When metal meets classic of: een zeer bijzondere ervaring!

Started by beunky, June 25, 2005, 11:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Martin_M on July 27, 2005, 09:00:49
Het was bij een demo-cd van Burmester (van Harry) waarbij chinesen op verschillende drums stonden te kloppen ;D

Japanners en het zijn Kodo-drums... :)

wil

En hoe is het nu met Harry? (en met jouw Krell)  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Martin_M

Quote from: Garmt on July 27, 2005, 09:06:03
Japanners en het zijn Kodo-drums... :)

Mmm, die hebben we zelf ook. Volgens Miran waren het echt chinese drums ???

Quote from: Wil
En hoe is het nu met Harry? (en met jouw Krell) 

De Krell kan er wel tegen en voor Harry kon het niet hard genoeg gaan. Dus geen beschadigen achteraf lijkt mij ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

Quote from: Martin_M on July 27, 2005, 09:00:49
Ik heb voor de tweede keer het 4e ledje gezien van de Krell KSA300s. Dat betekent het 4e level van het sustained bias system oftwel almost full-power :o
LOL Harry heeft dat soort effecten als hij komt luisteren...maar goed dat ettepet niet mee kon  ;D  Dan had je kunnen verhuizen  ::)  ;D

QuoteGrappig dat Harry nog het meest genoot van Opeth live. Tussen twee nummers in laat de drummer even een dubbele bassdrum horen waarna de zanger een korte deathgrunt uitstoot. Hij kwam er voor terug toen hij op weg was naar het toilet :o Hebben we even voor hem herhaald ;D ;D
LOL  ;D  ;D  ;D

garmtz

Quote from: Martin_M on July 27, 2005, 11:25:31
Mmm, die hebben we zelf ook. Volgens Miran waren het echt chinese drumms ???

Dan heb ik niks gezegd...  :-X  Maar ik dacht dat er een KODO nummer op die CD stond.

Spacebass

http://www.burmester.de/english/components/cd.html

Linkje naar de inhoud van de CD  ;)

QuoteTrack Nr. 10
Yim Hok-Man
Master of Chinese Percussion,
Track 1, "Poem of Chinese Drums"
published by Naxos Ltd., Hong Kong

garmtz


Harry HT

Hoi Martin & Miranda,

Allereerst wil ik jullie nog bedanken voor de gastvrijheid en de leuke middag  8)

Van jullie set heb ik echt kunnen genieten, de ruimte klinkt wat hard (aan de acoustiek wordt gewerkt vertelde je) maar daar kon ik wel doorheen luisteren, deze set is echt  :o :o

Metal op dit nivo had ik nog nooit eerder gehoord, de set is echt super goed afgestemd voor deze muziek.
Het geluid is voor sommige soort muziek wat te kil denk ik, tranentrek muziek zou ik op deze set niet draaien. Want dat is zonde, de set wil gewoon op "hoog" niveau Metal presenteren.
Wanneer jullie zouden spelen met speakers van Klipsch of Canton zouden jullie wel kunnen rocken, maar niet op dit nivo denk ik.

De Metal nummers die werden gedraaid zouden bij mij thuis niet echt uit de verf komen, op deze set is duidelijk te horen dat ingewikkelde nummers met veel gitaren, dubbele bass en zang gewoon kunnen worden weergegeven zonder dat het een brei word.
Een live en concert gevoel ervaarde ik tijdens de luistersessie, dit kwam denk ik door de klank van de bekkens en de snelheid van de bass.
Het luisteren naar Metal op deze set een belevenis, maar ook film en klassieke muziek dvd's met veel dynamiek en details is deze set uitermate geschikt.   

Quote from: Martin_M on July 27, 2005, 09:00:49
Gisteren zijn Spacebass en Harry HT hier geweest (deden een rondje flevoland -> 's avonds nog naar Jaco).

Ik heb voor de tweede keer het 4e ledje gezien van de Krell KSA300s. Dat betekent het 4e level van het sustained bias system oftwel almost full-power :o
De set daagt je uit om op "refentie metal nivo" te draaien  ;D Want vervorming heb ik niet echt gehoord, de beperking waren m'n eigen oren  :) De Krell blijft energie leveren en gaf geen krimp.

QuoteGrappig dat Harry nog het meest genoot van Opeth live. Tussen twee nummers in laat de drummer even een dubbele bassdrum horen waarna de zanger een korte deathgrunt uitstoot. Hij kwam er voor terug toen hij op weg was naar het toilet :o Hebben we even voor hem herhaald ;D ;D
;D Deze band gaf me energie en zin om te gaan feesten :D

Bekend was niet met jullie muziek cd's, ik ken alleen de meer commerciële metal/rock bands die op MTV langskomen, zoals Korn en System of a Down.

Jammer alleen dat ik een geen drum & bass cd's van thuis had meegenomen, dat zou denk ik heerlijk klinken op deze set.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

Rondje Flevoland (1a)

Long overdue zijn HarryHT en ik gisteren eens een rondje Flevoland gaan maken. Martin en Miranda waren al een keer bij mij geweest en spraken al over her en der grote gelijkenissen tussen mijn set en hun set, dus mijn aandacht was zondermeer gewekt!

Ik vind zelf dat ik tov de mainstream sets en zelfs high end sets een behoorlijk afwijkende overall sound heb, wat volgens mij grotendeels door de door mij gebruikte speakers komt. Met name de impact die instrumenten vrijelijk geven en het vrij ver in het laag doorlopen van de speakers met voldoende druk om het laag niet alleen op 1 meter/1 watt tot 30 Hz door te laten lopen, maar ook op de luisterplek de lucht prima kunnen voortstuwen.

Verrassing
De verrassing (of juist niet ;) ) was dan ook groot dat de Wilson dat wat mij betreft prima deden! Op sommige punten beter dan wat ik thuis hoor in mijn huidige set-up. Een droge, strakke en snelle bas die goed in staat is nuances in dat gebied goed te blijven weergeven, ook als de speaker het daar flink voor zijn kiezen krijgt..

De stereo set
Ik denk dan ook dat het een redelijk moeilijke opgave is (voor mij) om bij een eerste luisterbezoek de echte Tag/Krell/Wilson beleving te ervaren zolang de akoestiek niet aangepakt is. Iets waar ik zelf nou eindelijk ook eens aan moet gaan beginnen  ::), want bij mij is dat ook niet bepaald je van het :-[! Maar hieronder toch een poging.

Ik ben zelf heel gevoelig voor basreflex en soort gelijke systemen. Ik luister nu al jaren naar gesloten systemen en dan valt dat op een of andere manier gewoon op. De druk in de laagste regionen is dan een soort luchtstroom wat langs je heen gaat, maar minder dan de directe punch en druk die ik vanuit de driver direct voel komen. Ik kan het niet anders omschrijven. Het is natuurlijk hier uitvergroot opgeschreven, want ik zou er meer dan prima mee kunnen leven  8)! Dat is voor mij een indicatie dat ik op dat gebied zeker zou uit kunnen wijken naar Wilsons mochten mijn eigen speakers het ooit begeven en ik voldoende budget zou hebben. :'(

Wat mij ook opviel was dat ik het topdeel en het laagdeel een soort van apart onderscheidbaar vond. Ik vond bij sommige instrumenten die wat meer upfront in de mix staan dat goed hoorvaar, Het rare was dat de instrumenten die wat meer in de backstage stonden daar in mijn  beleving geen last van hadden. Voor mij in ieder geval onverklaarbaar  ???, behalve dan een fenomeen wat door de akoestiek zou kunnen worden uitvergroot.

Toch kreeg ik goed door waar de kracht van M&M's set liggen  :-* . Ik kon duidelijk horen wat M&M bedoelde met een net wat mindere plaatsing in mijn eigen set. Een instrument staat perfect gepinpoint op hun plek en de omlijning van instrumenten is zeer strak. De stage achter de speakers is net als bij mij lekker groot en je hebt niet het idee dat je door oorkleppen gehinderd wordt om de ambiance te proeven waarin de muziek zich afspeelt ::) . Het houd niet in een ruk op als een volgspot die een artiest op en donker podium verlicht, maar vloeit "life like" om de set heen  8)  8). Prachtig, heerlijk en absoluut mijn ding :-*! Wat ik ook bijzonder vond is dat ik had geen enkel moment de indruk had naar kabels. kemp of andere technische zaken te luisteren. Als wij met zijn allen hier op het forum daar lekker mee bezig zijn, dan worden dat soort zaken toch uitvergroot, maar zo in het eggie kon ik lekker zitten en naar muziek als geheel luisteren. Voor bepaalde soorten muziek is deze set momenteel al perfect, maar ik denk dat er nog zo veel meer uit de set kan komen als de akoestiek wat meer onder controle is. Dat samen met de TMREQ maakt het volgens mij zondermeer een benijdenswaardige set!

(Ook is het zo dat M&M aan het experimenteren zijn met een andere ondergrond voor de Wilsons (MDF) En met de TMREQ was total niet zoals M&M het normaal hadden.)

De HT set
Nu werken ook Miranda en Martin met een 4.0 setup dus ik voelde mij al direct thuis  ;D  ;D!
Zij hebben een heel duidelijk verhaal waarom zij nog geen andere projector willen aanschaffen en ik kan mij daar heel goed in vinden. Ik had geen enkel moment het gevoel de center te missen! LOL  ;D maar goed dat is voor de mensen die daar wel eens eerder op bezoek zijn geweest vast geen verrassende uitspraak. De achterspeakers waren totaal anders, maar tot mijn verbazing niet storend "aanwezig". Doordat ze veel meer achter de luisteraar staan dan bij mij hadden ze een betere diepte werking.
Ook de Wilsons lieten horen dat je een sub in hun set niet echt mist ;). Als je er een sub bij zou zetten dan heb je net als in mijn set dat onderste randje ineens wel, maar voor de beleving van de film en de bedoelde effecten op zich, heb je het naar mijn gevoel niet nodig.  Ik denk dat  M&M voor dezelfde moeilijke opgave als ik staan. Een matchende sub vinden bij speakers die van zichzelf behoorlijke hun "mannetje" staan en aleen het LFE deel voor hun rekening hoeven te nemen.

Afsluiting
Miranda en Martin, bedankt dat jullie zo gastvrij geweest zijn om Harry en mij te willen ontvangen  8)  8). Ik heb het reuze naar mijn zin gehad en het was een heerlijk om gelijkgestemden weer eens te kunnen ontmoeten. Zo vaak krijg je niet de kans om zo'n bijzondere set als die van jullie te mogen beluisteren en ervaren 8) . Alleen dat al maakt de trip meer dan de moeite waard. En zoals afgesproken komen we na de akoestische aanpassingen absoluut terug....zelfde geld uiteraard voor jullie! :)

wil

Twee erg leuke verslagen die mij heel nieuwsgierig maken. Ook naar die phantom centers  ;)!
Harry vindt de set van M&M niet geschikt (beetje zwartwit gezegd natuurlijk) voor mellow jazz en tranentrek muziek (Marco Borsato?  :-X), maar uit SB zijn bewoordingen zou dat best kunnen. Kwestie van akoestiek of kwestie van set? Ik kan me haast niet voorstellen dat deze set niet allround zou zijn. Misschien dat die superKrell wat aan de snelle kant is voor mellow, maar het moet toch kunnen?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Spacebass

Er is een factor die heel moeilijk niet mee te nemen is tijdens een luistersessie en zeker niet als je voor het eerst langskomt en dat is de akoestiek. Deze trekt bij M&M een sluier op die de set op subtiliteit bij "life like volumes" laat inboeten. De refecties klinken dan enigzins "kil" wat niet gewenst is bij warme jazzy muziek.

Maar verder zijn Harry en ik natuurlijk verschillende mensen die hun eigen saus geven aan hetgeen ze horen  :)

Harry HT

Hoi Wil,
Quote from: wil on July 27, 2005, 13:26:19
Harry vindt de set van M&M niet geschikt (beetje zwartwit gezegd natuurlijk) voor mellow jazz en tranentrek muziek (Marco Borsato?  :-X), maar uit SB zijn bewoordingen zou dat best kunnen. Kwestie van akoestiek of kwestie van set? Ik kan me haast niet voorstellen dat deze set niet allround zou zijn. Misschien dat die superKrell wat aan de snelle kant is voor mellow, maar het moet toch kunnen?
Deze set vind ik echt uitblinken met Metal muziek, overige muziek kan ook. Tranentrek muziek/vocale jazz vind ik op een (minder eerlijke) set met meer "sous" zegmaar, lekkerder klinken.

Gegroet,

Harry

p.s. Spacebass en ik zijn het tot nu alleen met elkaar volledig eens hoe het in een discotheek hoort te klinken  ;)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

wil

Quote from: Harry HT on July 27, 2005, 15:55:31
p.s. Spacebass en ik zijn het tot nu alleen met elkaar volledig eens hoe het in een discotheek hoort te klinken  ;)
knap!  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Quote from: wil on July 27, 2005, 13:26:19
Twee erg leuke verslagen die mij heel nieuwsgierig maken. Ook naar die phantom centers  ;)!

wil

We hebben al een intentie afspraak staan ;)

Maar........   We zijn afhankelijk van Raphie. Als Raphie nog maar bereidt is mijn MIT en Mark Levinson terug geven ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Quote from: Harry HT on July 27, 2005, 15:55:31
p.s. Spacebass en ik zijn het tot nu alleen met elkaar volledig eens hoe het in een discotheek hoort te klinken  ;)
Woehahahah  ;D  ;D  ;D tis nog waar ook, want toen wij jong waren...  ;D  ;D

Martin_M

Quote from: Harry HT on July 27, 2005, 12:54:24
Hoi Martin & Miranda,

Allereerst wil ik jullie nog bedanken voor de gastvrijheid en de leuke middag  8)

Hé Harry,
Van deze kant ook genoten van jullie bezoek. Het feit dat je buiten nog best lang staat na te kaarten zegt vaak genoeg ;)

Quote
Van jullie set heb ik echt kunnen genieten, de ruimte klinkt wat hard (aan de acoustiek wordt gewerkt vertelde je) maar daar kon ik wel doorheen luisteren, deze set is echt  :o :o

Metal op dit nivo had ik nog nooit eerder gehoord, de set is echt super goed afgestemd voor deze muziek.
Het geluid is voor sommige soort muziek wat te kil denk ik, tranentrek muziek zou ik op deze set niet draaien. Want dat is zonde, de set wil gewoon op "hoog" niveau Metal presenteren.
Wanneer jullie zouden spelen met speakers van Klipsch of Canton zouden jullie wel kunnen rocken, maar niet op dit nivo denk ik.

Klopt. De set is bij ons nog altijd in dienst van de muziek en niet andersom. Bij iedere component/kabel-keuze houden we dus rekening met de eigenschappen die wij belangrijk vinden om onze muziek zo goed mogelijk naar onze smaak weer te geven.
Onze set is nog altijd in de opbouwfase. Al is het dit laatste jaar wel erg snel gegaan af en toe. We zijn nu nog wat aan het experimenteren met de ondergrond van de speakers maar daarbij werd het duidelijk dat de ruimte erg mee gaat spelen. Dit speelt natuurlijk altijd een rol maar nu begint het erop te lijken dat we niet verder komen voordat we de ruimte gaan aanpakken.

Quote
De Metal nummers die werden gedraaid zouden bij mij thuis niet echt uit de verf komen, op deze set is duidelijk te horen dat ingewikkelde nummers met veel gitaren, dubbele bass en zang gewoon kunnen worden weergegeven zonder dat het een brei word.
Een live en concert gevoel ervaarde ik tijdens de luistersessie, dit kwam denk ik door de klank van de bekkens en de snelheid van de bass.
Het luisteren naar Metal op deze set een belevenis, maar ook film en klassieke muziek dvd's met veel dynamiek en details is deze set uitermate geschikt.   
De set daagt je uit om op "refentie metal nivo" te draaien  ;D Want vervorming heb ik niet echt gehoord, de beperking waren m'n eigen oren  :) De Krell blijft energie leveren en gaf geen krimp.
 ;D Deze band gaf me energie en zin om te gaan feesten :D

Haha, je haalt hier precies de eigenschappen aan die wij graag in een set willen terughoren ;)
We willen graag veel detail (van stem/instrumenten maar ook ruimte en lucht) en toch veel rust tussen de noten. Deze combinatie was toch best een zoektocht en momenteel zijn we best tevreden. Wat mij betreft zit er voor de toekomst nog meer verbetering in de diepte van de stage (kan mij bijna niet diep genoeg ;D). Ook hoor ik nog wel beperkingen door de zijmuren. Ik vind onze kamer net wat te smal met z'n 4 meter. Ben benieuwd wat de kameraanpassingen hier gaan brengen....

We komen natuurlijk graag eens bij jou kijken/luisteren. Het is altijd leuk om te horen wat het verhaal achter een set is. Buiten het feit dat het natuurlijk gewoon gezellig is  ;D

Martin & Miranda
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Quote from: Spacebass on July 27, 2005, 13:15:27
Rondje Flevoland (1a)

Toch kreeg ik goed door waar de kracht van M&M's set liggen  :-* . Ik kon duidelijk horen wat M&M bedoelde met een net wat mindere plaatsing in mijn eigen set. Een instrument staat perfect gepinpoint op hun plek en de omlijning van instrumenten is zeer strak. De stage achter de speakers is net als bij mij lekker groot en je hebt niet het idee dat je door oorkleppen gehinderd wordt om de ambiance te proeven waarin de muziek zich afspeelt ::) . Het houd niet in een ruk op als een volgspot die een artiest op en donker podium verlicht, maar vloeit "life like" om de set heen  8)  8). Prachtig, heerlijk en absoluut mijn ding :-*! Wat ik ook bijzonder vond is dat ik had geen enkel moment de indruk had naar kabels. kemp of andere technische zaken te luisteren. Als wij met zijn allen hier op het forum daar lekker mee bezig zijn, dan worden dat soort zaken toch uitvergroot, maar zo in het eggie kon ik lekker zitten en naar muziek als geheel luisteren. Voor bepaalde soorten muziek is deze set momenteel al perfect, maar ik denk dat er nog zo veel meer uit de set kan komen als de akoestiek wat meer onder controle is. Dat samen met de TMREQ maakt het volgens mij zondermeer een benijdenswaardige set!

Hé Space..

Wat het globale geluid en performance aangaat vind ik onze sets best wel overeenkomsten hebben. En natuurlijk zijn er verschillen in afbeelding, preciesie, tonatie etc. Jouw Infinity's klinken bijvoorbeeld wat 'vetter' dan de Wilsons. Maar een 'live-gevoel' kreeg ik ook direkt bij jou thuis. Gewoon het feit dat een artiest voor je lekker z'n ding staat te doen (tenminste, als de opname dat gevoel toelaat ;D).

Quote
Afsluiting
Miranda en Martin, bedankt dat jullie zo gastvrij geweest zijn om Harry en mij te willen ontvangen  8)  8). Ik heb het reuze naar mijn zin gehad en het was een heerlijk om gelijkgestemden weer eens te kunnen ontmoeten. Zo vaak krijg je niet de kans om zo'n bijzondere set als die van jullie te mogen beluisteren en ervaren 8) . Alleen dat al maakt de trip meer dan de moeite waard. En zoals afgesproken komen we na de akoestische aanpassingen absoluut terug....zelfde geld uiteraard voor jullie! :)

En jij natuurlijk ook bedankt. Het is weer eens leuk om iemand op bezoek te hebben die over veel dingen aardig gelijk denkt. Het was vaak een feest van herkenning ;D
Naar jouw set komen we vanzelfsprekend nog een keer luisteren/kijken.

Groetjes,
M&M
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Quote from: Jack van Dijk on July 27, 2005, 17:13:18
Phantom centers zijn  8)

Volgens mij ben ik zo langzamerhand de enige die de Wilsons nog niet gehoord heeft  :'(

Jack

Klopt >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

Quote from: Martin_M on July 27, 2005, 21:54:45

quote Jack
Volgens mij ben ik zo langzamerhand de enige die de Wilsons nog niet gehoord heeft 

Klopt >:D

Pas op Jack voor je weet ben je om, ik kan het weten  ;D

Spacebass

Dus wellicht dat het Harry & Space team nog eens bij jouw mogen komen luisteren?  ;D

beunky

Quote from: Jack van Dijk on July 27, 2005, 23:10:43
Mwah, dat denk ik niet hoor. Daar ben ik veel te lui voor, ik word  al moe als ik hoor hoe vaak Martin al niet aan het schuiven is geweest met die dingen.

Jack

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

GerritZ

Quote from: Spacebass on July 27, 2005, 22:31:41
Dus wellicht dat het Harry & Space team nog eens bij jouw mogen komen luisteren?  ;D

Altijd,  het "Dreamteam" is welkom.


Gerrit

Martin_M

Quote from: Jack van Dijk on July 27, 2005, 23:10:43
Mwah, dat denk ik niet hoor. Daar ben ik veel te lui voor, ik word  al moe als ik hoor hoe vaak Martin al niet aan het schuiven is geweest met die dingen.

Jack

Haha LOL. Ik verwacht dat Jack heel tevreden zal zijn met z'n Avalons. En terecht!!
Maar is idd een wat ander geluid. Dan gaan smaak en prioriteiten meespelen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Quote from: Jack van Dijk on July 28, 2005, 09:26:55
Precies, en aangezien ik er daar 4 van heb zou ik dan ook voor 4 Wilsons moeten gaan.

En wie zegt dat jij een verbetering hoort met Wilsons......Ikzelf zou ook erg goed met Avalons kunnen leven ;)

Je bent natuurlijk van harte welkom om ze eindelijk eens te komen luisteren, maar dat weet je ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ


Was natuurlijk ook maar een geintje, Avalon is inderdaad ook erg mooi  O0

En in een Suzuki Alto kun je ook niet aankomen met zón set thuis  ;D


Gerrit