Foto's van Erik's subwoofer.

Started by J.A.F._Doorhof, August 16, 2002, 12:54:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Freek,

Aan materiaal valt het alleszins mee.
De woofer-unit  zo een 700 Euro (Focal)
Hout misschien 100 Euro
Loodbitumen plm. 40 Euro
Terminals 30 Euro Speakersnoer inwendig 50 Euro
Fineer 200 Euro
Voetjes 75 Euro
Eindbak 1000 Watt 2e hands 700 Euro
Zeg alles bij-elkaar geschat op 1900/2000 Euro

Maar qua tijd ...ja ....enkele...maanden...werk
natuurlijk niet continue....maar het beheerst je wel  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hierbij

HET EINDRESULTAAT  8)

Hij staat op zijn plekkie en doet zijn werk
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Mijn complimenten Erik!

Heel erg mooi.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RubenP

Ziet er goed uit.
daar heb je zeker een oscar mee verdiend  ;D

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

bryan vd B

hi,

hij ziet er echt perfect uit!! 8) en hij zal klinken zoals hij eruit ziet

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

blue-eyes

Er was toch nog steeds een beeldje zoek?

Ik denk dat de gouden tip vast wel een plasma scherm opleverd!

;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Mooi Erik,

Is het niet lastig dat je steeds dat beeldje weer rechtop moet zetten na een goede film  ;D.

Wat is het lichtje op je sub ???

mvg,
Frank

Sullivan

Erik,

Nog een vraagje. Heb jij een dempend materiaal (wat) in je sub zitten? Zo, ja heb je getest met en zonder dit spul? En waar heb je dit gekocht?

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

Voor degene die opgelet heeft.

Het lichtje is een blauwe led welke aangeeft of de eindbak
(zit achter een soort knieschot) Carlsbro 1000 watt aan of uit staat. Deze moet steeds uit na de film.

Het aan uit schakelen gebeurd middels een pronto die de wandcontactdoos schakelt.

Ik heb GEEN dempingsmateriaal in de kast gedaan.
Je hebt nl in mijn geval exact de hoeveelheid lucht in de kast welke de woofer nodig heeft. Tevens heb ik geen last van staande golven in het bereik van 100 hz naar ....hz ;D

Ik heb wel wat loodbitumen aan de binnenkant gelijmd maar ook daar is niet echt noodzaak, de wanden zijn namelijk overal zo een 7 cm dik 8)

Meer in de trend van ik creeer zo veel mogelijk massa
...en dat is gelukt want hij weegt meer dan 300 kg.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink

Wow, mooi! 300kg  :o

Groetjes,
Oscar

Pb

300  :o

Dan ga ik echt een heel bescheide sub je bouwen van ongeveer 40 a 50 kg.

pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

dennis

 :o heb je trouwens al gedacht aan je vloerbalken??? 300 kilo subje!!!
complimenten!!!!!!!!
geweldig!!
ik wil ut,ik wil ut,ik wil ut ookkkkkkkkkkk
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

SiR-ROUND

QuoteZiet er goed uit.
daar heb je zeker een oscar mee verdiend  

Ruben

Hmmm, wanneer ga je verhuizen Mr. Pink?

;D

jaco

Hoe krijg je zo'n ding op zijn plaats als hij zo zwaar is Erik ?

Jaco

Erik van Voorst (in memoriam)

Een beetje op zijn egyptisch....ik kon hem met veel piepschuim en schuiven en....en....en.... veel trucs.....
ZELF...op zijn plaats krijgen  :)

De laatste loodjes heb ik zeer dichtbij de uiteindelijke locatie gebouwd  ;D

Ik had veel geplanned want ik wist dat het verschuiven eraan stond te komen.

Toen de sub op locatie was stond hij zo een 15 cm op piepschuim zonder poten.

Ik heb de poten plm. 10 cm eronder gedraaid en het schuim eronder weggesneden.

Je leert veel van de Egyptenaren  ;D  ;D  ;D  
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

SiR-ROUND

Ga je me nu vertellen dat de Egyptenaren al piepschuim hadden?

Maakten ze dat van muizen?

;D

MrPink

LOL :)

Het was een oscar met kleine "o"...dat ben ik niet! ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND


bryan vd B

Hi erik,

Aangezien jij "de " sub hebt gebouwd wil i je wat vragen omtrend de kast.
Ik las in het begin van het topic dat de wanden bestaan uit 22mm mdf dan 22mm zand en vervolgens weer mdf.
Heb je hieroor gewoon vogelzand gebruikt???

Ik wil zelf de peerless 12 inch gaan bouwen met de 200 watt eindtrap maar wil deze kast lekker zwaar maken voor een beter laag.
Ik wil dus een dubbeld bodem maken waarin ik een tegel wil lijmen zodat hij van onderen top zwaar word en niet van zijn plek afkomt.
Is dit laatste een goede oplossing of kan ik beter een laagje beton storten want spullen of gereedschap is bij geen probleem aangezien mijn neef zijn eigen werkplaats heeft voor zijn werk.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb Beamix gebruikt (de verpakking kun je zien op een van de de foto's
en dat is al " vrij"  van alle schimmels ed) duur maar ik hoef dan niet te " kokkerellen"   ;D

Ik heb zelf op de bodem 4 platen MDF van 22 mm en een laag loodbitumen van 4 mm gebruikt, ik heb hem downfire gebruikt dus moest daar rekening mee houden.  ;)

SUCCES
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bryan vd B

hi,

Oke thanks !!

Ga beginnen zodra ik het geld heb waarschijnlijk word dat eind van deze maand :D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

garmtz

Wat mij betreft zijn er 2 methoden voor een kast: erg licht, met een res.freq boven het werkbare bereik, of een extreem zware kast met een extreem lage res.freq. De SVS sub die ik heb is echt zonder kastkleuring, maar zeer licht (< 18 kg).

Erik van Voorst (in memoriam)

Hallo Garmt,

Dat van die 2 (subwoofer) methoden (ben ik het mee eens) maakt het
HI-FI gebeuren zo leuk.

Alleen is het voor velen oppassen om in een discussie niet  EEN van de twee methoden als DE JUISTE te brengen.

Overigens is mijn methode de beste  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Groetjes
Erik  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink

Cato van Voorst? ;D

Groetjes,
Oscar

Tuurlijk

Erik,

Mijn compliment voor de bouw van deze sub (en je center in aanbouw ;)).
Ga binnenkort ook beginnen aan een sub en ben van plan ook een kast te bouwen volgens jouw principe.
Alleen om de prijs iets te drukken wil ik een andere speaker gebruiken en wel de SPH-300KE van Monacor, te vinden op www.monacor.com. Enig idee of dit een goed plan is?

MvrGr
Bert