PLAATS TEKORT ???

Started by J.A.F._Doorhof, July 4, 2005, 01:20:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hoe gaan jullie eigenlijk om met het immer groter wordende probleem van plaats tekort ?

Mijn collectie Laserdiscs neemt een groot gedeelte van een kast in beslag maar dat valt nog mee omdat de LD's zeer dun zijn en dus met enorme aantallen kleine vierkante meters in beslag nemen.

Bij DVD ben ik onlangs maar overgestapt op zgn slimcases waarmee mijn kastruimte met ruim 60% terug gewonnen is (5 DVD's nemen nu de ruimte in van 3 vroeger :D.)

Maar met de komst van HDDVD etc. begin ik me toch zorgen te maken over de toekomst, we gaan geen DVD's weggooien en het kopen van koffers waar er 1000 inkunnen vind ik weer zonde omdat ik dan de hoesjes niet meer kan bekijken.....
Wie heeft er een geniale oplossing. Behalve de tardis gebruiken :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankB

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 01:20:34
Bij DVD ben ik onlangs maar overgestapt op zgn slimcases waarmee mijn kastruimte met ruim 60% terug gewonnen is (5 DVD's nemen nu de ruimte in van 3 vroeger :D.)

Dan win je toch 40% terug  ::)

Maar je hebt wel gelijk, ik heb wel niet zo heel veel dvd's maar de stapels blijven groeien. Ik ben nog op zoek naar een mooi cd-meubel om onder andere meer ruimte te creeren voor dvd's in de kast. Maar die zoektocht wil nog niet erg vlotten  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Movievault

Je bouwt gewoon een ander huis zoals ik waar dan alles wel in past ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jowi

Ik heb vooral harddisk ruimte tekort... niet helemaal wat je bedoelde, maar ligt wel in het verlengde. Het HD materiaal is zo groot, 1 film kost je al gauw 3 tot 4 DVD-R's, en als je ze op harddisk wil bewaren gaat het erg hard... Ik ken mensen die inmiddels een plankje in hun media-kast vrijmaken om alle losse harddisken op te slaan, naast de DVD's en Laserdiscs...

astrobart

Quote from: jowi on July  4, 2005, 09:30:38
Ik heb vooral harddisk ruimte tekort... niet helemaal wat je bedoelde, maar ligt wel in het verlengde. Het HD materiaal is zo groot, 1 film kost je al gauw 3 tot 4 DVD-R's, en als je ze op harddisk wil bewaren gaat het erg hard... Ik ken mensen die inmiddels een plankje in hun media-kast vrijmaken om alle losse harddisken op te slaan, naast de DVD's en Laserdiscs...

Ja ik ken het probleem van volle harddisks, gewoon de boel deleten en at anders moois erop zetten  ;)
Zo'n rits rats klick Harddisk is wel een goeie oplossing om materiaal uit te wissellen maar om het nou zo in de kast te zetten, :(

het kan wel  ;D

jowi

Ik brand zo veel mogelijk op DVD-R en heb zo'n koffer waar je alle DVD's in kwijt kunt. Maar handig is dat niet, je hebt het materiaal niet meteen afspeelbaar voorhanden, je moet ze dan eerst weer op harddisk copieren, en aan elkaar plakken...

astrobart

ja het wordt tijd voor opslagmedia met meer opslag, maar wat?

FrankB

Quote from: astrobart on July  4, 2005, 09:50:09
ja het wordt tijd voor opslagmedia met meer opslag, maar wat?

Blu-Ray ?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jowi

Dat zou erg mooi zijn als er eindelijk zoiets zou komen. En om weer even meer on-topic te blijven, ik kan me voorstellen dat als er DVD achtige opneembare media komt met opslag van bijv. 20-30 tot 100 of misschien 200Gb, dit ook handig is voor mensen die veel DVD's in de kast hebben staan, je kunt dan complete copieën van je DVD's op zo'n schijf zetten, zonder (al te veel, of zelfs geen) kwaliteitsverlies, en zo weer kastruimte winnen. Je hebt de originelen dan niet direct nodig.... al is het wel leuker om te zien natuurlijk al die kleurige DVD's in een kast gepropt... Maar ja ik ben bang dat we minimaal 2 jaar verder zijn voordat er zoiets is, wat ook nog een keer een beetje betaalbaar is.

Lynxxx

Ik wordt stapelgek door de ruimteproblemen :( Heb inmiddels al twee kasten geannexeerd voor ht toepassingen en ik ben bang dat binnenkort de derde er ook aan moet gaan geloven :(


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

garmtz

Gewoon helemaal geen doosjes meer, maar de DVD met papieren inlay zo in een ladekast zetten! Een soort A5-mapjes vinden en klaar is Frank!  ;D 8)

blue-eyes

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 01:20:34
Hoe gaan jullie eigenlijk om met het immer groter wordende probleem van plaats tekort ?

Mijn collectie Laserdiscs neemt een groot gedeelte van een kast in beslag maar dat valt nog mee omdat de LD's zeer dun zijn en dus met enorme aantallen kleine vierkante meters in beslag nemen.

Bij DVD ben ik onlangs maar overgestapt op zgn slimcases waarmee mijn kastruimte met ruim 60% terug gewonnen is (5 DVD's nemen nu de ruimte in van 3 vroeger :D.)

Maar met de komst van HDDVD etc. begin ik me toch zorgen te maken over de toekomst, we gaan geen DVD's weggooien en het kopen van koffers waar er 1000 inkunnen vind ik weer zonde omdat ik dan de hoesjes niet meer kan bekijken.....
Wie heeft er een geniale oplossing. Behalve de tardis gebruiken :D.

Een soortement apothekerskast maken? Vertikale lades, vanaf de grond tot aan het plavond. In de marktsectie, niet HT, staan een aantal meubels te koop. Op een van deze foto's kan je beter zien wat ik bedoel (bij benadering dan).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beunky

DE oplossing: groter huis! ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P

Alle dvd's die je de afgelopen 5 jaar niet meer hebt bekeken verkopen en jezelf van dit geld tracteren op een HT upgrade (geen dvd's natuurlijk  ;D ;) )

Kjelt

Of nog mooier als je budget het toelaat de draaikasten. Dit zijn gewoon boekenkasten met een wiel eraan die verplaatsbaar zijn (ze rollen tegen elkaar). Het voordeel is dat je steeds maar 1x de staruimte kwijt bent oftewel als de kasten voor dvd's 20cm diep zijn en de staruimte is bijv. 60cm dan ben je voor 3 kasten 1m20 kwijt voor 4 kasten 1m40 en voor 5 kasten 1m60 etc. etc. deze zijn wel behoorlijk duur.

Ikzelf heb voor de volgende oplossing gekozen, een soort dubbele apotherskast. Let niet op de uitvoering ik wou gewoon binnen een dag klaar zijn en de kasten staan toch uit het zicht in de trapkast dus dat vond ik niet belangrijk. Wel dat ze stevig zijn en functioneel.

Dit is de ingeschoven toestand

Kjelt

en de uitgeschoven:

blue-eyes

Iets dergelijks bedoelde ik ook, ik ben nog aan het overdenken of dat hier in huis een beetje toe te passen is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

NeonKnight

Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

The Foundation

Quote from: astrobart on July  4, 2005, 09:50:09
ja het wordt tijd voor opslagmedia met meer opslag, maar wat?

tapestreamers ?

Lynxxx

Quote from: Kjelt on July  7, 2005, 22:48:18
en de uitgeschoven:

Zoiets had ik ook in gedachten.. hoe heb je de vloergeleiders opgelost? of rolt de kast met de punt op wieltjes? mijn kasten hebben helaas dorpels :(


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Kjelt

Kast staat gewoon op 4 kleine wieltjes en glijdt over een houten plank met ingefreesde "tracks" om niet om te vallen en de kast vertikaal te houden wordt de kast aan de achterkant boven en onder nog eens met 70cm kogelgelagerde geleiderails geleid. Gaat wel iets stroef maar dat komt vooral door de wat te nauwe tracks, die had ik wel wat breder mogen laten.

J.A.F._Doorhof

Stakka ziet er leuk uit maar overbodige luxe, dan inderdaad liever koffers, het gaat me erom dat ik de hoesjes redelijk in tact hou :D.
Met de nieuwe slimlines scheelt het al een eind, we zien wel waar het schip strand ben ik bang.

Het schuif systeem is ook wel leuk trouwens :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Quote from: Arno P on July  7, 2005, 22:43:51
Alle dvd's die je de afgelopen 5 jaar niet meer hebt bekeken verkopen en jezelf van dit geld tracteren op een HT upgrade (geen dvd's natuurlijk  ;D ;) )

Wel natuurlijk eerst een backup maken van die films op goedkope geïmporteerde DVD+R's natuurlijk...  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2005, 14:43:53
dan inderdaad liever koffers, het gaat me erom dat ik de hoesjes redelijk in tact hou

De hoesjes kun je alfabetisch per 2 rug aan rug in die blanco A4 23 gaats insteekhoezen stoppen en die in een 23 rings multopmap.
Daarbij plak je een klein stikkertje met index of database nummer van de disc en inlay en die zitten vervolgens in tig schoendozen/plastick opbergdozen.

Zo sla je twee vliegen in 1 klap: schijfjes zijn ultracompact weggeborgen en je kunt dmv in de multomap(pen) te bladeren toch lekker samen een film uitzoeken.