Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Hierbij het volgende kleine lijstje met cd's die ik ontdekt heb in mijn neverending journey into music.  ;D


Dit album is er eentje vers van de pers ;), oké twee a drie weken oud  ;D. Dan is het nog vers van de pers maar waarom heb ik dit album gekocht.
Ik was in 1 slag verliefd op haar stem  :inlove: . Zo'n mooie stem die prachtig helder klinkt. Haar uithalen met haar stem vind ik echt geweldig. De beheersing van de verschillende fases van hoog en dan beetje laag in de zang raakt mij.
Emotie pur sang.

Katey Brooks - Live at Acapela Studios



Dit album kun je lekker bij wegdromen en een mooie reis maken. Haar stem vind ik soms best kinderlijk overkomen maar laat je er niet door misleiden.Ik omschrijf het als eenvoud en lekker muzikaal met een mooie stem van deze Zweedse dame.

Klara - Blossom



De Amerikaan Kevin Morby heeft een aparte stem, beetje zware stem maar dit gaat niet vervelen. Dit album zit vol Poëzie. Het album zweeft en je gaat mee in het ritme. Voorbeeld het laatste nummer (Water) heeft een lekker ritme, eentonig zang maar toch boeit het nummer. Lekker album met goede zang.

Kevin Morby - Singing Saw.



Ik kwam bij deze artieste uit toen ik bij onze oosterburen aan het shoppen was. Uit nieuwsgierigheid heb ik dit album beluisterd omdat zij in Duitsland erg populair is. Niet alleen in haar eigen land maar vele andere landen.
Tja waar moet je dit album plaatsen qua genre. Het heeft verschillende stijlen, soul, pop, R&B maar ook jazzy, dus moeilijk in een hoekje te plaatsen. Dit is haar nieuwste album en overtreft alle voorgaande albums van haar.Haar softe stem is een genot om naar te luisteren. De band speelt lekker ritmisch mee. Een zeer muzikaal album die in Nederland nog onbekend is, misschien niet voor lang.

Ayo - Royal



We blijven even bij onze oosterburen. Udo Schild loopt al heel wat jaartjes mee en ik heb deze ontdekt bij een audioshow. Daar draaide ze dit album en ik was gelijk verkocht.
Zijn stem is zeer zwoel en zwaar te noemen, in principe een aparte stem. Dit album is een muzikale parel waar gewoon Engels gezongen wordt. Een prachtige unplugged opname van de hoogste stufe ;). Een genot om te luisteren, waarbij de zang en band goed samenwerkt en alles klopt gewoon.
Een aanrader!!

Udo Schild & unplugged jazzband - Live At Kölner Philharmonie 1999







APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

eduard


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Quote from: Marco66 on March 13, 2020, 09:42:42
Leuke albums id, verassende muziek weer.

idd, met name Katey Brooks - Live at Acapela Studios is nice

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Helaas is de Corona crisis nog aan de gang en heeft dit K*t virus nog geen zin om ons te verlaten.
Ondertussen heb ik weer een mooi lijstje met muziek waar ik jullie hopelijk weer blij mee kan maken ;).

Max Mutzke - Live


Het vorig lijstje zaten een paar Duitse artiesten tussen en werd ook afgesloten met een Duitse artiest. Nu breid ik het lijstje uit met een goede Duitse arties. Hij zingt ook in zijn eigen taal maar laat dit je niet weerhouden, zijn live optreden is erg goed en de covers die hij speelt (Creep en Empire State of Mind) zijn erg goed en dan heb ik het nog niet over Me & Mrs Jones. Laat je verassen door een verrassend goed album met erg goede live performance en zang.

Nahko and Medicine for the People - Hoka


Tja......Dit is een album je houdt ervan of je vindt het helemaal niets. Er is geen tussenweg ;). Een nieuw album dat circa 78 minuten duurt. Dit zie je weinig meer bij de nieuwe albums.
Een mengelmoes van pop songs, folk, alternative maar hiphop zit er ook tussen. Het is een ware reis door verschillende genres. Ik geef wel een waarschuwing mee dat je dit album de tijd moet geven. Wanneer je het de eerste keer hoort dan heb je iets van, oke welke reis heb ik gemaakt en waar moet ik hem "einstufe". Nergens moet je dit album plaatsen, luister de cd nog 1 a 2 keer en oordeel dan.;). Hij wordt beter en beter.

Friend N Fellow - Taxi,


Home


Sorry maar hier weer een Duitse groep, ja onze oosterburen hebben vrij goede artiesten en groepen. Dit koppel is misschien wel het boegbeeld van akoestisch en zang. De zangeres heeft een aparte stem, een mooi heldere stem die vooral bij akoestisch heel goed tot zijn recht komt. Mooi opnames waar de samenwerking subliem is.

Charlie Winston -  running still


Dit album is al iets ouder en ik heb deze artiest gelijk ontdekt en ik dacht, dit album moet ik hebben. Wat een heerlijk album. Heerlijke swing zit erin, luistert heel vlot weg.
Gewoonweg lekker vlot album.

Hugo Race Fatalists - 24 Hours to Nowhere


Wanneer je dacht dat Leonard Cohen met het album you wan't it darker een erg sober/donker album is. Luister dit album maar eens en laat je gaan. De stem van van Hugo is erg zwaar, waar hij om bekend staat maar zelfs bij het nummer 24 hours of nowhere doet de zangeres rustig mee.
Persoonlijk vind ik dit een van de betere albums, mooi meeslepend, misschien komt het ook wel dat donker is en erg intiem klinkt. Het album straalt rust uit.

Sarah Jarosz - Undercurrent


Deze dame heb ik op advies van de lokale cd shop(Sounds-Venlo) eens beluisterd en ik werd positief verrast. Haar stem is helder, kan wel soms iets schel klinken maar dit doet niet af tegen de prachtige songs met mooi gitaarwerk. Een mooi album waar alle ziel en zaligheid ingestopt is.

Blaudzun - Heavy Flowers


Het laatste album en wel te verstaan van onze eigen bodem. In principe bekende artiest en vooral wanneer je jaren terug veel 3fm luisterde. Giel Beelen zijn favoriet. Ik hoorde toen ook een song van Blaudzun en zodoende ben ik bij dit album uitgekomen.
Blaudzun vind ik een beetje excentriek en dit is kenmerkend voor dit album. Niets ten nadele want dit album is een prachtige "journey"van emotie tot vreugde.]
Ik vind dat deze zanger erg onderbelicht wordt in Nederland en dit is onterecht. Misschien kiest hij bewust ervoor, wie weet. Ik zeg, beluister dit album eens en ervaar...  ;D.



Dit zijn weer wat albums op een rijtje. De volgende staan ook weer mooi klaar.

Have fun. ;D en eventueel veel luisterplezier.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Wederom bedankt voor deze tips Nico. Ik zal ze komend weekend eens gaan luisteren! :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Sinds vandaag heb ik een Synergistic research orange fuse op proef.
Even beoordelen of dit een aanwinst is in mijn set. Hij zit in mijn voorversterker en vervangt mijn AHP fuse die standaard in de Lindemann 800 serie zit.

De zekering is al ingespeeld en kan ik gelijk knallen  :D en beoordelen  ;D.

Ben benieuwd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Ik speel met de SR Blue, doet vooral veel goeds in de NCore eindtrappen.

Gr. Walter

Maximus_Aurelius

Ik ben nu 24 uur verder en flink wat geluisterd en ik moet concluderen dat er best wel verschil zit tussen de SR orange en AHP. De SR geeft veel meer openheid(gedetailleerder), de stage is dieper.

Nog even lekker luisteren maar de kans bestaat dat het mij geld gaat kosten  ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Dan zou ik ook eens gaan kijken voor SR zekeringen voor je Lindemann eindtrap...

vergeerr72

Bij mochten ze ook blijven.  Heb er vier in gebruik .  Omdat momenteel de blue fuses goedkoper verkrijgbaar  zijn heb ik er daar ook een paar van aangeschaft  om het nog enigszins betaalbaar te houden..
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Quote from: Contour on April  8, 2020, 19:28:40
Dan zou ik ook eens gaan kijken voor SR zekeringen voor je Lindemann eindtrap...

Wanneer de Orange blijft komt de eindversterker ook aan de beurt. Alles op zijn tijd ;).
Weet wel dat in mijn eindversterker meerdere zitten.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

balboa

@Maximus_Aurelius Die van Max Mutzke vind ik echt een verrassing.  Vind dit ook echt een leuk album, veel rap en RMB covers, maar op een leuke eigenzinnige manier.


Verder weer een paar mooie tips gezien. Leuk!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Maximus_Aurelius

Na enkele dagen getest met de nieuwe Fuse is de keuze gevallen.

Er komt in mijn voorversterker een SR Orange Fuse.  :pompom:.
Het is geen klein verschil qua klank. Gelijk de eerste noten was al duidelijk dat dit kleine rakkertje veel teweeg gaat brengen, in de positieve manier  ;).

Meer openheid, stage dieper en bij bepaalde live opnames is het net zo dat je er werkelijk bij bent.

Een kleine upgrade zowel letterlijk als figuurlijk want een zekering is nu niet heel spectaculair qua bedragen.

I'm happy  :headbanging:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Tabcam

Leuke lijstjes, veel muziek die ik niet ontdek zonder actieve forumleden :pompom:.

Speciaal albums als "Kevin Morby - Singing Saw" en "Nahko and Medicine for the People - Hoka".

En dan heb ik lang nog niet alles beluisterd omdat de avonden ook gevuld worden met samen Netflixen. En overdag ben ik vaak lui, vandaag was bv. Tidal aanzetten op Chris Botti :coffee:.

Vooral doorgaan Maximus Aurelius :worship: :worship: :worship:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

Deze week plaats ik weer wat albums.
Er liggen weer wat pareltjes gereed om te delen ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Quote from: Maximus_Aurelius on April  2, 2020, 23:16:55
Helaas is de Corona crisis nog aan de gang en heeft dit K*t virus nog geen zin om ons te verlaten.
Ondertussen heb ik weer een mooi lijstje met muziek waar ik jullie hopelijk weer blij mee kan maken ;).

Max Mutzke - Live


Het vorig lijstje zaten een paar Duitse artiesten tussen en werd ook afgesloten met een Duitse artiest. Nu breid ik het lijstje uit met een goede Duitse arties. Hij zingt ook in zijn eigen taal maar laat dit je niet weerhouden, zijn live optreden is erg goed en de covers die hij speelt (Creep en Empire State of Mind) zijn erg goed en dan heb ik het nog niet over Me & Mrs Jones. Laat je verassen door een verrassend goed album met erg goede live performance en zang.

Nahko and Medicine for the People - Hoka


Tja......Dit is een album je houdt ervan of je vindt het helemaal niets. Er is geen tussenweg ;). Een nieuw album dat circa 78 minuten duurt. Dit zie je weinig meer bij de nieuwe albums.
Een mengelmoes van pop songs, folk, alternative maar hiphop zit er ook tussen. Het is een ware reis door verschillende genres. Ik geef wel een waarschuwing mee dat je dit album de tijd moet geven. Wanneer je het de eerste keer hoort dan heb je iets van, oke welke reis heb ik gemaakt en waar moet ik hem "einstufe". Nergens moet je dit album plaatsen, luister de cd nog 1 a 2 keer en oordeel dan.;). Hij wordt beter en beter.

Friend N Fellow - Taxi,


Home


Sorry maar hier weer een Duitse groep, ja onze oosterburen hebben vrij goede artiesten en groepen. Dit koppel is misschien wel het boegbeeld van akoestisch en zang. De zangeres heeft een aparte stem, een mooi heldere stem die vooral bij akoestisch heel goed tot zijn recht komt. Mooi opnames waar de samenwerking subliem is.

Charlie Winston -  running still


Dit album is al iets ouder en ik heb deze artiest gelijk ontdekt en ik dacht, dit album moet ik hebben. Wat een heerlijk album. Heerlijke swing zit erin, luistert heel vlot weg.
Gewoonweg lekker vlot album.

Hugo Race Fatalists - 24 Hours to Nowhere


Wanneer je dacht dat Leonard Cohen met het album you wan't it darker een erg sober/donker album is. Luister dit album maar eens en laat je gaan. De stem van van Hugo is erg zwaar, waar hij om bekend staat maar zelfs bij het nummer 24 hours of nowhere doet de zangeres rustig mee.
Persoonlijk vind ik dit een van de betere albums, mooi meeslepend, misschien komt het ook wel dat donker is en erg intiem klinkt. Het album straalt rust uit.

Sarah Jarosz - Undercurrent


Deze dame heb ik op advies van de lokale cd shop(Sounds-Venlo) eens beluisterd en ik werd positief verrast. Haar stem is helder, kan wel soms iets schel klinken maar dit doet niet af tegen de prachtige songs met mooi gitaarwerk. Een mooi album waar alle ziel en zaligheid ingestopt is.

Blaudzun - Heavy Flowers


Het laatste album en wel te verstaan van onze eigen bodem. In principe bekende artiest en vooral wanneer je jaren terug veel 3fm luisterde. Giel Beelen zijn favoriet. Ik hoorde toen ook een song van Blaudzun en zodoende ben ik bij dit album uitgekomen.
Blaudzun vind ik een beetje excentriek en dit is kenmerkend voor dit album. Niets ten nadele want dit album is een prachtige "journey"van emotie tot vreugde.]
Ik vind dat deze zanger erg onderbelicht wordt in Nederland en dit is onterecht. Misschien kiest hij bewust ervoor, wie weet. Ik zeg, beluister dit album eens en ervaar...  ;D.



Dit zijn weer wat albums op een rijtje. De volgende staan ook weer mooi klaar.

Have fun. ;D en eventueel veel luisterplezier.
Eens over Blaudzun! De rest ken ik niet, dus daar ga ik eens een Qobuz-lijstje van maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on April 14, 2020, 19:27:17
Na enkele dagen getest met de nieuwe Fuse is de keuze gevallen.

Er komt in mijn voorversterker een SR Orange Fuse.  :pompom:.
Het is geen klein verschil qua klank. Gelijk de eerste noten was al duidelijk dat dit kleine rakkertje veel teweeg gaat brengen, in de positieve manier  ;).

Meer openheid, stage dieper en bij bepaalde live opnames is het net zo dat je er werkelijk bij bent.

Een kleine upgrade zowel letterlijk als figuurlijk want een zekering is nu niet heel spectaculair qua bedragen.

I'm happy  :headbanging:

Hoi Nico,

Mooi dat de SR-fuse zo goed bevalt dat je deze gaat aanschaffen :colgate:.

Ik zie op de SR-website dat er sprake is van een richtingsgevoeligheid. Hoe ga jij daarmee om in de praktijk?
i)   Is het op voorhand duidelijk hoe je de fuse in je voorversterker moet stoppen of
ii)   ga je A) / B) vergelijken en luisteren naar de verschillen of
iii)   Negeren (een fuse kan niet richtingsgevoelig zijn) of
iv)    iets anders?

Ben benieuwd!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on April 15, 2020, 15:11:54
Hoi Nico,

Mooi dat de SR-fuse zo goed bevalt dat je deze gaat aanschaffen :colgate:.

Ik zie op de SR-website dat er sprake is van een richtingsgevoeligheid. Hoe ga jij daarmee om in de praktijk?
i)   Is het op voorhand duidelijk hoe je de fuse in je voorversterker moet stoppen of
ii)   ga je A) / B) vergelijken en luisteren naar de verschillen of
iii)   Negeren (een fuse kan niet richtingsgevoelig zijn) of
iv)    iets anders?

Ben benieuwd!


Groeten, Jan

Op de site staat welke kant de Fuse het beste kan zitten. Tevens staat er ook wanneer je de fuse goed hebt zitten, meer detaillering. Uiteraard heb ik dit getest en de fuse andersom erin geduwd. Het klopt wat er geschreven wordt, je hoort degelijk verschil. Daarbij heb ik een paar test songs die ik gebruik om te testen en het was hoorbaar.
Mooi was het te horen bij Melanie di Biasio - With  all my love.
Haar adem en het loopje op de achtergrond van de crew naar de instrumenten.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Tabcam

Quote from: Maximus_Aurelius on April  2, 2020, 23:16:55
Max Mutzke - Live
Hmmm, niet te vinden op Tidal :-X

Quote from: Maximus_Aurelius on April  2, 2020, 23:16:55

...
Charlie Winston -  running still


Dit album is al iets ouder en ik heb deze artiest gelijk ontdekt en ik dacht, dit album moet ik hebben. Wat een heerlijk album. Heerlijke swing zit erin, luistert heel vlot weg.
Gewoonweg lekker vlot album.
Inderdaad, luister lekker weg hoor! Had alleen bij het vierde nummer een beetje een platenspeler-van-toen-gevoel :tongue2:.

Quote from: Maximus_Aurelius on April  2, 2020, 23:16:55
...
Sarah Jarosz - Undercurrent


Deze dame heb ik op advies van de lokale cd shop(Sounds-Venlo) eens beluisterd en ik werd positief verrast. Haar stem is helder, kan wel soms iets schel klinken maar dit doet niet af tegen de prachtige songs met mooi gitaarwerk. Een mooi album waar alle ziel en zaligheid ingestopt is.
...
Have fun. ;D en eventueel veel luisterplezier.
Zeker gelukt. :clapping:

Dacht ff dat mijn PAP Quintet kapot was toen ik het tweede nummer "Green Light" van Sarah Jarosz speelde, het zit op ongeveer 2 min in het nummer. Weet iemand wat dat in de opname is? Wel een heerlijk album!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

#2398
Scala & Kolacny Brothers - Circle


Wil je even heel iets anders, dan is dit album wel iets voor je. Het is namelijk een meisjeskoor opgericht in België die allemaal bekende songs zingen. Ik kan zeggen er zitten pareltjes tussen. Gelijk op cd 1 nummer 1, vlammen met Metallica - Nothing else Matters, zelfs California dreamin is erg aangenaam.. Ik ga hier niet teveel over uit wijden want ik zou zeggen, luister, huiver en beoordeel zelf. Werkelijk iets aparts.  ;D

Ghostpoet - Dark Days


Van het een naar het ander uiterste  ;). Dit album is ook wel apart te noemen. Je weet niet waar je het in moet delen qua genre maar ieder geval luistert het lekker weg. De stem is zwaar te noemen en heeft wel wat funk in zich. Persoonlijk vind ik nummer vijf (Freakshow) het lekkerste nummer. Door dit nummer ben ik ook achter dit album gekomen en artiest.

Blues:

Hank Shizzoe & Loose_Gravel - In_Concert (with_Sonny Landreth Live)


U wilt blues. Dan krijgt u blues  ;D. Voor mij een van de betere blues albums en ook nog live plus goede opname, wat wil je nog meer. Geniet van deze onbekende Zwitserse artiest, mooi afgewisseld met goede lyrics en stevig gitaarwerk. Een waar Blues pareltje.

Chris Rea -  Road to hell & Back


De meeste zullen Chris Rea zeker kennen maar ook dit album? Zo ja, lucky bastard, zo nee, phoe unlucky bastard  ;), wordt dus tijd. Luister dit album maar eens en je zult the road nog veel bewandelen of rijden.

Lightnin' Hopkins ‎– The Complete Prestige / Bluesville Recordings


Een oudje maar wel een van de betere blues artiesten. Het is meer rustige blues maar imponerend. Deze 7 cd boxset is voor iedere blues liefhebber.

Soul:

Mavis Staples - Live in London


Wat een diva!!. Dit album bewijst hoe goed deze jongedame, 79 jaar toen zij stond te zingen in London. Een must have voor iedereen die van geweldige live opnames houdt. Mevrouw Staples laat op haar leeftijd nog even zien hoe goed zij is en dat de huidige generaties zoals een Beyonce en de rest van de meuten haar schoenveters niet mag strikken  ;D. Sorry voor de aanhangers van Beyonce en co ;).
Haar zang en uithalen zijn zo fantastisch en de band om haar heen speelt weergaloos mee. Geheimtip!!


Pop / Singer & Songwriter

Causes - Under Bridges That You Built


Een Nederlandse band die even onder de aandacht mag gebracht worden. Dit album vind ik persoonlijk een mooi verhaal met veel melancholische klanken. Helaas is deze groep niet meer bijeen. Erg jammer.

Hannah Cohen child bride


Laat je niet beïnvloeden door een kinderstemmetje want dan maak je dezelfde fout als mij ;). Haar stem is kinderlijk maar wel o zo mooi. Vooral The Crying game is magistraal. Het album is een intieme reis en het raakt je. Je moet ervan houden maar is absoluut de moeite waard.

James Blake - Overgrown


Mooi, muzikaal en technisch goed voor elkaar. De stem vaan James is een beetje zeikerig en erg hoog, teveel naar Coldplay geluisterd  ;). Zit erg veel muzikaliteit in dit album afwisselnd met electronica maakt dit album niet een doorsnee album.


Sabina - Toujours


Deze zangeres kennen de meeste ook van een album samen met Antonio Forcione (meet me in London). Zij heeft nu met dit album haar eerste solo album uitgebracht. Is een mengelmoes van pop songs maar ook folk. Schrik niet wanneer je in een song verschillende talen voorbij hoort komen, Engels, Duits en Frans.
Al met al een heel lekker album wat lekker weg luistert.


Natalie Merchant - In isolation (Live)



In principe hoef ik deze artieste niet meer voor te stellen of iets over te vertellen. Bij vele wel bekend. Wil alleen haar nieuwste live album even onder de aandacht brengen. Live is deze vrouw gewoon erg goed. Haar vorig live album was steen goed.

Kjellvandertonbruket - Doom Country


Sluiten deze ronde af met absoluut mijn favoriete album van dit jaar. Het jaar is nog jong maar tot nu toe is dit het album wat mij het meest boeit.Deze Zweedse artiest heeft ook zo'n prachtige live album bij Stockfish records.
Hoe moet ik het album omschrijven wat maar uit 4 nummers bestaat. Nu denken jullie maar vier nummers en dat is niet veel, klopt is niet veel maar de eerste drie nummer zijn gemiddeld zes en halve minuut en de laatste plaat zelfs net geen 22 minuten  :o. Artiesten of groepen die lange nummers maakt van rond de 20 minuten ben ik erg kritisch want het moet boeiend blijven en meeslepend zijn. Het nummer Normal behaviour in a cutting garden bestaat uit drie parts, is meeslepend en blijft boeien. Het voetje blijft op en neer gaan met de muziek mee. Puur genot en op het laatst denk je, nu al afgelopen  ;).
De zang is wat donker met zijn zware stem maar dit maakt het ook wel relax en aangenaam.Het album begint een beetje apart want het is niet een doorsnee opening van een album.
Elke song is beter dan de vorige ;).
Echt een aanrader om deze eens te beluisteren.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

clockwork

Mooi lijstje weer zeg. Ik kende er een aantal maar lang niet allemaal. Dank je voor de tips. Ik zal ze zeker proberen.  :coffee: :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling