Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H&C Hifi

Quote from: sultankat on June 12, 2019, 18:35:57
Reken voor een set met 2Tb en een voeding zo'n 1600. Er zijn enkele gerenommeerde audiozaken in ons land die deze verkopen.

Jup de adviesprijs is voor een dergelijke combi 1598,00
Staan vanaf morgen wellicht al allemaal op onze website (incl spec's etc)

Traspax

Ik speel met een Innuos ZEN Mk2 en vind het een geweldig apparaat. Goede en erg makkelijk te bedienen InnuOS software, Sonos UPnP server en streamer functionaliteit (via USB, bediening via iPeng), Roon server naar Roon endpoint, Tidal, Qobuz, Spotify integratie, makkelijke import vanaf NAS etc. en bovenal (en daar gaat het natuurlijk ook om) erg goed klinkend. En dat alles voor een in mijn ogen schappelijke prijs. Kijk ook naar John Darko en zijn enthousiasme voor de ZEN Mk3 versie.

Maximus_Aurelius

Quote from: Bas Akkerman on June 12, 2019, 06:58:14
Fraai!

Thanks.

Quote from: Jean Sibelius on June 12, 2019, 16:45:24
Ziet er netjes uit en ook lekker praktisch! 8)

De afwerking van Boldz is echt heel goed. Praktisch, daarom heb ik het ook gedaan  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: sultankat on June 12, 2019, 18:35:57
Ik heb de Innuos MK3 samen met de bijbehorende voeding recent gekocht. Moet deze nog installeren, maar wat ik heb gehoord en gezien: erg goed. Reken voor een set met 2Tb en een voeding zo'n 1600. Er zijn enkele gerenommeerde audiozaken in ons land die deze verkopen.

Er is ook een versie met 1 Tb en daar heb ik genoeg aan. De voeding weet ik niet of ik deze gelijk erbij zou kopen. Er zit dan wel een korting op wanneer je ze tegelijk koopt maar niet erg noemenswaardig ;)

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Quote from: HcHifi.nl on June 12, 2019, 18:52:21
Jup de adviesprijs is voor een dergelijke combi 1598,00
Staan vanaf morgen wellicht al allemaal op onze website (incl spec's etc)

Dus jullie worden dealer, per wanneer  ;)

Quote from: Traspax on June 12, 2019, 21:11:11
Ik speel met een Innuos ZEN Mk2 en vind het een geweldig apparaat. Goede en erg makkelijk te bedienen InnuOS software, Sonos UPnP server en streamer functionaliteit (via USB, bediening via iPeng), Roon server naar Roon endpoint, Tidal, Qobuz, Spotify integratie, makkelijke import vanaf NAS etc. en bovenal (en daar gaat het natuurlijk ook om) erg goed klinkend. En dat alles voor een in mijn ogen schappelijke prijs. Kijk ook naar John Darko en zijn enthousiasme voor de ZEN Mk3 versie.

De recensies die ik gelezen heb zijn allemaal best positief. Wil eerst kijken hoe zo'n mini mij bevalt en vanuit daar kan ik ook verder kijken naar de Zenith. Kans bestaat dat dit nog niets eens hoeft.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

sultankat

Quote from: HcHifi.nl on June 12, 2019, 18:52:21
Jup de adviesprijs is voor een dergelijke combi 1598,00
Staan vanaf morgen wellicht al allemaal op onze website (incl spec's etc)

Als je de bijbehorende extra voeding er meteen bijkoopt krijg je deze voor een aantrekkelijk lager tarief (ik meen zo'n 100 euro korting)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quote from: Maximus_Aurelius on June 12, 2019, 21:53:44
Er is ook een versie met 1 Tb en daar heb ik genoeg aan. De voeding weet ik niet of ik deze gelijk erbij zou kopen. Er zit dan wel een korting op wanneer je ze tegelijk koopt maar niet erg noemenswaardig ;)

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Dus jullie worden dealer, per wanneer  ;)

De recensies die ik gelezen heb zijn allemaal best positief. Wil eerst kijken hoe zo'n mini mij bevalt en vanuit daar kan ik ook verder kijken naar de Zenith. Kans bestaat dat dit nog niets eens hoeft.

De versie met 1Tb werd mij ontraden: zeker wanneer je in hoge kwaliteit (AIFF) opneemt zit je er zo aan.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maximus_Aurelius

Quote from: sultankat on June 13, 2019, 10:43:26
De versie met 1Tb werd mij ontraden: zeker wanneer je in hoge kwaliteit (AIFF) opneemt zit je er zo aan.

Heb een NAS en deze wil ik blijven gebruiken. De interne HDD is voor mij alleen dat Roon core erop staat ;). Ga er geen muziek opzetten want dan kom ik nog met 4 Tb tekort ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

H&C Hifi

Quote from: Maximus_Aurelius on June 13, 2019, 10:47:12
Heb een NAS en deze wil ik blijven gebruiken. De interne HDD is voor mij alleen dat Roon core erop staat ;). Ga er geen muziek opzetten want dan kom ik nog met 4 Tb tekort ;D

je kan ook eerst beginnen met de basisversie, upgraden naar de betere voeding kan altijd nog.

Jean Sibelius

Komende donderdag gaan we al dit moois ervaren. Ben heel benieuwd 8).
Ondertussen YG al een paar keer ervaren en dat klonk iedere keer super.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Ik zit even in een klein dilemma over het monteren van een absorber of diffusor( alleen R-T-F-S Sirrah) aan een schuine wand. Het is het eerste reflectiepunt boven de luidspreker
Hebben jullie tips hoe je dit kunt bevestigen en zo min mogelijk de wand/plaat te beschadigen?

De Sirrah wordt met een magneet bevestigd en dit vind ik nog oké om de magneethouder te bevestigen aan de plaat.

Wat ik niet wil is het volgende:
Plakken
Gaatjes boren om te bevestigen.Denk dat het ook te dun is om het te bevestigen.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Iedereen bedankt voor de input  :clapping:  ;) betreft het monteren van absorbers  op een schuine wand  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on July 28, 2019, 15:54:57
Komende donderdag gaan we al dit moois ervaren. Ben heel benieuwd 8).
Ondertussen YG al een paar keer ervaren en dat klonk iedere keer super.

Het was weer leuk en tof.  :thumbs-up: Zodra de set weer een hoger niveau heeft kom je maar weer een keer buurten. Net zoals jij zei het is bijna om de hoek ;). Is eigenlijk ook zo ;D.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on August  3, 2019, 14:45:22
Het was weer leuk en tof.  :thumbs-up: Zodra de set weer een hoger niveau heeft kom je maar weer een keer buurten. Net zoals jij zei het is bijna om de hoek ;). Is eigenlijk ook zo ;D.

Afgelopen donderdag was het zover... eindelijk langs bij Maximus_Aurelius (oftewel Nico) om zijn set-up te beluisteren en te bewonderen. Ik was ondertussen enorm nieuwsgierig hoe het bij Nico klinkt. Nico is al meerdere malen bij mij thuis geweest, we hebben elkaar tijdens M&G's van anderen ontmoet, op X-Fi's en vorig jaar hadden we zelfs een korte M&G op de High-End in München, maar het was er gewoon nog niet van gekomen om bij Nico langs te gaan >:(.

Ik heb Nico leren kennen als iemand met hele goede en kritische oortjes en een hele goede en brede muzieksmaak/kennis die me al verschillende keren aan nieuwe pareltjes heeft geholpen :music:.

Afgelopen donderdag sprong ik rond 18:15 in de auto om vervolgens (zoals afgesproken) rond 19:00 bij de gastheer aan te bellen. Nico doet open en we hebben vervolgens eerst ruim 1 uur gesproken over van alles en nog wat, maar weinig over audio. Dat komt pas als we met drank onder de arm naar de zolder te gaan.

Na de verhuizing van vorig jaar heeft Nico het bij zijn vriendin voor elkaar gekregen om een dedicated ruimte te creëren, niet ergens een klein kamertje, maar bijna de complete zolder. Dat er overigens een dedicated ruimte zou komen stond al vast voordat er überhaupt verhuisd zou worden! :D

Zoals bijna elke zolder heeft het dak twee schuine kanten en Nico heeft na wat luisteren al vrij snel besloten om de speakers onder 1 van de schuine kanten van het dak te zetten. De luisterplek bevindt zich aan de andere kant. Meteen springen de YG Carmel's en het mooie zelfbouw rack in het oog. In de vier hoeken staan basstraps en op de 1e reflectie punten staan diffusie panelen die eventueel verplaatst kunnen worden. Nico geeft aan dat hij nog niet helemaal tevreden is, maar verteld verder niet waar zijn onvrede zit om mij verder niet te beïnvloeden.

Als bron gebruikt Nico een NAS in combinatie met Roon. We gaan luisteren en ondertussen laat Nico zien hoe hij zijn collectie heeft ingedeeld op muziekgenre en verteld meteen hoe en waarom hij bepaalde muziek heeft aangeschaft. Hij heeft een prachtige collectie muziek bij elkaar verzameld in de loop van de tijd (om jaloers op te zijn).

We luisteren allerlei muziekgenres variërend van klassiek tot trance en het valt me keer op keer op hoe lekker het mid/hoog klinkt: realistisch, snel en gedetailleerd zonder TE gaan klinken. De Lindemann heeft de YG's goed in de tang en de YG's doen wat ze moeten doen: muziek weergeven. Wel valt op dat het laag soms wat 'blurry' wordt, maar niet altijd echter. Techno/trance blijft over het algemeen strak klinken, maar bij drukkere bezettingen loopt het laag wat dicht waardoor de detaillering in het laag deels wegvalt. Gelukkig herkent Nico dit ook en dat is ook de reden waarom hij binnenkort wat metingen uit wil laten voeren om na te gaan wat eraan gedaan kan/moet worden om dit nog verder te optimaliseren :).

Ik ben verder aangenaam verrast door de manier waarop de set-up de muziek in de ruimte plaatst qua breedte, diepte en scheiding van instrumenten. Volgens Nico zijn met name de diffusie panelen op de 1e reflectie punten daar grotendeels verantwoordelijk voor. Daarnaast is het opmerkelijk hoe weinig kamerakoestiek je hoort op de luisterplek, qua plaatsing van de speakers en locatie van de luisterplek niets meer aan doen zou ik zeggen.

De avond vliegt voorbij en voordat we het in de gaten hebben is het al bijna 23:00 uur en ik moet nog 45 minuten naar huis rijden, de hondjes uitlaten en vervolgens om 05:45 mijn weer bed uit :crazy:.

We spreken af om snel nog een keer langs te komen zodra Nico zijn akoestiek verder heeft geoptimaliseerd.

Concluderend: een hele mooie set en ruimte die (nu) al prachtig klinkt. Kan me heel goed voorstellen dat je daar heel veel uren doorbrengt.

Nico nogmaals bedankt voor de gezelligheid, alle nieuwe muziektips en tot gauw! :colgate:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Leuk om weer eens een M&G te lezen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Quote from: Bas Akkerman on August  5, 2019, 08:07:40
Leuk om weer eens een M&G te lezen!

Dat maakt het forum!
Mooi Jan. Dank je wel voor het delen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Op naar een volgende fase van mijn setje.
Akoestisch al aardig op de rit maar er blijft mij iets irriteren en ik was blij dat Jan mijn irritatie erkende en bevestigde waarom ik dit had. Zie paar Posts terug  :D hij hoorde het ook dus stond ik niet alleen en ik was niet gek  :D.

17 september wordt er een akoestische meting gedaan. Ben benieuwd en vanuit dat kan ik doelgericht aanpakken.  : :headbanging:

Ben benieuwd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Zomaar even een vraag of jullie mening  ;D

Heeft een voorversterker of eindversterker meer invloed op de klank/sound?

Vanuit gaan dat de eindversterker zeer stabiel is en elke luidspreker moeiteloos aanstuurt.

Mijn ervaring is dat een voorversterker onderschat wordt en grote invloed heeft op de klank. Ook qua controle doet een voorversterker nog heel veel, of een duit in het zakje.
Zelf ervaren met testen van mijn 832 voorversterker tegenover mijn analoge voorversterker in mijn Musicbook dac.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.


Kingpin

idd, voorversterker qua klank (en ook de toegepaste volume regeling kan aardige verschillen opleveren).
Eindversterker is meer het onder controle houden van je speakers, maar ook daar kan de toegepaste techniek (classe A, A/B, D etc) aardig wat 'verschillen' opleveren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

activ



Sirius666

Quote from: Maximus_Aurelius on September 11, 2019, 11:59:59
Zomaar even een vraag of jullie mening  ;D

Heeft een voorversterker of eindversterker meer invloed op de klank/sound?

Vanuit gaan dat de eindversterker zeer stabiel is en elke luidspreker moeiteloos aanstuurt.

Mijn ervaring is dat een voorversterker onderschat wordt en grote invloed heeft op de klank. Ook qua controle doet een voorversterker nog heel veel, of een duit in het zakje.
Zelf ervaren met testen van mijn 832 voorversterker tegenover mijn analoge voorversterker in mijn Musicbook dac.

Worden pre's onderschat dan? Het lijkt mij onder algemene kennis te vallen zodra men zich wat meer verdiept in hifi.

Richi

Ik denk het wel ja, dat pre's worden onderschat. Jaren lang dacht ik dat het kortste pad het beste klonk. Dus een tijd gespeeld met een Chord Hugo DAC als voorversterker. Het toevoegen van een Classé CP-50 deed echter veel meer dan ik had verwacht. Met een extra component (voorversterker dus in dit geval) klonk het veel prettiger dan zonder. Was echt een eye-opener voor mij op dat moment.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Maximus_Aurelius on September 11, 2019, 11:59:59
...
Vanuit gaan dat de eindversterker zeer stabiel is en elke luidspreker moeiteloos aanstuurt.
Heb je die gevonden :worship:??? Welke eindversterker is dat?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i