Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Vandaag nieuw speelgoed in de set gekregen  :headbanging:

Silent Angel F1 voeding voor op de Switch.
Ben benieuwd wat het teweeg brengt.

Foto's volgen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Ik ben ook benieuwd. Dacht dat ze slecht te leveren waren.
Mijn dealer krijgt pas medio oktober weer binnen.

Maximus_Aurelius

Quote from: naish123 on September 25, 2020, 19:03:25
Ik ben ook benieuwd. Dacht dat ze slecht te leveren waren.
Mijn dealer krijgt pas medio oktober weer binnen.

Mijn dealer heeft ze op voorraad. Kan ook zijn dat ze nu op voorraad hadden ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

Quote from: Maximus_Aurelius on September 25, 2020, 19:17:10
Mijn dealer heeft ze op voorraad. Kan ook zijn dat ze nu op voorraad hadden ;)
Bender hifi en iear heeft ze nog. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Quote from: vergeerr72 on September 25, 2020, 19:37:48
Eigenlijk te mooi om in de kelder te zetten [emoji848]

Haha.

Moet zeggen het past mooi bij de switch. Even breed en daar is mooi over nagedacht.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

De eerste noten galmen door mijn ruimte.
Referentie cd nummer 1, mevrouw Bremnes  :headbanging:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Inmiddels zijn we 24 uur later en er kan niet meer gezegd geworden dat de eerste noten de ruimte ingeslingerd zijn. Het zijn inmiddels ontelbare noten.  :clapping:

De verschillen met en zonder voeding zijn zeer goed waarneembaar.
Met voeding vind ik de plaatsing veel meer in evenwicht. Er is nog meer rust en de ruimtelijkheid is wat toegenomen.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Dat zijn mooie berichten, ook goed om te zien dat er de moeite genomen wordt om met zorg alle elementen van de keten te optimaliseren. vaak zie ik hier mensen wisselen van apparatuur en speakers, vraag me dan altijd af of ze wel doorhebben hoeveel potentie men in de rest van de keten laat liggen. Ik was ook jaren bezig met steeds nieuwe speakers, onrust, niet tevreden etc. Totdat ik mijn Marantz versterker verving door een Pass Labs, WOW en ik maar denken dat versterkers geen verschil konden maken, ging een hele wereld open.

Maximus_Aurelius

Starten weer met mooie albums die misschien (nog) onbekend zijn of toch niet helemaal.
Ik vind het pareltjes anders zaten ze niet tussen mijn eigen collectie en daarom wil ik ze delen.
Of jullie dit pareltjes vinden of van houden is aan jullie zelf.

Ik ga vanaf nu het sorteren op genre en we starten met een paar albums uit het klassieke genre:

- Tatiana Zelikman - From Couperin to Shuman.(16/44)


Deze artieste gaat al heel lang mee, niet op de voorgrond maar juist op de achtergrond. Zij is een wereldbekende piano coach die al veel grote sterren onder haar hoede heeft gehad, een palmares om u tegen te zeggen.
Nu komt ze een keer op de voorgrond met een prachtig album. Je hoort en voelt aan de muziek hoe goed deze grand dame is aan de piano.
Een erg goed album die heerlijk rustgevend is en goed weg luisterd.

- Martha Argerich - Chopin the legendary 1965 recording.(16/44)


Misschien wel 1 van de beste opnames van Chopin. Dit is een bekende opname van de jonge Argerich die de doorbraak betekende. Rest is geschiedenis want deze dame is wereldberoemd en hoe zij piano speelt is gewoon fenomenaal.
Erg goed opgenomen en je hebt het gevoel erbij te zijn.
Een aanrader!!!

- Amandine Savary - J.S Bach Toccatas, BE 910-916 (24/96)



Liefhebbers van Bach Piano opgelet. Schitterende opname, pakkend en meeslepend. Amandine pakt je in en trekt je helemaal in de wereld van Bach.
Het is intiem, het neemt je vast en laat niet meer los.

- Anna Vinnitskaya - Prokofiev & Ravel (16/44)



Dit is voor mij wel echt een pareltje. Dit album heeft alles, emotie, power, agressie en passie. Je hoort het terug in dit album. Deze pianiste weet Prokofiev en Ravel tot uiterste te brengen en begeleid met een fantastisch orchestra erachter maakt dit album een must have.
Laat je meeslepen onder een genot van een Whiskey of biertje. Uiteraard water of wat anders is ook goed ;)  ;D

Dit zijn weer een paar tips uit mijn hele grote collectie. Er volgen meer maar de volgende is een andere genre.

Have fun!!
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Valkyrie

Leuk deze tips!  Ik waardeer het enorm als forumleden hun luistervoorkeur delen.  :)

Stream je deze muziek of heb je ze op CD?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Maximus_Aurelius

Quote from: Valkyrie on October 18, 2020, 19:59:28
Leuk deze tips!  Ik waardeer het enorm als forumleden hun luistervoorkeur delen.  :)

Stream je deze muziek of heb je ze op CD?

Ik stream niet. Heb geen Tidal of Qobuz stream.
Alles is mijn eigen collectie.
Ik download via Qobuz, Hdtracks, Highresaudio en heel veel andere betaalbare sites.
Soms koop ik nog een cd maar dat zijn speciale uitvoeringen(UhQ, xrcd etc) of mooie boxset.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Tabcam

Quote from: Maximus_Aurelius on October 19, 2020, 13:01:37
Ik stream niet. Heb geen Tidal of Qobuz stream.
Alles is mijn eigen collectie.
Ik download via Qobuz, Hdtracks, Highresaudio en heel veel andere betaalbare sites.
Soms koop ik nog een cd maar dat zijn speciale uitvoeringen(UhQ, xrcd etc) of mooie boxset.
De laatste CD is al niet bij Tidal te streamen, bij Amazon Music Unlimited wel. Wel een pareltje :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

Bij deze weer wat muziektips van mijn kant uit. Ik ga nu de wereld 🌎 in van Jazz vocal en met name live opnames.
Bij jazz vocal live opnames heb ik meestal bij mooie opnames dat ze gewoon in de ruimte staan te spelen., ik heb een aparte tag  van Jazz vocal zodat ik deze makkelijk kan vinden ;).

Wij gaan letterlijk de wereld rond want er komen wat culturen voorbij  ;D.

Let's start:

- Melody Gardot - Live in Europe.



Deze zangeres is bij de meeste wel bekend. Haar softe ietwat zwaardere stem vind ik erg aangenaam. Haar live album is erg goed, geen audiofiele parel maar goed klinkend live album die je helemaal in de wereld van haar muziek trekt. Aanrader vind ik March  for  Mingus( live in Utrecht).

- Musica Nuda - Verso Sud(Live)



Tja waar moet ik starten. Introductie van maar een tweetal. Dit tweetal is afkomstig uit Italië en zingt ook in haar moedertaal, Petra Magoni de zangeres en Ferruccio Spinetti Contrabass. That's all.
Ik versta er helemaal niets van maar dat maakt dit album absoluut niet minder om. Integendeel, ze staan in je ruimte, erg intiem en de zang is erg goed en zuiver. Haar stemverheffingen die ze regelmatig doet zijn werkelijk een klasse apart.
Voor mij is dit op Jazz vocal de ontdekking van het jaar. Prachtige intiem concert met kracht, emotie en passie. Je houdt hiervan of helemaal niet er is geen tussenweg maar mijn tip is luister het helemaal af en oordeel  ;). Een prachtige opname.

- Stacey Kent - Dreamer in Concert



Deze dame is is live erg goed en gaat ook helemaal los wanneer ze optreed. Ook dit album proef je de intieme sfeer in je huiskamer, mancave of womancave  ;). Het optreden is in een club gedaan en dat merk je en hoor je. Zelf vind ik dat altijd de mooiste concerten maar dit is persoonlijk.
Laat je meeslepen met haar ietwat kinderlijke stem in de reis van haar concert. Ofwel droom weg bij deze mooi opgenomen opname en concert.

- Emilie-Claire Barlow: Live In Tokyo 2013



Misschien bij vele onbekend maar daar probeer ik verandering in te brengen. Dit is een live opname van een erg goede zangeres die in een jazz collectie thuis hoort. Prachtige opname, pakkend en erg verslavend om te luisteren.

- Chantal Acda & Bill Frisell: Live At Jazz Middelsheim



Miss Acda geboren in Nederland en timmert al flink wat jaren aan de weg. Heb al meerdere albums van haar maar live vind ik haar het beste.
Dit album is met niemand minder dan Bill Frisell en wanneer je met deze grootheid mag samenspelen dan kun je er wel wat van. Dit album klinkt heel transparant en direct en het samenspel van Acda en Frisell is erg intiem.Een mooie geheimtip om dit album eens te beluisteren.


- Carmen McRae & Dave Brubeck: Take Five



Het album dateert uit 1961 maar in die tijd wisten ze hele goede opnames te realiseren. Kunnen vele nu een voorbeeld aan nemen ;).
Iedereen kent het album take five van Brubeck maar nu met zang.
De stem van Carmel McRae is erg upfront maar is wel genieten geblazen. Sowieso heeft zij een aparte interpretatie van zang en benadering. Een erg mooi live album wat wel een beetje into your face is maar de zang maakt heel veel goed. Take five zingen is wel wennen. Luister eerst take five van Brubeck en daarna deze versie  ;D.
Je hoort bekende melodie die in de huidige tijd veel terug komt. ;)

- Ella Fitzgerald: Mack The Knife: Ella In Berlin



Weer een oudje maar wat voor één. Ella Fitzgerald live is werkelijk fenomenaal  ;D. De opname is uit 1960 en ook een erg goede opname. Dit album staat te boeken als een van de beste jazz vocal live concerten. Dit album is ook opgenomen in de Grammy Hall of Fame. Ik zeg terecht.
Mooie live opname van misschien wel de beste jazz zangeres ooit. Haar stem  :inlove: zo puur. Op dit album gaat zij de fout in omdat ze de lyrics niet meer weet maar improviseert zodat je niet in de gaten hebt. Dit doen alleen de grootheden. Nummer is Mack the Knife.
Eigenlijk een must have in de collectie maar goed dat laat ik aan iedereen zelf over.
Genieten met !!!!
Must have!!!


Dit waren weer wat albums die ik wilde delen en uiteraard heb ik er veel meer en ook zit er een Miss Krall tussen, live in Paris, Patricia Barber live at Fortknight France maar dit zijn de bekendere die vele wel kennen en hebben.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Het jaar is weer bijna uit en de feestdagen staan voor de deur. Voor iedereen zal het anders zijn dit jaar. Eigenlijk mogen we stellen dat het een erg bewogen jaar is geworden waar de eerste twee maanden nog redelijk tot goed verliep is daarna in een rap tempo minder geworden. Uiteraard heeft ieder zijn eigen kijk erop en mening maar daar laten we het bij.
Afijn waar het hierom draait is hobby en dit betekent genieten, upgraden indien dit nodig is, downgraden en sidegraden ;). Allemaal opties die kunnen meedragen aan het genieten.

Hoe sta ik ervoor:
Hier is het ook een bewogen jaar geweest want na jaren stabiel blijven in de set heeft er een verandering plaats gevonden, niet een spectaculaire verandering maar toch. Mijn eindversterker heeft het huis verlaten en is verhuisd naar Denemarken maar er kwam wel wat moois voor terug, namelijk de Lindemann 858 wat een ware upgrade betekende in mijn set. De Lindemann 850 speelde ontzettend goed maar de 858 gaat stukken verder. De liefde voor mij voor de 800 serie van Lindemann is enorm.
De persoon in Denemarken die mijn 850 overgenomen heeft de nieuwste musicbook eindversterker verkocht en de 850 gehouden. Ik zeg verstandige keuze want de Musicbooks mogen de veters van de 800 serie nog niet eens strikken  ;D :D. Komen nog niet eens in de buurt van de klank en potentieel.
Genoeg hierover.
Ondertussen is er ook een voeding op mijn switch gekomen wat ook een meerwaarde heeft gebracht en voor de prijs van deze voeding hoef je het in de audiowereld niet te laten ;).

Versteker(s) & luidsprekers:
Qua luidsprekers en versterkers zeer tevreden en zal ik niet gauw veranderen, misschien heel voorzichtig zeggen het is klaar. Heb ik geen droom of geen fantasie, jawel hoor  :D, YG Hailey  :o 8)  :inlove:.
Qua bekabeling is het ook erg stabiel gebleven en dit ook voor jaren. Dit betekent tevredenheid. Er komt nog wel een LAN kabel en staat inmiddels in bestelling. Geen Siltech of Crystal Cable en ook geen NordOst Heimdall. Gewoon een mooie prijs kwaliteit LAN kabel, namelijk de nieuwste Furutech NCF.

Upgrade:
Is er dan iets wat er nog kan veranderen, jazeker en dit is de DAC.
Sinds een maandje of twee rustig aan het kijken en oriënteren wat ik wil en flink verdiepen, reviews lezen en users ervaringen want helaas was het beperkt om te gaan luisteren in winkels. Gelukkig bieden (sommige) winkels thuis demo nu de winkels gesloten zijn.
Nu zullen jullie nieuwsgierig zijn welke merken ik mij verdiept heb en op mijn lijst staan.
* DAC212SEII ( Moet nog uitkomen en heeft door de Corona vertraging opgelopen).
* Totaldac (Ladder dac) voordeel is dat deze altijd upgradeable is. Je kunt starten met de instapper en eindigen in het topmodel plus veel geld kwijt  :tongue2:
* Playback Designs, mijn favoriet en staat bovenaan, zowel de Sonoma serie als de classic serie. De dream serie, please forget ;). Er komt een nieuwe serie wat de opvolger wordt van de Sonoma serie, dus afwachten.
* Meitner Ma1 V2

Twijfelgeval en nog niet helemaal overtuigd:
* PS audio directstream
* Metronome LE Dac 3
* AAvik D180 (nadeel geen gebalanceerde aansluiting).


Zoals jullie zien in de merken die ik op mijn lijstje heb staan zoek ik stabiliteit en geen merken die het nodig vinden om de twee tot drie jaar of misschien nog eerder even met nieuwere varianten te komen.  :-X Nergens voor nodig en wanneer het wel gebeurd zorg dan dat ze te upgraden zijn want dan kun jezelf kiezen. Ik ga mee met de menigte of niet en ben tevreden. Mijn Lindemann Musicbook 10(eerste generatie) is ondertussen ook al tig aantal keren vernieuwd maar ik ben niet mee gegaan in de upgrades omdat ik tevreden ben en de upgrade de moeite niet waard vond.
Maar ik vind het knap vervelend dat zelfs Lindemann erg snel, te snel veranderd.
Dat men het wilt doen in de lagere prijsklasse is nog te verklaren maar in de wat hogere prijsklasse vind ik het niet te verklaren wanneer er snel een verandering komt dat je niet de keuze hebt om een upgrade te doen. Is persoonlijk mijn mening.

CAT oftewel Computer audio transport:
Speelt ook nog maar ik twijfel wat ik precies wil. Zelfbouw en dan gelijk flink aanpakken of gewoon bij Macmini blijven( huidige heeft ook niet eeuwige leven) of misschien toch een Nucleus, Rhein Z1(alleen interne HDD is wel aso duur en moeten hun doen). Dus een CAT is even in de koelkast geplaatst.

Tweaks:
Ondertussen blijven we ook met tweaks bezig en zal ik ook blijven testen en indien het bevalt, blijft het in mijn set.
Tweaks zijn voor mij ook andere zekeringen en ik heb al een SR orange in mijn voorversterker maar ik wil binnenkort gaan testen in mijn eindversterker, alleen twee nodig ;).
Alleen is er iets wat mij erg nieuwsgierig gemaakt heeft en dat is een ander merk, namelijk Audiomagic. Men zegt dat de SR Orange prijzig zijn, ieder zijn mening maar dan is een bepaalde serie van Audio Magic helemaal prijzig. De ULTIMATE BEEWAX. Ik heb ze bij een kennis gehoord en het verschil gehoord tussen deze en Padis en het was "huge". De prijs vind ik ook erg "huge"met zijn 279 euro per stuk maar ik ben nieuwsgierig geworden om het te proberen  :D
Helaas is er voorlopig ook een tweak die niet door kan gaan i.v.m. niet te leveren voor de Duitse Importeur omdat de firma zegt minimaal 100 stuks afname  :-X. De vraag is er wel maar geen minimale 100. Ik wilde graag onder mijn luidsprekers Audio Replas kegels ( RSI serie). De M6 en M8 is gewoon makkelijk te krijgen maar helaas heb ik deze afmeting niet en staat YG iets op bredere voeten  ;D, namelijk M10.

Akoestiek:
Is op orde en is ook op orde gebleven. Ga er niets aan veranderen, simpel is het, heb ook metingen laten doen en alles was in orde voor goede weergave. Uiteraard heb ik uit nieuwsgierigheid wat geprobeerd namelijk....... Alle akoestische aanpassingen, zoals Boldz Chunkz, Panelz en RTFS Sirrah en bass absorber buiten de deur te zetten. De deur in de ruimte waar de set staat ;). Dit heb ik geweten want  :-X, Boldz, RTFS bonkte weer hard op de deur voor weer terug in de ruimte te komen. Sodeju nog wat een extreem verschil.
Het klonk nergens naar zonder akoestische aanpassingen. Wat zijn we toch verwend  ;D.
Nu kom je toch tot een conclusie hoe belangrijk akoestische aanpassingen zijn, ik wist het al lang en ik schuw ook geen aanpassingen. Sowieso is er voor elke ruimte iets te vinden en past het altijd in elke ruimte. Er is geen excuus meer om te zeggen dat een woonkamer woonkamer moet blijven want wie zoekt die vindt.

Muziek collectie:
Deze groeit gestaag door met bekendere artiesten en albums maar ook de zoektocht naar onbekendere artiesten, albums is gewoon leuk. Ik heb geen streaming zoals Tidal, Qobuz etc. Lekker albums kopen voor mijn eigen bibliotheek. Ik koop gewoon XRCD's, UHQCD"s, K2 HD, en Hybrid SACD's van Mofi en Analogue Productions.
En tegen mooie boxsets met cd's zeg ik geen nee tegen  ;D.
Of hoe sommige in mijn bekende kring zeggen, jij (koopt) download alles wat los en vast zit qua muziek(genre)  :clapping: :D

Ik wens iedereen een fijne kerst en een goed uiteinde. Het belangrijkste is blijf negatief  ;), even goed doordenken a.u.b. dan snap je hem.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Mooi om te lezen Nico. Veel (luister)plezier de komende periode. Ik kom graag weer een keer luisteren :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Het nieuwe jaar is begonnen en ben volop bezig met wat tweakjes uitvoeren plus het snuffelen voor een DAC upgrade.

Op dit moment heb ik een netwerk kabel op proef van Siltech om te kijken wat dit doet in mijn set.

Hoe verloopt het met de DAC.

In deze tijd is het best moeilijk om vanuit recensies en je lijstje om over te gaan tot actie. De actie bedoel ik het luisteren bij een audiozaak en vanuit daar eventueel werken naar thuis demo, indien klankmatig bevalt.
Nu is het een afstand die je qua communicatie hebt en dit vind ik zelf niet erg prettig. Afijn hier moeten we het voorlopig meedoen.

Ik ga waarschijnlijk de eerste DAC op proef vragen en het is niet een van de minste. Het merk APL en de procedure verloopt via de Duitse importeur.

Mijn referentie is uiteraard Lindemann MB10 en Playback Designs Dream serie 3 en Sonoma serie.
De MB10 wordt overtroffen dat weet ik al maar de Playback designs. Zullen zien en horen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Kogel is door de kerk.

The Road to new DAC krijgt vorm.  :clapping:

Hopelijk deze week arriveert een DAC voor te testen. Ben benieuwd.

To be Continued.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

brt

Ik ben benieuwd waar je op uitkomt.
Ik heb een zeer goed gerecenseerde r2r dac besteld. Schijnt toch weer een behoorlijk ander geluid te zijn dan delta sigma dacs (met een chip dus).
Neem je die manier van converteren ook mee in je longlist?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Maximus_Aurelius

Wanneer alles goed gaat komt vandaag al de nieuwe dac op proef.
Hulde vanuit Duitsland dat het zo snel kan gaan.

Ik denk voor vele dat het een onbekend merk is ;).
Is geen Duits merk  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: brt on January 12, 2021, 23:07:06
Ik ben benieuwd waar je op uitkomt.
Ik heb een zeer goed gerecenseerde r2r dac besteld. Schijnt toch weer een behoorlijk ander geluid te zijn dan delta sigma dacs (met een chip dus).
Neem je die manier van converteren ook mee in je longlist?

Er staat een Ladder dac op de lijst. Total dac. Helaas is de communicatie met dit Frans bedrijf niet optimaal. Reageert niet op mailtjes.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Slecht teken, zou voor mij reden zijn daar niet te bestellen, als er iets niet goed is met de DAC, wil je wel snelle en goede service.