Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Mooie aanwinst Nico! Je hebt er (weer) lekker de vaart in 8).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on December 31, 2018, 18:26:37
Net voor het jaar 2019 een mooie stekkerblok gekocht. De AQ Niagara 1000 wordt verwelkomt door Lindemann 800 serie en YG Acoustic Carmel. Siltech en Crystal Cable verwelkomen haar uiteraard ook :D.

Iedereen een mooi, gezond en muzikaal 2019.

mooie aanwinst;hoe bevalt het stekkerblok?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fasteddie

Quote from: Maximus_Aurelius on December 16, 2018, 19:58:47
Sinds vrijdagavond heb ik mijn nieuw DiY audio-rack staan. Door het hoge gewicht moest hij in de ruimte in elkaar gezet worden. Elke verdieping is gevuld met Innert Filler van Custom Design.

Kun je aangeven of welke invloed de vulling heeft op de geluidsbeleving?
Zijn ze volledig gevuld of slechts deels?

Hoor graag

Maximus_Aurelius

Quote from: fasteddie on January  4, 2019, 19:21:19
Quote from: Maximus_Aurelius on December 16, 2018, 19:58:47
Sinds vrijdagavond heb ik mijn nieuw DiY audio-rack staan. Door het hoge gewicht moest hij in de ruimte in elkaar gezet worden. Elke verdieping is gevuld met Innert Filler van Custom Design.

Kun je aangeven of welke invloed de vulling heeft op de geluidsbeleving?
Zijn ze volledig gevuld of slechts deels?

Hoor graag

De platen of verdiepingen zijn volledig gevuld.
Qua geluidssbeeld resulteert dit in een strakker laagweergave en ruimtelijker.
Mid hoog komt nog beter los van elkaar zodat er meer diepte komt.

Mooi voorbeeld voor mij is Dream Theater the great debate op album Six degrees inner turbulence.
Het intro vind ik fenomenaal waar een debat bezig is en wordt steeds feller plus opbouw naar de klimax dat de song begint is echt goed. Snelheid ten top maar uiteindelijk hoor je twee stemmen tegelijk, zowel links als rechts. Beiden ontzettend goed hoorbaar terwijl de muziek achtergrond stevig is. Nu met het rack nog beter waarneembaar.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Na een hele drukke periode qua leren en werken plus onverwachts een operatie aan de knie.(Meniscus operatie plus scheur in voorste kruisband) is de rust wedergekeerd. Gelukkig maar. Dik een 7 weken alleen maar studeren voor tentamens en examens nu is even de hobby aan de beurt  ;D. Zonder de hobby is het ook voor mij niet mogelijk om zo'n periode door te komen. Want muziek brengt afleiding. In deze periode ben je niet bezig met met akoestiek etc maar wel met muziek luisteren en genieten en dit was al heel goed. Nu weet ik, het kan nog beter vandaar dat ik besloten heb op advies van Mutrox(Boldz) de volgende stap te nemen.
Er zijn twee panelen besteld voor eerste reflectiepunt zijwand. Heb gekozen voor verplaatsbare panelen. De panelen van 120x60x8 cm komen op een sockel te staan die je makkelijk kunt verplaatsen. de panelen worden aan beiden zijden afgewerkt met stof en op een sockel geplaatst.
Had nog panelen van Vicoustic maar ik wilde toch andere en met name Boldz.
Kan niet wachten tot ik ze heb.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk en goed bezig!

Heb je toevallig een linkje van desbetreffende panelen?

Timvg

Als ze verplaatsbaar zijn kun je wat experimenteren. Vroege reflectiepunten zijn niet altijd storend en kunnen het geluidsbeeld 'ruimtelijker' maken, in een symmetrische opstelling alleszins. Latere reflecties worden in elk geval veelal als 'storender' ervaren.

Maximus_Aurelius

#2257
Quote from: Baardmannetje on March 10, 2019, 06:03:11
Leuk en goed bezig!

Heb je toevallig een linkje van desbetreffende panelen?

Jazeker maar moet er even bij zeggen dat het een sobere site is ;)
http://boldz.nl/products-view/?id=179&cat=hi-fi&/#Productinformatie
De sockel of voet staat er niet op maar zodra de panelen binnen zijn knip k een foto.

Akoestiek o zo belangrijk en bij vele het vergeten iets of ondergeschoven kindje ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Vorig weekend een ware mastodont gezien en gehoord in subwoofer land.
Misschien een keer introduceren in mijn set, de 21 of 21i  :tongue2: dromen mag want wanneer je dit niet hebt is er ook niets aan.
Volledige achternaam van deze mastodont is Invincible en luistert naar de roepnaam YG Acoustics.

Was onder de indruk zowel van de volledige(21.2) als de 21.1 van de bouw kwaliteit en klankmatig.
:o :o
Oké de bouw kwaliteit bij dit merk is sowieso fenemonaal  :pompom:

De 21.2



De 21.1 is alleen de onderkant van de 21.2 en de 21i is de alleen de bovenkant van de 21.2 (downfiring)



We blijven dromen  8) :headbanging:

Wel deze met het mooie rood, breekt zo fijn  :clapping:


O ja weegt maar 210 kilo

De enkelvoudige zijn iets lichter dus makkelijker naar mijn ruimte te sjouwen  :D, maar circa 111 kilo.;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on March 27, 2019, 21:21:52
Vorig weekend een ware mastodont gezien en gehoord in subwoofer land.
Misschien een keer introduceren in mijn set, de 21 of 21i  :tongue2: dromen mag want wanneer je dit niet hebt is er ook niets aan.
Volledige achternaam van deze mastodont is Invincible en luistert naar de roepnaam YG Acoustics.

Was onder de indruk zowel van de volledige(21.2) als de 21.1 van de bouw kwaliteit en klankmatig.
:o :o
Oké de bouw kwaliteit bij dit merk is sowieso fenemonaal  :pompom:

De 21.2



De 21.1 is alleen de onderkant van de 21.2 en de 21i is de alleen de bovenkant van de 21.2 (downfiring)



We blijven dromen  8) :headbanging:

Wel deze met het mooie rood, breekt zo fijn  :clapping:


O ja weegt maar 210 kilo

De enkelvoudige zijn iets lichter dus makkelijker naar mijn ruimte te sjouwen  :D, maar circa 111 kilo.;)

Woehaa wat mooi zeg. Maar 210 kilo?
Dat gaat in delen neem ik aan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on March 27, 2019, 22:46:34
Woehaa wat mooi zeg. Maar 210 kilo?
Dat gaat in delen neem ik aan?

Je kunt ook kiezen om alleen met de bovenste te spelen, dan heb je downfire, of alleen de onderste ;).
Uiteraard ook beide en dan bouw je hem in de ruimte op.  ;D

Ik vind hem echt mooi. Prijs is ook mooi  :tongue2:.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Mooie sub! Kun je ook andere mooie dingen voor kopen :D ($100K)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on April  2, 2019, 20:40:01
Mooie sub! Kun je ook andere mooie dingen voor kopen :D ($100K)

Klopt, vele andere mooie dingen kopen  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Is enige tijd geleden dat ik wat gepost heb en ik dacht word weer eens tijd.

Even een klein experiment. Mijn huidige DAC en geripte cd's vs sacd loopwerk de Denon 4010UD.
Dit loopwerk is echt heel goed. Uiteraard test ik ook de complete denon.
Alles is aangesloten met een Siltech 770. Volume exact hetzelfde.

De cd's die de revue al gepasseerd  zijn:
- Hiromi Move nieuwste UHQ cd.
-  Supertramp breakfast in Amerika (MoFi records)sacd
De rip bestaat uiteraard alleen uit de cd Layer
- Lowell Graham National Symphonic Winds war and piece. Nummer Liberty Fanfare(Analogue Productions sacd)
- Concerto for Jazz drummer UHQcd van Audionautes recordings.
- Ibrahim Maalouf live in Paris.

De cd Supertramp kan ik kort over zijn. De rip via mijn DAC wint het ten opzichte van de player. Veel meer dynamiek en de plaatsing is veel ruimtelijker.
De sacd komt niet in de buurt. Ik mis gewoon body, ruimtelijkheid. Persoonlijk vind ik de cd layer via de Denon mooier klinken dan de sacd.

Concerto for Jazz drummer. Movement One. Via de Denon klinkt het lekker open en het mid hoog is mooi aanwezig, de slam van de drum is aanwezig met voldoende druk. Toch wanneer ik via mijn DAC de rip afspeel heeft de drum toch meer body, zowel het hoog en mid is ook mooi present.
Al met al is hier het verschil kleiner maar mijn DAC is toch net wat meer detail rijker en subtieler.

Hiromi:
De Denon vind ik hierbij wat te terughoudend en is niet de eerste maal dat ik dit ervaar maar qua plaatsing van de instrumenten laat de 4010 UD het goed horen. Qua terughouden vind ik de body, dynamiek.
Mijn Lindemann MB10 geeft het totaal plaatje beter weer.

Analogue Productions sacd van Liberty Fanfare vind ik in sacd echt niet goed. De cd layer is vele malen beter. Doordat de Denon hier in erg terughoudend is, is het duidelijk dat de Lindemann DAC hier beter mee omgaat.

Ibrahim Maalouf:
Een van mijn favoriete artiesten.
Live in Paris 14.12.16 songs Dispera en Ya ha la.
De Denon blinkt hier goed uit qua mid/hoog en bij Dispera klinkt het ook erg strak. En het begin van Ya ha la de trompet klinkt zo loep zuiver.
Bij dit album vind ik de Denon beste presteren van alle albums die al de revue gepasseerd zijn.
Op mijn MB10 klinkt het totaal nog strakker en dit komt het mid/hoog ook ten goede.
Ik heb hier meer het gevoel dat je in de muziek gezogen wordt dus live bij staat.




APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Leuk vergelijk, zelf vind ik bij multilayer sacd de cd laag altijd mooier klinken. Als het een 100% sacd is (en dus niet af te spelen in een cd loopwerk) dan is het een ander verhaal. Ik herken dus wat je schrijft.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Nu dezelfde muziek alleen dient de Denon als puur loopwerk.
Mooi een digitale kabel ertussen geprikt en aangesloten op mijn DAC.

Ben benieuwd. Kijken hoe dit zich verhoudt ten opzichte van Streaming eigen rips.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

xlr8


Maximus_Aurelius

Sinds enkele weken zijn mijn speciaal gemaakte AcoustiPanelz van Boldz binnen. Ik wilde verplaatsbare panelen.
Ideaal dat je ze zo kunt verplaatsen. Niets boren, niets hangen, gewoon neerzetten en makkelijk de juiste afstand vinden  ;D.

O ja ze doen hun werk echt heel goed  :headbanging:.

Het paneel is120x60x8 cm. Dubbelzijdig afgewerkt.





Rustig aan krijgt het qua akoestiek vorm. In de hoeken achter de luidsprekers Boldz Chunkz. Nu twee panelen. Overige zijn nog van Vicoustic maar worden ook vervangen.
Achter de luisterpositie in de hoeken heb ik Big Block B van R-T-F-S.

Elke kleine aanpassing is gelijk hoorbaar.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Heeft iemand ervaring met het merk Innuos?
Ik ben met een scheef oog aan het kijken naar de Mini Mk3 in plaats van mijn MacMini.
De Innuos wordt de rip functie niet gebruikt.

Is goedkoper dan een Roon Nuclues die ik daadwerkelijk over geprijsd vind.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

H&C Hifi

Quote from: Maximus_Aurelius on June 12, 2019, 13:33:04
Heeft iemand ervaring met het merk Innuos?
Ik ben met een scheef oog aan het kijken naar de Mini Mk3 in plaats van mijn MacMini.
De Innuos wordt de rip functie niet gebruikt.

Is goedkoper dan een Roon Nuclues die ik daadwerkelijk over geprijsd vind.

Erg fraaie toestellen, de app werkt ook zeer zeer goed.
Binnenkort staat het in de winkel  ;) (enkel de levertijden zijn momenteel wat langer dan ze bij InnuOs zouden willen, dit door de hoge vraag naar de producten)

Maximus_Aurelius

Quote from: HcHifi.nl on June 12, 2019, 14:56:02
Erg fraaie toestellen, de app werkt ook zeer zeer goed.
Ik ben al enige tijd bezig om het merk in de winkel te mogen neerzetten :) hopelijk duurt dit niet te lang meer.

Ik zal Roon gebruiken en de Roon core staat al geïnstalleerd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on June 11, 2019, 20:31:09
Sinds enkele weken zijn mijn speciaal gemaakte AcoustiPanelz van Boldz binnen. Ik wilde verplaatsbare panelen.

Ziet er netjes uit en ook lekker praktisch! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

H&C Hifi


sultankat

Ik heb de Innuos MK3 samen met de bijbehorende voeding recent gekocht. Moet deze nog installeren, maar wat ik heb gehoord en gezien: erg goed. Reken voor een set met 2Tb en een voeding zo'n 1600. Er zijn enkele gerenommeerde audiozaken in ons land die deze verkopen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock