Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Quote from: felix01 on January 26, 2021, 22:25:01
wat is juiste rede voor het bouwen eigen Cat?kwaliteit?
Op welk niveau denk je deze te zullen bouwen?
Ik heb er al een gebouwd en een topic aan gemaakt hier op het forum.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175950.0
Heb hem vergeleken met een Mac Mini met bitperfect (was eerst mijn favoriet) verschillende Rpi oplossingen Intel Nuck met Roon Rock en een Aurender N100.
Alles klonk minder als de PC.

Rob

Deleted User

Allen op dezelfde DAC neem ik aan dan, wat klonk daar dan minder aan dan?

scrutinizer

#2502
Wat een slecht en verwarrende keuze van naam weer.....
Convergent Audio Technologies maakt geen digitale shizzle en draagt de naam CAT al een jaar of 35.  :sneaky2:
Misschien gewoon de J ervoor blijven schrijven. ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

Quote from: scrutinizer on January 27, 2021, 17:24:38
Wat een slecht en verwarrende keuze van naam weer.....
Convergent Audio Technologies maakt geen digitale shizzle en draagt de naam CAT al een jaar of 25.  :sneaky2:
Misschien gewoon de J ervoor blijven schrijven. ::)

Phoe ;). Er zijn zoveel firma's die dezelfde namen hebben, oké er zijn twee bedrijven die liggen met elkaar in de clinch en vechten al heel veel jaren het uit via de rechter.
Deze naam is gewoon een privé gekozen naam die veel gebruikt wordt onder bouwers van computer transporten, afkorting CAT. M_A vraagt zich eigenlijk onder het typen van dit bericht waarom ik hierop reageer :baaa:.


Misschien toch de J ervoor weglaten omdat dit niets met te maken heeft. Waar staat de J dan voor? Mijn voornaam begint niet met een J anders kon dit inderdaad ;). Ik
Zal puntjes tussen zetten goed?? C.A.T. Dan is het niet meer slecht en verwarrend.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

#2504
Quote from: scrutinizer on January 27, 2021, 17:24:38
Wat een slecht en verwarrende keuze van naam weer.....
Convergent Audio Technologies maakt geen digitale shizzle en draagt de naam CAT al een jaar of 25.  :sneaky2:
Misschien gewoon de J ervoor blijven schrijven. ::)
Nu gooi je weer CAT en JCAT door elkaar zijn drie verschillende dingen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

#2505
Quote from: vergeerr72 on January 27, 2021, 18:06:44
Nu gooi je weer CAT en JCAT door elkaar zijn drie verschillende dingen.
::) Vertel?
Voor Convergent is dit al jaren een begrip.
Cat is afk categorie ...
Als je op naam zoekt is dit verwarrend en Jcat is geen fabricage naam maar principe. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

#2506
https://www.catamps.com/, de CAT, oftewel een belangrijk woord erbij. Staan bekend onder de naam CAT Amps.


Maar je hebt ook CAT - California Audio Technology  http://www.calaudiotech.com/pages/product_line.html
Similar to exquisite diamonds, heirloom watches, and fine automobiles, CAT ultra high performance loudspeakers, amplifiers, DSP's - digital signal processors, and cables employ industry defining design, engineering, state of the art CNC manufacturing, and exotic materials. ....more

Zijn dus meerdere firma's die CAT in hun naam hebben en voeren ;).

JCAT is een firma en geen fabricage of principe  ;)

Ik ga hier geen discussie over voeren of verder over uitweiden.
CAT mag en kan gewoon gebruikt worden en staat los van Convergent Audio Technology ( staan bekend onder naam CAT Amps)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scrutinizer

#2507
Quote from: Maximus_Aurelius on January 27, 2021, 18:22:02
https://www.catamps.com/, de CAT


Maar je hebt ook CAT - California Audio Technology  http://www.calaudiotech.com/pages/product_line.html
Similar to exquisite diamonds, heirloom watches, and fine automobiles, CAT ultra high performance loudspeakers, amplifiers, DSP's - digital signal processors, and cables employ industry defining design, engineering, state of the art CNC manufacturing, and exotic materials. ....more

Zijn dus meerdere firma's die CAT in hun naam hebben en voeren ;).

JCAT is een firma en geen fabricage ;)

En dus meerdere bedrijven die Computer Audio Transports bouwen/fabriceren.

Beetje verwarrend met zoek opdrachten..Vind je niet, Nico.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scrutinizer

#2509
Quote from: Maximus_Aurelius on January 27, 2021, 18:38:53
Nee.
Ah schijnbaar niet voor jou....... ::)
Is Femto geen naam voor de netcard?

Ken Stevens heeft Convergent in 86 al op de markt gebracht. CAT Amps is gekozen voor een veel later op de markt verschenen site gezien bij het zoeken dit probleem optrad .Voor wat het waard is...

Vandaar even stok in het hoenderhok ...... .


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob_Dingen

#2510
Ben nu helemaal de weg kwijt  :D

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

#2515
Quote from: Rob_Dingen on January 27, 2021, 18:45:43
Ben nu helemaal de weg kwijt  :D
Is er een reden waarom deze CAT voordeel op het file transsport heeft?
Isolatie,  asynchrone USB, extern linear psu....?

Of moet ik me inlezen?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#2516
Thanks!! ::)
Heb mijn punt in het delen van info gemaakt.

Ps. Computer File Transport.


Heb enige tijd deze combo mogen beluisteren ......

https://trinity-ed.de/

...zijn Media PC & Transport icm DAC is gewoon geweldig.

Maar noemt hem gewoon Trinity...
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob_Dingen

Quote from: scrutinizer on January 27, 2021, 18:57:52
Is er een reden waarom deze CAT voordeel op het file transsport heeft?
Isolatie,  asynchrone USB, extern linear psu....?

Of moet ik me inlezen?
Weet niet waar het precies inzit maar al het bovenstaande jij zij doet iets daar in mee.
Heb een tijdje op het Jcat forum mee gelezen en Marcin zelf om advies gevraagd hoe het beste te bouwen en dat heb ik gevolgd.
Wel heb ik bijv getest tussen de usb uitgang van het moederbord en de Jcat usb kaart met externe 5v lineair voeding en dat scheelt ook de netwerk kaart scheelt en verder heb ik niks getest.
Als ik hun forum mag geloven doet geheugen en HDD er ook toe dus heb dat blindelings gevolgd.
Maar opvallend is de Jplay software bijv ten opzichte van Roon is ook een stapje voorwaarts.
Maar moet er ook bij zeggen dat de interface klote is.

Rob

scrutinizer

#2518
Quote from: Rob_Dingen on January 27, 2021, 21:02:21
Weet niet waar het precies inzit maar al het bovenstaande jij zij doet iets daar in mee.
Heb een tijdje op het Jcat forum mee gelezen en Marcin zelf om advies gevraagd hoe het beste te bouwen en dat heb ik gevolgd.
Wel heb ik bijv getest tussen de usb uitgang van het moederbord en de Jcat usb kaart met externe 5v lineair voeding en dat scheelt ook de netwerk kaart scheelt en verder heb ik niks getest.
Als ik hun forum mag geloven doet geheugen en HDD er ook toe dus heb dat blindelings gevolgd.
Maar opvallend is de Jplay software bijv ten opzichte van Roon is ook een stapje voorwaarts.
Maar moet er ook bij zeggen dat de interface klote is.

Rob

Thanks, Rob.
Had al eerder dat stukje van je gelezen erover. ;)

Naast zelf ook al aardig wat gesleuteld te hebben aan een eigen linux based audio transport, en met menig ander gedeeld en beluisterd heb , is er zeker winst vanuit lineare PSU, opslag, buffering en vooral optisch transport te behalen. Ik ervaar ook verschillen binnen software en gebruikte drivers.

Na deze Trinity in bekende omgeving vaker beluisterd te hebben, wat nu zo'n 3 jaar geleden is, weet ik dat er nog wat werk aan mijn transport is ;)

Tuurlijk maakte ik een dolletje met mijn inkoppertje over CAT.
Maar vind het gewoon jammer hoe sommige zich hier manifesteren, zo onder een mantel van dat zij het weten, allemaal begrijpen met vooral veel mistiek, maar wanneer je dan vragen stelt loggen ze uit. ::)
Jammer hoor.....Vandaar mijn opmerking laatst, Rob.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on January 27, 2021, 16:57:11
Voor het geld wat het mij nu kost is heb ik meer kwaliteit dan een kant en klare PC of een Nuc.
Een Roon Nucleus als voorbeeld te noemen vind ik erg overpriced voor wat je krijgt en dit geld ook voor Innuos en voor vele andere merken.
Zelfbouw kun je uitbreiden wanneer je wilt of wanneer je niets meer wilt en zo goed vindt ;).

Ik hoop dat het niveau na loop van tijd hoog is en mijn persoonlijke ervaring is dat het een hoog niveau kan aantikken. Mijn ervaring met zelfbouw CAT's zegt van wel.
Maar alles lekker rustig aan en voor de voet uitbreiden.
kan ik wel inkomen,maar je moet er dan wel de nodige pc kennis voor hebben,zelf durf ik er alvast niet aan te beginnen...Succes alvast!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Raphie

Computer transport ..... wat bedoel je hiermee? Gewoon een PC toch?  :D
JBL PRX Power!

Maximus_Aurelius

Quote from: felix01 on January 28, 2021, 11:13:48
kan ik wel inkomen,maar je moet er dan wel de nodige pc kennis voor hebben,zelf durf ik er alvast niet aan te beginnen...Succes alvast!

Dat zit wel goed qua kennis en het is ook nog leuk het knutselen  ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR is de nieuwste aanwint in mijn set  :pompom: :pompom:
Uitvoerig getest en gaat niet meer terug naar de importeur. Moet zeggen dat de communicatie subliem was en de service top. Qua communicatie mogen vele en werkelijk vele winkels / importeurs een puntje aan zuigen.

De zoektocht langs vele merken waarvan ik er aardig wat beluisterd en getest heb is de APL klankmatig het mooiste gebleken binnen mijn set.
Het prijssegment waar ik in zocht zat tussen de 4K en circa 13K.

Even een kiekje  ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bmateijsen

Quote from: Maximus_Aurelius on January 31, 2021, 14:36:18
APL DSD AR is de nieuwste aanwint in mijn set  :pompom: :pompom:
Uitvoerig getest en gaat niet meer terug naar de importeur. Moet zeggen dat de communicatie subliem was en de service top. Qua communicatie mogen vele en werkelijk vele winkels / importeurs een puntje aan zuigen.

Ik denk dat je Colab bedoelt? DAt is eigenlijk gewoon een winkel. Hij heeft als distributeur verder geen dealers.

Maximus_Aurelius

Quote from: bmateijsen on January 31, 2021, 15:37:05
Ik denk dat je Colab bedoelt? DAt is eigenlijk gewoon een winkel. Hij heeft als distributeur verder geen dealers.

Nee ik bedoel niet Colab. Ibex Audio Duitsland.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.