PLAATS TEKORT ???

Started by J.A.F._Doorhof, July 4, 2005, 01:20:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

da's waar maar dan kun je net zo goed de DVD's er in een klein hoesje bij in stoppen :D.
Goed idee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ja kun je doen maar ik denk dat het niet zo lekker bladert als je op zoek bent naar een film of voor gasten. En ik kan me al helemaal de ellende voorstellen als de map per ongeluk op zijn kop van de tafel of bank valt en de dvd's rollen over de vloer. Alles zit dan schuin enzo.

peterrr

Tegen woordig wat nieuw is (of sp/mooiebox) beneden in de vitrine kast .

De 3500 cd`s/150 dvd op zolder  In ikea dozen ,tja ik weet het maar iedere liefhebber ontkomt er niet aan.
De beste oplossing heeft een kennis van mij.
Z`n vriendin de deur uit en haar inloopklerenkast annexeren  >:D

En inderdaad de dvd slimcase helpt al weer een stuk, maar het hoesje opnieuw scannen en printen op fotopapier is ook al weer kassa. (maar doe het toch)
Waarom brengen ze de dvd niet gelijk op slim case (hellboy)

met vriendelijke groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

donron

zomaar een wilde gedachte: inbouwen in je systeemplafond?

J.A.F._Doorhof

Waarom opnieuw scannen ?
Ik knip heel netjes een halve cm van elke kant af en dan past het hoesje perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ben de naam ff kwijt, maar IKEA heeft nu ook nieuwe CD/DVD kasten in de Billy reeks, heb er net 3 gekocht, 240 CDs en 163 DVDs heb ik er al inzitten, ga er nog een paar bijkopen
JBL PRX Power!

peterrr

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2005, 23:33:02
Waarom opnieuw scannen ?
Ik knip heel netjes een halve cm van elke kant af en dan past het hoesje perfect.

Dan is de tekst op de rug toch veel te groot ?
ik gebruik het gratis progje  "undercoverxp" die print het op slimcase formaat.  (tipje van hier op het forum  ;D)de originelen liggen plat te wachten, tot of de dvd eens wegegeven/ verkocht/ uitgekeken is en weer in "gewone snapcase" gaan.
En het ziet vind ik er met een op maat geprinte cover wel gelikt uit. (ondanks het werk/inkt)

mvgrt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

J.A.F._Doorhof

Heb ik geen last van, teksten blijven perfect leesbaar.
Maar ik gebruik de slimcase je hebt er nog één die nog 2mm kleiner is, die vind ik niet bruikbaar met de originele hoesjes, en om 1100 hoesjes te gaan scannen, thanks :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Raphie,

bedoel je deze?

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

maxtrash

Quote from: Kjelt on July  8, 2005, 17:29:04
De hoesjes kun je alfabetisch per 2 rug aan rug in die blanco A4 23 gaats insteekhoezen stoppen en die in een 23 rings multopmap.
Daarbij plak je een klein stikkertje met index of database nummer van de disc en inlay en die zitten vervolgens in tig schoendozen/plastick opbergdozen.

Zo sla je twee vliegen in 1 klap: schijfjes zijn ultracompact weggeborgen en je kunt dmv in de multomap(pen) te bladeren toch lekker samen een film uitzoeken.
Kjelt, dit klinkt goed. Heb je daar ook een fototje van?

J.A.F._Doorhof

foto is toch niet nodig ??
Lijkt me duidelijk genoeg :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on July  9, 2005, 08:41:14
Raphie,

bedoel je deze?


Yep, de 2 smalle in het midden, deze zijn tevens maar net zo diep als een CD/DVD ik vond ze perfect en voor het geld kan je niet zelf gaan zagen
JBL PRX Power!

maxtrash

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2005, 14:43:53
Stakka ziet er leuk uit maar overbodige luxe, dan inderdaad liever koffers, het gaat me erom dat ik de hoesjes redelijk in tact hou :D.
ik heb zo'n koffer en in theorie is het hetzelfde als een stakka, maar in de praktijk lijkt me dat toch een stuk gemakkelijker. Het is best een gepriegel en voor je het weet zit een dvd in het verkeerde hoesje. Het nadeel van de stakka vind ik de prijs. Alleen materiaal wat al op de computer staat brand ik. De rest laat ik gewoon in de originele hoes. Als je dan rekent dat 100x4GB=400GB voor 150 euro. Als ik 400GB aan harde schijfcapaciteit moet kopen zit ik op 180 euro dus dat scheelt me te weinig.
De stakka kan je misschien wel voor blue ray blijven gebruiken dus dan wordt het plaatje misschien weer anders

NeonKnight

Quote from: maxtrash on July  9, 2005, 09:36:15
ik heb zo'n koffer en in theorie is het hetzelfde als een stakka, maar in de praktijk lijkt me dat toch een stuk gemakkelijker. Het is best een gepriegel en voor je het weet zit een dvd in het verkeerde hoesje. Het nadeel van de stakka vind ik de prijs. Alleen materiaal wat al op de computer staat brand ik. De rest laat ik gewoon in de originele hoes. Als je dan rekent dat 100x4GB=400GB voor 150 euro. Als ik 400GB aan harde schijfcapaciteit moet kopen zit ik op 180 euro dus dat scheelt me te weinig.
De stakka kan je misschien wel voor blue ray blijven gebruiken dus dan wordt het plaatje misschien weer anders

Ik heb het idd niet echt economisch benaderd, maar meer als een experiment. Reden voor mij om een stakka te kiezen is de beperkte ruimte die het nu inneemt in mijn HT. Ik heb de doosjes in een doos gedaan en in een rommelruimte neergezet.

Het maken van allemaal ISOs is inderdaad een optie, maar dat duurt mij te lang. Ook is het niet zinnig als je geen HTPC hebt.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Durk

ik heb geen last van ruimtetekort..

veel ruimte en weinig dvd's.../cd's..
maar wel iets om in de toekomst rekening mee te houden dus..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Kjelt

Quote from: maxtrash on July  9, 2005, 08:54:19
Kjelt, dit klinkt goed. Heb je daar ook een fototje van?

Zoals Frank al aangeeft lijkt het me vrij duidelijk, de transparante A4 23 rings insteekhoezen zijn bij de Hema te koop per 100 voor 6,50 gulden dus zal nu wel 3,50 euro of zo zijn geworden. Voor goedkope opbergdozen/boxen kijk ik altijd naar die met een klemdeksel (stofdicht) bij de blokker of Xenos of wellicht ook Ikea. Zelf heb ik dit systeem gebruikt voor de filmbeschrijving (ala IMDB) maar ben daar 2 jaar geleden mee opgehouden. Momenteel heb ik nog kastruimte voor de dvd's maar dit zal in de nabije toekomst ook anders worden. Mijn laserdisc collectie moet ik ook nog een keertje fotograferen en printen want ik vergeet ondertussen weleens dat ik bepaalde films al heb (waaah ik wordt oud)  ;D

wil

Quote from: Kjelt on July  9, 2005, 11:26:31
Zoals Frank al aangeeft lijkt het me vrij duidelijk, de transparante A4 23 rings insteekhoezen zijn bij de Hema te koop per 100 voor 6,50 gulden dus zal nu wel 3,50 euro of zo zijn geworden.
En toch is het zonde om originele doosjes weg te mikken en de inlays te kopiëren oid. Het doosje met inlay/boekje/evt. extra's horen gewoon bij een album. Ik zou toch echt kiezen voor meer kasten ipv dvd's/cd's in een klapper (multomap  ::))te stoppen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kjelt

Quote from: wil on July 10, 2005, 11:54:24
Ik zou toch echt kiezen voor meer kasten ipv dvd's/cd's in een klapper (multomap  ::))te stoppen.

Ik geef je groot gelijk als dat mogelijk is maar vergeet aub niet dat niet iedereen of een huis van >= 600m^3  en/of een aparte HTruimte en/of een aparte dvd kastopbergruimte en/of een partner die dat allemaal waardeert.
Ik heb zelfs niet 1 van de vier hierboven genoemde zaken  :'( , nou ja een kleine dvd kastopbergruimte wel zoals je zag  ;D

Het is misschien niet de mooiste oplossing maar wel een hele praktisch voor de huidige nederlandse situatie waarbij leuke grote huizen niet meer voor jan modaal betaalbaar zijn. Wellicht een onderwerp voor de klaagplek.

wil

#43
dan heb je gewoon een luxeprobleem  :-X ;D ;D
Overigens, géén partner hebben betekent meestal dat je dit luxeprobleem hebt opgelost...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat we in de toekomst maar een video bilbliotheek gaan maken op een kamer :D.
Probleem direct opgelost.
We hebben nog steeds één kamer waar genoeg ruimte is :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

na de thuis biosscoop introduceert FrankD nu dan ook de thuis-videotheek... ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Kjelt

#46
Nee een bibliotheek! Alhoewel als ik zijn post nog eens goed lees:

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2005, 13:38:54
Ik denk dat we in de toekomst maar een video bilbliotheek gaan maken op een kamer :D.

Wil ik dat wel weten vraag ik mij af  ;D

Durk

eem kamer vol met .... ;D

als ie nou gewoon video-theek al genoemd... :P

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

He, ik heb ook boeken :D
Slingeren nu overal door het huis in aparte kamers en plekken.
Zit er aan te denken om mijn huidige kantoor te verhuizen naar een andere kamer en dan die kamer helemaal vol te zetten met kasten rondom voor boeken en video materiaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2005, 18:56:29
Zit er aan te denken om mijn huidige kantoor te verhuizen naar een andere kamer en dan die kamer helemaal vol te zetten met kasten rondom voor boeken en video materiaal.

Dan zou ik echt eens kijken naar die verrijdbare stelling/magazijnkasten dat is echt heel mooi spul en je kunt tot 2x zoveel kwijt omdat je zoals eerder gezegd maar 1x de staplaatsruimte nodig hebt