Shootout Dynaudio Audience 40 versus Audience 40 modified bij Audiofiel

Started by Audiofiel, June 28, 2005, 08:18:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NeonKnight

Quote from: Audiofiel on June 30, 2005, 17:00:53
P.S. Koen, die kleur rood in je post ziet er heel psychedelisch uit, zwart en rood door elkaar. Ik weet niet of dat je bedoeling is? ;)

Ik kan het zelf niet zien  ???
Om de één of andere reden zie ik gewoon normale tekst...
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Audiofiel

Quote from: NeonKnight on June 30, 2005, 17:04:41
Ik kan het zelf niet zien  ???
Om de één of andere reden zie ik gewoon normale tekst...

Je gebruikt een vreemde tag:
span style="text-shadow: red
Als je gewoon color=red kiest, wordt het gewoon rood, wil je dikker dan maak je het ook nog vet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

NeonKnight

Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Cylon

Audiofiel, je kan wel zo'n modificatie bedrijf beginnen.  ;D
Net als dat AH! Tjoeb.
Comlimenten, vond het tevens erg intressant om te lezen.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Graft on June 30, 2005, 21:18:08
Audiofiel, je kan wel zo'n modificatie bedrijf beginnen.  ;D

Ik durfde het al niet te vragen maar wanneer gaat de SAE in productie? 8)

mvrg

Patrick

Audiofiel

Quote from: Graft on June 30, 2005, 21:18:08
Audiofiel, je kan wel zo'n modificatie bedrijf beginnen.  ;D

Quote from: patrick_vdb on June 30, 2005, 21:51:03
Ik durfde het al niet te vragen maar wanneer gaat de SAE in productie? 8)

Jongens toch. Zit ik hier met een blos op mijn gezicht.  :-[ :-\  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

En met $ tekens in je ogen  O0  :-*

A second Tent is born ;) .

Dat laatste is een aardig positieve gedachte. Guido heeft toch net een nieuw pand betrokken? Toch een mooi resultaat!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on June 30, 2005, 22:11:59
A second Tent is born ;)

4 letter albums...

Tent (1979) Henk Kilo Omsk Nest Vest Ting Work Wool 1974
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Moony

Leuk om de ervaringen te lezen.

Audiofiel, wat kost zo'n vervangfilter nou aan componenten?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Audiofiel

Quote from: Moony on July  2, 2005, 11:45:05
Audiofiel, wat kost zo'n vervangfilter nou aan componenten?

Quote from: Audiofiel on June 30, 2005, 17:00:53
Voor wie het weten wil: aan onderdelen kost het gewijzigde filter tussen de 110-120 euro per set. Dan heb ik het niet over alle uren werk die er in gaan zitten. Als je het zou laten doen, vermoed ik dat je al snel tussen de 300 en 350 euro kwijt bent vanwege de vele uren.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Moony

Sorry, daar had ik overheen gelezen.  :-[


Qua onderdelen valt het me mee, maar ik had niet gedacht dat het zoveel werk (vele uren) zou zijn om wat filtertjes te maken.
Nou ben ik toch al niet zo handig met een soldeerbout......niet aan beginnen lijkt me het beste.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

SV..S

hai, erg leuk verslag, het upgrade virus steek gelijk weer de kop op. ;)
Quote from: patrick_vdb on June 30, 2005, 21:51:03
Hi,

Ik durfde het al niet te vragen maar wanneer gaat de SAE in productie? 8)

mvrg

Patrick
http://sae.edu/nl/content/audio.php

http://www.library.tudelft.nl/gids/html_n/databases/SAE.html

misschien andere naam bedenken  >:D ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Quote from: CBR on July  2, 2005, 21:18:42
hai, erg leuk verslag, het upgrade virus steek gelijk weer de kop op. ;)
Ik ga de naam ook niet vastleggen, het moet hobby blijven. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheBaz

Quote from: Audiofiel on June 30, 2005, 17:00:53Ik vond het een zeer geslaagd experiment en weer zo'n unieke kans op eens het verschil te horen tussen een gewone en een gemodificeerde luidspreker. Voor wie het weten wil: aan onderdelen kost het gewijzigde filter tussen de 110-120 euro per set. Dan heb ik het niet over alle uren werk die er in gaan zitten. Als je het zou laten doen, vermoed ik dat je al snel tussen de 300 en 350 euro kwijt bent vanwege de vele uren.

Ik vond dit een zeer boeiend topic, vooral omdat ik het bij mijn eltax liberty 3+  ook eens wil proberen:
eerst eens kijken wat erin zit, kijken wat er te verbeteren valt en dan componenten uitzoeken, kosten-baten etc..
Ik schrok eerst ff van jouw kosten, ~110 euro, dat kosten mijn speakers nieuw!  ;D
Maar volgens mij is er voor minder kosten ook al verbetering te halen met de liberty's.
Ik ben nu echt wel nieuwschierig wat erin zit, ga ik vanvond eerst eens bekijken.
Als ik er mee verder ga open ik wel een nieuw topic.

MvGr,
bastiaan
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

Audiofiel

Quote from: TheBaz on July  4, 2005, 15:50:21
Ik schrok eerst ff van jouw kosten, ~110 euro, dat kosten mijn speakers nieuw!  ;D

Alle waar naar zijn geld. Zoals ik wel vaker zeg: het moet wel in balans blijven. Ik zou nooit modificeren voor de nieuwwaarde van een kast. Of kabels kopen voor de waarde van de component die er aan hangt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheBaz

Quote from: Audiofiel on July  4, 2005, 15:55:37
Alle waar naar zijn geld. Zoals ik wel vaker zeg: het moet wel in balans blijven. Ik zou nooit modificeren voor de nieuwwaarde van een kast.
Nee, was ik ook niet van plan.  8)
Maar ik kan de boel bv hardwired aansluiten, dat zijn de kosten niet denk ik.
Zoals ik al zei: ik ga vanavond es kijken hoe het nu aangesloten zit.
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

garmtz