DTS 24/96 verwachten we er wat van ?

Started by J.A.F._Doorhof, August 15, 2002, 18:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Al een paar keer vluchtig voorbij gekomen, nu dan maar even apart.

DTS-24/96 ?
Wordt het wat voor HT ?

Persoonlijk hoop ik van wel, ik heb al een paar keer geroepen dat de kwaliteit van soundtracks veel hoger kan dan wat het nu is, en ik hoop dat bv DTS-24/96 daar wat aan bij kan dragen.

De vraag is echter zal je huidige versterker het ondersteunen en je huidige DVD speler. De DVD-A van Queen A night at the Opera zou DTS-24/96 moeten hebben maar zowel de Meridian als de Cinematrix gaven geen 24/96 aan, dus er zal wat veranderd moeten worden (maar aan welke kant ?).

Ben benieuwd naar jullie opinies en meningen.

Ikzelf zit dus echt te wachten op een manier om de moviesoundtrack naar een hoger niveau te brengen.
Meridian doet dit al mooi in hun nieuwe DVD spelers waar zowel DD als DTS worden geupsampled, maar ja...... de prijs en de vraag of de PSM-1 erin past houden me daar nog wat vanaf.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Je moet natuurlijk wel een versterker hebben die 24/96 DTS kan decoderen..
Ik zie er wel wat in voor Concert video's. Ik mag aannemen dat het qua verbruik iets meer dan half bitrate "film" DTS is. Dus zou het betekenen dat er minder overblijft voor film, of extra's.

Misschien iets voor super-superbit ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Harry

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2002, 18:08:42
Al een paar keer vluchtig voorbij gekomen, nu dan maar even apart.

DTS-24/96 ?
Wordt het wat voor HT ?

Persoonlijk hoop ik van wel, ik heb al een paar keer geroepen dat de kwaliteit van soundtracks veel hoger kan dan wat het nu is, en ik hoop dat bv DTS-24/96 daar wat aan bij kan dragen.

De vraag is echter zal je huidige versterker het ondersteunen en je huidige DVD speler. De DVD-A van Queen A night at the Opera zou DTS-24/96 moeten hebben maar zowel de Meridian als de Cinematrix gaven geen 24/96 aan, dus er zal wat veranderd moeten worden (maar aan welke kant ?).

Ben benieuwd naar jullie opinies en meningen.

Ikzelf zit dus echt te wachten op een manier om de moviesoundtrack naar een hoger niveau te brengen.
Meridian doet dit al mooi in hun nieuwe DVD spelers waar zowel DD als DTS worden geupsampled, maar ja...... de prijs en de vraag of de PSM-1 erin past houden me daar nog wat vanaf.

MvrGr.
Frank
Dat is een interessant punt Frank. Ik heb laatst het album van Queen - A night at the opera gekocht en heb het volgende geconstateerd.
De DTS track die zij opgeven als 96 Khz / 24 bit, is in werkelijkheid maar 48 KHz. Ik heb een Yamaha DSP AZ-1 en die geeft overigens wel 96/24 aan maar dat komt omdat de fabrikant van het schijfje (DTS entertainment) als Flag opgeeft dat het een 96/24 signaal is zodat de versterker detecteert dat het 96/24 signaal is. De versterker kijkt blijkbaar alleen naar de flag van de track (hebben Denon en Marantz versterkers dit verschijnsel ook?).
Gelukkig kan ik met mijn AZ-1 zien wat de Bitrate, flag en bemonsteringsfrequentie van de track is en die geeft idd 48 KHz aan.
Heb het schijfje toen in mijn DVD-rom van mijn PC (Power DVD XP 4.0) gestopt en die gaf ook 48 KHz aan. Ligt het gelukkig niet aan mijn versterker ;D.

Maar dit is toch regelrechte bedrog voor de consument ??? of zie ik dat verkeerd?
Ze mogen toch niet iets beweren over hun product wat niet waar is (schade claim  ;)) voor de rest klinkt ie wel lekker.

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal.

Op dit moment zijn er volgens mij nog geen receivers die DTS 24/96 volledig aankunnen op de NL markt.

Probleem voor bv Meridian is dat ze direct DTS:neo door gedrukt krijgen en ze een behoorlijk bedrag moeten betalen voor iets dat.........

Naar schijnt wordt er een flink hogere compressie gebruikt 1:8 ipv 1:4 en dat zou uiteindelijk ten koste gaan van de geluidskwaliteit, ik weet het niet (heb het nog niet gehoord).

Het is dus even afwachten op de upgrade (als die er komt).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Harry

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 10, 2002, 23:25:55
Niet helemaal.

Op dit moment zijn er volgens mij nog geen receivers die DTS 24/96 volledig aankunnen op de NL markt.

Probleem voor bv Meridian is dat ze direct DTS:neo door gedrukt krijgen en ze een behoorlijk bedrag moeten betalen voor iets dat.........

Naar schijnt wordt er een flink hogere compressie gebruikt 1:8 ipv 1:4 en dat zou uiteindelijk ten koste gaan van de geluidskwaliteit, ik weet het niet (heb het nog niet gehoord).

Het is dus even afwachten op de upgrade (als die er komt).

MvrGr.
Frank
Hoi Frank,

Mijn Yamaha AZ-1 kan dus echt wel met 96/24 bit signaal overweg. Staat bovendien in de handleiding. En heeft mijn broer met een speciaal programmaatje een geluidsspoor op 96 KHz laten opnemen op een DVD+RW. Mijn AZ-1 gaf gewoon netjes 96 KHz aan dus daar ligt het toch echt niet aan ;D.

J.A.F._Doorhof

24/96 is geen DTS 24/96.

24/96 is al heel lang op de markt, en is een PCM signaal.
DTS 24/96 heeft wel dezelfde aanduiding maar is geen PCM signaal, vandaar dat je receiver er dus NIET mee overweg kan.

Als je nu een nieuwe receiver koopt met het gehele DTS formaat dus NEO:6, ES etc. dan heb je kans dat 24/96 ook ondersteund wordt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Ik vind 24/96 echt compleet een wassen neus!  >:(  Bedenk je het volgende: DTS en DD werken met compressie, die geluiden die de mens niet hoort uitfilteren. Waarom dan in godsnaam wel weer geluid toevoegen dat onhoorbaar is?!? Waarschijnlijk zullen ze gaan blaten over een betere fase-correctheid bij 20 kHz en bla bla bla, maar de sterkere compressie zal wel op het hoorbare gebied werken en deze dus in kwaliteit verminderen. Ik vind het een pure marketing hype, niets meer en niets minder.

Maargoed, ik heb het nog niet gehoord, maar zal wel een update komen voor de Lexicon binnenkort, tesamen met THX Ultra 2.

Harry

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2002, 11:47:31
24/96 is geen DTS 24/96.

24/96 is al heel lang op de markt, en is een PCM signaal.
DTS 24/96 heeft wel dezelfde aanduiding maar is geen PCM signaal, vandaar dat je receiver er dus NIET mee overweg kan.

Als je nu een nieuwe receiver koopt met het gehele DTS formaat dus NEO:6, ES etc. dan heb je kans dat 24/96 ook ondersteund wordt.

MvrGr.
Frank
Ik zal dan even volledig zijn aangezien dit niet in een keer wordt begrepen ;D. Mijn Yamaha DSP AZ-1 ondersteunt volledig DTS 96/24. Hij ondersteunt dus ook DTS-ES 96/24. En heeft hij ook NEO-6. Dus ik hoef helemaal geen nieuwe receiver te kopen want die Yamaha heeft alles al ;D (en ben ik er zeer tevreden mee :)). Volgens mij kent Dhr. Doorhof deze Yamaha AZ-1 Versterker (dus geen receiver want er zit geen tuner ingebouwt) helemaal niet.

Sorry dat ik zo uit de hoek kom vallen maar ik ben er van overtuigd dat die DVD van Queen (dus de DTS 96/24 track) niet op 96 KHz bij 24 bit is gesampled.
Om weer even het voorbeeld aan te halen op mijn PC met DVD rom zie ik dat dus de DTS 96/24 track gewoon 48 KHz is. En mijn DVD rom is nauwkeuriger dan welke dvd homedeck speler ooit dus daar zal het zeker niet aan liggen.

J.A.F._Doorhof

#8
Hi,

Je moet je niet aangevallen voelen, zo werken we hier niet.
Ik ken niet van alle modellen de specs uit mijn hoofd (gelukkig maar), maar zoals jij het probleem omschreef leek me duidelijk een receiver probleem. Aangezien ik via andere forums al verschillende mensen heb gehoord die WEL zonder problemen de 24/96 tracks afspelen heb ik de fout daar gezocht.

Ik heb de specs erbij gezocht en de receiver zou het inderdaad moeten ondersteunen, waarschijnlijk ligt het probleem dus ergens anders.

De Queen DVD-A is 24/96 DTS, heb je al eens geprobeerd een gewone DVD speler aan te sluiten mischien dat daar het probleem zit, een goede keus zou een Pioneer zijn die het toelaat om 24/96 over de SP/DIF te sturen.

Het feit dat je software niet aangeeft 24/96 doet niet ter zaken, het kan zijn dat de huidige detectie nog niet werkt, vergeet niet dat de eerste Pentiums als 568 of 486 werden aangegeven onder windows. Ik weet ook niet of jouw soundkaart bv wel 24/96 kan uitsturen.

Gewoon even wat proberen en je zult gewoon 24/96 moeten kunnen afspelen.

Wat voor speler gebruik je bv naast je PC.

Zelf kan ik het jammer genoeg niet voor je testen, maar ik vertrouw er toch wel op dat als de Queen DVD-A met zoveel tam-tam wordt aangekondigt als de eerste 24/96 DVD-A dat hij het ook echt is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Harry

Beste Frank,

Ik heb opzich geen problemen met het opspelen van de DTS 96/24 track maar wilde even aanhalen dat deze op mijn Yamaha AZ-1 versterker 48 KHz weergeeft i.p.v. 96 KHz wat het oorspronkelijk hoort te zijn. Mijn DVD speler is een Pioneer DV-717 (wordt vervangen door een Pioneer DV-757 Ai waarschijnlijk) en die kan wel een 96KHz signaal door de SP/DIF aansturen. (heb dat getest met diezelfde DVD, zit een fragment in die even een signaal van 96 KHz geeft en dan staat er ook op het display van de versterker 96 KHz). Misschien is de DVD speler niet geschikt voor het weergeven van DTS 96/24. Zou goed kunnen natuurlijk want zo jong is ie niet meer ;D.

P.s. mijn geluidskaart is een Audigy 2. Daar zou het dus niet aan moeten liggen :). Maar misschien heb ik een verouderde software DVD player die deze feature (DTS 96/24) niet goed ondersteund.

Ik ga het even uitzoeken in de winkel. (Even een setje bouwen met een Yamaha AZ-1 en een Pioneer 757 Ai of een Marantz DV-8300).

Harry

Ik ben d'r uit ;). Het ligt idd aan mijn DVD speler zit een verouderde DTS decoder in :(. Zie bericht.

Quote:

What is 96/24?
More recording is being done at a 96kHz sampling rate and at 24 bits. DTS has always had 24-bit capability, and DTS 96/24 adds the 96kHz capability. It is fully compatible with existing DTS decoders, which will output 96/24 tracks at 48kHz. DTS 96/24 is the only system that:

provides 5.1 channels of 96/24 along with full-motion video on DVD-Video and DVD-Audio (video zone),
is compatible with all DVD-Video players, and
is accessible through the digital output.

How Does 96/24 Work?
The DTS coding system has a "core + extension" structure. The "core" represents the DTS data as has been known since the first home decoders. The "extension" can carry data for future applications or enhancements of any sort. All DTS decoders recognize and use the core data. Basic decoders ignore the extension data, while advanced decoders can make use of it. This allows for full backward compatibility for any scheme using the extension. DTS has recently used the extension field for two purposes. In the first case, it has been used to carry an additional channel for 6.1 dis-crete. In the second case, the extension field carries the additional spectral data added by 96-kHz sampling. For a program in DTS 96/24, existing decoders read the core at 48-kHz and reproduce the standard spectrum. DTS 96/24 decoders read both core and extension and reproduce the extended spectrum. The data rate for 96/24 is 1.536Mbit/s, the higher of the two DTS rates presently used. While numerically this might suggest twice as much compression, there is in fact negligible additional compres-sion on the core data. This is because there is relatively little information in the range 24-48kHz, so it can be coded very compactly. The 96/24 stream passes through the S/PDIF just as standard DTS does.

Zal een nieuwe DVD speler moeten hebben welke wordt aanbevolen? Pioneer DV-757 Ai of de Marantz DV-8300? (zag dat de Marantz DV-8300 geen Delay instelling en bass management heeft, beetje een nadeel :'()

J.A.F._Doorhof

Hi,

De 757 en DV-8300 is niet echt een vergelijk op analoog gebied, de Marantz is daar stukken beter in (Ja, die 2 heb ik WEL naast elkaar op hetzelfde set gehoord).

De DV-8300 heeft trouwens in de decoder instellingen wel degelijk een timeallignment functie, de vraag is echter of dit ook voor SACD en DVD-A werkt, volgens de ene site wel, volgens de andere niet.

De DV8300 is voor DVD-A en SACD een zeer goede combi speler, als je PUUR voor topkwaliteit gaat schijnt een losse SACD speler en een gewone DVD speler beter te zijn ;D.
Maar op combi gebied heb ik de Marantz op dit moment erg hoog staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Misschien een domme vraag, maar waarom zou je naar DTS24/96 luisteren als er op die DVD-A ook een 5.1 MLP track staat ?
Die zal altijd beter klinken omdat hij lossless gecomprimeerd is.

Maar als het verhaal van DTS waar is dan zou elke DVD speler toch gewoon de bitstream die hij als DTS herkend op de digitale uitgang moeten zetten. Vervolgens is het het probleem van de Decoder om te bapalen of hij de flag voor 24/96 snapt en dus dat afspeelt, of het 48 Khz signaal ervan pakt.
Als de Queen DVD 24/96 is (wat hij toch wel zal zijn schat ik in) zou je Yamaha het toch ook als 24/96 moeten zien - misschien een instelling in de decoder ?

Ik kan het niet controleren want Meridian doet geen DTS24/96 omdat men geen Neo:6 wil doen, en dat komt als combinatie blijkbaar. (zo heb ik het althans begrepen van het Meridian forum)

Als overigens je PC niet digitaal 96 Khz uitgeeft vanaf een DVD-A is dat geen wonder - dat heeft te maken met copy protection.
En er is toch wel veel kans dat de player nog geen DTS24/96 ondersteund. Het schijnt vrij duur te zijn met betrekking tot licensie rechten, en voor een software player fabrikant is dat misschien niet interessant omdat de prijs van zijn product dan te veel stijgt ?

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Jaco,

Er komen meer DVD films aan met DTS24/96 bv de nieuwe Queen video hits heeft het ook al, en een spaanse versie van Tomb Raider.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik "habla no Espanol" Maar bij Video zie ik het wel zitten, en ook voro films als het beter is natuurlijk wel. Al mijn films zijn binnenkort 24/96 dus echt hard heb ik het niet meer nodig ;)
Mijn commentaar was gericht op een DVD-A waar de discussie met Harry over ging.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Harry

#15
Quote from: jaco on December 13, 2002, 07:52:24
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je naar DTS24/96 luisteren als er op die DVD-A ook een 5.1 MLP track staat ?
Die zal altijd beter klinken omdat hij lossless gecomprimeerd is.

Maar als het verhaal van DTS waar is dan zou elke DVD speler toch gewoon de bitstream die hij als DTS herkend op de digitale uitgang moeten zetten. Vervolgens is het het probleem van de Decoder om te bapalen of hij de flag voor 24/96 snapt en dus dat afspeelt, of het 48 Khz signaal ervan pakt.
Als de Queen DVD 24/96 is (wat hij toch wel zal zijn schat ik in) zou je Yamaha het toch ook als 24/96 moeten zien - misschien een instelling in de decoder ?

Ik kan het niet controleren want Meridian doet geen DTS24/96 omdat men geen Neo:6 wil doen, en dat komt als combinatie blijkbaar. (zo heb ik het althans begrepen van het Meridian forum)

Als overigens je PC niet digitaal 96 Khz uitgeeft vanaf een DVD-A is dat geen wonder - dat heeft te maken met copy protection.
En er is toch wel veel kans dat de player nog geen DTS24/96 ondersteund. Het schijnt vrij duur te zijn met betrekking tot licensie rechten, en voor een software player fabrikant is dat misschien niet interessant omdat de prijs van zijn product dan te veel stijgt ?

Jaco
Quote:
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je naar DTS24/96 luisteren als er op die DVD-A ook een 5.1 MLP track staat ?
Die zal altijd beter klinken omdat hij lossless gecomprimeerd is.

Ik heb op het monent geen DVD-A speler dus vandaar dat ik die DTS 96/24 track wil afspelen.

Ik heb de DVD-A van Queen dus getest op een Marantz DV8300 en een Pioneer 757 Ai en die gaven beide door dat de DTS track 96/24 op 48 KHz is gesampled. Dus ik begin weer sterk te twijfelen of die DTS 96/24 track wel echt op 96 KHz is gesampled. (Aangezien dit weinig mensen kunnen controleren heb ik voorlopig geen idee of dit echt zo is.)
Ik kan de disk keurig netjes afspelen op mijn versterker het display geeft ook keurig netjes weer dat het gaat om een 96/24 DTS track immers dat ziet ie aan de flag die opgegeven is. Maar nu kan ik kijken wat de bitrate is en de sample frequentie en die geeft 48 KHz aan en geen 96 Khz wat ie zou moeten doen. Nu heb ik in de bovenstaande berichtjes wat aangehaald van DTS entertainment dat de "oude" DTS decoders geen 96 Khz kunnen weergeven dus heb ik het getest met nieuwe players (pioneer-757 en Marantz DV-8300 ) en die doen het dus ook niet correct. (weer 48 KHz). Voor zover ik weet kunnen de Yamaha DSP AZ-1 en de AZ-2 en de DENON AVC A1SR en AVC A11SR dit weergeven. Iemand met een van deze DENON's ook dit probleem. Laat het mij weten graag :)

jaco

Harry,
Ik ben ook benieuwd hoor. Het zou niet netjes zijn als met met veel trommelgeroffel een nieuw formaat aankondigd, en dan stiekem het oude verpakt in een nieuw jasje..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Phantone

#17
Ik heb gister net mijn Denon AVR-3803 binnen gekregen :D
Ben ook in het bezit van de Queen DVD en heb deze gelijk even getest. Ik heb als DVD speler een Yamaha DVD-S510, niks bijzonders dus.

Bij het afspelen van queen geeft m'n reciever netjes DTS 96/24 aan en als ik verdere info opvraag geeft ie aan dat ie netjes op 96Khz gesampled is.

Ik heb geen direct vergelijk kunnen maken tussen DTS of DTS96/24 omdat ie direct op DTS96/24 springt bij het afspelen van de dts track.

Dirty Harry

Quote from: Phantone on January  7, 2003, 10:28:19
Ik heb gister net mijn Denon AVR-3803 binnen gekregen :D
Ben ook in het bezit van de Queen DVD en heb deze gelijk even getest. Ik heb als DVD speler een Yamaha DVD-S510, niks bijzonders dus.

Bij het afspelen van queen geeft m'n reciever netjes DTS 96/24 aan en als ik verdere info opvraag geeft ie aan dat ie netjes op 96Khz gesampled is.

Ik heb geen direct vergelijk kunnen maken tussen DTS of DTS96/24 omdat ie direct op DTS96/24 springt bij het afspelen van de dts track.
Dat ie netjes 96/24 aangeeft geloof ik meteen, omdat de flag 96/24 is. Aangezien de AV versterkers alleen naar de flag kijken lijkt het dus dat het signaal idd 96/24 is. Met de Denon AVC A1SR en de Yamaha DSP AZ-1 kun je verder dan dit kijken en dus bekijken wat er werkelijk doorgevoerd wordt qua samplefrequentie en bitrate o.a. Omdat de meeste mensen dit toch niet weten vermoed ik dat DTS entertainment gewoon de kluit belazerd en het signaal met opzet 48/24 hebben gemaakt om compatible te blijven met oudere DTS decoders.

Heb op de PC een DVD rip programma en hiermee kun je onder andere analyseren wat er op de schijf staat. Hierbij zag ik dat de LPCM track idd 96/24 is en de DVD-A track met MLP ook 96/24 is maar de DTS track was dus 48 KHZ (48/24) bewijs geleverd hierbij.( iig voor mijzelf ;D)

Phantone

Op de AVR-3803 kan je ook zien wat er door gevoerd wordt qua sample frequentie.

Zoals ik al zij geeft hij aan dat het DTS96/24 is en als ik dan verder kijk kan ik fs van het in gegeven audio signaal zien en daar staat toch echt 96Khz.

Ik wil hiermee niks zeggen over de audio qualiteit van DTS 96/24 of over feit dat we mischien wel genept worden maar ik antwoord hiermee op een vraag die eerder in deze toptic werd gesteld door Jaco.

jaco

Het is wel zo met DTS24/96 dat het direct downwards compatible zou moeten zijn. Er zit dus extra data in die een non 24/96 DTS decoder niet meeneemt bij de decodering.
Een DTS 24/96 decoder zou in staat moeten zijn die extra data erbij te voegen, en zo 24/96 te krijgen.
Zouden simmige receivers dat soms niet goed kunnen en anderen wel ?

Iemand al eens gezocht op AVS, ik neem aan dat men daar deze discussie ook wel gevoerd heeft, en daar zitten wel knappe koppen op dat forum.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Dirty Harry

#21
Quote from: Phantone on January  7, 2003, 11:58:22
Op de AVR-3803 kan je ook zien wat er door gevoerd wordt qua sample frequentie.

Zoals ik al zij geeft hij aan dat het DTS96/24 is en als ik dan verder kijk kan ik fs van het in gegeven audio signaal zien en daar staat toch echt 96Khz.

Ik wil hiermee niks zeggen over de audio qualiteit van DTS 96/24 of over feit dat we mischien wel genept worden maar ik antwoord hiermee op een vraag die eerder in deze toptic werd gesteld door Jaco.

Hoe verklaar je dan dat ik op dezelfde DVD een 48 KHz DTS spoor zie en geen 96KHz? De Denon 3803 kijkt dan waarschijnlijk alleen naar de flag i.p.v. het werkelijke signaal. Echter heb ik op de Denon AVC A1SR ook 48 KHz waargenomen.

Misschien heb ik wel een f*cked up DVD schijfje ::).

Phantone

Het blijft vaag, want de AVC A1SR en de 3803 hebben de zelfde processor dus ik neem aan dat daar het verschil niet in kan zitten.

Waar heb jij de Queen DVD gekocht? Ik heb hem uit Canada.

Dirty Harry

Quote from: Phantone on January  7, 2003, 19:34:54
Het blijft vaag, want de AVC A1SR en de 3803 hebben de zelfde processor dus ik neem aan dat daar het verschil niet in kan zitten.

Waar heb jij de Queen DVD gekocht? Ik heb hem uit Canada.
Ik heb um in Nederland gekocht bij Van Leest. Ben beniewd of andere 96/24 titels hetzelfde resultaat geven.

Phantone

Ik ben benieuwd waar Jaco hem vandaan heeft.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een europese dvd release F#cked up is.