1080i aansturen van een 45" lcd van sharp

Started by snuf, July 5, 2005, 13:39:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snuf

Hoi,
heeft er iemand ervaring met  het 1080i aansturen van een 45" lcd van sharp (LC45GD1E) vanaf een htpc?
Dit scherm kan deze resolutie aan, maar als je dit probeert vanaf een pc dan wordt het scherm zwart. Het lijkt erop dat hij het aangeboden 1080i signaal niet erkent. Ik heb geprobeert met powerstrip dit voor elkaar te krijgen. Het enigste wat groter werd was mijn desktop die niet meer op het scherm paste en mijn hoofdpijn  ???

als er iemand hier meer over kan vertellen graag.

snuf

bmateijsen

Via welke aansluiting bied je het signaal aan? Heb je gecheckt of deze aansluiting een HTPC aan kan?
Als het DVI is, welke vorm van DVI?

Groet Bjorn

snuf

mijn HTPC bevat een geforce 6800GT met dvi, ik kan wel 720p aansturen het lukt me alleen niet met de hoogste resolutie. Ik maak gebruik van de standaard dvi aansluitingen van mijn kaart en tuner.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het signaal wat de tv gelijk erkent als een pc signaal waarop hij vervolgens een maximale resolutie hanteerd van 1280X1024 (dit staat ook in de handleiding). Maar via dezelfde ingang kan ook een hd-dvd speler aangesloten worden die wel op 1080i kan gaan aansturen, dus moet er een verschil zitten in het dvi signaal.
Ik moet dus denk ik mijn tv zien te bedotten.

mvg,

Snuf

Guido

Kan je geen nieuwe resolutie toevoegen? probeer anders andere drivers?

jantje112

En als windows denkt dat je monitor maar 1280*1024 aankan, dan krijg je dus dat "mijn desktop is e grot" verschijnsel.

snuf

Quote from: jantje112 on July 10, 2005, 13:06:58
En als windows denkt dat je monitor maar 1280*1024 aankan, dan krijg je dus dat "mijn desktop is e grot" verschijnsel.

Ja dat klopt, maar ik kan dit ook niet in de pc veranderen.

FlÜber

Dit is um..

De maximale resolutie van dat scherm is 1920x1080
HDTV (1080p)is 1920x1440
http://www.pricerunner.co.uk/sound-and-vision/vision/tv/222774/details

Groet Huub

Jimmy Conway


jowi

Quote from: Über Huub on July 14, 2005, 14:26:38
HDTV (1080p)is 1920x1440
HDTV is (meestal!) 720p (1280x720p) of 1080i/p (1920x1080i/p)

FlÜber


FlÜber

Quote from: snuf on July  5, 2005, 13:39:55
Hoi,
heeft er iemand ervaring met  het 1080i aansturen van een 45" lcd van sharp (LC45GD1E) vanaf een htpc?
Dit scherm kan deze resolutie aan, maar als je dit probeert vanaf een pc dan wordt het scherm zwart. Het lijkt erop dat hij het aangeboden 1080i signaal niet erkent. Ik heb geprobeert met powerstrip dit voor elkaar te krijgen. Het enigste wat groter werd was mijn desktop die niet meer op het scherm paste en mijn hoofdpijn  ???

als er iemand hier meer over kan vertellen graag.

snuf

Misschin staat je vernieuwingsfrequentie wel te hoog onder windows

revo

Dit komt vaak door de EDID data van je scherm.

Als een windows driver dit leest van een lcd zoals de jouwe dan is dit volgens spec inderdaad vaak 1024x768 of 1280x1024.
Ik had ook de grootste moeite dit voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk heb ik de EDID data geherprogrammeerd. Maar ook met je drivers moet het lukken. Je kan zoiets als EDID ook soort van overulen. Maar met jouw video kaart weet ik ook even niet hoe het werkt.

Viewsonic edid editor downloaden, je pc op 720 draaien en edid uitlezen van je scherm, deze dan even hier posten of pm'en dan weten we misschien meer.

Zorg wel dat het het enige scherm is dat in aangesloten.
Living Cinema

jantje112

Je kunt ook gewoon een scherm van sony selecteren. (Iets met wd900 ofzo) die heeft ook een reso die hoog genoeg gaat.

snuf

Quote from: jantje112 on July 20, 2005, 13:45:33
Je kunt ook gewoon een scherm van sony selecteren. (Iets met wd900 ofzo) die heeft ook een reso die hoog genoeg gaat.

Ik heb al zo'n sony driver, het probleem is ook niet het selecteren van de resolutie, maar het maximale wat uitgestuurd wordt. Deze is idd begrenst door de edid informatie die mijn avc kast stuurt van mijn scherm. Ik heb een site gevonden met andere sharp gebruikers die gebruik maken van een switch box waarbij ze het scherm rechtstreeks aan de pc koppelen zonder de AVC kast ertussen.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?postid=4929769#post4929769
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=544349&highlight=45gd1e

Ik zal nog kijken of ik de edid info eruit kan vissen en het hierop zetten. Dan zou het wel mogelijk moeten zijn om het scherm via de tuner op 1080p aan te sturen

jantje112

Quote from: snuf on July 21, 2005, 13:05:58
Ik heb al zo'n sony driver, het probleem is ook niet het selecteren van de resolutie, maar het maximale wat uitgestuurd wordt. Deze is idd begrenst door de edid informatie die mijn avc kast stuurt van mijn scherm. Ik heb een site gevonden met andere sharp gebruikers die gebruik maken van een switch box waarbij ze het scherm rechtstreeks aan de pc koppelen zonder de AVC kast ertussen.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?postid=4929769#post4929769
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=544349&highlight=45gd1e

Ik zal nog kijken of ik de edid info eruit kan vissen en het hierop zetten. Dan zou het wel mogelijk moeten zijn om het scherm via de tuner op 1080p aan te sturen

Maar uiteindelijk is het gewoon het beste om het scherm met zijn native resolutie aan te sturen, dus vanwaar de moeite? Je pc zal beter downscalen dan je plasma