EMM's CD/SACD Transport

Started by Shorty, June 20, 2005, 18:07:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Jarenlang bood Ed Meitners EMM Labs een gemodificeerde Philips aan als SACD-transport (om digitaal aan te sluiten op de eigen 2- en 6-kanaals DAC6e-converter),  maar sinds kort is daar de CDSD Disc Transport, die door Harry Pearson van The Absolute Sound alvast de hemel werd ingeprezen in een voorbeschouwing, die eindigde met de woorden
QuoteYou simply don't get this kind of improvement in part of the component chain of anything in audio more than once in a decade or so. Now that day has arrived.

VrGr,

Bart J.

garmtz

Ik heb het gelezen, extreem ding... Slimme engineering, I like!  8)

Audiofiel

Lekker hollands: wat kost dat?

Is het dreamware of enigzins realistisch?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

€7000, heel fair vind ik...

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Shorty

Inderdaad fair.... vergeleken met bijvoorbeeld dCS  ;D

VrGr,

Bart J.

garmtz

Quote from: Shorty on June 21, 2005, 16:39:53
Inderdaad fair.... vergeleken met bijvoorbeeld dCS  ;D

Dat bedoel ik... State-of-the-art is nooit goedkoop, maar aangezien dit beter is (verwacht ik) dan heeeel veel andere veel duurdere transporten (o.a. CEC), vind ik dit dus fair. Ik zeg niet 'voordelig' noch 'goedkoop', alleen fair... ;D

Duck Twacy

Dat transport is er toch al een half jaar ofzo (wellicht nu pas leverbaar)

20.000 euro voor een DAC+transport; erg fair voor een loopwerk en een handjevol chips met wat custom software voor een uitstervend medium.
to much, to late imo

blue-eyes

Quote from: Duck Twacy on June 22, 2005, 13:02:10
Dat transport is er toch al een half jaar ofzo (wellicht nu pas leverbaar)

20.000 euro voor een DAC+transport; erg fair voor een loopwerk en een handjevol chips met wat custom software voor een uitstervend medium.
to much, to late imo

Er is nog steeds een markt voor. Jouw stelling zou ook voor platenspelers moeten gelden, ook daar worden nog steeds nieuwe spelers met extreme prijzen uitgebracht.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Duck Twacy

#9
Ik denk dat de heer Meitner toch de muziekliefhebbers een veel grotere dienst had bewezen als ie (een jaar of 2 geleden) voor rond $5000 een geintegreerde stereo SACD speler op de markt had gezet die 98% van kwaliteit van dit setje haalt.  Dit is voor 99.9999% voor de audiofiele nuziekliefhebbers onbereikbaar. Ik schat dat er nog geen 100 wereldwijd van verkocht zullen worden.
Maakt nu nog nauwelijks uit overigens.
(ps ik heb zo'n 40 sacds)


garmtz

Quote from: Duck Twacy on June 22, 2005, 13:56:32
Ik denk dat de heer Meitner toch de muziekliefhebbers een veel grotere dienst had bewezen als ie (een jaar of 2 geleden) voor rond $5000 een geintegreerde stereo SACD speler op de markt had gezet die 98% van kwaliteit van dit setje haalt.  Dit is voor 99.9999% voor de audiofiele nuziekliefhebbers onbereikbaar. Ik schat dat er nog geen 100 wereldwijd van verkocht zullen worden.
Maakt nu nog nauwelijks uit overigens.
(ps ik heb zo'n 40 sacds)

Hoe waar...

blue-eyes

Wellicht is het doel het ultieme, niet de commercie en geld
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Duck Twacy

#12
Dat zou extra zuur zijn. Het ultime van een formaat dat op een haar na uitgestorven is.

Ik blijf erbij dat SACD meer kans had gehad als meer hardware fabrikanten een jaar of 3 geleden hun nek meer hadden uitgestoken in het middenklase segment (spelers tussen de 1000-3000 euro). In die periode was alleen Sony en iets later Marantz met serieuze apparatuur op de markt. Spelers die de meerwaarde van DSD konden laten horen waren voor de massa veelal onbereikbaar.

Nu hebben de grote spelers op software gebied zich zo goed als teruggetrokken en is iedere investering van de consument erg dubieus (tenzij je geld genoeg hebt).

Met DVD-A is het nog slechter gegaan.

Toch denk ik eraan een Denon DVD A1XV te kopen. Iemand ervaring hiermee (audofiel gewijs)?

Shorty

Duck,
Het lijkt wel of je Meitner een verwijt maakt.... :-\  Kleine bedrijven als die van hem zijn nu eenmaal niet in staat apparatuur in grote aantallen te produceren, want dan zouden ze aan schaalvergroting moeten gaan doen: een hal huren, onbekend personeel aantrekken - kortom de hele rompslomp van het leiden van een bedrijf. Dat gaat onherroepelijk ten koste van de kwaliteit van produkt en -ontwikkeling. En dat vindt ome Ed ongetwijfeld een stuk leuker om te doen.

Ik denk trouwens dat het niet zozeer aan de hardware-fabrikanten ligt, maar eerder aan de software-leveranciers. Onbegrijpelijk is vooral dat Sony Music niet al vanaf de start met hybride-discs is gekomen - een voordeel waar het kamp van DVD-Audio een moord voor zou hebben gedaan! En evenzeer is het onbegrijpelijk dat de na 6 jaar (!) nog steeds niet gekraakte kopiëerbeveiliging van SACD niet heeft geleid tot massale bekering tot dat medium door de platenmaatschappijen, die steeds maar roepen dat ze zoveel verlies lijden door het ongeoorloofd kopiëren van muziek....

VrGr,

Bart J.

Duck Twacy

#14
Inderdaad, veel te mooie dingen maken voor veel te veel geld. Het zou verboden moeten worden ;)