rock O0
http://www.stereostone-ca.com/

lieven

Quote from: Mark S on July  6, 2005, 20:22:59
Hier staan ook veel (prijzige) varianten, evenals een 250W 2x10" Sub Rock O0
http://www.stereostone-ca.com/

Als ik er zo een paar bestel via het net, kan ik die dan perfect hier gebruiken of is er een probeem met de netfrequentie of hoe moet ik het zeggen ( hertz probleem).

In de eetkamer heb ik twee luidsprekers ( a) en in de living een 5.1set (b). Ik zou die twee tuinspeakers tegelijk willen horen met B als ik buiten ben, maar ik wil ze natuurlijk niet horen als ik naar een film luister op b. Mag een van de kabels van de tuinspeaker in eenzelfde ingang als een kabel van mijn surround speaker of hoe los je zoiets op.

Hopelijk is het duidelijk.

Thanks!
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

Durk

#10
http://www.kef.com/products/ciseries/ci500aw.html

deze niks? adviesprijs 285 euro p/s
ik neem aan dat de speakers op het terras komen en niet ergens in de tuin.

Je kunt ook waterdichte boot luidsprekers kopen. Die moeten alleen wel ingebouwd worden.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749