After de meet and greet bij ArnoP & FransVis

Started by Sjors, June 20, 2005, 12:57:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Dit is een "after meeting" topic, naar aanleiding van de "secret" meeting bij ArnoP en FransVis afgelopen Zaterdag, waar o.a. ik en Rappie aanwezig waren.

Nogmaals wil ik jullie bedanken, het was een zeer gezellige en geslaagde dag! En ook jullie HT's zijn werkelijk prachtig, al het hand werk van Arno dat is niet te verwoorden.. dat moet je werkelijk zien.

Ook Frans, je hebt het goed voor elkaar, de eenvoud rust...prachtig  8) vooral het beeld.. daar ben ik stil van, totaal geen last gehad van het "regenboog effect" eenmaal thuis is dat dan weer afzien met een Philips Garbo  ;D

Ooit hoop ik ook een DLP aan te schaffen.. maar dat duurt nog ff... of ik moet een meevaller krijgen.

Nogmaals bedankt! dit moeten we zeker nog eens doen  :)


Groet, Sjors



Rappie

Ik had een uitgebreider verhaal verwacht sjors ;) Iets waar ze ook iets aan hebben qua andere ideeën etc. Ik zal vanavond even wat typen als het geen 34 graden meer is hier in mijn ht :)
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

#2
Het was zeker een geslaagde meeting. Overigens was TheSeperator ook van de partij in Kelmond.

Door Arno's techniek van fotograferen, had ik het idee dat deze ht veel groter was. De entree is wel heel bijzonder, zodra je de zolder opgaat, kom je in het foyer terecht. En daar had ik ook rustig nog een uurtje kunnen rondkijken.  ;) De HT ruimte zelf is optimaal benut en de 7 stoelen zijn bijzonder te noemen. Alles aan de voorkant (behalve scherm  ;D) is netjes weggewerkt. Schermbreedt is 2 meter en ideaal voor de afmeting van de ruimte. Je krijgt helemaal niet het idee dat er een grote CRT hangt en dankzij de hushbox is deze nauwelijks hoorbaar.

Arno heeft ons getracteerd op Hellboy. Had deze film nog niet gezien. De SVS in deze theater doet zijn werk uitstekend, mijn god wat een klappen geeft die sub in deze ruimte. Ik begrijp werkelijk niet dat de buren hier geen last van hebben.  ??? De film is een absolute aanrader. Als je van X-Men, Marvel en Indiana Jones houdt....dan is dit de ideale mix. En wat speelt John Hurt het weer fantastisch.... ;)

Het was ook bijzonder om de gezichten achter de namen te ontmoeten. Voor Sjors een hele reis en dat waarderen we ook zeker. Jammer dat Patrick, Nicolas en OscarTango (Tim) niet konden komen.....maar we doen vast nog weleens een meet en greet.

Sjors

Quote from: Rappie on June 20, 2005, 13:11:36
Ik had een uitgebreider verhaal verwacht sjors ;) Iets waar ze ook iets aan hebben qua andere ideeën etc. Ik zal vanavond even wat typen als het geen 34 graden meer is hier in mijn ht :)

Dat is ook de reden dat ik het ff kort heb gehouden  :-\ ;D

OscarTango

Tja, ik vond het ontzettend jammer dat ik er niet bij kon zijn... Parijs was ook leuk  ;D

Ik hoop dat er een volgende sessie komt, ik wil beide HT's echt wel eens zien. Mijn HT is ook beschikbaar, maar ik kan echt niet meer dan 3 mensen extra kwijt. En het is bloedheet daarbinnen...mijn vader is een Airco voor me aan't regelen in ruil voor mijn oude surround set. Als die er staat stuur ik wel uitnodigingen  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

laserlord

#5
Spijtig dat ik ook forfait heb moeten geven verleden zaterdag... had er graag willen bij zijn.  :'(
Maar ja, 'k had m'n winkel te bemannen en het mooie weer bracht ook wat familiale verplichtingen met zich mee  :-\

Ik ben wel blij dat de aanwezigen ervan genoten hebben, en dat Frans op de valreep z'n complete droom in vervulling zag gaan ! :D
Next time i'll be there... indien opnieuw op een zaterdag zorg ik wel voor een vervanger hier in de shop  >:D

'k ga nog een stukje film kijken denk ik nu, veels te warm om achter de PC liggen te zweten...

Groeten !

Nicolas
Ps: hier in de cinema is het lekker fris, wie wil komen is welkom hoor  8)

Bart_M

Tja, verschil moet er zijn.
Jij kan lekker in de baas zijn tijd film kijken. ;D

Rappie

#7
Even een kort verslag van de meeting van afgelopen weekend, nadat ik om half 9 Sjors op had gepikt bij het centraal station eindhoven zijn we met z'n 2e naar het zuiden van het land afgedaald. Waarna we een klein uurtje later arriveerde bij ArnoP. Toen we voor de deur stonden kregen we erg onze twijfels of ArnoP alles aan zijn HTtje zelf gemaakt had, aangezien de deurbel het al meteen niet deed. Maar gelukkig werd deze illusie meteen ontkracht toen we binnen kwamen en een paar mooie zelfbouw elektrostaten tegen het lijf liepen. Ohja, ArnoP en Fransvis waren ook aanwezig in de kamer, maar de mooie zelfbouwspeakers eiste alle aandacht op, daarom werd ook maar besloten om onder het genot van een koud drankje (na anderhalf uur in een warme auto gezeten te hebben zeer welkom) deze speakers eerst even aan een luistersessie te onderwerpen. Ik heb muziekgenres voorbij horen komen waar ik nog nooit van gehoord had, en alleen in mijn geschiedenisboeken over gelezen had, de ideale test voor zo'n speakers blijkbaar. Dat was het zeker, het geluid voldeed aan alle eisen, hoog/laag/midden/plaatsing etc. al waren er mensen bij die hier liever een mooie SVS tube langs zouden zien staan . Ik vond de bassen voldoende aanwezig om muziek te beluisteren, al hebben we geen hedendaagse gedraaid om dit te bevestigen :D . Wel werd al snel duidelijk wat een slechte opname doet op zo'n speakers, nu ben ik niet iemand die naar goede opnames gaat zoeken etc. dus voor mij persoonlijk waren de speakers iets te gedetailleerd. Kortom een mooi en onverwacht begin van de dag.

Na een tijdje luisteren besloten we de trap naar de zolder eens te gaan betreden. Vanaf de eerste zoldertrede waan je jezelf in de FataMorgana voor HT liefhebbers, compleet met achtergrondmuziek en wel. Elke stap die je vervolgens in zijn lounge binnen zet zie je weer nieuwe dingen en elke stap worden de woorden "mooi"/"hoe heb je dat gedaan" en "dat ziet er goed uit" herhaald. Volgens mij complimentjes genoeg gekomen richting ArnoP ;). Na ongeveer een kwartier rond gelopen te hebben op die paar vierkante meter van ArnoP zijn lounge mochten we de volgende deur openen. Het hele "mooi gedaan" etc. complimenten lijstje werd weer opnieuw afgewerkt en ArnoP gaf overal uitgebreid antwoord op. Waarbij ik meerdere malen dacht: daar heeft hij goed over nagedacht. Ik zie altijd het eindresultaat en zie onderweg wel hoe ik daar ga komen, maar Arno had alles tot in de puntjes uitdacht voordat hij het ging maken leek het wel. De film die op de planning stond was Hellboy, aangezien dit een mooie referentie is voor beeld en geluid, bovendien hadden Frans en Sjors deze nog niet gezien, dus des te meer redenen om hem in het Luxor theater op te zetten. De sweetspots werden afgestaan aan de gasten en de film kon gestart worden. Dit was mijn eerste CRT ervaring, dus dan stap je ineens een echte donkere film binnen. De SVS had een aparte plaatsing achter het scherm en kwam voor mij minder direct over, dit kan ook de afstelling geweest zijn die Arno tot in de puntjes heeft geregeld. De eerste 45 minuten film vlogen voorbij en de lampen gingen zacht aan. Pauze. Goed idee, kunnen we meteen de vragen die we tijdens de film hadden stellen aan Arno voordat we ze vergeten waren. Alleen waren we Sjors even vergeten te vertellen dat die ronde dingen voorop de stoelen voor drankjes waren en niet om je mee omhoog te helpen. Deze had hij dus meteen los in zijn hand toen hij opstond. ;D Nu maar snel het HT uit wat langzaamaan op begon te warmen. De airco stond nog niet effectief het HT in te blazen maar alleen in de lounge voorlopig. Gelukkig bood de bar in de lounge area bood uitkomst voor een koel drankje en we kregen meteen een kijkje achter de schermen van het HT. Alle lampjes en geheime knopjes en hushboxventilatoren zijn de revue gepasseerd. Na al dit moois bekeken te hebben gingen we verder met de film. Die zijn echter altijd sneller afgelopen dan je het idee had, terwijl de tijd wel hard is gegaan. Na nog een kijkje achter de schermen (we waren zijn reciever etc. nog steeds aan het zoeken). Had Arno een goede lunch klaarstaan zodat we weer opgeladen waren tegen de tijd dat we het 2e HT van de dag gingen bezoeken.

Het was buiten flink opgewarmd, maar met het vooruitzicht van een airco in het andere HT gingen we op zoek naar een klein gehuchtje in zuid limburg. Bijna handrembochten moeten maken om het niet voorbij te rijden, maar uiteindelijk waren we er dan, de nieuwe boerderij van Frans. Eerste indruk : mooi huis, strak interieur en een heeeel klein tvtje en door het hele huis een lekkere geur van de geurkaarsen die de vrouw van Frans maakt. Gelukkig hadden we fotos van het HT gezien, dus we wisten dat we niet voor het kleine TVtje waren gekomen. Na een korte rondleiding door zijn nieuwe huis voegde TheSeperator zich bij het groepje HTForummers. Na een korte kennismaking vertrokken we naar een splinternieuw en koel HT wat Frans gebouwd heeft in zijn nieuw huis. De sfeer van de fotos zie je meteen zodra je binnen komt in de kamer terug. Gezellig, mooie kleurencombinaties en mooie rode stoeltjes. Het HT was nog niet helemaal af, maar we kijken toch niet naar achteren tijdens het film kijken. Na een korte uitleg van de apparatuur etc. werd de film The Fifth Element in superbit opgezet, aangezien dit een mooie demonstratie was van zijn H78 in combinatie met zijn nieuwe Marantz dvdspeler. Het beeld was subliem, ik zag het meteen niet meer zitten om ooit een CRT aan mijn plafond te hangen. Ik op een of andere manier wederom de sweetspot bemachtigd, dus het was genieten. Wat aan Frans zijn geluid erg opviel wat de breedte, het beeld wordt geprojecteerd op een muur van 4 a 5 meter breed gok ik. En het geluid komt ook van hoek tot hoek. Echter had ik de centerspeakers nog niet echt aanwezig gehoord. Na een korte pauze ging het geluid een tikje harder en kwam er toevallig een operastukje in de film, daar was de center ineens. Ik weet niet of hij in de eerste helft gewoon wegviel in het brede geluidsbeeld, of hij zo goed afgesteld stond dat hij totaal niet opviel. Nu zat de SVS freak Sjors echter nog steeds te wachten op een diepdoordreunende bassmoment. Die bleken er geen aanwezig in The Fifth Element, of iedereen was zo in de film dat het niet opviel. Aangezien er twijfel was of de SVS het nog deed werd er even een willekeurige bondfilm opgezet en daar was hij dan toch. Na de SVS nog even gehoord te hebben zijn we tijdens het napraten van de indrukken weer langzaam richting de autos gelopen en zijn we huiswaarts gereden.

Kortom, heel mooie HTs mannen ! Was een gezellig dagje limburg.     
Eigenaar van Paulthé

Audiofiel

Leuke verslagen wederom en zeker ook de laatste, Rappie. Ik krijg direct zin om eens een bezoek te 'boeken'. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Fransvis

Rappie....complimenten voor het stukje....je hebt schrijversbloed in je...... ;)

Sjors


patrick_vdb

Hi,

Leuke verslagen, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar wellicht over een bepaalde tijd een herkansing...de bielzen liggen dus die kunnen me niet meer tegenhouden ;D ;)

mvrg

Patrick

Sjors

Quote from: patrick_vdb on June 22, 2005, 20:38:10
Hi,

Leuke verslagen, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar wellicht over een bepaalde tijd een herkansing...de bielzen liggen dus die kunnen me niet meer tegenhouden ;D ;)

mvrg

Patrick

Hoi Patrick  :)

Inderdaad jammer dat je er niet bij kon zijn  :-\ was erg gezellig en leerzaam. 8)

Groet, Sjors

molle

Zeer knap verslag Rappie. 8) Moet leuk geweest zijn zo'n dag te kunnen meemaken :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Arno P


Rappie

Mooi, nog meer mensen die graag een verslag hebben van hun HT ? ;D
Eigenaar van Paulthé

GerritZ


Erg leuke verslagen, het is altijd leuk om eens bij een ander te kijken/luisteren, erg leerzaam.

Het is dat het zover weg is, je krijgt naar het lezen eigenlijk direct zin om in de auto te stappen.......



Arno P

Er zit toch een klein nadeel aan zo'n meet&greet....
De dag erna ben ik meteen mijn scherm opnieuw gaan opspannen en serieus aan een losse surround processor gaan denken... ;D...

Maar...elk nadeel heb zen voordeel  ;D

Fransvis

Quote from: Arno P on July 16, 2005, 10:38:17
Er zit toch een klein nadeel aan zo'n meet&greet....
De dag erna ben ik meteen mijn scherm opnieuw gaan opspannen en serieus aan een losse surround processor gaan denken... ;D...

Maar...elk nadeel heb zen voordeel  ;D

Ow...ik dacht al dat je de H78 was gaan bestellen.... ;) ;D

Arno P

Quote from: Fransvis on July 16, 2005, 10:43:23
Ow...ik dacht al dat je de H78 was gaan bestellen.... ;) ;D

Zover is het gelukkig nog niet...echter...het zien van de H78 heeft wel een schakelaar in mijn hoofd omgezet dat dit met zekerheid in de toekomst de technologie zal zijn (ALS) mij CRT op is.... ;D....(Pas 1600 uur op de teller...dus dat zal nog lang duren...EN....als er tegen die tijd een nog zwaardere CRT voorbij fietst....dan wordt die het...en kan elke moderne pj helaas nog steeds ernaast staan te huilen... ;D ;), helaas....CRT-die-hard hier.. ;D )

Fransvis

Quote from: Arno P on July 16, 2005, 10:48:17
Zover is het gelukkig nog niet...echter...het zien van de H78 heeft wel een schakelaar in mijn hoofd omgezet dat dit met zekerheid in de toekomst de technologie zal zijn (ALS) mij CRT op is.... ;D....(Pas 1600 uur op de teller...dus dat zal nog lang duren...EN....als er tegen die tijd een nog zwaardere CRT voorbij fietst....dan wordt die het...en kan elke moderne pj helaas nog steeds ernaast staan te huilen... ;D ;), helaas....CRT-die-hard hier.. ;D )


1600 uur..... :o Nou tegen de tijd dat je die lenzen op hebt....is de H278 inmiddels wel op de markt.....

Arno P

#21
Quote from: Fransvis on July 16, 2005, 10:52:40

1600 uur..... :o Nou tegen de tijd dat je die lenzen op hebt....is de H278 inmiddels wel op de markt.....

Frans..nou nou...lenzen op hebben..... ::) ??? ^-^ ;D

Obviously you're not a golfer CRT die-hard... ;D

Fransvis

Quote from: Arno P on July 16, 2005, 10:54:57
Frans..nou nou...lenzen op hebben..... ::) ??? ^-^ ;D

Obviously you're not a golfer CRT die-hard... ;D

Buizen....lenzen....het is nog vroeg... ::)

Arno P

Maar...let's face it.....met de H78 is het wel even een stuk handiger...aanzetten en film kijken...opwarmen...convergentie...nooit een probleem  ;)


Arno P

Overigens...voor de meet&greet hebben we toch een tijdje zitten zoeken naar aardige demo-disks...

Nou, ik heb laatst Vertical Limit SB nog eens gekeken...en die...schiet volgens mij nog op een aantal fronten "The fifth element" voorbij...wat een beeld...en het geluid is ook niet bepaald slecht (<<<--- zwaar understatement)