Un long dimanche de fiançailles

Started by peterrr, June 25, 2005, 22:51:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

vandaag een juweeltje van een film gezien met de ster uit amelie,

Nu was ik na Amelie al verkocht aan Audrey tatou   ::), deze film is zowel gruwelijk door settings van de eerste w.o en prachtig door de mysterieuze en aan doenlijke en komische scenes.
Jean pierre jeunet (alien resurection/amelie/ the city of the lost children) lever weer een meesterwerk af om vaak in je dvd speler te stoppen.

kijken die hap!! (ook als je een aangeboren hekel aan le cinema du france hebt of fransen in het algemeen)

Waarom niet elke week zo`n release.............

bonjour peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

MrPink

Vergeet Delicatessen niet... ;)

Groetjes,
Oscar

garmtz

Inderdaad briljant... Zoals alle films van Jeunet trouwens. Wel jammer dat Caro niet meer meedoet, die was erg goed in de decors...

peterrr

Als je de decors zoals de zeppelinhal ziet of de oude franse settings. vind ik dit toch ook wel heel mooi!


mvrt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

garmtz

Quote from: peterrr on June 26, 2005, 09:47:44
Als je de decors zoals de zeppelinhal ziet of de oude franse settings. vind ik dit toch ook wel heel mooi!

Niet dat ze NIET mooi zijn, maar de sprookjeswereld die Caro kon creeren was toch altijd wel gaaf!

MrPink


Oracle

Jeunet is een van de beste filmmakers die ik ken...  8)

Overigens is Luc Besson ook niet de beroerdste (al heeft die wel zijn mindere films...zoals Unleashed...  :-X)

Maar Delicatessen/Amelie zijn geweldig!

Groet,
Mark

theflo

Mooie film beetje sprookjesachtig

Geert

Vond deze film tegenvallen. Naar mijn idee ging deze film over teveel personen waardoor ik op enig moment de draad was. Verder vond ik dat er sprake was van onnodige plottwisten. Dit had bij mij zoiets van we weten het niet meer dus dan geven we er vervolgens maar een andere draai aan.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Kjelt

Quote from: Geert on April  4, 2012, 09:02:32
Vond deze film tegenvallen. Naar mijn idee ging deze film over teveel personen waardoor ik op enig moment de draad was. Verder vond ik dat er sprake was van onnodige plottwisten. Dit had bij mij zoiets van we weten het niet meer dus dan geven we er vervolgens maar een andere draai aan.
Kwestie van smaak denk ik, als 40000 mensen er gemiddeld een 7,8 voor geven dan is het toch overall wel een goede film.
http://www.imdb.com/title/tt0344510/

Geert

Quote from: Kjelt on April  4, 2012, 09:18:56
Kwestie van smaak denk ik, als 40000 mensen er gemiddeld een 7,8 voor geven dan is het toch overall wel een goede film.
http://www.imdb.com/title/tt0344510/

Ik had de hoge rating inderdaad gezien in combinatie met het feit dat ik zag dat deze film dezelfde regisseur had als Amelie. Zodoende kwam ik bij deze film terecht. Maar zoals je zelf al zegt, het is inderdaad een kwestie van smaak van wat je wel of juist niet aanstaat.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

alexander2

idmb ratings zeggen mij helemaal niets.

Kjelt

Quote from: alexander2 on April  5, 2012, 16:40:28
idmb ratings zeggen mij helemaal niets.

Statistisch gezien hoe meer mensen stemmen des te betrouwbaarder de uitkomst of een film de moeite waard is.
Nou zal dat natuurlijk niet iedereens smaak zijn en dus als je qua filmsmaak je in de uitersten van de standaardnormale verdeling (de klok) zit (wellicht horror ofzo) dan zal een imdb rating inderdaad niet voor je zijn weggelegd.

alexander2

Quote from: Kjelt on April  5, 2012, 19:01:26
Statistisch gezien hoe meer mensen stemmen des te betrouwbaarder de uitkomst of een film de moeite waard is.
Nou zal dat natuurlijk niet iedereens smaak zijn en dus als je qua filmsmaak je in de uitersten van de standaardnormale verdeling (de klok) zit (wellicht horror ofzo) dan zal een imdb rating inderdaad niet voor je zijn weggelegd.

Het valt mij op dat Idmb erg selectief is als het om blockbusters gaat.
The Island nou niet echt een beroerde film maar een mager 6.8

Tik een willekeurige dieptrieste Poolse film in en de waarderingen zijn lovend en nu het mooie vrijwel niemand heeft zo een film gezien. ;D


Geert

#14
Quote from: alexander2 on April  5, 2012, 19:08:47
Het valt mij op dat Idmb erg selectief is als het om blockbusters gaat.
The Island nou niet echt een beroerde film maar een mager 6.8

Tik een willekeurige dieptrieste Poolse film in en de waarderingen zijn lovend en nu het mooie vrijwel niemand heeft zo een film gezien. ;D

Persoonlijk hanteer ik de IMDb ratings enkel als leidraad. Dit laatste in combinatie met Moviemeter. Vraag me af en toe ook wel eens af in hoeverre de ratings betrouwbaar zijn en tevens hoe de waardering tot stand komt. 1 + 3 schijnt niet altijd uit te komen op een gemiddelde van 2. Van bijvoorbeeld IMDb is niet precies bekend hoe de ratings tot stand komen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF