When metal meets classic of: een zeer bijzondere ervaring!

Started by beunky, June 25, 2005, 11:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jkruidhof

Ok, zojuist besteld:
Schoenberg/Webern - Orchestral Works [Audio CD] Schoenberg, Arnold; Bach (bij Amazon.co.uk)
Symphonies 1-10, Das Lied von der Erde - Mahler 1 (bij Kruidvat)

Dit is mijn eerste klassieke aankoop (afgezien van Malmsteen z'n klassieke cd en dvd). Ik ben benieuwd!!  ;D

beunky

Quote from: jkruidhof on June 26, 2005, 22:32:47
Ok, zojuist besteld:
Schoenberg/Webern - Orchestral Works [Audio CD] Schoenberg, Arnold; Bach (bij Amazon.co.uk)
Symphonies 1-10, Das Lied von der Erde - Mahler 1 (bij Kruidvat)

Dit is mijn eerste klassieke aankoop (afgezien van Malmsteen z'n klassieke cd en dvd). Ik ben benieuwd!!  ;D

En wat draai je normaal? Want dit is heftig klassiek werk hoor, het is niet het standaard mozart/vivaldi/bach getingel-tangel ;) :P ;D
Schoenberg is met name heel erg pittig hoor :D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Johnny is wel Slayer en Sleepytime Gorilla Museum gewend. Dan zit het volgens mij wel goed 8)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

beunky

Quote from: Martin_M on June 26, 2005, 22:46:54
Johnny is wel Slayer en Sleepytime Gorilla Museum gewend. Dan zit het volgens mij wel goed 8)

Ah, dan is het wel goed ja ;D

Ik waarschuw maar ff want K3-fans zullen het over het algemeen niet altijd weten te waarderen als dit het allereerste stukkie klassiek is wat ze proberen ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

jkruidhof

Quote from: beunky on June 26, 2005, 22:59:20
Ah, dan is het wel goed ja ;D

Ik waarschuw maar ff want K3-fans zullen het over het algemeen niet altijd weten te waarderen als dit het allereerste stukkie klassiek is wat ze proberen ;D

Dan zal ik het mijn kids maar niet laten horen  :)

jkruidhof

Quote from: Martin_M on June 26, 2005, 22:46:54
Johnny is wel Slayer en Sleepytime Gorilla Museum gewend. Dan zit het volgens mij wel goed 8)

Ik word steeds benieuwder ....  ;D

garmtz


myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Tomaz

Quote from: myself on June 30, 2005, 01:09:55
jij ook al  ;D
Hier nog zoeen  ;D
Samen met alle andere werken die ze bij Kruidvat nog hadden van Mahler :)


Ik vind dat de 1812 overture van Tchaikovsky het eerste stuk klassiek moet zijn wat iemand serieus hoort  ;D
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

Vlearmoes

Ik heb, na bovenstaande posts, ook maar eens die cd`s van Mahler besteld...
Als eerste valt mij op dat ik de volume knop van mijn Marantz sr8500 bijna naar het referentie punt O moet draaien voor een beetje volume...klopt het dat het zo "zacht" op de cd`s staat??
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

beunky

Quote from: Vlearmoes on July 13, 2005, 13:02:27
Ik heb, na bovenstaande posts, ook maar eens die cd`s van Mahler besteld...
Als eerste valt mij op dat ik de volume knop van mijn Marantz sr8500 bijna naar het referentie punt O moet draaien voor een beetje volume...klopt het dat het zo "zacht" op de cd`s staat??

De opnames hebben een heel behoorlijke dynamiek dus het zou wel kunnen, het begint vrij zacht namelijk ;) :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

patrick_vdb


beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

patrick_vdb

Quote from: beunky on July 13, 2005, 18:29:08
Hoe bevalt het? ;) :D

Erg, erg goed O0

Maar de kleine van Spacebass viel erbij in slaap :o ;D

mvrg

Patrick

Martin_M

Quote from: patrick_vdb on July 13, 2005, 18:33:37
Erg, erg goed O0

Maar de kleine van Spacebass viel erbij in slaap :o ;D

mvrg

Patrick

Heeft Spacebass een kleine dan? ;D >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Vlearmoes

 :-[ :-[ ik ben begonnen met de tweede CD en speelde in het begin nogal rustig....later werdt het inderdaad beter  8) ...en ben wakker nu!
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Durk

ha, het verheugt mij dat dit klassieke genre toch wel wordt gewaardeerd..

Met de kruitvat is het ontdekken van klassieke werken een goedkope bezigheid. En de kwaliteit valt met sommige werken dik mee.
Ik heb zelf een 300 CD's van de kruitvat en nooit iets van gemerkt op mijn bankrekening. :)

De complete catates van Bach van Brilliant is toch een beetje goedkoper dan die van Suzuki...
Dat scheelt dacht ik een 1.000 euro of meer...

Dirk.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

patrick_vdb

Hi Martin,

Quote from: Martin_M on July 13, 2005, 19:19:46
Heeft Spacebass een kleine dan? ;D >:D

Hoe voorspelbaar zijn de reacties op bepaalde opmerkingen toch vaak ;D Maar goed, zijn zoon was idd niet bepaald lang, kan ook niet voor die leeftijd :P

mvrg

Patrick

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

beunky

Quote from: Durk! on July 13, 2005, 19:32:55
ha, het verheugt mij dat dit klassieke genre toch wel wordt gewaardeerd..

Met de kruitvat is het ontdekken van klassieke werken een goedkope bezigheid. En de kwaliteit valt met sommige werken dik mee.
Ik heb zelf een 300 CD's van de kruitvat en nooit iets van gemerkt op mijn bankrekening. :)

De complete catates van Bach van Brilliant is toch een beetje goedkoper dan die van Suzuki...
Dat scheelt dacht ik een 1.000 euro of meer...

Dirk.


Het is een kwestie van de krenten uit de pap pikken ;)
Er zit veel goeds tussen, maar de complete cantates van Bach zou ik zelf écht liever willen hebben in de uitvoering van Ton Koopman of Suzuki :)
Wel veel duurder, maar het kwaliteitsverschil dubbel en dwars waard vind ik. Maar goed, Bach is niet echt mijn ding (de cantates in ieder geval niet) dus die koop ik sowieso niet ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Durk

ik heb een andere strategie: Ik eet gewoon de hele pap op, die krenten beland en dan zonder moeite in mijn maag.  O0

Jij bent meer van het latere (symfonische) werk. Geeft mij maar barok en laat middeleeuws. Maar mijn absolute topper is toch wel
de messiah..Dat doet mij wat.. Heb verschillende uitvoeringen meegemaakt en op CD en zelfs een meehelpen te organiseren en het werk verveeld nooit!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beunky

Quote from: Durk! on July 14, 2005, 20:21:27
ik heb een andere strategie: Ik eet gewoon de hele pap op, die krenten beland en dan zonder moeite in mijn maag.  O0

Jij bent meer van het latere (symfonische) werk. Geeft mij maar barok en laat middeleeuws. Maar mijn absolute topper is toch wel
de messiah..Dat doet mij wat.. Heb verschillende uitvoeringen meegemaakt en op CD en zelfs een meehelpen te organiseren en het werk verveeld nooit!

De Messiah is erg mooi idd, dat doet mij zéker ook wat :D
Ik heb op dvd een supermooie uitvoering, die van Marriner ;) ken je vást wel :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Durk

met von Otter als mezzo...

mijn ene favoriet is toch eentje met Hogwood & Emma Kirkby.. Decca 1980 of zo...Heel zuiver, wel een beetje technisch.
Meer emotie heeft mijn andere favoriet: een uitvoering met het mormon tabarnacle choir... lekker grandioos..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Martin_M

Even een leuke vermelding;

Gisteren zijn Spacebass en Harry HT hier geweest (deden een rondje flevoland -> 's avonds nog naar Jaco).

Ik heb voor de tweede keer het 4e ledje gezien van de Krell KSA300s. Dat betekent het 4e level van het sustained bias system oftwel almost full-power :o

Het was bij een demo-cd van Burmester (van Harry) waarbij chinesen op verschillende drums stonden te kloppen ;D

Grappig dat Harry nog het meest genoot van Opeth live. Tussen twee nummers in laat de drummer even een dubbele bassdrum horen waarna de zanger een korte deathgrunt uitstoot. Hij kwam er voor terug toen hij op weg was naar het toilet :o Hebben we even voor hem herhaald ;D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)