Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on August  4, 2019, 16:22:09
We spreken af om snel nog een keer langs te komen zodra Nico zijn akoestiek verder heeft geoptimaliseerd.

Concluderend: een hele mooie set en ruimte die (nu) al prachtig klinkt. Kan me heel goed voorstellen dat je daar heel veel uren doorbrengt.


Eerder dit jaar (zie hierboven) ben ik bij Nico op bezoek geweest om (eindelijk) zijn set-up een keer te mogen beluisteren. Het klonk toen al erg aangenaam (zie mijn luisterverslag van toen), maar er was nog een aandachtspuntje: met name bij drukke bezettingen liep de laagweergave wat dicht, wat erg jammer was gezien het niveau van de rest van de weergave. Nico liep al langer rond met het idee om een keer zijn akoestiek door te laten meten en waar nodig actie te ondernemen. Zoals jullie in dit topic hebben kunnen lezen is er sinds Augustus nog wat veranderd in de set-up van Nico, met name qua akoestiek. De afspraak was dat ik terug zou komen als Nico tevreden was. Gisteren was het zover :colgate:.

Ik kan heel kort zijn. Ik snap waarom Nico tevreden is, want dat zou ik ook zijn. Nico wist nog ongeveer welke nummers we de vorige keer beluisterd hadden en deze keer wist de set-up ALLES overtuigd en mooi in balans neer te zetten. Niks geen dichtlopen van het laag, maar een mooie gelaagdheid en voldoende druk en snelheid in het laag (en dat in combinatie met een natuurlijk en gedetailleerd mid/hoog). We hebben verschillende nummers geluisterd variërend van klassiek tot elektronisch (en weer terug) en de set-up kan alles weergeven, zonder dat de set-up ook maar 1 keer uit de bocht vliegt. Ik was rond 11:00 bij Nico en ergens rond 16:45 realiseerde ik me: "shit, ik zou op tijd thuis zijn". In de tussentijd hebben we ook nog wat dingetjes geprobeerd, die in mijn set-up goed uitpakken en die Nico graag een keer in zijn situatie wilde uitproberen. Ook in de set-up van Nico pakken deze goed uit en is het effect vergelijkbaar met wat er bij mij gebeurd. Ik laat het aan Nico om al dan niet in te gaan op de details, maar zoals gisteren besproken snap ik ook waarom je dat niet doet. In de tussentijd heb ik SoundHound regelmatig omhoog gehouden en heb ik een paar keer een fotootje gemaakt van Roon (ik heb weer een paar mooie albums/tracks om toe te voegen aan mijn eigen favorieten).

Kortom: geweldige set-up die klinkt als een klok. Kan het beter? Ja altijd, maar is het nodig (mijn inziens: nee) ;D. Misschien nog de dingen aanpassen die we gisteren getest hebben ;) :tongue2:

Nico (en Judith) wederom bedankt voor de gezellige dag en de prima catering. Het blijft gewoon erg leuk om zo samen een dag door te brengen en lekker muziek te luisteren en te ouwehoeren over audio (en zo). Tot gauw!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Bedankt Jan voor de gezellige dag en je fijne review. Wanneer je zo bezig bent dan vliegt de tijd en je hebt altijd tijd tekort. ;).

Tevens ook bedankt dat je met wat spulletjes kwam opdraven zodat ik ze even kon testen. Nu 24 uur later en het allemaal geëvalueerd te hebben weet ik wat ik ga doen  ;D.

Ik ben tevreden en het is niet voor niets qua apparatuur en bekabeling dat ik al vrij lang mijn set is  ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Heb je al een keer de INNUOS beluisterd in je set? Ik las een aantal draadjes terug dat je daarop aan het oriënteren was, maar het vervolg kan ik niet teruglezen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Quote from: Pjotr27 on November 28, 2019, 09:27:19
Heb je al een keer de INNUOS beluisterd in je set? Ik las een aantal draadjes terug dat je daarop aan het oriënteren was, maar het vervolg kan ik niet teruglezen...

Een maand terug ben ik gestart met Innuos te beluisteren (nog) niet in mijn eigen set omdat ik eerst wilde beoordelen wat het ding doet. Ben gestart met de Mini met voeding. Qua klank voor wat het waard is op een vreemde set zit wel snor. Alleen twijfel ik of Roon er goed op zal draaien en zeker wanneer hij aardig wat nummers moet indexeren. Is het ding krachtig genoeg. Daar kom ik alleen achter om hem ook thuis te proberen. De Zen mk3 heb ik dan meer interesse in alleen daar geld hetzelfde voor wat ik hiervoor opgeschreven heb ;).

Tweede is dat ik toch zit te denken om zelf een transport te bouwen met een goede USB kaart erin etc. 
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Quote from: Maximus_Aurelius on November 28, 2019, 11:37:24
Een maand terug ben ik gestart met Innuos te beluisteren (nog) niet in mijn eigen set omdat ik eerst wilde beoordelen wat het ding doet. Ben gestart met de Mini met voeding. Qua klank voor wat het waard is op een vreemde set zit wel snor. Alleen twijfel ik of Roon er goed op zal draaien en zeker wanneer hij aardig wat nummers moet indexeren. Is het ding krachtig genoeg. Daar kom ik alleen achter om hem ook thuis te proberen. De Zen mk3 heb ik dan meer interesse in alleen daar geld hetzelfde voor wat ik hiervoor opgeschreven heb ;).

Tweede is dat ik toch zit te denken om zelf een transport te bouwen met een goede USB kaart erin etc.

Ik speel nu met een Macbook Pro uit 2015, dat gaat verder prima. Ik denk alleen dat het via een Innuos nog beter kan. Een mac mini zou eigenlijk geen probleem moeten zijn als hij niet te oud is. Ik ga komende maand in Nederland nog wel een Innuos beluisteren. Neem ik mijn Macbook pro ook mee. Eind januari terug naar Indonesia, kijken wat er mee gaat in de koffer...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Er is weer een nieuw jaar aangebroken, tijd gaat snel. is het een jaar om stil te zitten in onze hobby. Antwoord nee.

Ik heb besloten om een computer transport te gaan bouwen. Na veel wikken en wegen en vergelijkingen met o.a. een Melco, Innuos en Antipodes die allemaal hun voordelen hebben maar ook nadelen. Grootste nadeel is toch echt het stukje hardware. Dit kan voor de bedragen die deze merken vragen echt stukken beter en bij sommige merken doet het gewoon pijn aan de ogen om te zien wat ze gebruiken  :-X. En dan verhalen erbij vertellen of uitspraken waar je bij de Efteling mee weg kan komen, maar niet in the real world.
De prijzen die er gevraagd worden zijn compleet uit verhouding, mijn mening. Dat software(matig) stukje ook prijzig kan zijn, dat klopt maar niet zo dat er bedragen gevraagd worden waarbij de software minimaal 70% van het apparaat in beslag neemt.
Zover dit stukje en dit is mijn persoonlijke mening wat ik er van vind. Dit is o.a. een reden om zelf een transport te gaan bouwen.
De andere redenen zijn:
- Vrije keuze hardware
- Modulair
- Software (eventuele aanpassingen)
- Klankmatige vrijheid door te tweaken. Uiteindelijk bereik je een niveau(standaard bouw transport) dat klank beter is dan menigeen merken hierboven.
- Zelf ervaren wat een zelfgemaakt transport kan doen qua klank en vergeleken met bovenstaande merken. Verschil was enorm met standaard via Moederbord USB en een goeie USB card. Paul Pang, was stukken beter maar de Jcat USB femto, die was echt goed. Martien Meiland zou schreeuwen "Wat goed!!!!"hoe hij dat kan zeggen ;)
- Mijn luiigheid qua computer bouwen opzij gezet.  :D. Heb altijd veel computers gebouwd en ik vind dit leuk maar de laatste drie a vier jaar was ik te lui  :D


De opties die ik nu op papier heb staan maar niets is definitief op een paar hardware producten na.
* Behuizing Streacom PC9S > 240 watt zeroflex voeding. (Case is zo goed als definitief)
* Cpu intel i5 9400
* Moederbord Gigabyte B360N 1151 WIFI itx
* SSD voor OS Samsung 250gb 970 Evo plus M.2. Kan ook zijn dat ik kies voor normale SSD of ander merk.
* optioneel SSD voor muziek opslag erbij, maar dan heb ik een grote jongen nodig (minimaal 3 tb of hoger)
* Geheugen 16 gb (was 8 gb maar de prijzen verschillen nauwelijks) merk Corsair, Kingston HyperX
* Jcat USB Femto card (definitief omdat dit voor mij belangrijkste schakel is i.v.m. USB DAC)
* Jcat Sata reference cable ( wat research doen maar deze kan ook later komen)
* Zoekend naar EMI absorbers voor High Freq. 3M had voorheen wat in het assortiment.
* Software windows server 2016, Win 10. Linux of puur Roon Rock.


Dit is de basis waaruit ik wil gaan starten. Moederbord van de 1151 kan ook een andere chipset worden.
Op dit transport zal niet worden geript of iets dergelijks. Rippen heb ik een andere computer voor.
Dit nog te bouwen transport is puur audio gerelateerd voor afspelen muziek, niets minder of meer ;).

Qua voeding ben ik nog een beetje aan het zoeken maar externe voedingen kan ook later komen, upgrade able oftewel hoe ik al eerder schreef modulair.

Hulp is uiteraard welkom, tips ook altijd. Dit is nog maar een geschreven lijstje.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Het lijkt me een leuk project... maar als ik even snel optel wat al die losse componenten kosten vraag ik me wel een beetje af of je niet beter een kant en klaar transport kan kopen. Alleen een Jcat USB femto kost al meer dan 400 euro.
Jij hebt vast al uitgerekend wat dit systeem je nu ongeveer kost. Tel daar nog maar meteen een goede voeding bij, want standaar meegeleverd is echt drama... Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt. Vervolgens moet je nog gaan knutselen met allerlei software..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Lejonklou heeft een streamer uitgedacht (Hakai: https://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=4272 ) welke met een stuk minder dure ingrediënten in elkaar gezet kan worden, uitgangspunt is altijd de muzikaliteit van de weergave, misschien leuk om eens door te lezen hoe die in elkaar zit er er inspiratie uit te halen  :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

Quote from: Mitch-- on January  7, 2020, 18:05:18
Lejonklou heeft een streamer uitgedacht (Hakai: https://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=4272 ) welke met een stuk minder dure ingrediënten in elkaar gezet kan worden, uitgangspunt is altijd de muzikaliteit van de weergave, misschien leuk om eens door te lezen hoe die in elkaar zit er er inspiratie uit te halen  :)

Voor 500 euro klaar......
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Quote from: Pjotr27 on January  7, 2020, 17:21:04
Het lijkt me een leuk project... maar als ik even snel optel wat al die losse componenten kosten vraag ik me wel een beetje af of je niet beter een kant en klaar transport kan kopen. Alleen een Jcat USB femto kost al meer dan 400 euro.
Jij hebt vast al uitgerekend wat dit systeem je nu ongeveer kost. Tel daar nog maar meteen een goede voeding bij, want standaar meegeleverd is echt drama... Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt. Vervolgens moet je nog gaan knutselen met allerlei software..

Dat knutselen vind ik juist leuk. Altijd leuk gevonden  ;D.
Ik heb een paar goede voedingen gezien maar zijn allemaal out of stock, vandaar dat ik de zeroflex in mijn prijs heb gezet omdat deze op voorraad is. Andere voeding is zo gekocht wanneer ze op voorraad zijn of wanneer je een goeie hebt gevonden.
Betreft software knutselen hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn en het hoeft ook niet altijd te zijn dat bepaalde programma's het fijner maken.
Van een bekende een transport op visite gehad die had niet allemaal zo'n tweak software erop maar het klonk al ontzettend goed.
Maar we zullen zien.

De kant en klare zijn ook prijzig en wanneer de zaak of fabrikant openheid geeft qua hardware specificaties dan is het ook flink aan de prijs.
Wanneer ik even bekijk wat ik op dit moment qua bedrag kwijt ben aan hardware daar heb ik op dit moment geen kant en klaar goed transport voor wat redelijker wijs aan bovenstaand kan tippen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Quote from: Pjotr27 on January  7, 2020, 18:11:55
Voor 500 euro klaar......

Yups, zonder veel hocus pocus eigenlijk, de afzonderlijke onderdelen ook niet beoordeeld op de prijs maar juist muziek, ongeacht de prijs :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

#2362
Quote from: Mitch-- on January  7, 2020, 18:05:18
Lejonklou heeft een streamer uitgedacht (Hakai: https://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=4272 ) welke met een stuk minder dure ingrediënten in elkaar gezet kan worden, uitgangspunt is altijd de muzikaliteit van de weergave, misschien leuk om eens door te lezen hoe die in elkaar zit er er inspiratie uit te halen  :)

Tips en inspiratie opdoen op verschillende sites is altijd welkom, zo heb ik al veel inspiratie opgedaan  ;)
Wel leuk om te lezen dat ze Gigabyte adviseren als mobo voor de soundkwaliteit. Hier precies hetzelfde en om die redenen een Gigabyte moederbord.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on January  7, 2020, 18:15:02
Tips en inspiratie opdoen op verschillende sites is altijd welkom, zo heb ik al veel inspiratie opgedaan  ;)

Snap ik ja!

Twijfel er zelf over om me aan het Lejonklou project te wagen.... voor de prijzen van de onderdelen ga je er in ieder geval geen buil aan vallen, als je de zeldzame onderdelen wel nog weet te vinden natuurlijk  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

#2364
Betreft de Intel SSD's lees ik ook op andere fora betreft best sounding. ;).
Of een Apacer SLC SSD, alleen de prijs dat gaat mij iets te ver.

Voor mij ook belangrijk dat Roon goed kan blijven draaien wanneer ik bij Roon blijf. Dus een Caleron processor gaat het voor mij niet worden ;).
Wil alle opties openhouden zodat er ook met een zwaarder programma(Roon) gedraaid kan worden. Vandaar de keuze minimaal i5 te gaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

De Jcat USB kaart kun je mooi extern voeden, dus even kijken welke leuke voedingen er zijn  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob_Dingen

Quote from: Maximus_Aurelius on January  7, 2020, 14:17:30
Er is weer een nieuw jaar aangebroken, tijd gaat snel. is het een jaar om stil te zitten in onze hobby. Antwoord nee.

Ik heb besloten om een computer transport te gaan bouwen. Na veel wikken en wegen en vergelijkingen met o.a. een Melco, Innuos en Antipodes die allemaal hun voordelen hebben maar ook nadelen. Grootste nadeel is toch echt het stukje hardware. Dit kan voor de bedragen die deze merken vragen echt stukken beter en bij sommige merken doet het gewoon pijn aan de ogen om te zien wat ze gebruiken  :-X. En dan verhalen erbij vertellen of uitspraken waar je bij de Efteling mee weg kan komen, maar niet in the real world.
De prijzen die er gevraagd worden zijn compleet uit verhouding, mijn mening. Dat software(matig) stukje ook prijzig kan zijn, dat klopt maar niet zo dat er bedragen gevraagd worden waarbij de software minimaal 70% van het apparaat in beslag neemt.
Zover dit stukje en dit is mijn persoonlijke mening wat ik er van vind. Dit is o.a. een reden om zelf een transport te gaan bouwen.
De andere redenen zijn:
- Vrije keuze hardware
- Modulair
- Software (eventuele aanpassingen)
- Klankmatige vrijheid door te tweaken. Uiteindelijk bereik je een niveau(standaard bouw transport) dat klank beter is dan menigeen merken hierboven.
- Zelf ervaren wat een zelfgemaakt transport kan doen qua klank en vergeleken met bovenstaande merken. Verschil was enorm met standaard via Moederbord USB en een goeie USB card. Paul Pang, was stukken beter maar de Jcat USB femto, die was echt goed. Martien Meiland zou schreeuwen "Wat goed!!!!"hoe hij dat kan zeggen ;)
- Mijn luiigheid qua computer bouwen opzij gezet.  :D. Heb altijd veel computers gebouwd en ik vind dit leuk maar de laatste drie a vier jaar was ik te lui  :D


De opties die ik nu op papier heb staan maar niets is definitief op een paar hardware producten na.
* Behuizing Streacom PC9S > 240 watt zeroflex voeding. (Case is zo goed als definitief)
* Cpu intel i5 9400
* Moederbord Gigabyte B360N 1151 WIFI itx
* SSD voor OS Samsung 250gb 970 Evo plus M.2. Kan ook zijn dat ik kies voor normale SSD of ander merk.
* optioneel SSD voor muziek opslag erbij, maar dan heb ik een grote jongen nodig (minimaal 3 tb of hoger)
* Geheugen 16 gb (was 8 gb maar de prijzen verschillen nauwelijks) merk Corsair, Kingston HyperX
* Jcat USB Femto card (definitief omdat dit voor mij belangrijkste schakel is i.v.m. USB DAC)
* Jcat Sata reference cable ( wat research doen maar deze kan ook later komen)
* Zoekend naar EMI absorbers voor High Freq. 3M had voorheen wat in het assortiment.
* Software windows server 2016, Win 10. Linux of puur Roon Rock.


Dit is de basis waaruit ik wil gaan starten. Moederbord van de 1151 kan ook een andere chipset worden.
Op dit transport zal niet worden geript of iets dergelijks. Rippen heb ik een andere computer voor.
Dit nog te bouwen transport is puur audio gerelateerd voor afspelen muziek, niets minder of meer ;).

Qua voeding ben ik nog een beetje aan het zoeken maar externe voedingen kan ook later komen, upgrade able oftewel hoe ik al eerder schreef modulair.

Hulp is uiteraard welkom, tips ook altijd. Dit is nog maar een geschreven lijstje.

Ik heb dat gedaan.
Mijn omschrijving staat op http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=66&t=27745

Mijn referentie was een Mac mini 2010 met iTunes en Bitperfect.
Heb ook een Nuc met Roon Rock voor mij een teleurstelling t.o.v de mac.
Doelstelling was Roon met Qobuz op niveau van de Mac te krijgen.
Dat is nooit gelukt en gebruik nu Jplay Femto en die gaat in klank kwaliteit voorbij aan de Mac  maar niet heel veel.
Ik gebruik nu ook Windows Server 2019.
Zou ook naar het Jplay forum gaan of aan Marcin de beste configuratie te vragen ( eigenlijk is dat mijn setup)
Verder heeft langs mijn Mac diverse streamers gestaan onder andere Aurender N10 of 100 dat weet ik niet meer en klankmatig won de Mac
Heb hier alles nog staan dus je mag langskomen als je wil.

Rob

Maximus_Aurelius

Hou mij aanbevolen om een keer langs te komen.

Dat een MacMini hoge ogen gooit is mij bekend. Speel al jaren met deze kleine opdonder. Ook late 2010 editie( denk ik ;) ). Het speelt gewoon erg goed en ben ook heel tevreden over.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob_Dingen


Maximus_Aurelius

Mijn set is al jaren stabiel en is qua apparatuur en luidsprekers niets veranderd. Ik luister al jaren met plezier en met een big smile naar de muziek. Nu wil ik mijn muziekreis delen met jullie. Ik ontdek steeds weer nieuwe pareltjes, goede artiesten/groepen die nog niet zozeer bekend zijn bij het grote publiek. Uiteraard zullen er artiesten en groepen voorbij komen die wel al bekender zijn of bekend zijn. Mijn ontdekking is ook dat er prachtige exemplaren bij zitten die opnieuw zijn uitgebracht. Ook al zijn het speciale uitgaves zoals XRCD, UHQCD etc.

Mijn zoektocht of muziekreis gaat niet langs Tidal en Qobuz, want dit geeft mij geen plezier. Ik zoekt het net af, ik bezoek winkels en social media om zo nieuwe pareltjes te ontdekken, shows ga ik niet alleen heen om mooie sets te beluisteren maar ook voor de muziek  ;D. Dan koop ik het album of download ik het album indien beschikbaar is voor download.
Zo ziet mijn muziekreis eruit en ik wil dit delen op het forum want ik geloof dat hier mensen zijn die ook liefhebber zijn en graag nieuwe ontdekte juweeltjes willen horen.
Omdat ik een brede muzieksmaak heb kan er van alles voorbij komen ;)

En in onze hobby draait het uiteindelijk om de muziek en er lekker van te genieten  :pompom: :headbanging:



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Wij bijten de spits af met de volgende albums:

Daniela Andrade - Covers, Vol. 1.. Prachtig Radiohead cover Creep.



Albin Lee Meldau - About you en The Purgatory Sessions






John Frusciante- Shadows Collide With People Gitarist van de Red Hot Chilli Peppers. Hij heeft ook solo platen en o.a. dit album.



guitarra Azul- oasis. Heerlijk akoestische jazz guitar met mooie Spaans, zuid Amerikaanse accenten.



asya fateyeva- Carneval Dit album zag ik liggen bij Ludwig Beck in München en werd omschreven als "Geheimtipp"

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

jahtari

 ^^

Zou helpen als je wat erbij schrijft, waarom het zo goed of mooi is.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

De eerste drie zijn echt helemaal in mijn straatje! Bedankt voor de tips.  :worship:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RZeemering

Albin Lee Meldau heb ik gezien en gesproken tijdens een video opname sessie voor Eurosonic Noorderslag. Bijzondere best wel verlegen man die op het podium opeens een heel ander beeld van zichzelf laat zien. Mooi :)

Dank voor de tips!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Maximus_Aurelius

Quote from: RZeemering on March  7, 2020, 19:07:42
Albin Lee Meldau heb ik gezien en gesproken tijdens een video opname sessie voor Eurosonic Noorderslag. Bijzondere best wel verlegen man die op het podium opeens een heel ander beeld van zichzelf laat zien. Mooi :)

Dank voor de tips!

Hoor je vaak dat artiesten best verlegen zijn en op het podium los gaan en zich volledig in de muziek 🎵 laten gaan.

Albin Lee Meldau albums staan bij mij nu als een van de favoriete.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.