Foto's van onze DIY subwoofer.

Started by J.A.F._Doorhof, August 14, 2002, 11:40:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Dit model zal binnenkort op de markt komen in dezelfde afwerking als de Bazuinen, en met een kleiner broertje.

Maar hier alvast de foto's van onze eigen "super" sub.


Hier de EQ en de versterker van de subwoofer.
Deze zijn extern gehouden omdat de kast anders wel heel erg groot en zwaar zou worden.
De parametrische EQ wordt gebruikt voor de kamer nodes, en dus niet om de sub te EQ-en (een veel voorkomend misverstand).


Een afstandsshot om de grote van de sub te kunnen inschatten, het is een 135 ltr kast, geplaatst op spikes en een podium omdat anders met onze houten vloer de ervaring net iets te intens was, het podium helpt daarbij.


En hier de driver.

LET WEL.
Deze sub is nog behoorlijk lelijk qua afwerking, maar het is ook nog het prototype.

Ben je bereidt om een sub te bouwen met deze afmetingen dan kan ik je garanderen dat je geen behoefte meer hebt aan tacticals (als je een houten vloer bezit), de sub zelf doet je shaken op de bank en geeft een behoorlijke ervaring.

Voor de zelfbouwers kunnen we de driver en de amp los leveren, met de bouwtekeningen voor de kast, voor de mensen die hem NIET zelf willen/kunnen bouwen komt er binnenkort een final version uit, deze zullen starten vanaf € 2500,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Hijskoel... 8)

De final... Zei je nou laatst dat die kleiner zou worden?

Was jouw sub nou gesloten?

De grote versie als bouwpakket... Al enig idee qua prijs?

En mag ik zo brutaal zijn: welke unit/driver wordt er gebruikt?

J.A.F._Doorhof

We zijn aan het uitzoeken waar we de units nu vandaan moeten halen. Het was een Cinematrix unit met alle verdere aanwijzingen verwijderd ;D.

Maar volgens mij is het of gebaseerd of is het een peerless (Rob's idee).

Er komt inderdaad een kleinere broer, ik heb daar testen mee gedaan en die is net zo indrukwekkend, hij is zelfs nog wat sneller. Die gebruikt 2 woofers in een bandpass systeem, en wat er uit die poort komt is echt 8) ;D airco's heb je niet meer nodig.

Prijzen weet ik nog niet, dat moeten we eerst gaan berekenen, en het venijn zit altijd in de afwerking van de kasten, dus dat moet ik je nog even schuldig blijven.

De prijs die ik wel voor je heb:
Hypex 500 € 699,00 (onze webshop)
De rest volgt nog.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Toch een klein probleempje.
de driver is een TC-Sound, en die zijn bijna niet te krijgen, de reviews zijn wel lovend:

QuoteThat's when I whipped out a design using the TC-Sounds 15" driver. Up until now this has been the best high excursion driver on the market today. With over 2.0 inches of linear throw and a magnet that could reverse the Earth's gravitational pull, I knew this driver would make the ultimate subwoofer.


De driver in kwestie.

http://www.tcsounds.com/
De website van TC-sounds.
Jammer genoeg alleen per 500 te koop.

Als iemand een dealer weet graag.....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Hummmmm,

The plot thickens.

TC-Sound is een partner van SVS !!!!

Tja,
Vandaar die goede reviews, ga nu nog harder werken om SVS naar Nederland te halen (als het te betalen is).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Yep,

En de drivers staan ook los te koop op de site van SVS:

http://www.svsubwoofers.com/parts.htm


Rob

SiR-ROUND

Ik vond die rand om de conus al zo schrikwekkend dik...

 ;D

thommy

Hallo Frank,

Is er al iets meer bekend over het bouwpakket?

Trouwens, hoeveel inch is die driver? 15"???

Ben misschiens ook van plan om een zelbouw subbie te bouwen.

Enkel weet ik niet of een 15" driver voldoende zal zijn.

Probleem is echter dat ik weinig 18" drivers vind, meestal zijn het max 15"

Ik veronderstel dat een HYPEX HS-500 wel voldoende zal zijn om een 18" aan te kunnen?

Verder vind ik ook geen ontwerpen voor een goede kast.

Iemand een nuttige link soms?

Mvgr
Yves.

J.A.F._Doorhof

De drivers zijn moeilijk te krijgen, er komt dus geen bouwpakket.
Onze eigen sub (vervanger) is ook bijna klaar dus we zullen ons daar op gaan concentreren.

De HS-500 kun je bij onze webshop bestellen en is meer dan genoeg voor de meeste toepassingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Brandon

Frank,

indien ik de HS500 (bestaat toch uit twee delen?) wel intern wil hebben hoeveel ruimte moet ik daarvoor beschikbaar hebben?

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

J.A.F._Doorhof

Dat zou ik op moeten meten.
Maar in ieder geval is het een versterker deel en een voedingsdeel dat beide aan de buitenkant moeten zitten, de diepte is niet zo erg, dus ik schat 2 liter extra.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Brandon

Wat bedoel je met aan de buitenkant zitten Frank? Beide delen moeten worden ingebouwd? Kan het voedingsgedeelte ook volledig in de kast? Zou graag de maten willen weten, binnen- en buitenmaten.

Mvg

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Voedingsgedeelte zou eventueel binnen in kunnen.

Maten kun je vinden op de hypex site.
175mmx370mm

Je vindt daar ook een PDFje.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Brandon

Frank,

waar heb je die mooie metalen sierrand trouwens vandaan die rond je speaker zit?

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

J.A.F._Doorhof

Die hoorde bij het chasis.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

#15
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2002, 11:40:48


Hmm... Wat staat er onder die rechter front speaker?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

één spike (en 2 achter),
en een marmeren tegel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"