Is dit nog wel HTForum te noemen?

Started by Spacebass, July 3, 2005, 23:51:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

Quote from: FrenkB on July  4, 2005, 11:14:55
Niet iedereen kiest voor een even goede onderbouwing ... met andere woorden kiezen sommige leden ervoor af te gaan op de marketingverhalen. Prima, zolang je het maar niet als evangelie gaat verkondigen.

da's wat ik eerder bedoelde te zeggen

kopje koffie Frenk?  ;D ;D ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Ik voel me aangesproken, omdat ik hier via BB&G 'zieltjes win'...  ::)  Ik heb echter niet het idee dat ik (we, Bjorn en ik) mensen ooit iets hebben 'aangesmeerd' wat men niet wilde hebben. Vraag het ze zou ik zeggen. Als we vinden dat mensen beter iets anders kunnen kopen of iets ergens anders kunnen kopen, geven we dat altijd aan. We zullen het 'ik heb je een PM gestuurd' voortaan veranderen in 'je kunt me een PM sturen bij interesse'. Voel ik me persoonlijk ook wel beter bij hoor, moet ik eerlijk zeggen...  ;)  Ik wil de 'oudjes' vragen niet cynisch te worden en problemen te bespreken (lijkt wel therapie... ;D). Geef het aan, via PM of een topic (zoals in dit topic!  8)) en dan worden dit soort zaken gewoon besproken.

En wat betreft dat stereo-verhaal: ik denk gewoon dat er een renaissance is van stereo. Het forum is daar een afspiegeling van. Bovendien is er een belangrijk stereo-forum weggevallen. Goed dat er nu een aparte afdeling hier is voor stereo...  O0

Audiofiel

Quote from: Garmt on July  4, 2005, 11:40:28
We zullen het 'ik heb je een PM gestuurd' voortaan veranderen in 'je kunt me een PM sturen bij interesse'. Voel ik me persoonlijk ook wel beter bij hoor, moet ik eerlijk zeggen...  ;) 
Je moet het niet doen omdat ik dat onder woorden bracht, ik wil graag weten hoe anderen er over denken. Ik heb dergelijke geluiden bij meer mensen 'opgesnoven' en zou het waarderen als zij het gewoon uitspreken.

Ik ben trouwens benieuwd waarom je je er persoonlijk ook beter bij voelt...

QuoteEn wat betreft dat stereo-verhaal: ik denk gewoon dat er een renaissance is van stereo. Het forum is daar een afspiegeling van. Bovendien is er een belangrijk stereo-forum weggevallen. Goed dat er nu een aparte afdeling hier is voor stereo...  O0
Er was een duidelijke trend een paar jaar terug naar meerkanaals, wat heel goed was voor de winkels die op de rand van de afgrond stonden (en ook voor de zelfbouw-markt). Nu iedereen heeft geproefd en geroken, maken sommigen de keuze dat ze muziek luisteren belangrijker vinden dan surround. Een hele logische omschakeling. Als er een nieuwe techniek of verbetering komt, zal zoiets misschien weer gebeuren. We zullen het zien bij HD-DVD en BlueRay of andere nieuwe leuke zaken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi,

@Spacebass,

Gisteren nog over gehad en nu al een topic erover, je laat er ook geen gras over groeien (en da's maar goed ook) ;D

@Garmt,

Ik denk niet dat er ergens beweerd wordt dat BB&G iemand iets probeert 'aan te smeren', sterker nog dat staat gewoonweg nergens. Het zijn idd eerder de korte 'ik heb je een PM gestuurd' boodschappen in haast elke topic waarin iemand aangeeft over een bepaald iets niet tevreden te zijn of bepaalde plannen tot aanschaf heeft, waar oa ik over vielen. Een minder actieve benadering (het liefst zie ik eigenlijk helemaal geen benadering en is een potentiele klant wijs genoeg om jullie, Frank of eender welke sponsor te benaderen ;) ) zal zeker wonderen doen op dat gebied.

Verder denk ik dat bepaalde mensen ook totaal het evenwicht niet meer zien en doorslaan in hun doen en laten op audiogebied. Versterkers die niet kunnen klinken zonder een bepaald netsnoer, een luidsprekerkabel die op elke set in elke akoestiek net die verbetering geeft waarnaar men zoekt, lak die resonanties opheft etc etc etc. Heel veel zaken maken heel veel verschil, en juist subtiele verschillen kunnen ook grote verschillen zijn maar blijf wel met beide benen op de grond...da's niet alleen prettiger voor iedereen die het leest maar ook voor je eigen beurs (en geloofwaardigheid) ;D ;)

mvrg

Patrick

Oracle

#54
Quote from: Garmt on July  4, 2005, 11:40:28
Ik voel me aangesproken, omdat ik hier via BB&G 'zieltjes win'...  ::) 

Je moet je niet bezwaard voelen, of zo, dat is niet nodig. Zoals ik al zei: jullie zijn sponsor, en hebben daarmee het recht om commerciele activiteiten te ontplooien. Daar is helemaal niets mis mee...

Het enige dat een beetje dubbel is, is dat jullie beiden toch een beetje een authoriteit zijn op audiogebied, en voorheen écht onafhankelijk advies gaven. Nu zit er toch een zweem van eigen belang omheen, en dat vraagt (voor de mensen die jullie al wat langer 'kennen') toch een omschakeling. Misschien ligt het dan ook wel aan mij (ons?)!!  ;)

Neemt niet weg, dat 'stuur pm bij interesse' en stuk minder commercieel overkomt, dan 'je hebt pm'... :) Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om gewoon een pm te sturen, zonder dat in de thread te melden... ;)

Groet,
Mark

Groet,
Mark

FrankB

Quote from: Mark Lemmens on July  4, 2005, 11:56:00
Neemt niet weg, dat 'stuur pm bij interesse' en stuk minder commercieel overkomt, dan 'je hebt pm'... :) Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om gewoon een pm te sturen, zonder dat in de thread te melden... ;)

Ik snap los van dit verhaal sowieso niet waarom mensen posten dat ze een PM hebben gestuurd  :-\

Maar goed, ik voel dat hele commerciele drukverhaal helemaal niet zo. Wellicht eens horen van de mensen die zijn benaderd door een van de sponsoren op het forum hoe zij dit hebben ervaren.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: Audiofiel on July  4, 2005, 11:48:36
Ik ben trouwens benieuwd waarom je je er persoonlijk ook beter bij voelt...

Omdat ik zelf ook een dubbel gevoel heb over zo openlijke commercie. Maar nu ik zie dat anderen dat ook zien, was mijn gevoel misschien wel terecht?

)p(

Een belangrijke reden waarom, voor veel audio liefhebbers, stereo weer meer prominent is geworden is denk ik omdat de belofte van veel multi-channel audio formaten zoals sacd niet echt van de grond zijn komen. Persoonlijk vind ik het erg jammer...zou dolgraag stukken als gruppen van Stockhausen en Repons van Boulez ook thuis een keer in echt surround willen ervaren. In concert vorm het mooiste wat ik ooit live gehoord heb.

peter

Movievault

#58
Ik heb dus ook contact gehad met BB&G maar heb dat zo niet ervaren.
Ik ben nogal iemand die lang nadenk over zoiets en dan zelfs radikaal van gedachten kan veranderen.
Toen de Tjoep gekocht bij hun maar alleen nadat ik hem had gehoord en ervan overtuigd was dat hij in mijn set hoorde. De velodyne bv niet, waarom?, hij integreerde op dat moment niet en ik was er niet van overtuigd. Maar van "pushen" is zeker geen sprake. Voor mij is dat bedrijf een meerwaarde in mijn kennis geweest.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

)p(

Quote from: Garmt on July  4, 2005, 12:06:15
Omdat ik zelf ook een dubbel gevoel heb over zo openlijke commercie. Maar nu ik zie dat anderen dat ook zien, was mijn gevoel misschien wel terecht?


Ik denk persoonlijk dat jullie het beste het initiatief tot pm aan de potentiele klant zelf kunnen overlaten.

peter

Audiofiel

Het blijkt maar weer dat het goed is om zaken bespreekbaar te maken. 8) Zo komen we een stuk verder!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

#61
Er is een verschil met iemand adviseren als Administrator (met aanzien), welke taak je voorheen vrijwillig beoefende, en een admin die hoe je het ook went of keert er
1. een commercieel gewin mee kan hebben...los van het feit of iemand zich plezierig voelt bij jullie als persoon
2. Zich niet verplicht voelt tot de verkoop vanwege de goede relatie

Ik vind het prachtig als iemand zijn hobby kan mixen met een vorm van inkomsten, maar lees nog eens terug waarom jullie je teruggetrokken hebben van Hifi.nl. Waarom zou dit anders zijn dan voor HTForum?

Voorheen hadden we 1 admin waarvan wij wisten dat hij geld verdient met waar het op dit forum om draait. Nu is de balans 3 commercieel tegen 2 onafhankelijk. De merken die momenteel veel verkocht worden zullen absoluut de kopers aanspreken, als ik anders zou beweren dan zou ik hen te kort doen, maar de relatie die jullie hebben met veel forumleden is mede gestoelt op "forumvriendschappen" en het zijn van een authoriteit op Nederlands grootste (voor mij enige) HT forum. En daarmee is het verschil meteen duidelijk geworden tussen de andere sponsors en BB&G.

Ik beticht jullie dus geenzins van bewuste misleiding of promotie, maar wel degelijk dat er sprake kan zijn van mogelijke belangenverstrengeling zonder dat de betreffende client zich ervan bewust is. En dat is iets waar jullie wel over moeten nadenken en zo te lezen heb jij dat zelf ook gedaan  8)

jantje112

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 00:11:59
In welke vorm commercieel.
We proberen als mods zoveel mogelijk de commercie terug te dringen en er word zeer weinig commercieel gepushed voor zover ik het kan zien, alleen op de speciale voor de sponsoren boards.


Er staat in de te koop sectie toch geregeld situaties waarbij mensen bijvoorbeeld meerdere nieuwe subwoofers, luidsprekers en beamers aanbieden. Dus wel degelijk is daar vaak commercie te vinden.

J.A.F._Doorhof

En die worden er dan ook direct afgehaald als we er achter komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

@Spacebass: exact mijn mening. Afgezien van de eigenaar van het forum, die zich wat mij betreft niet hoeft te verantwoorden, vind ik die twee petten ook niet bij elkaar horen. Wanneer je een reactie post, hoe moet de lezer dat dan lezen? Als Garmt, de sympathieke forumgenoot of als Garmt, de verkoper? (en Bjorn idem dito). Uiteraard zul je sneller je spullen kunnen verkopen door (eerdere) vriendschappen, maar op de lange duur zal het tegen je werken denk ik.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Moet ik toch in de bres springen voor de 2 genoemde.
Waarom mag ik het wel en de andere niet, in het begin zal het voor Bjorn en Garmt even wennen zijn om NIET commercieel te posten, het is soms gewoon erg makkelijk (ik weet dat uit ervaring) maar als je onafhankelijk advies geeft (iets dat ik ook probeer te doen) dan komen mensen toch wel bij je terecht.

Ik merk dat hoe minder ik commercieel post hoe meer klanten er komen :D.
Die balans vinden hun ook zeker wel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 12:42:54
Waarom mag ik het wel en de andere niet
Simpel. Het is jouw forum. ;D
Bovendien vind ik het nogal meevallen bij jou. En je plaatst de commerciële uitingen meestal netjes op de plek die daarvoor bestemd is, niet tussen de gewone topics in.

Quote
Ik merk dat hoe minder ik commercieel post hoe meer klanten er komen :D.
Heel goed, zo werkt het. Ze weten je vanzelf te vinden.

QuoteDie balans vinden hun ook zeker wel.
Daar is deze topic denk ik ook een bijdrage voor.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jantje112

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 12:24:50
En die worden er dan ook direct afgehaald als we er achter komen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30976.0

Even snel een snelle "scan", toch een topic waarin enigzins wel commercie wordt bedreven en zo zijn er vaker voorbeelden. Of waar ligt dan de grens?


myself

ik vind het bij bjorn en garmt (tot nu toe) erg meevallen. Ze blijven onafhankelijk advies geven en dringen echt niet aan. Het blijft natuurlijk wel moeilijk voor ze omdat ze nu eenmaal niet alle merken leveren en dan ook wat minder makkelijk een merk aanprijzen dat ze zelf niet voeren.

aan de andere kant begint hun advies bij je eigen situatie en vandaaruit kijkend wat de beste upgrade voor iemand kan zijn. Op het eind van dat advies komt pas de keuze van het merk om de hoek kijken en dan nog kun je alles uitproberen.

Waar ik wel iets meer moeite mee heb ik dat sponsors "advies" willen geven, maar daarbij alleen vanuit hun eigen merken dat advies geven en ze de vraagsteller in hun merkenrichting duwt.

het blijft natuurlijk een kwestie van hoe je er persoonlijk inzit, maar ik vind de laatste vorm wat meer "agressief verkopen" dan hetgeen frank, bjorn en garmt doen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Harry HT

Aankoop advies gevraagd:  ;)

Ik twijfel nog over de koop van 7 bazuinen of 7 Sonus Faber Conterto Domus speakers.

Wie geeft mij een "eerlijk" advies?   ^-^ >:D ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

wil

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 12:42:54
Moet ik toch in de bres springen voor de 2 genoemde.
Waarom mag ik het wel en de andere niet, in het begin zal het voor Bjorn en Garmt even wennen zijn om NIET commercieel te posten, het is soms gewoon erg makkelijk (ik weet dat uit ervaring) maar als je onafhankelijk advies geeft (iets dat ik ook probeer te doen) dan komen mensen toch wel bij je terecht.

Ik merk dat hoe minder ik commercieel post hoe meer klanten er komen :D.
Die balans vinden hun ook zeker wel.

MvrGr.
Frank
Arrgghhh.... moeilijke discussie dit.
Van jou Frank, vind ik het sowieso heel logisch omdat het jouw forum is. Daar veranderd niets aan. Van Garmt en Bjorn is het anders. Je kan dat op twee manieren uitleggen:

1. Garmt en Bjorn zijn mensen die al vroeg in de technologie van HT geïnteresseerd waren. Ze zijn op basis van vriendschap/deskundigheid op dit forum gekomen en hebben dankzij heel veel eigen inspanning die deskundigheid verder uitgebouwd. Inmiddels is er een bedrijf gestart dat op basis van adviezen spullen verkoopt. Zeg maar, de super-adviserende custom-dealer.
2. Garmt en Bjorn hebben al vroeg interesse gehad in HT en hebben dankzij kostenloze shoot-outs en dankzij dit forum een naam opgebouwd dat hen marketing-technisch niks heeft gekost. Nu beginnen ze een bedrijf en gebruiken ze de kennis en kunde die ze hier opgedaan hebben voor eigen gewin.

Snap je het verschil in benadering?
De waarheid ligt hier waarschijnlijk niet in het midden, maar eerder richting versie 1. Oftewel, de motie van VERtrouwen wordt wat mij betreft gewoon aangenomen.

Toch proef ik in deze thread dat het ophebben van 2 petten niet mogelijk is. Dat is en blijft ook lastig, ik herken dat op mijn werk ook (heb ook twee petten op  ::)). Het gaat bij de BB&G jongens (je kan het ook afkorten tot B&G  ;D) er om dat ze vertrouwen houden bij de mensen op het forum. Zowel als deskundige als als adviserende dealer. Zodra de twee petten te snel en te slinks verwisseld worden wordt het voor de overige forummers te onduidelijk of er nu een advies voor de mede-forummer gegeven wordt of een advies aan een (toekomstige) klant. Nogmaals, dit is een verschil in benadering van (B)B&G dat ze zelf moeten doen.

Frank zegt: "Ik merk dat hoe minder ik commercieel post hoe meer klanten er komen". Daarmee ga ik ervan uit dat hij de klemtoon legt op "commercieel". Ik denk ook wel dat andere sponsoren ook die balans wel gevonden hebben of zullen vinden. Veel posten is en blijft voor sponsoren nog steeds heel nuttig, zowel ter verkrijgen van kennis en tips als commercieel gezien. Er zijn immers meer sponsoren buiten Frank, B&G die posten en ook hun eigen weg én niche gevonden hebben. Prima!

Ik heb er wel vertrouwen in.

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

FrankB

Mooi verwoord Wil!! Ik ben het dan ook volledig met je eens  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Quote from: myself on July  4, 2005, 13:07:41
aan de andere kant begint hun advies bij je eigen situatie en vandaaruit kijkend wat de beste upgrade voor iemand kan zijn. Op het eind van dat advies komt pas de keuze van het merk om de hoek kijken en dan nog kun je alles uitproberen.
Voor niets gaat de zon op. Geen enkel bedrijf kan belangeloos jou adviseren en toch het hoofd boven water houden. Adviseren en verkopen zijn al TWEE verschillende zaken. Je kunt actief zijn in de advisering en je laten inhuren als expert. Alleen dan kun je echt onafhankelijk (betaald!) advies leveren. Je kunt ook actief zijn in de verkoop en dan zul je dus altijd richting je 'eigen merken leunen'. Advies en verkoop combineren is al 2 petten op. Admin zijn is een 3e pet.

Quote from: wil on July  4, 2005, 13:11:02
Het gaat bij de BB&G jongens (je kan het ook afkorten tot B&G  ;D) er om dat ze vertrouwen houden bij de mensen op het forum. Zowel als deskundige als als adviserende dealer. Zodra de twee petten te snel en te slinks verwisseld worden wordt het voor de overige forummers te onduidelijk of er nu een advies voor de mede-forummer gegeven wordt of een advies aan een (toekomstige) klant. Nogmaals, dit is een verschil in benadering van (B)B&G dat ze zelf moeten doen.
Vertrouwen betekent dus ook dat er een risico is dat een forumlid sneller geneigd zal zijn om 'toe te happen', zeker met een demo aan huis, dan bij een 'gewone dealer' waar hij zelf mee in contact treedt.

Hoe en wanneer de petten verwisseld worden is nu net het hekele punt. Ik zie geen groen of rood lampje branden bij de verschillende petten. Sterker nog, het lijkt me voor hen zelf al moeilijk te bepalen welke pet zich op hun hoofd bevindt. In 1 flinke posting kun je wel 3x van pet verwisselen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Daarom is dit topic ook nuttig, misschien worden de grenzen tussen wat wel en niet commercieel is wat duidelijker afgebakend.

Quote
Ik denk ook wel dat andere sponsoren ook die balans wel gevonden hebben of zullen vinden. Veel posten is en blijft voor sponsoren nog steeds heel nuttig, zowel ter verkrijgen van kennis en tips als commercieel gezien. Er zijn immers meer sponsoren buiten Frank, B&G die posten en ook hun eigen weg én niche gevonden hebben. Prima!
Klopt! Er zijn meer sponsoren en die hebben promoten zichzelf niet zo fanatiek.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Quote from: Audiofiel on July  4, 2005, 13:23:57
Er zijn meer sponsoren en die hebben promoten zichzelf niet zo fanatiek.
Ok, dan noemen we een andere naam: Vincent post ook regelmatig. Zit qua niche in een heel andere hoek dan B&G. Hij geeft zelf aan dat hij producten test, dat dat producten zijn waar hij dealer van is is logisch. Heb je interesse? Gewoon vragen posten. Heb je interesse in een knallende aanbieding? PM hem even  ;)
Verder heel helder, heel doorzichtig en maar 1 pet op.

Twee petten blijft lastig. Maar geloof me, ikzelf heb op mijn werk ook 2 petten op. Daar heb ik enkele jaren over moeten doen om er een rood en een groen lampje op te krijgen. Inmiddels gebruik ik die lampjes heel duidelijk. En hoe nadrukkelijker ik die gebruik, des te meer rust geeft mij dat en des te meer vertrouwen geeft dat voor mijn omgeving. Iedereen tevreden. Het heeft me wel een paar jaar gekost om die rode of groene lampjes zo open en bloot aan te durven zetten.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

MrPink

Dat rode lampje snap ik, maar dat groene... ;D

Overigens ben ik inderdaad veel minder actief dan vroeger, wat zeker ten dele te maken heeft met de explosieve groei van het forum. Vroeger voelde het meer als een familie dan nu, was het makkelijker om alles te volgen, en antwoord op vragen te geven. :)

Groetjes,
Oscar