Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on January  1, 2018, 18:17:04
Welke heb jij?

denk dat het de 909 mk2 zijn;

profi met de nieuwe netkabel :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2018, 18:24:36
Mooie spullen heb je bij elkaar gezocht!

Nog iets te wensen of ben je nu klaar?

Thx. Het is ook een jaren plan geweest, rustig alles opgebouwd en vooral blijven genieten van de muziek. Heb geen gekke dingen gedaan ;). In principe bijna klaar, maar ben je in de audio wereld wel klaar ;).

Of ik nog wensen heb, dat is een goede  ;) ;D. Ik denk dat iedereen wel wat te wensen heeft.
Misschien een wens om in versterker gebied wat anders maar de zoektocht was al zwaar genoeg en uiteindelijk staat er nog steeds de combi Lindemann 800 serie. Eigenlijk zegt het genoeg  ;D.
De luidsprekers heb ik geen intentie meer om daar iets te veranderen. Toekomst misschien wel de DAC maar dit hoeft niet accuut te gebeuren, want hoe de set nu is speelt het voor mij zeer goed.

Ik ben bezig met tweaks uit te voeren, zoals Harmonix Spike-base en daar wil ik nog wat meer van proberen o.a. voetjes voor onder de apparatuur en te starten met de DAC .
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maikel_audionerd

Mooie nuchtere benadering en mooie set zo. Met deze tweaks kun je zeker de puntjes op i zetten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Mooie audiofiele nuchtere benadering...nuance. Verder niets van aantrekken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

#2154
Quote from: Maikel_audionerd on January  2, 2018, 14:00:32
Mooie nuchtere benadering en mooie set zo. Met deze tweaks kun je zeker de puntjes op i zetten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dank je.
Met tweaks kun je een eind komen en je kunt je set mee verbeteren maar ook slechter maken. Niet alles pakt even goed uit. Maar  wanneer je eerst probeert is er geen man overboord als het niet goed uitpakt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#2155
De titel zegt genoeg. Oke het is een breed begrip wat ermee bedoelt wordt.

Art for the Ear Room gaat opgeheven worden.  :o :o



































Maar in de positieve manier.
Het wordt Art for the Ear Room MK2  :D

Wij zijn al enige tijd aan het snuffelen om nieuw huis te kopen en er is besloten om dit door te zetten. Het is een leuke zoektocht maar soms ook vermoeiend. Alles moet tussen mijn voltijds studie plus stage gebeuren. Ik heb soms tijdgebrek ;).
Mijn eisen zijn bekend wat ik in een nieuwe woning verwacht, namelijk een aparte ruimte voor mijn stereoset. :pompom:. Dit ga en wil ik niet opgeven  ;D.Heb nu ook een dedicated ruimte.
Een zolderkamer is in orde maar ook een mooie slaapkamer brengt mogelijkheden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Mooie plannen!  :)

Ben je niet bang dat als de set apart staat je er veel minder naar luistert, omdat je er echt 'heen' moet gaan om 'muziek te luisteren'? Nu kan ie ook op de achtergrond aanstaan zonder dat het echt een 'bezigheid' word?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Quote from: Mitch-- on March 18, 2018, 16:38:14
Mooie plannen!  :)

Ben je niet bang dat als de set apart staat je er veel minder naar luistert, omdat je er echt 'heen' moet gaan om 'muziek te luisteren'? Nu kan ie ook op de achtergrond aanstaan zonder dat het echt een 'bezigheid' word?

Staat nu ook in een dedicated ruimte ;).
Wij brengen er meer tijd door dan in de huiskamer om TV te kijken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Dirkjanboon

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on March 18, 2018, 16:29:57
De titel zegt genoeg. Oke het is een breed begrip wat ermee bedoelt wordt.

Art for the Ear Room gaat opgeheven worden.  :o :o


































Maar in de positieve manier.
Het wordt Art for the Ear Room MK2  :D

Wij zijn al enige tijd aan het snuffelen om nieuw huis te kopen en er is besloten om dit door te zetten. Het is een leuke zoektocht maar soms ook vermoeiend. Alles moet tussen mijn voltijds studie plus stage gebeuren. Ik heb soms tijdgebrek ;).
Mijn eisen zijn bekend wat ik in een nieuwe woning verwacht, namelijk een aparte ruimte voor mijn stereoset. :pompom:. Dit ga en wil ik niet opgeven  ;D.Heb nu ook een dedicated ruimte.
Een zolderkamer is in orde maar ook een mooie slaapkamer brengt mogelijkheden.

mooie plannen  :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

In tha Room staat even een nieuwe speeltje tussen mijn apparatuur.

Het is voor test. Er deed zich een gelegenheid voor en dan zeg ik geen nee  ;D.
Ben al enige tijd bezig met stroom gebeuren naar een hoger plan te tillen wanneer mogelijk is.
Ik had al een AQ Niagara 1000 en een Isotek Aquarius op proef gehad. Dit waren beiden een netfilter en deden het behoorlijk. Eigenlijk best goed ;).
Na dit is het even op een laag pitje komen te staan omdat mijn studie de volle aandacht vroeg maar nu is de rust een beetje wedergekeerd  ;D.

Nu staat er een regenerator op demo.
Geen PS Audio maar PurePower.
Het model 1500HV.

Het is een bakbeest   :D van een apparaat.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Zou je voor mij eens in de gaten willen houden hoe warm deze 1500HV wordt bij normaal gebruik? Ik heb in het verleden een PS Audio Powerplant gehad, maar die werd akelig warm waardoor die denk ik ook vroegtijdig de geest heeft gegeven.

Ga je trouwens ook je eindversterker erop aansluiten? Ik lees dat deze Purepower de dynamiek intact laat.

Laatste vraag, hoe hoorbaar zijn de ingebouwde ventilatoren?

Groetjes Walter

Maximus_Aurelius

Quote from: Contour on March 25, 2018, 16:43:23
Zou je voor mij eens in de gaten willen houden hoe warm deze 1500HV wordt bij normaal gebruik? Ik heb in het verleden een PS Audio Powerplant gehad, maar die werd akelig warm waardoor die denk ik ook vroegtijdig de geest heeft gegeven.

Ga je trouwens ook je eindversterker erop aansluiten? Ik lees dat deze Purepower de dynamiek intact laat.

Groetjes Walter

De eindversterker is ook aangesloten op de Purepower. De hele set  ;).
Er is niets mis met de dynamiek, hij laat het intact.
Maar bij de netfilters van AQ en Isotek had ik ook geen last van dynamiek verlies. Bij de AQ zat een uitgang zonder filtering voor stroomvreters. ;).

Qua warmte:
Hij wordt nauwelijks warm. Hij blijft overal koeltjes onder. De load is bij mij 25%.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on March 25, 2018, 15:48:59
In tha Room staat even een nieuwe speeltje tussen mijn apparatuur.

Het is voor test. Er deed zich een gelegenheid voor en dan zeg ik geen nee  ;D.
Ben al enige tijd bezig met stroom gebeuren naar een hoger plan te tillen wanneer mogelijk is.
Ik had al een AQ Niagara 1000 en een Isotek Aquarius op proef gehad. Dit waren beiden een netfilter en deden het behoorlijk. Eigenlijk best goed ;).
Na dit is het even op een laag pitje komen te staan omdat mijn studie de volle aandacht vroeg maar nu is de rust een beetje wedergekeerd  ;D.

Nu staat er een regenerator op demo.
Geen PS Audio maar PurePower.
Het model 1500HV.

Het is een bakbeest   :D van een apparaat.

benieuwd naar je bevindingen! :colgate:
zelf heb ik een shunyata hydra triton waar ik heel tevreden over ben.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

Quote from: felix01 on March 25, 2018, 19:02:42
benieuwd naar je bevindingen! :colgate:
zelf heb ik een shunyata hydra triton waar ik heel tevreden over ben.

Maar Hydra zijn toch netfilters of niet?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

Zoals beloofd hier wat foto's.Even snel geknipt met de Iphone. maar het gaat om de indruk  ;)

De Purepower staat op een eindversterker basis. De basis heb ik al goed opgeschuurd en moet in de juiste kleur geverfd worden  ;D. Wanneer definitief is dan komt hij links van het meubel te staan en verhuist de kubus naar rechts.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Die heeft wel wat ruimte nodig. Fraaie set zo.
Wat zijn jouw bevindingen aangaande de PurePower?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Heb even een vraag over akoestiek. Of meedenken ;).

Wij zijn bezig met een nieuw huis dus ook een aparte ruimte voor mijn set  :pompom:
Nu hebben wij wat moois op het oog en er zit een mooie rechthoekige kamer die voor mijn set geschikt kan zijn.
Afmeting is. Breed 2.75 meter en lengte 4.75 meter. Slordige 13 vierkante meter.

Mijn luidsprekers staan nu circa 2.3 meter uiteen van midden unit gerekend.
Doordat de ruimte rechthoekig is zal ik aan beide zijmuren gelijk eerste reflectiepunt kunnen aanpakken. Maar realiseer mij dat er in de breedte weinig ruimte blijf dus niet iedere afmeting van eventueel een absorberen of diffuser zal kunnen.

Ik twijfel of dit ideaal zal zijn. Maar het ideaal plaatje krijg je toch bijna niet.
Heb in deze ruimte geen hinder van een raam, wat ik nu wel heb.
De raam in eventuele nieuwe ruimte zit redelijk achter de luidsprekers en daar valt wel iets mee te doen indien de raam hindert in reflecties. (Verplaatsbaar absorber achter het meubel).
In mijn huidige setting zit de raam in de zijwand net voor mijn rechterluidspreker. Niet bij de eerste reflectiepunt.

Wat zijn julliemeventuele ideeën in deze afmeting.

Sowieso in welke ruimte mijn set komt te staan wordt akoestisch aangepast. Maar vind zelf uitvinden ook leuk met eventueel brainstormen van andere.
Metingen laten doen komtmook maar eerst dit ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on April 24, 2018, 21:10:57
Heb even een vraag over akoestiek. Of meedenken ;).

Wij zijn bezig met een nieuw huis dus ook een aparte ruimte voor mijn set  :pompom:
Nu hebben wij wat moois op het oog en er zit een mooie rechthoekige kamer die voor mijn set geschikt kan zijn.
Afmeting is. Breed 2.75 meter en lengte 4.75 meter. Slordige 13 vierkante meter.

Mijn luidsprekers staan nu circa 2.3 meter uiteen van midden unit gerekend.
Doordat de ruimte rechthoekig is zal ik aan beide zijmuren gelijk eerste reflectiepunt kunnen aanpakken. Maar realiseer mij dat er in de breedte weinig ruimte blijf dus niet iedere afmeting van eventueel een absorberen of diffuser zal kunnen.

Ik twijfel of dit ideaal zal zijn. Maar het ideaal plaatje krijg je toch bijna niet.
Heb in deze ruimte geen hinder van een raam, wat ik nu wel heb.
De raam in eventuele nieuwe ruimte zit redelijk achter de luidsprekers en daar valt wel iets mee te doen indien de raam hindert in reflecties. (Verplaatsbaar absorber achter het meubel).
In mijn huidige setting zit de raam in de zijwand net voor mijn rechterluidspreker. Niet bij de eerste reflectiepunt.

Wat zijn julliemeventuele ideeën in deze afmeting.

Sowieso in welke ruimte mijn set komt te staan wordt akoestisch aangepast. Maar vind zelf uitvinden ook leuk met eventueel brainstormen van andere.
Metingen laten doen komtmook maar eerst dit ;).

suc6 met je project! :colgate:
Hoe groot is je ruimte nu qua m2?
2,75 m breed lijkt me aan de smalle kant,maar ja soms heb je niet te kiezen He...
zal dan ook wel de uitdaging worden zeker??
Je hebt in alle geval het voordeel dat je de ruimte kan aanpassen naar wat er nodig is en dat zal al groot pluspunt zijn denk ik.

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maximus_Aurelius

Quote from: felix01 on April 25, 2018, 18:20:50
suc6 met je project! :colgate:
Hoe groot is je ruimte nu qua m2?
2,75 m breed lijkt me aan de smalle kant,maar ja soms heb je niet te kiezen He...
zal dan ook wel de uitdaging worden zeker??
Je hebt in alle geval het voordeel dat je de ruimte kan aanpassen naar wat er nodig is en dat zal al groot pluspunt zijn denk ik.

grtz

Circa 12,5 vierkante meter.
Mijn huidige ruimte is iets breder.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Ik ben nu op papier de waarschijnlijke nieuwe ruimte aan het tekenen en proberen uit te werken.
Kijken met de setup die in de huidige setting staat of het mogelijk is en bekijken betreft akoestiek.

Mijn luidsprekers staan nu 2.30 meter uit elkaar en van mid unit tot mid unit 2.10 meter.
Bij een ruimte van 2.75 meter hou ik 45 cm over, dus 22.5 cm aan de rechterwand en linkerwand.
Dit moet eigenlijk genoeg ruimte zijn voor eventuele panelen(absorbers of diffusers.).
De panelen oftewel Chunks bij Boldz zijn 20 cm diep.
Jocavi heeft panelen van 7-10 cm, diffusers zijn dieper.

Qua diepte maak ik mij geen zorgen want met 4.75 meter is het genoeg ruimte. Kan er zeker drie meter vanaf zitten.
Wil er sowieso een soort living van maken maar volledig aangepast in een hifi ruimte.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Ik zou de speakers wel miminaal 1m van de achterwand zetten.

Groetjes Walter