Is dit nog wel HTForum te noemen?

Started by Spacebass, July 3, 2005, 23:51:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Is het forum momenteel niet meer dan ooit een soort commercieel afzetgebied geworden? Ook verdringen voor mijn gevoel het aantal "stereo related" posts ruimschoots de HT gerelateerde.

Ik merk ook dat "oude" htforum rotten met al hun kennis verdwijnen of heeeeel sporadisch iets posten...
Of zou het gewoon een momentopname zijn en zie ik het te somber in en is dit de nieuwe vorm van het forum. Hoe dan ook...tis in iedergeval een vorm die mij niet lekker zit.


moest het gewoon even kwijt...

Audiofiel

Je staat niet alleen, Space. Hoewel ik nog geen jaar actief ben op dit forum zie ik ook duidelijk de verschuiving naar commercieel en stereo. De laatste is waar ik mij nog het minste over zorgen maak. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

In welke vorm commercieel.
We proberen als mods zoveel mogelijk de commercie terug te dringen en er word zeer weinig commercieel gepushed voor zover ik het kan zien, alleen op de speciale voor de sponsoren boards.

Daarnaast geef ik meestal aan dat mensen mij moeten mailen als ze iets willen.

Stoor je je ergens aan gebruik dan de meld aan administrator button dan kunnen we er wat aan doen.

Het HTforum groeit maar door dat zal ook betekenen dat doordat een paar andere grote fora's ermee gestopt zijn er meer mensen hier zullen komen.
Het feit dat een paar andere mensen minder posten kan ik mischien wel uitleggen.
In het verleden poste ik op bijna alle posts, maar het forum is zo hard gegroeid en er zijn zoveel mensen die antwoorden geven die kloppen dat ik dan niet 2x de waarheid ga vertellen :D.

Soms word een post gedaan en is er een minuut later al een antwoord, daar kan ik niet tegen op.
Verder mis ik weinig van de echte experts, ze zijn er nog steeds en geven regelmatig antwoord op vragen, alleen waarschijnlijk zijn ze net als ik niet van plan om 2x een antwoord te geven als er al een post staat die klopt.

Geef maar tips en advies, wij zullen proberen het uit te voeren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik heb maar meteen even een board stereo aangemaakt zodat de rest van de boards daarvan verschoond blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

QuoteWe proberen als mods zoveel mogelijk de commercie terug te dringen en er word zeer weinig commercieel gepushed voor zover ik het kan zien, alleen op de speciale voor de sponsoren boards.
Dit is dus volgens mij niet (meer) zo.

QuoteVerder mis ik weinig van de echte experts, ze zijn er nog steeds en geven regelmatig antwoord op vragen, alleen waarschijnlijk zijn ze net als ik niet van plan om 2x een antwoord te geven als er al een post staat die klopt.
Klopt ten dele, nu lijkt het erop dat er alleen nog door "experts" gepost wordt indien er een soort commercieel gewin te behalen valt. Toine is een lichtend voorbeeld van hoe het er vroeger aan toe ging, waarvoor hulde! En ik denk dat als je goed kijkt, je zal zien dat de liefhebbers uit het verleden (die met hun bijdrage het forum deels groot gemaakt hebben) al een tijdje niet meer op het forum actief bezig zijn.

QuoteGeef maar tips en advies, wij zullen proberen het uit te voeren.
Het lijkt erop alsof alle problemen met de aankoop van een doos met inhoud opgelost worden. Misschien is het maar een "gevoelskwestie" maar vermanende uitspraken (zelfs) tegen potentiele klanten lijken ook iets uit het verleden te zijn.

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 00:33:18
Ik heb maar meteen even een board stereo aangemaakt zodat de rest van de boards daarvan verschoond blijven.
Lijkt mij een goed plan!  O0

(Er zijn uiteraard raakvlakken te benoemen tussen deze twee gebieden)

J.A.F._Doorhof

Toch snap ik niet helemaal wat je met de commercie bedoelt, als dit tenminste op mij slaat.
Ik probeer altijd een eerlijk en afgewogen advies te geven, we hebben het bedrijf daarop ook ingesteld we proberen alles wat intressant is te leveren zodat we niet gedwongen door eigen belang in een bepaalde hoek te posten.

De reden dat ik zelf weinig topics open is een andere reden.
Vaak ontaarden die topics in een welles nietes strijd die alleen maar nog meer verwarring oproept aangezien sommige experts zitten te wachten tot ik iets post om dan er tegen in te gaan, vandaar dat ik zelf dus nog maar heel weinig post, de lol is er een beetje af.
Antwoorden geven zal ik echter altijd blijven geven, voor of tegen de producten die wij verkopen.
En niet alleen maar op gebieden waar wij in aktief zijn, ik geef regelmatig adviesen over dingen die wij niet in het assortiment hebben, maar goed ik weet dus niet of je op mij doelt heb je ondertussen ook gepm-ed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 00:11:59
Verder mis ik weinig van de echte experts,
MvrGr.
Frank

onderschat ze niet

Spacebass

#7
Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 00:44:26
Toch snap ik niet helemaal wat je met de commercie bedoelt, als dit tenminste op mij slaat.
;D  Frank, jij doet niets anders als wat je al jaren doet! en daarmee zeg ik hopelijk genoeg  ;D

Ohhh ik wilde nog wel even aangeven dat behalve audiofiel en ik er nog een hoop andere mensen zijn die stilzwijgend hetzelfde denken...ik steek nu dus gewoon mijn nek uit over iets wat ondergronds bij een deel van de leden leeft....

TJEEE!!!! Valt niet mee om politiek te bedrijven ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

J.A.F._Doorhof

@The foundation.
Ik bedoel niet dat ik ze niet MIS maar dat ik ze niet zie verdwijnen ze posten alleen minder.
Ik onderschat NOOIT iemand, een forum is een community en een community word gemaakt door de leden die hem bezoeken en daarin is iedereen even belangrijk.
Als er alleen experts zijn is het saai, als er alleen beginners zijn ook :D.

Dus IEDEREEN die opstapt is een verlies van de community of het een beginner is die 100 vragen stelt en daardoor bij leert of een expert die 100 vragen beantwoord en daarmee derest helpt.

Zijn er dingen die jullie storen over commercie meld het me AUB via de report to moderator knop ALLEEN dan kan ik reageren.
Ik probeer ALLE posts te lezen maar soms doe ik ook aan fast reading en mis ik dus dingen.
Het is wel een feit dat we de laatste paar maanden al zelf HEEL veel verwijderen wat hopenlijk niet eens in jullie gezichtsveld komt :D.

Het HTforum is nooit een plek geweest voor ondergrondse haat of ongenoegen, gooi het in de openheid onze moderators zijn er voor jullie en zijn geen boemannen (tenminste dat hoop ik niet) maar als wij NIETS horen dan kunnen we ook niet ingrijpen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fransvis

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 00:11:59
Soms word een post gedaan en is er een minuut later al een antwoord, daar kan ik niet tegen op.

MvrGr.
Frank

Valt me wel tegen van je Frank. Kun je daar niet wat meer tijd voor vrijmaken.... ;) ;D

Oracle

Hmmm ik denk dat ik wel snap wat SB bedoelt...

Even een paar members:
- Sir-Round
- Lord Lynxxx
- MrPink
- FrankL
- Suyver
- GTDesign
- Johan van Gompel
- etc...

En nog wel een paar mensen die ik vergeet... Je leest (jammer genoeg) bijna niets meer van ze. De oude kern is niet meer echt actief, en dat is best jammer, want hun input was vaak enorm leerzaam.

V.w.b. de commercie: ik zie daar 2 patronen: de solutions-in-a-box van Frank zijn vaak toch de wat duurdere oplossingen (hoeveel mensen zullen een Crystallio uiteindelijk aanschaffen? Dat zullen er hooguit tientallen zijn...), en toch ook wel van Garmt en Bjorn, die zich qua klandizie niet bepaald onbetuigd laten. Niets mis mee uiteraard; daar zijn ze sponsor voor! Maar het valt wel op.

Verder merk je inderdaad een verschuiving naar stereo, maar die verschuiving zit het niet enkel in de discussies, maar ook in de setups van de mensen zelf: er zijn een hoop die de overstap van meerkanaals naar 2-kanaals hebben gemaakt.

Overigens zijn er nog steeds zeer leerzame topics: Erik van Voorst, Audiofiel, Krunk, Scarp, en nog wel wat mensen posten toch zeer interessant leesvoer!

Maar ja, een verschuiving is er inderdaad. Of dat ten goede of ten slechte is, laat ik in het midden. Laten we het een evolutie noemen!  ;)

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Mark Lemmens on July  4, 2005, 08:22:04
en toch ook wel van Garmt en Bjorn, die zich qua klandizie niet bepaald onbetuigd laten. Niets mis mee uiteraard; daar zijn ze sponsor voor! Maar het valt wel op.

Ik denk dat het mede opvalt doordat dit duo tevens moderator is.
Je kunt niet onafhankelijk advies geven en verkopen tegelijk. Een conflict of interest ligt op de loer.

@Space: het is goed dat je je nek uitsteekt, anders wordt ook niet duidelijk dat je niet alleen staat.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

quote van een ander ander forum:

EN het ht forum...ik wil niet lullig overkomen beste ht-ers maar er zweven vele noobs rond en mensen die maar al tegraag hun allemachtige subs showen. Ik ben lid van diverse amerikaanse foras maar dat is al jaren zo die inhoudelijker zijn
;D

omwille van privacy blijft 't een anonieme quote

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

J.A.F._Doorhof

Kun je nagaan hoe transparant ik post :D
We leveren namelijk ook de goedkope spullen LOL.

Natuurlijk zullen er mensen verdwijnen het is onreël om te denken dat een forum continue dezelfde leden zal blijven houden, veel mensen zullen de aandacht verliezen om actief mee te doen, maw alles is al een keer voor ze behandeld en om elke keer antwoord te geven op dezelfde vragen is voor een casual bezoeker saai en niet te doen.

Maar voor de oude kern komt een nieuwe kern en over een jaar weer een nieuwe kern.
Zie het als de spelers bij een topvoetbal ploeg, sommige gaan naar een andere club (andere hobby) en sommige stoppen gewoon.
Maar er blijft altijd een elftal staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Da boss,
KLINKLARE ONZIN.

Je kunt NOOIT een US forum vergelijken met een NL forum.
De base voor een engelstalig forum is een fractie 1.000.000 hoger dan voor een NL forum aangezien de hele wereldbevolking engels spreekt en dus zal een engelstalig forum veel meer leden trekken.

En het niveau van antwoorden vind ik persoonlijk op het HTforum zeker van dezelfde kwaliteit als menig US forum die ik ook regelmatig bezoek.

Maar goed als dit de trap het htforum.nl de grond in thread word geef het dan even aan want dan negeer ik deze thread verder, ik werk me redelijk uit mijn naat voor dit forum en ik heb wel wat anders aan mijn hoofd als te horen dat wij niet goed genoeg zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Ik vind het niveau van dit forum juist stukken hoger dan andere fora in NL en vind dat er (doorgaans) met respect met elkaar wordt omgegaan. Dat is ook helemaal niet het probleem. Ik waardeer alle tijd en moeite die je in het forum stopt!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Fransvis

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 09:07:27
@Da boss,
KLINKLARE ONZIN.

Je kunt NOOIT een US forum vergelijken met een NL forum.
De base voor een engelstalig forum is een fractie 1.000.000 hoger dan voor een NL forum aangezien de hele wereldbevolking engels spreekt en dus zal een engelstalig forum veel meer leden trekken.

En het niveau van antwoorden vind ik persoonlijk op het HTforum zeker van dezelfde kwaliteit als menig US forum die ik ook regelmatig bezoek.

Maar goed als dit de trap het htforum.nl de grond in thread word geef het dan even aan want dan negeer ik deze thread verder, ik werk me redelijk uit mijn naat voor dit forum en ik heb wel wat anders aan mijn hoofd als te horen dat wij niet goed genoeg zijn.

MvrGr.
Frank

Dat is het zeker niet, Frank. Denk dat je nog even naar het eerste post moet kijken. SB merkt op dat er een tendens naar 'stereo' plaatsvindt en dat hij het jammer vindt dat er paar oude rotten wat minder vaak hun zegje doen. Zie ik niet als kritiek.

Wat betreft de post van DA BoSS....waarschijnlijk wordt er gerefereerd naar iemand die ook lid is van HTForum en zelf ook zo'n almachtige SVS (ehh..ik bedoel sub) heeft...

blue-eyes

Quote from: DA BoSS on July  4, 2005, 09:03:08
quote van een ander ander forum:

EN het ht forum...ik wil niet lullig overkomen beste ht-ers maar er zweven vele noobs rond en mensen die maar al tegraag hun allemachtige subs showen. Ik ben lid van diverse amerikaanse foras maar dat is al jaren zo die inhoudelijker zijn
;D

omwille van privacy blijft 't een anonieme quote



Zo anoniem is deze posting niet, ik ken de schrijver. Overigens zit de schrijver ook op dit forum. Hij is redelijk zwart wit ingesteld, maar heeft zijn mening al iets bijgesteld. Hij ziet ook veel positieve dingen. Overigens kan ik het wel gedeeltelijk met de schrijver eens zijn ;D

Daarnaast heeft iedereen het recht op zijn eigen mening, een ieder hoeft het niet allemaal geweldig te vinden omdat wij dat misschien wel vinden. Een forum wordt er niet beter van als je alleen maar positieve zaken hoort, die kunnen we zelf ook wel verzinnen. Een goed forum heeft behoefte aan kritische mensen om ons scherp te houden en daardoor wel oog en oor te hebben voor verbeteringen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#18
Quote from: Fransvis on July  4, 2005, 09:15:34
Dat is het zeker niet, Frank. Denk dat je nog even naar het eerste post moet kijken. SB merkt op dat er een tendens naar 'stereo' plaatsvindt en dat hij het jammer vindt dat er paar oude rotten wat minder vaak hun zegje doen. Zie ik niet als kritiek.

Wat betreft de post van DA BoSS....waarschijnlijk wordt er gerefereerd naar iemand die ook lid is van HTForum en zelf ook zo'n almachtige SVS (ehh..ik bedoel sub) heeft...

Hij heeft geen SVS wellicht is dat het juist..... ;)

Gezonde instelling om niet met een merk (lees in dit geval SVS) HYPE  / verheerlijking mee te doen ;D . Ook daar doelde hij op. Ik doe er soms ook wel aan mee, dat hoort bij het spelletje van boys en hun toys. Maar soms slaat het wat door, wellicht moet je die richting opdenken. Want zo heilig is een SVS nu ook weer niet.....

Maar goed, ietwat offtopic.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Ik bedoelde het als antwoord op DaBoss.

De verplaatsing naar stereo is erg logisch.
Er is een ENORM groot stereo forum gestopt met bestaan veel van die mensen vind je nu hier, het HTforum is explosief gegroeid sinds dat andere forum uit de lucht is.

Vergeet niet dat de hoeveelheid mensen met stereo opstellingen nog steeds groter is dan de mensen met een Home Theater.
Ik kan natuurlijk iedereen die over stereo wil praten de deur wijzen maar zo zit ik niet in elkaar vandaar ook dat we een klein stukje PC gebied hebben en afterhours en de markt.
Ik heb er nu wel een apart board voor gemaakt om de HT gedeeltes vrij te houden.

Dit is en blijft het HTforum maar het is logisch dat we uitbreiden.
De markt groeit ook steeds naar elkaar toe en als we de stereo mensen hier hebben dan gaan ze vanzelf wel over naar de multichannel hoek :D daarnaast zitten er veel experts op stereo hier die ook vervent HT liefhebbers zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DA BoSS

#20
Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2005, 09:07:27
@Da boss,
als dit de trap het htforum.nl de grond in thread word geef het dan even aan want dan negeer ik deze thread verder, ik werk me redelijk uit mijn naat voor dit forum en ik heb wel wat anders aan mijn hoofd als te horen dat wij niet goed genoeg zijn.
MvrGr.
Frank

Hi Frank,

Nee hoor dat is niet mijn bedoeling. Ik wil slechts laten weten hoe er buiten de 'community' gedacht word over het forum. Het is niet mijn mening, ik ben zelf met veel plezier lid. tot zover dus sorry  :-\

Neemt niet weg dat er natuurlijk wel ruimte is voor verbetering, zo kan je de tread ook zien.
en da's niet lullig bedoelt, want wanneer is er nou geen ruimte voor verbetering??

Als je mij nu vraagt wat ik mijn persoonlijke mening is:
Ik vind het soms een tikje irritant hoe authoritief sommige mensen hun mening weergeven (denk aan bijv. SVS).
Maw: ik heb gelijk en er is geen ruimte voor discussie.
Terwijl we allemaal van elkaar kunnen leren, toch???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

blue-eyes

Het een sluit de ander gewoon niet uit. Daarnaast is er een markt, deze markt wordt gevolgt. Ook door ons forum.

Vergeet niet dat als je een HT set hebt je indirect ook een stereo set hebt. Kijk eens naar al die onderlinge shoot -outs die gehouden worden tussen diverse leden........ De meeste shoot -outs zijn gericht op stereo  >:D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on July  4, 2005, 09:21:40
De meeste shoot -outs zijn gericht op stereo  >:D
Ik geloof dat ik zelfs nog nooit een surround shootout heb meegemaakt (dus met verschillende sets) bij forumleden. Alleen stereo, dus dat klopt wel.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

SVS als authoriteit vind ik wel meevallen.
Voor HT is SVS gewoon één van de beste subs voor de laagste prijs vandaar ook dat er zoveel mensen met SVS werken.
Ik heb ze echter zelf niet in mijn HT staan (hoewel we ze wel verkopen trouwens) dit om de simpele reden dat ik de SVS te matig vind met muziek, ik heb zelf mijn sub gebouwd maar dat is commercieel niet te verkopen :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...