Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on September  6, 2020, 10:08:35
Op dit moment na een uurtje of anderhalf wat mij opvalt in vergelijk met de 850.
- meer rust
- Ruimtelijker
- laag nog iets strakker
- Nog meer evenwichtiger, plaatsing in hoog, midden(stem gebieden) en laag.

Ik ervaar geen verschilletjes maar echt verschillen. Het zijn (soms) geen kleine verschillen.

Heel mooi! Met het aanblijven van de VV moest het ook wel weer Lindemann worden..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Contour

Wel jammer dat Lindemann gestopt is met de 800 serie, de latere versterker producten spelen niet meer op zelfde niveau. Intressant om te horen dat de 858 klankmatig nog verder gaat als de 850!

Had je nu ook SYnergistic Research zekeringen erin gezet, of was dat in de voortrap? Mogelijk zit her nog meer extra potentie...

Groetjes Walter

Maximus_Aurelius

Quote from: Contour on September  6, 2020, 10:19:35
Dat klinkt als een geslaagde upgrade!

Is het ook  ;D

Quote from: Contour on September  6, 2020, 10:33:15
Versterker ziet er hetzelfde uit maar hoger, gewicht is 5kg meer dan de 850, die met 22kg ook best zwaar al is.

Het kriebelt hier om mijn eigen 850 weer eens aan te sluiten.. je zou ook de binnenkant eens moeten zien, zo clean opgebouwd, echt bizar.

Groetjes Walter

Van binnen is het inderdaad prachtig opgebouwd en netjes. Kunnen veel merken een puntje aan zuigen  ;)

Quote from: Contour on September  6, 2020, 10:36:11
Wel jammer dat Lindemann gestopt is met de 800 serie, de latere versterker producten spelen niet meer op zelfde niveau. Intressant om te horen dat de 858 klankmatig nog verder gaat als de 850!

Had je nu ook SYnergistic Research zekeringen erin gezet, of was dat in de voortrap? Mogelijk zit her nog meer extra potentie...

Groetjes Walter

Ik ben eerlijk geweest tegen Lindemann dat ik het erg jammer vind dat de 800 serie niet meer gemaakt wordt. Had dan het alleen op bestelling gedaan. Ik weet daar zijn ook kosten mee gemoeid voor de firma.
Het versterker gedeelte van de Musicbook mag nog niet eens de schoenveters strikken van de 800 serie.  :D. Zelfs de voorversterker van de DAC (MB 10 in bezit) kan niet tippen tegen de 800 serie. Al zeggen ze zelf van wel ;), tuurlijk  :D

Heb nog geen SR orange in de eindversterker zitten, alleen voorversterker. De 858 staat nog geen 24 uur ;).
Ik wil dit wel gaan doen maar wel eerst testen. Bij de 858 hoef ik maar vanuit achteren erbij. Is niet meer nodig om hem open te maken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on September  2, 2020, 01:42:48
Ik denk iedereen!
En wat betreft de voortrap?
Die blijft Nico? Dus dat zou betekenen een upgrade op de ladder van Lindeman.
Wat een ongelofelijk mooi apparaat blijft dat toch!

Jij hebt het bij het rechte eind. Upgrade ladder van Lindemann, namelijk eindtrap.
Veel mensen zeggen dat het designmatig erg mooie apparaten zijn. Hebben ook gelijk  :clapping: ;D

Quote from: Peerless Monster on September  6, 2020, 10:28:42
Niet zonder foto's natuurlijk 😊
Mooi Nico! Fijn dat het brengt wat je graag wil.


Foto's komen nog.
Ik wist van te voren al wat het gaat brengen, noem het maar ervaring binnen dit merk zijn pakket ;) en hoe de dames met de naam YG erop reageren. Zijn kritische dames ;).

Quote from: Mitch-- on September  6, 2020, 10:34:25
Heel mooi! Met het aanblijven van de VV moest het ook wel weer Lindemann worden..

Haha bijna wel hé. Zeg nooit nooit maar ik ben binnen de 800 serie gebleven.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Wat een luxe nu. Twee dikke eindversterkers staan.
Wanneer ik de 830 had kon ik er eentje voor het laag en eentje voor het hoog aansluiten  :D :tongue2:
Helaas niet bi-ampen omdat ze niet identiek zijn.

Even een geintje tussendoor  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Biampen zou wel kunnen lijkt me, bijv. de 858 op het laag en de 850 op midhoog, maar als de 858 op een nog hoger niveau speelt, denk ik niet dat je daarmee een verbetering bereikt t.o.v. alleen de 858.

Gr. Walter

Maximus_Aurelius

Zoals beloofd foto's van de nieuwe aanwinst. De dame is zeer fotogeniek.






Bij deze ook foto's van mijn set.




APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: Contour on September  6, 2020, 12:35:01
Biampen zou wel kunnen lijkt me, bijv. de 858 op het laag en de 850 op midhoog, maar als de 858 op een nog hoger niveau speelt, denk ik niet dat je daarmee een verbetering bereikt t.o.v. alleen de 858.

Gr. Walter

Nu gaat het toch niet omdat ik niet de 830 bezit.
Sowieso geen interesse in, was even voor de gein ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Mooi Nico! Hij is echt een flink hoger (zoals beschreven). Veel luisterplezier want dat is het leukste!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Wat een mooie ruimte om te zien. Zou wel wat aan de vloer doen (je weet wel dekbedden.. :D).

Denk dat je daarin nog veel winst kan halen...maar gezien de esthetiek een uitdaging.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on September  6, 2020, 16:56:30
Mooi Nico! Hij is echt een flink hoger (zoals beschreven). Veel luisterplezier want dat is het leukste!

De 858 is inderdaad wat hoger en zwaarder. Laatste heb ik goed gemerkt  :D

Zit nu lekker te genieten.

Quote from: chansig on September  6, 2020, 17:23:13
Wat een mooie ruimte om te zien. Zou wel wat aan de vloer doen (je weet wel dekbedden.. :D).

Denk dat je daarin nog veel winst kan halen...maar gezien de esthetiek een uitdaging.

Gr. Hans

Thx.

Het dik karpet is eerste reflectiepunt voor de luidsprekers en algehele demping in de ruimte is goed. Ik heb een akoestische meting laten doen en de persoon die deze meting heeft gedaan zei niet meer gaan absorberen in de ruimte. Dit is goed.

Ik wilde vloerbedekking laten plaatsen ook al is het veel werk maar dit werd mij afgeraden omdat het ook weer zorgt voor teveel demping.

Sowieso klinkt het nu erg goed  :headbanging: en wat goed is moet je zo houden  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bobbyklus

Ik ben ook een zeer tevreden 858 luisteraar, leuk om iemand anders zijn ervaring te lezen, ze zijn immers niet dik gezaaid. De 850 heb ik nooit gehoord, ik ben wel verbaasd dat er, los van het vermogen, duidelijk verschil in zit, het zijn volgend mij kwa techniek identieke versterkers.
Ben het met Nico eens, evenwichtig, veel detail maar toch zeer muzikaal.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Maximus_Aurelius

Quote from: Bobbyklus on September  6, 2020, 19:32:51
Ik ben ook een zeer tevreden 858 luisteraar, leuk om iemand anders zijn ervaring te lezen, ze zijn immers niet dik gezaaid. De 850 heb ik nooit gehoord, ik ben wel verbaasd dat er, los van het vermogen, duidelijk verschil in zit, het zijn volgend mij kwa techniek identieke versterkers.
Ben het met Nico eens, evenwichtig, veel detail maar toch zeer muzikaal.

Gr Bob

Is vrij dun gezaaid met mensen die Lindemann 800 serie hebben.
Ik speel al jaren met de 800 serie en naar volle tevredenheid.  :pompom:. Heb best wel wat merken gehoord en in mijn ruimte gehad die ook aanzienlijk duurder waren.Maar steeds prefereer ik de 800 serie boven de merken die ik gehoord heb.
Zegt genoeg.

Wel leuk dat er weer iemand is die iets van Lindemann 800 serie heeft. Contour tel ik niet meer mee  :tongue2: ivm hij speelt niet meer met de 850 ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Bobbyklus

Er is iets opvallends aan de lindemann versterker. Ik heb veel versterkers door de jaren heen gehad en ik ben gewoon om vaak nogal hard te draaien. Dit is de eerste versterker die na uren hard werk volstrekt nergens naar ruikt. Ik bedoel natuurlijk geen brandgeur, maar alle apparaten geven door gebruik zo'n, ja, eh apparatengeur af. Ik neig te denken dat het ontbreken van die geur een positief kwaliteitsaspekt is.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Jean Sibelius

Gefeliciteerd met deze mooie upgrade Nico! 8)

Gaaf dat je toch nog de overtreffende (eind)trap in deze serie hebt kunnen vinden :).

Als je straks helemaal tevreden bent, dan kom ik graag een keertje op de koffie (samen met Angelie)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on September  8, 2020, 17:25:43
Gefeliciteerd met deze mooie upgrade Nico! 8)

Gaaf dat je toch nog de overtreffende (eind)trap in deze serie hebt kunnen vinden :).

Als je straks helemaal tevreden bent, dan kom ik graag een keertje op de koffie (samen met Angelie)

Nu ben ik wel uitgescheten in de 800 serie  :D. Misschien ook goed zo. Deze kon ik niet laten staan.
Kan er weer jaren tegenaan.  :pompom:

Er staan een paar tweaks voor te proberen op het lijstje.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

De Lindemann 850 is zo goed als verkocht.
Is eigenlijk best vreemd en raar na al die jaren die wij samen doorgebracht hebben en lief en leed gedeeld  :D hebben wordt het nu afscheid nemen.

Afijn:

De 858 speelt fantastisch en wat ik nu schrijf vind ik een compliment naar de firma Lindemann.
Lindemann bezuinigd niet op de zekeringen. Er zitten geen zekeringen in van een paar cent maar serieus spul. Zat bij de Lindemann 850 het merk AHP zit bij de 858 Hifi tuning
Hi-Fi-Tuning Supreme-3 in.

Hier moeten meer merken eens een voorbeeld aan nemen en met name merken waar je best wel wat duiten kwijt bent.
Gelukkig zijn er meerdere merken die er wel aandacht aan besteden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

Zekeringen doen veel, je vertelt mij nu iets nieuws, dit is de eerste fabrikant waarvan ik nu weet dat hij echte zekeringen gebruikt. En ach zo'n zekering hft suprème kost ook maar 35 euro.

Zijn trouwens wel mijn favoriete zekeringen betaalbaar en goed. Wil je heel neutraal dan is er SR blue maar die kosten meteen 100 euro waanzinnig
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Mijn 850 staat weer in de set! Dus wel degelijk een Lindemann 800 serie gebruiker.

Maximus_Aurelius

Quote from: frank2 on September 14, 2020, 17:52:05
Zekeringen doen veel, je vertelt mij nu iets nieuws, dit is de eerste fabrikant waarvan ik nu weet dat hij echte zekeringen gebruikt. En ach zo'n zekering hft suprème kost ook maar 35 euro.

Zijn trouwens wel mijn favoriete zekeringen betaalbaar en goed. Wil je heel neutraal dan is er SR blue maar die kosten meteen 100 euro waanzinnig

Ik ben een SR Orange gebruiker.  :headbanging: In de voorversterker zit deze.
Over enige tijd ga ik ook de Orange testen in mijn eindtrap.


PS audio heeft ook standaard goeie zekeringen erin.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scrutinizer

Wat is een echte zekering.....? Eentje die er bij te hoge stroom niet uitklapt? ;D
Voorzover er kleine variaties zitten zou ik eerst bypassen en vervolgens luisteren naar wat er qua zekering het dichts bijkomt. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour


scrutinizer

Quote from: Contour on September 14, 2020, 19:20:01
Grwoon luisteren, dit zijn geen kleine verschillen.

Gr. Walter
Mss gewoon lezen WAT ik schrijf, Contour ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....