Is dit nog wel HTForum te noemen?

Started by Spacebass, July 3, 2005, 23:51:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway

Ik wil als non senior member even reageren.

Ik ben absoluut nieuw wat betreft HT/surround/stereo, maar heb
in de afgelopen maanden echt enorm veel geleerd hier op het
forum, ik noem o.a. 4G, subwoofer instellen, beeldtechnieken,
bouwtechnieken, small/large, kabels, versterkers en ga zo maar door.

Het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik een aparte HT (en aparte stereo in
de woonkamer ;) ) ga bouwen, terwijl ik een jaar terug nog niet eens wist dat er
home theaters bestonden.

Ik snap dat op den duur bij een boel senior members de kennis verzadigd is, zo een
beetje ieder aspect van HT besproken is (vandaar de stap naar stereo)
en dat de bereidheid om de zoveelste zelfde vraag te beantwoorden niet meer is
wat het geweest is. Het is met alles senioren zo, vroegah leek alles beter.  :)

Dit bovenstaande geeft echter niet en bijvoorbeeld door het stereo verhaal, wat ook mijn interesse
heeft gekregen hierdoor, verruimt de informatie hier op het forum en komt het forum alleen ten goede.

Voor wat betreft het commerciele hier op het forum vind ik het wel meevallen, ik zie het probleem niet.
Bijvoorbeeld als op een forum over gezondheid de moderators grote farmaceutische bedrijven zijn of een afslankforum geleid wordt door
McDonalds zijn, dan zie ik een tegengesteld belang. Bij aanschaf A/V apparatuur zie ik dat toch anders.
De meeste mensen hier weten goed, waar je wat kan halen. De een gaat voor de goedkoopste prijs op het internet, de ander gaat 10 winkels
af en weer een ander laat zich graag bedienen met service. Dit is ook te zien aan het feit dat er nagenoeg geen dezelfde set op dit forum te
vinden is. Niet iedereen hier heeft een projector en scherm van ITC of Cinedream, niet iedereen heeft speakers van BB&G, niet iedereen haalt
een plasma bij Smits.

Je moet niet vergeten dat door de sponsoren/moderators dit forum kan bestaan, voor niets gaat de zon op.
Als deze mensen met hun enorme productkennis ophouden met inhoudelijk posten, dan denk ik dat dit een groot verlies is,
of zelfs het einde voor dit forum.

Verder vind ik het persoonlijk fijn dat als je zoekende bent naar een goed aanschaf advies, dat je hier aansluiting kunt vinden bij de sponsoren,
die toch wel vertrouwd dankzij dit forum.

Dus seniors, ophouden met mijmeren en gewoon doorgaan waar je mee bezig was  :)

Groeten,
Jimmy C.






blue-eyes

Quote from: Jimmy Conway on July  4, 2005, 09:35:31

Voor wat betreft het commerciele hier op het forum vind ik het wel meevallen, ik zie het probleem niet.
Bijvoorbeeld als op een forum over gezondheid de moderators grote farmaceutische bedrijven zijn of een afslankforum geleid wordt door
McDonalds zijn, dan zie ik een tegengesteld belang. Bij aanschaf A/V apparatuur zie ik dat toch anders.


Precies! De link tussen McDonalds en HT gerelateerde zaken is niet voor hand liggend ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Hoe dan ook: dit is gewoon een van mijn vaste stekkies op het internet, en ik ben hier meerdere keren per dag te vinden. Het blijft gewoon een leuke club.

Alleen toch jammer dat wat mensen uit het verleden niet meer zo actief zijn. Ik heb me in het namelijk prima kunnen amuseren met bv. SirRound en Suyver... Maar ach, we hebben er ook een hoop leuke nieuwe members bij gekregen... :D

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Jimmy Conway on July  4, 2005, 09:35:31
Voor wat betreft het commerciele hier op het forum vind ik het wel meevallen, ik zie het probleem niet.
Dan zal ik het even uitleggen. Het probleem ligt in actief benaderen van potentiële klanten. Dat wekt denk ik de irritatie op.

Ik zie Frank regelmatig een post neerzetten in de trand van "als je meer wilt weten, stuur me dan een mailtje". Dat is niet actief, maar passief klanten werven en daar heb ik zelf geen enkel probleem mee. De actie ligt dan bij de potentiële klant zelf.

QuoteDus seniors, ophouden met mijmeren en gewoon doorgaan waar je mee bezig was  :)
Als senior mijmer ik zoveel als ik wil.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Fransvis

Quote from: Audiofiel on July  4, 2005, 09:42:51
Dan zal ik het even uitleggen. Het probleem ligt in actief benaderen van potentiële klanten. Dat wekt denk ik de irritatie op.


Gebeurt dat dan ?  :o Is me nog niet opgevallen....

Robbo

#32
Het is wel zo dat de Klaagplek en Afterhours regelmatig het 'hele' board overnemen.  Diegene die 'recent post' regelmatig gebruiken snappen wel wat ik bedoel. 

Die boards zijn leuk voor de community en bieden soms ook wel interessant materiaal, maar een HT Forum hou ik persoonlijk liever een HT forum.

Oracle

Ja, maar zonder die groepen zouden de "echte" topics veel te veel off-topic gaan. Nu houd je het een beetje gescheiden. En off-topic gaan we tóch; dat kun je niet verbieden!  ;)

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Fransvis on July  4, 2005, 09:45:17
Gebeurt dat dan ?  :o Is me nog niet opgevallen....

Heb jij dan nog geen commercieel getinte posts gezien met de tekst "ik heb je een PM gestuurd" die bedoeld waren als antwoord op een probleem en uiteindelijk de bedoeling hebben om uit te lopen op het wisselen van eigenaar van een doos. Volgens mij is dit ook waar Spacebass op doelt met de term commercieel.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik denk dat het anders zou zijn als deze personen dat soort uitnodigingen etc. niet onder hun eigen naam doen, maar met een ander account, bijv. de naam van hun bedrijf.

Als ze zoals nu, onder hun eigen naam doen wordt altijd naar hun persoonlijk verwezen. Onder een andere naam is dit minder.

Uiteraard is het een visueel verschil, maar ik denk wel dat dit goed is om te doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Mark Lemmens on July  4, 2005, 09:48:45
Ja, maar zonder die groepen zouden de "echte" topics veel te veel off-topic gaan. Nu houd je het een beetje gescheiden. En off-topic gaan we tóch; dat kun je niet verbieden!  ;)

Groet,
Mark

Je moet ook niet vergeten dat dit board ook een beetje een uitlaatklep voor veel leden is. Even lekker kletsen en ouwehoeren met gelijkgestemde. Dat kan en mag je ze niet ontnemen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbo

Verder is het zo dat het vrij normaal is dat er members komen en gaan.  Zelf ben ik hier nog steeds regelmatig te vinden.  Maar de echte interesse is wat minder.  Wat dat betreft was het forum voor mij leuker een 2 jaar geleden leuker.  Maar dat komt ook voor een groot deel omdat ik qwa kennis een heel stuk gegroeid bent. 

Daarnaast ga je ook niet voor de zoveelste keer dezelfde discussie aan.  Bij veel topics wil ik wel reageren, maar besluit vervolgens meteen om er geen energie in te steken, omdat het toch maar leid tot de zoveelste identieke discussie.  Ik denk dat het bovenstaande voor veel members van het eerste uur geldt.


Jimmy Conway

Quote from: Audiofiel on July  4, 2005, 09:42:51
Dan zal ik het even uitleggen. Het probleem ligt in actief benaderen van potentiële klanten. Dat wekt denk ik de irritatie op.
Waarom irriteert je dat? Is het op jouw persoon gericht? Ik heb er persoonlijk geen last van.

Als ik het een beetje aanvoel wat je bedoeld, doel je maar op 1 bedrijf, waar je je aan ergert. Frank heeft al gezegd,
dat je zulke dingen kunt melden bij hem, dan gebeurt er waarschijnlijk wat aan.

Quote
Als senior mijmer ik zoveel als ik wil.
Dat weet ik  ;)

Groeten,
Jimmy C.

Oracle

Quote from: Robbo on July  4, 2005, 09:52:41
Daarnaast ga je ook niet voor de zoveelste keer dezelfde discussie aan.  Bij veel topics wil ik wel reageren, maar besluit vervolgens meteen om er geen energie in te steken, omdat het toch maar leid tot de zoveelste identieke discussie.  Ik denk dat het bovenstaande voor veel members van het eerste uur geldt.

Ik kan me hier wel in herkennen ja. Al ben ik lang geen authoriteit op een gebied, maar heb ik wel bepaalde ideeen en meningen. Maar eigenlijk zouden we niet moeten vergeten, dat we allemaal ooit n00b waren, en zouden we eigenlijk die vragen gewoon moeten beantwoorden, ook al zijn ze al 96 keer aan de orde geweest... maar ja, dat schiet er inderdaad wel eens bij in. Je wordt wat selectiever inderdaad...

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Jimmy Conway on July  4, 2005, 09:54:42
Waarom irriteert je dat? Is het op jouw persoon gericht? Ik heb er persoonlijk geen last van.
Omdat het overduidelijk klantjes winnen is. En je kunt niet 2 petten tegelijk op hebben.

QuoteAls ik het een beetje aanvoel wat je bedoeld, doel je maar op 1 bedrijf, waar je je aan ergert. Frank heeft al gezegd, dat je zulke dingen kunt melden bij hem, dan gebeurt er waarschijnlijk wat aan.
Mij zijn zulke uitingen inderdaad alleen opgevallen van 1 bedrijf. Het is voor mij niet zo irritant dat ik Frank er een bericht over ga sturen. Maar wel irritant genoeg om in dit topic er iets over te zeggen. Daar gaat de eerste post immers over. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

CineSmurf

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 09:07:27
De base voor een engelstalig forum is een fractie 1.000.000 hoger dan voor een NL forum aangezien de hele wereldbevolking engels spreekt en dus zal een engelstalig forum veel meer leden trekken.

Kon niet laten deze in te koppen: Er zijn ongeveer 25 mln Nederlandssprekende op de wereld, tegenover 6 mrd wereldburgers. Dus 1 op 240 mensen spreekt Nederlands. Uitgaande dat iedereen ter wereld Engels spreekt (wat niet zo is), is het dus eerder in de orde van 250 x dan 1.000.000. Als je kijkt naar besteedbaar inkomen wordt de verhouding nog kleiner. Ik denk dus dat er zeker een basis is om ook in Nederland een serieus forum te laten bestaan.

Maar zo ver off topic. Verder ken ik het forum niet van het eerste uur. Voor mij als nieuweling was het forum een ongelovelijke bron van inspiratie en kennis. Inmiddels heb ik mijn eigen HT in mijn kelder en ben de forumleden hier erg blij om hun hulp. Ik hoop dat nieuwelingen als ik de oude garde niet wegdrijven, dat zou jammer zijn.

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Jimmy Conway

Quote from: CineSmurf on July  4, 2005, 10:00:54
Verder ken ik het forum niet van het eerste uur. Voor mij als nieuweling was het forum een ongelovelijke bron van inspiratie en kennis. Inmiddels heb ik mijn eigen HT in mijn kelder en ben de forumleden hier erg blij om hun hulp. Ik hoop dat nieuwelingen als ik de oude garde niet wegdrijven, dat zou jammer zijn.
Dick

Mijn gevoel exact beschreven.

Spacebass

#43
Quote from: Jimmy Conway on July  4, 2005, 09:35:31
Ik snap dat op den duur bij een boel senior members de kennis verzadigd is, zo een
beetje ieder aspect van HT besproken is (vandaar de stap naar stereo)
en dat de bereidheid om de zoveelste zelfde vraag te beantwoorden niet meer is
wat het geweest is. Het is met alles senioren zo, vroegah leek alles beter.  :)
LOL  ;D  Als het zo simpel was "jochie"  ;D
Als ik erover zou willen klagen, dan had ik een ander board gebruikt. Tis simpelweg een constatering (gevoelsmatig in iedergeval).
Ik geef al aan dat er raakvlakken zijn, dus die kunnen best goed samengaan, maar als ik nog steeds lees dat de rears "slechts" voor effectjes zijn,
dan fronzen mijn wenkbrouwen tot aan het plafond en hebben wij "HT Fielen" nog een lange weg te gaan, zelfs op ons eigen forum...


QuoteVoor wat betreft het commerciele hier op het forum vind ik het wel meevallen, ik zie het probleem niet.
Als je het probleem niet ziet hoef je hier ook het niet forum te verdedigen. Dat doen "wij" Senior mensen zelf wel zoals je ziet  ;)

QuoteJe moet niet vergeten dat door de sponsoren/moderators dit forum kan bestaan, voor niets gaat de zon op.
Als deze mensen met hun enorme productkennis ophouden met inhoudelijk posten, dan denk ik dat dit een groot verlies is,
of zelfs het einde voor dit forum.
"Knul" nogmaals je hoeft het forum niet te verdedigen tov van mij ;D Op momenten dat het forum bijna zijn einde kende of moderators de waanhoop nabij zijn, ben ik de eerste die in de bres springt  :D Vandaar ook dat ik mij nek uitsteek. Ik vind het forum te belangrijk om tot een "verkoop hol" / stereoforum te laten veranderen.

QuoteVerder vind ik het persoonlijk fijn dat als je zoekende bent naar een goed aanschaf advies, dat je hier aansluiting kunt vinden bij de sponsoren,die toch wel vertrouwd dankzij dit forum.
Ja ja ja  :D

QuoteDus seniors, ophouden met mijmeren en gewoon doorgaan waar je mee bezig was  :)
Dit hoort dus ook bij het lid zijn van een forum. Niet alleen kennis halen of vertellen dat je zo'n geweldige set hebt  ;)

FrankB

Quote from: Spacebass on July  4, 2005, 10:29:12
LOL  ;D  Als het zo simpel was "jochie"  ;D
Als ik erover zou willen klagen, dan had ik een ander board gebruikt. Tis simpelweg een constatering (gevoelsmatig in iedergeval).
Ik geef al aan dat er raakvlakken zijn, dus die kunnen best goed samengaan, maar als ik nog steeds lees dat de rears "slechts" voor effectjes zijn,
dan fronzen mijn wenkbrouwen tot aan het plafond en hebben wij "HT Fielen" nog een lange weg te gaan, zelfs op ons eigen forum...

Dat ben ik helemaal met je eens space, ook al heb ik zelf 'maar' stereo. De surround kanalen bieden veel meer dan slechts effectjes, maar helaas is dat ook hier nog niet door iedereen begrepen of ervaren. Er is dus duidelijk nog een missie voor de seniore members :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

#45
Quote from: Blue-Eyes on July  4, 2005, 09:51:40
Je moet ook niet vergeten dat dit board ook een beetje een uitlaatklep voor veel leden is. Even lekker kletsen en ouwehoeren met gelijkgestemde. Dat kan en mag je ze niet ontnemen!
Als het allemaal gelijkgestemden waren (tov mij), dan had ik er niet zoveel posts geplaatst!  ;D  ;D

Frenk, Stereo boeide mij eerder dan HT. Ik wil dezelfde kwaliteit voor stereo als voor MC, maar soms krijg ik het idee dat "stereofielen forever" het als een onmogelijkheid beschouwen. Dat beperkt de "ruimte" en veranderd vaak de toon in een discussie op HT gebied. Dus stereo is wat mij betreft prima, maar als iemand het alleen maar over stereo heeft en als voorbeeld in de bres springt voor een houten knop van een paar honderd dollar, dan vraag ik mij wel eens af waar wij mee bezig zijn op het forum....

FrankB

Quote from: Spacebass on July  4, 2005, 10:44:37
Frenk, Stereo boeide mij eerder dan HT. Ik wil dezelfde kwaliteit voor stereo als voor MC, maar soms krijg ik het idee dat "stereofielen forever" het als een onmogelijkheid beschouwen. Dat beperkt de "ruimte" en veranderd vaak de toon in een discussie op HT gebied. Dus stereo is wat mij betreft prima, maar als iemand het alleen maar over stereo heeft en als voorbeeld in de bres springt voor een houten knop van een paar honderd dollar, dan vraag ik mij wel eens af waar wij mee bezig zijn op het forum....

Hmm je hebt gelijk dat je dezelfde kwaliteit wilt voor stereo als voor MC. Het zal van je persoonlijke voorkeur afhangen of dat ook in een set lukt, maar onmogelijk lijkt het me zeker niet. Hooguit een budgetaire kwestie, maar dat is voor iedereen anders.

En dat van die houten knop, ook dat zijn persoonlijke voorkeuren ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Daar kan je alleen van spreken als je de betreffende knop in je set hebt gehad, en dat is dus niet zo en daar ligt nou juist mijn probleem met dit voorbeeld.  ;)

Audiofiel

Quote from: Spacebass on July  4, 2005, 11:02:01
Daar kan je alleen van spreken als je de betreffende knop in je set hebt gehad, en dat is dus niet zo en daar ligt nou juist mijn probleem met dit voorbeeld.  ;)

Dan had je een recensie gehad, waar je wel wat aan hebt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: Spacebass on July  4, 2005, 11:02:01
Daar kan je alleen van spreken als je de betreffende knop in je set hebt gehad, en dat is dus niet zo en daar ligt nou juist mijn probleem met dit voorbeeld.  ;)

Niet iedereen kiest voor een even goede onderbouwing ... met andere woorden kiezen sommige leden ervoor af te gaan op de marketingverhalen. Prima, zolang je het maar niet als evangelie gaat verkondigen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12