When metal meets classic of: een zeer bijzondere ervaring!

Started by beunky, June 25, 2005, 11:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

Gisteravond ben ik bij Martin en Miranda geweest.
Ik wist van tevoren absoluut niet wat ik er van moest verwachten, ik kende alleen de Tag AV32R een beetje maar de rest totaal niet.
Na een rit van een uur en een kwartier (in plaats van de volgens routenet gebruikelijke dikke twee uur...) waarbij ik met enige regelmaat de verkeersregels geheel naar eigen inzicht heb toegepast met inachtneming van de gebruikelijke veiligheid en voorzichtigheid arriveerde ik in Emmeloord. Dankzij de uitstekende routebeschrijving heb ik het foutloos kunnen vinden ;D
Vlak voor ik aankwam nog even snel een droog shirt aangetrokken, want mijn shirt was doorweekt van het zweet, zo ontzettend warm was het.
De ontvangst was uiterst hartelijk en er stond al een muziekje lekker te spelen op de achtergrond (ik: 'ze (de wilsons) zijn kleiner dan ik verwachtte', Miranda: 'ja dat zegt iedereen ;D').
Toen kwam de koffie mét gebakje op tafel, heerlijk fris gebakje, paste goed bij de temperatuur ;)
Want in de woonkamer was het een graad of 25...
Toen we de koffie op hadden hebben we eerst een aantal metalnummers beluisterd en waarempel, het kon me nog bekoren ook :D
Wat me direct opviel was de rust in de weergave, zoals ik dat thuis ook heb. Heerlijk!
Dit leek direct al een heerlijk avondje genieten van muziek en film te worden. En dat werd het ook!
Op een zeker moment gingen we van metal naar klassiek (ik laat het aan martin over om wat meer over het metal-gedeelte te vertellen, ik heb daar totaal geen verstand van maar ik vond het wél erg leuk om te horen).
We begonnen rustig, Concierto de Aranjuez, het Adagio.
En dat beviel me direct!
De plaatsing in de ruimte, het klankkarakter, het gemak van de weergave, de details, alles viel precies op zijn plaats!
Je kon heel goed de aanslagen op de gitaar volgen zonder dat het vermoeiend werd.
Ik kan me voorstellen dat mensen deze sound niet kunnen waarderen, het klinkt allemaal wat 'ver weg' zeg maar, maar ik waardeer dat juist enorm, het zorgt er voor dat het geluid totaal niet vermoeiend wordt, je kunt echt uren en uren achtereen naar muziek luisteren (hetgeen we dus ook deden ;)), heerlijk vind ik dat.
Daarna volgde er nog allerlei muziek, waaronder pianomuziek van Schumann en een bewerking van Bach door Horowitz en de Tweede symfonie van Mahler, welke Martin en Miranda overigens bijzonder wisten te waarderen, gedurende de twintig minuten van het eerste deel heb ik regelmatig gehoord van Miranda 'o, wat gaaf' en zo ;D
Ook Martin sprak regelmatig zijn bewondering uit en dat is natuurlijk erg leuk :)
Er is het nodige werk de revue gepasseerd maar na Mahler 2 zijn we overgestapt op film en klassieke muziek op dvd.
Wat een enorme indruk heeft gemaakt op de M's was het Requiem van Verdi, door Claudio Abbado en het Berliner Philharmoniker:



Van deze werd het catalogusnummer dus ook direct opgeschreven en ik vermoed dat deze dvd binnenkort als nieuwste aanwinst door Martin gepost zal worden ;) ;D
Tevens hebben we een stuk Brahms gekeken (vierde symfonie, door Carlos Kleiber) en een stuk Beethoven (derde deel zevende symfonie, ook door Kleiber).
Toen zijn we stukken film gaan kijken.
Kill Bill, eerste deel, eerste scene. Wooowh dat geluid ;D
Nog mooier, de scene waarin The Bride met die zwarte trut een messengevecht doet, op een gegeven moment trapt die trut (ben haar naam ff kwijt ;D) dus een stuk glas weg, nou dat stuk werd ff teruggespoeld, wat gaven die speakers dát mooi weer :o :o :o 8)
Zeeeeeeeeeeer indrukwekkend.
Ook zo indrukwekkend was Finding Nemo (afgezien van het punt dat ik het een geniale film vind, 'atchou', 'i'm h2o intollerant'), die aquarium-scene, je had écht het gevoel alsof je in het aquarium zit gewoon!
Wat me ook opviel was de beeldkwaliteit. Ongeloofelijk wat een kwaliteit, ik heb niet vaak een projector gezien maar dat beeld vond ik zelf écht mooi!
En toen was het dus zomaar half een 's nachts ;D
Toen ben ik maar naar huis gegaan, moe maar zeer voldaan. Om half twee was ik thuis ;) ;D ;D ;D ;D ;D 8)
Het was een ontzettend gezellige en leuke avond, een heel bijzondere ervaring en ik denk dat de M'etjes absoluut heel erg trots mogen zijn op hun set :D 8)
Martin en Miranda, bedankt!

Edit: en zojuist heb ik mogen vernemen dat ook Schoenbergs 'A survivor from Warsaw' erg in de smaak viel, zó erg dat ie waarschijnlijk ook wel gekocht zal gaan worden ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

myself

schrijf maar eens wat meer catalogus nummers op dan kan ik ook eens gaan experimenteren op het gebied van klassiek  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

blue-eyes

Je bedoelt dus eigelijk ik heb zo associaal hard gereden dat ik de geadviseerde reistijd heb gehalveerd ;D

Leuk verslag, en herkenbaar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beunky

Quote from: myself on June 25, 2005, 12:05:45
schrijf maar eens wat meer catalogus nummers op dan kan ik ook eens gaan experimenteren op het gebied van klassiek  8)

Schoenberg: http://www.deutschegrammophon.com/imgs/s300x300/4317742.jpg
Requiem van Verdi: http://www.emiclassics.com/phpNewSite/catalogue/cat-select.php?search=true&id=2755 (catalogusnummer is 492693)
Voor Mahler kan ik je de kruidvat-box adviseren, voor 30 euro koop je dan één van de betere uitvoeringen (en daar kunnen een paar forumleden over meepraten ;) ;D) en dan heb je ze direct allemaal, een goede losse uitvoering kost vaak al 20 - 25 euro voor één symfonie (uitzondering was de tweede die ik mee had, die kostte maar liefst iets van 7 euro ;D).
Het ligt ook heel erg aan je smaak.
Die muziek die ik hier noem is vrij zwaar zeg maar, ik kan me goed voorstellen dat je het erg mooi vindt als je metal waardeert. Maar dit moet je niet proberen als je normaal kate bush of K3 in je cd-speler stopt ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Poe, Beunky was dus best tevreden.
Altijd leuk om te horen, maar ook al was dat niet zo geweest dan was de set natuurlijk gewoon het resultaat (tot nu toe) van onze zoektocht (met onze aandachtspunten en wat wij belangrijk vinden).
Maar zoals ik Beunky al vertelde gisteravond, had ik uit al zijn posts wel wat begrepen dat veel van die aandachtspunten aardig gelijk liggen.

Het was erg warm maar dat kon het niet verhinderen dat we een leuke avond hebben gehad. Het is altijd leuk met mensen te praten die enthousiast zijn over muziek en de daarbij benodigde apparatuur om het gebodene in de huiskamer te krijgen.

Mijn bedoeling was om Beunky eens de combi Krell - Wilson achter de zijn bekende TAG McLaren te laten horen.
Na de eerste koffie zijn we idd begonnen met wat metal. Een paar CD's zijn de revue gepasseerd om een korte impressie te geven waarom wij tot onze setkeuze zijn gekomen.
Natuurlijk 'Fear Factory' (welke ook bekend is bij de buren van Audiofiel >:D). Wellicht een beetje rare keus om mee te beginnen omdat je duidelijk kan horen hoe onmuzikaal een set kan klinken. Fear Factory is nl. gort en gortdroog, zonder enige vorm van emotie, machinaal bijna. In veel sets gaat deze droogheid (wat) verloren.
Rotting Christ (Deze grieken hebben echt een verkeerde naam want ik verwachtte hierdoor altijd een potje tering-herrie :-X) en Waltari die beiden een leuke mix van klassiek en death/black-metal creëren. Beide CD's hebben ook wel het gitaargeluid zoals wij dat live kennen (hoewel de opnames zelf van RC beduidend minder zijn). Daarna nog een stukje rustige Opeth.

Dat deze metal Beunky wel kon bekoren is leuk om te horen. Veel mensen hebben dat wel bij ons. Zelf aanschaffen is natuurlijk iets anders ;) maar men vind het vaak minder 'erg' dan verwacht. Ik verwacht dat dit komt door de controle en gemak van de set. Wij hebben altijd gezocht naar veel detail en levendigheid maar niet op een manier waardoor het opdringerig wordt. Ik houd van een stage die zich (vooral) tussen en achter de speakers afspeelt en daarbij open en doorzichtig is. Hierdoor heb je geen upfront geluid waar ik persoonlijk altijd wat zenuwachtig van wordt ;D.

Aan het eind van de avond hebben we Yamoto (drummers of Japan) nog even laten horen. Ik vind nl. dat de Wilsons erg goed deze muziek kunnen weergeven. Het vereist nl. korte droge klappen met behoorlijk wat controle.

Van alles wat Beunky heeft laten horen en zien vonden wij de CD 'survivor from Warsaw', een stuk van Schoenberg waar een solist als het ware een verhaal aan het voordragen is erg spannend en boeiend klinken. Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal in op kan gaan. Beunky heeft gelijk wat betreft de DVD 'Requiem van Verdi', door Claudio Abbado en het Berliner Philharmoniker. Deze is inmiddels op Ebay voor een leuk prijsje gevonden en besteld ;D
De cd-box van Mahler zullen we waarschijnlijk ook wel gaan aanschaffen. Mahler (net als Wagner overigens) stond hier altijd al bekend om de structuren en complexiteit waar bepaalde Metal een raakvlak mee heeft.

We hopen dat we Beunky wat hebben kunnen helpen met z'n zoektocht naar zijn nieuwe speakers/geluid. De laatste maanden heeft hij al erg veel gehoord en dat is alleen maar goed. Verder is het gewoon een erg leuke vent met een eigenwijze eigen smaak. Dat kunnen wij wel waarderen ;)

En Beunky, jij ook bedankt voor de leuke avond en voor het feit dat we op één avond wat verschillende klassiek hebben mogen meemaken.

Martin & Miranda
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

myself

Quote from: beunky on June 25, 2005, 12:21:38
Schoenberg: http://www.deutschegrammophon.com/imgs/s300x300/4317742.jpg
Requiem van Verdi: http://www.emiclassics.com/phpNewSite/catalogue/cat-select.php?search=true&id=2755 (catalogusnummer is 492693)
Voor Mahler kan ik je de kruidvat-box adviseren, voor 30 euro koop je dan één van de betere uitvoeringen (en daar kunnen een paar forumleden over meepraten ;) ;D) en dan heb je ze direct allemaal, een goede losse uitvoering kost vaak al 20 - 25 euro voor één symfonie (uitzondering was de tweede die ik mee had, die kostte maar liefst iets van 7 euro ;D).
Het ligt ook heel erg aan je smaak.
Die muziek die ik hier noem is vrij zwaar zeg maar, ik kan me goed voorstellen dat je het erg mooi vindt als je metal waardeert. Maar dit moet je niet proberen als je normaal kate bush of K3 in je cd-speler stopt ;) ;D
tnx !
en ik zal eens bij kruidvat binnenlopen en eens kijken of ik je titels kan downloaden. Eerst kijken of ze me bevallen en als ze idd goed zijn, dan gewoon de echte CD's kopen. Want dat klinkt toch veel beter
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

reMC

Leuk dat je weer eens iets tegenkomt wat je bevalt 8)

Hoe heeft dit invloed op je zoektocht naar nieuwe speakers? ;)

Herkende je trouwens iets van jouw TAG versterking terug in de TAG processor?

beunky

Quote from: myself on June 25, 2005, 14:36:57
tnx !
en ik zal eens bij kruidvat binnenlopen en eens kijken of ik je titels kan downloaden. Eerst kijken of ze me bevallen en als ze idd goed zijn, dan gewoon de echte CD's kopen. Want dat klinkt toch veel beter

80% kans dat je deze specifieke titels niet kunt downloaden in déze uitvoeringen ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: reMC on June 25, 2005, 14:43:19
Leuk dat je weer eens iets tegenkomt wat je bevalt 8)

Hoe heeft dit invloed op je zoektocht naar nieuwe speakers? ;)

Herkende je trouwens iets van jouw TAG versterking terug in de TAG processor?

Of dit invloed heeft op mijn zoektocht, nee niet direct (ze zijn te duur en te groot voor mij ;D). Maar dit is wel iets wat ik zeker meeneem in mijn referentiekader ja ;) ;D
Ik herkende op zich wel wat van het typische tag-geluid omdat dat ook ongeveer is wat martin en miranda gezocht hebben én gevonden hebben naar mijn idee in de set die ze hebben.
Ik kan niet direct de invloed van de processor aanwijzen omdat alles behalve de processor voor mij volkomen nieuw was. Maar wat ik al zei tegen martin en miranda, dingen als de rust in de weergave en de staging is wel iets wat ik herken van thuis, hoewel dit vele malen beter is ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on June 25, 2005, 19:40:51
80% kans dat je deze specifieke titels niet kunt downloaden in déze uitvoeringen ;)

Stel gewoon die cd's online voor 'm ter beschikking ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrenkB on June 25, 2005, 19:49:28
Stel gewoon die cd's online voor 'm ter beschikking ;)

Bij klassieke muziek weiger ik dat :D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Zojuist online de CD-box (15 CD's) van Mahler's Symphonies 1-10 (Eliahu Inbal) bij kruidvatentertainmentshop.nl besteld.
Levertijd 2-10 dagen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

beunky

Quote from: Martin_M on June 25, 2005, 20:19:50
Zojuist online de CD-box (15 CD's) van Mahler's Symphonies 1-10 (Eliahu Inbal) bij kruidvatentertainmentshop.nl besteld.
Levertijd 2-10 dagen.

Ik denk dat je hem uiterlijk woensdag thuis hebt, ik heb er zelf maar twee werkdagen op moeten wachten :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

blue-eyes

Ik wou ooit ook gaan beginnen met wat klassieke werken aan te schaffen, gewoon ter lering en ter vermaak. Nooit van gekomen.

Met zo'n groot kenner onder ons, die ook bij mij thuis educatief bezig is geweest, zelfs een die een "die hard" hard rocker uit de NOP kan omvormen naar een klassiek liefhebber.......... Die volg ik blind!

Ik heb ook een levertijd van 2 a 10 dagen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on June 25, 2005, 20:39:14
zelfs een die een "die hard" hard rocker uit de NOP kan omvormen naar een klassiek liefhebber

Er zijn meer overeenkomsten dan je denkt Eisse. In dit werkje gaat af en toe de beu(n)k(y) er behoorlijk in.
LEKKER HOOR!!!!!!!

En trouwens, dit is niet ons eerste klassieke werk wat we in huis halen. We hebben al een box met overtures en een paar verzamelcd's
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on June 25, 2005, 21:02:42
Er zijn meer overeenkomsten dan je denkt Eisse. In dit werkje gaat af en toe de beu(n)k(y) er behoorlijk in.
LEKKER HOOR!!!!!!!

En trouwens, dit is niet ons eerste klassieke werk wat we in huis halen. We hebben al een box met overtures en een paar verzamelcd's

Op mijn set zijn ook diverse CD's van Beunky gedraaid ;D . Ik snap wel wat je bedoeld ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

myself

Quote from: beunky on June 25, 2005, 19:40:51
80% kans dat je deze specifieke titels niet kunt downloaden in déze uitvoeringen ;)
ik heb in ieder geval de mahler box aangeschaft. (en nog wat goodies) want voor die 30 euro kan ik me geen buil vallen.

Nu de andere 2 nog ergens horen/beluisteren. Ze staan zeker niet op bol.com he  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Ik weet nog dat die Mahler box > 250 gulden kostte....  ::)  Zijn toch die Denon opnames? Zowel uitvoering als opname zijn top van die releases!

Martin_M

Dit zijn idd de Denon opnames.

Volgens de kruidvat site:
QuoteEen gelauwerde Mahler-cyclus van eind jaren 80, die lang als referentie-uitgave gold. De Israeliër Eliahu Inbal heeft een enorme feeling voor het Joods-Weense karakter van deze geladen muziek, vol wrang sentiment, onbehaaglijke onderbuikgevoelens en grootse visioenen. In het klassiekemuziek tijdschrift Luister werden veel van deze uitgaven met een "10" gewaardeerd, en musicoloog Leo Samama schreef er een gehele pagina in NRC over, vol lof, uiteraard.

Als unicum hier ook een reconstructie van de onvoltooide symfonie No. 10, alsmede een ontroerende uitvoering van Das Lied von der Erde, waarin onze eigen Jard van Nes als mezzo-sopraan schittert.

Met name de geluidskwaliteit van deze oorspronkelijke DENON opname is fenomenaal.

Een nieuwe Mahler-cyclus, als herhaling/vervanging van de vorige (succesvolle) cyclus: het neusje van de zalm!

Ben benieuwd!
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Net ook besteld...  ;D  Zijn enorm goed gewoon, top! Destijds kon ik het niet betalen (als scholiertje)... Heb ze daarna wel eens in de aanbieding gezien voor een stuk minder, maar nooit gekocht uiteindelijk.

blue-eyes

40 (!!) CD box van Bach, al zijn werken voor nog geen 40 euro  :o . Waren de cd's in mijn smaak maar zo goedkoop.

Beunky, is dat nog wat dat setje, of is het een slechte kwaliteit?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jack van Dijk on June 26, 2005, 10:29:04
Ik hoor net uit betrouwbare bron (Beunky), dat die aardig is voor het geld maar niet de beste uitvoeringen.

Jack

Wellicht hebben we dezelfde bron ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beunky

Quote from: Jack van Dijk on June 26, 2005, 10:29:04
Ik hoor net uit betrouwbare bron (Beunky), dat die aardig is voor het geld maar niet de beste uitvoeringen.

Jack

Ik zou hem zelf afraden dus ;)
Met name de cantates zijn te snel opgenomen en dat hoor je terug, de kwaliteit is totaal niet vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld Ton Koopman (de prijs ook niet). Maar voor het geld kun je wel makkelijk Bach leren kennen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Ton Koopman!  8)  DE BACH specialist bij uitstek!

beunky

Quote from: Garmt on June 26, 2005, 11:02:48
Ton Koopman!  8)  DE BACH specialist bij uitstek!

Mag ook wel, de cantates van hem zijn allemaal fullprice ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"