CD-speler kiezen budget tot 3800 euro

Started by Peerless Monster, June 18, 2005, 10:45:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

OK valt af.
Maar ja die van jou speelt alles eruit... ;)
IK kom hem nog wel luisterenb hoor ;).

De SCD-1 weegt alleen 27 kg. Vraag me af of een shoot out eigenlijk wel kan ;).
Maar ik denk dat ik daar maar voor ga.

Weer een speler die hier op het forum niet voor komt...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Goedemiddag alle.

@Peerless monster ik zie dat jij op zoek bent naar een cd-speler tot 3800 euro.In deze klasse zal zat te krijgen zijn zeg ik maar zo ;)

Ik zie dat jij ook een beetje op recensies afgaat , wat best wel verstandig kan zijn , maar niet bindend ;)Maar dat zul je allang weten

ik weet niet als jij het merk Audionet kent.
Maar de Audionet Art V2 is een cd speler rond de 3100 euro nieuw , deze speler komt in de recensies goed naar voren.er bestaat ook een mogelijkheid om een 2e hands Audionet Art te kopen en deze upgraden naar de V2 ;D
Maar dan moet je wel in totaal goedkoper uit zijn als een complete nieuwe ART V2 te halen.

Zelf heb ik deze cd speler thuis gehad met de Audionet SamV2 en het was een ware paradepaardje om het zomaar uit te drukken.De V2 heb ik ook op mijn eigen versterker geluisterd en de klank was echt gediciplineerd dynamisch.En de weergave van deze cd speler was ronduit prachtig.Beluisterd op (nog)mijn eigen luidsprekers Kef en ook op Piega P8(meen ik , LS van aantal jaren terug)

Als je hem kunt aanhoren zou ik het zeker doen.

Helaas was deze combi niet voor mij weggelegdt omdat ik op dit moment niet zoveel wilde uitgeven.
Qua klank en karakter van dit merk is het wel in orde.
Ook de cd speler ging wat over mijn budget heen.Mijn cd speler die ik nou hebt(sinds 2mnd) ging er ook iets overheen ;D , maar niet zoveel als deze V2 ;)
Als ik nou een verandering zou doormaken(of de kans kreeg) ging ik zeker voor deze combi of zelfs voor voor en eind combi met deze cd-speler.

Succes verder met orienteren en luisteren. :D


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Thnx voor je reactie.

Idd ik ga deels uit van recensies (dat doet iedereen), maar ook met mijn eigen oren en met die van mijn vriendin.
Audionet kende ik al wel van naam, niet van klank. Weet ook niet of een te Dynamische speler mijn vriendin zal plezieren, want juist zo eentje heb ik net verkocht. De SCD-1 heeft een aantal leuke filters erop zitten, dus je kan aanpassingen doen in de filters. En we hebben weer iets anders te doen (de keuken en een Apple voor het geld wat over is van het budget van de CD-speler en nog wat bijleggen). Zo blijven we veranderen ;).

Het probleem is dus vaak dat je die dingen niet op je eigen set kan beluisteren.
Maar ik kan de SCD-1 precies 1 week op proef hebben, dus dat komt erg goed uit ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

#28
Maar is het niet zo dat je gewoon eenmalig die filter instelt?
Zelf heb ik op mijn cd-speler(AVM CD3) ook filters erop zitten , maar ik heb nou na 1 maand de goede filter gevonden waar hij voor mij beste op speelt.



Quote from: Peerless Monster on June 19, 2005, 14:21:22


Het probleem is dus vaak dat je die dingen niet op je eigen set kan beluisteren.
Maar ik kan de SCD-1 precies 1 week op proef hebben, dus dat komt erg goed uit ;).


Grtz,
Rens


Dat ken ik , maar als je bij een winkel al verschillende dingen gekocht hebt moet het bijna geen probleem zijn.Of even leuk een praatje maken etc etc mag ook wel eens helpen ;)

Maar ik wacht dan op de review van jou met betreft de SCD-1.
Ben er benieuwd naar/

P.S het is een sony is het niet zo dat hij alweer verouderd is , bedoel ik mee Sony heeft om de 3mnd een ander apparaat of TV , is dat met deze ook zo het geval?

Ik stoor me eraan met merken die dat zo doen , telkens een nieuwe apparaat om de 3mnd of 1 jaar.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

blue-eyes

Beetje boven budget, maar als jij hem nu eens gaat testen ;D Er zitten buizen in, altijd goed in jouw beleving ;D


De nieuwe Shanling SCD300, ik dacht 7000 dollar ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

ja, hij zou in ieder geval in elk interieur passen in nederland. pffft. the aliens have landed... take me to your leader ;D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maximus_Aurelius

Shanling Star Wars ;D

Met combinatie Cabasse Artis > Kara ben je helemaal into Star Wars  ;) ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

donron

Je zou moeten luisteren of het geluid je ligt, maar voor de WAF zou je ook nog aan een meridian G08 kunnen denken. Veel succes en plezier in ieder geval.

garmtz

Grappig, dat in de laatste post ook een aanbeveling van mij zit... ;)  Meridian G08 dus... Of een heel andere kant opgaan met 47 Labs loopwerk en DAC, maar aangezien je het niet wilt scheiden valt dat af. Mark Levinson No.390S is ook top, maar heel anders (technischer), hoewel goed gecombineerd ook extreem muzikaal en spannend. Anders wellicht een NAIM of Linn, maar die zijn beiden niet zonder randjes. Ga gewoon een zooi spelers luisteren zou ik zeggen!

Peerless Monster

hahaha, luisteren luisteren en nog eens luisteren.
Yep dat heb ik gedaan. Vind een Cec nog altijd erg mooi, maar Charlotte vind het niks qua uiterlijk (we zijn kieskeurig) en de Sony vond ze nog te behappen. Hoewel ze liever voor organische vormen gaat zoals de speler die Blue-Eyes aankaartte (wel een beetje ver boven het budget en ik vind het ook net een UFO. Alleen dan op mijn stereomeubel...
Strax krijg ik nog Amerikanen over de vloer... En dat kan ik niet hebben...)

De 390 ML klinkt te ver van mijn bed show ook.
Naim/Linn zijn merken waar ik niks om geef. Heb verschillende spelers gehoord, maar ik ga voor mijn gevoel te snel de dansvloer op bij een Naim en bij een Linn weer te langzaam. Ik vind het beide ook ontwerpen van niks. Geef mij dat degelijke Aluminium looks maar weer ;).
Meridian G08: wow what a sound. Maar ook hier weer: WAF. Echt té lelijk voor woorden.  :-\ tsja smaken verschillen, zeg ik dan altijd maar.
Misschien dat ik d'r kan overtuigen. Waar kan ik prijzen vinden van de Meridians... ???

QuoteP.S het is een sony is het niet zo dat hij alweer verouderd is , bedoel ik mee Sony heeft om de 3mnd een ander apparaat of TV , is dat met deze ook zo het geval?

Ik stoor me eraan met merken die dat zo doen , telkens een nieuwe apparaat om de 3mnd of 1 jaar.

Pff geen problemen mee. Verouderd is ie inderdaad en de technolgie SACD is wel wat verbeterd, maar dit is wel referentie kwaliteit... van destijds. ALs ie goed klinkt waarom ook niet...

Bedankt allemaal voor jullie coole reacties trouwens. Vind het altijd wel mooi om te zien dat iedereen mee denkt.
Vind het alleen jammer dat niemand nog wat gehoord heeft van deze 3 spelers. Ten minste het komt niet concreet naar boven.
Ik heb de Sony alleen nog niet gehoord.
Och ja voor de rest: hoe komt ie aan dat geld: werken, opslag krijgen, werken, opslag krijgen, werken, sparen en geen geld verkwisten aan HT! ;D ;D ;D

Veel audiogroeten,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Quote from: Peerless Monster on June 20, 2005, 00:33:06
Waar kan ik prijzen vinden van de Meridians... ???

ik denk dat bjorn en garmt je daar wel aan kunnen helpen. Wel een hele mooie speler hoor. Net als vele anderen die hier voorbij komen, wat een luxeprobleem heb je toch ;D

Peerless Monster

Quoteik denk dat bjorn en garmt je daar wel aan kunnen helpen. Wel een hele mooie speler hoor. Net als vele anderen die hier voorbij komen, wat een luxeprobleem heb je toch

Maar ik ga niet op vakantie............
Dus wat is luxe is de grote vraag ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Ach, ik heb niet eens tijd om op vakantie te gaan. Ik kan niet eens de keuze maken..>:D

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Quote from: Ruben on June 20, 2005, 09:48:38
ik denk dat bjorn en garmt je daar wel aan kunnen helpen. Wel een hele mooie speler hoor. Net als vele anderen die hier voorbij komen, wat een luxeprobleem heb je toch ;D

Yep... dat kan ik wel ... Meridian G08 is 3495 euro, dus valt nog in je budget  ;)



Ook in het zwart te krijgen overigens...

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Peerless Monster

wat hebben jullie nog meer voor opties?
Begin vanaf 2000 euro...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Roeland22

Hey,

De Simaudio Moon Equinox (2500€) of Nova (3600€) zijn mss ook een ideetje?

Equinox:


Nova:


Mvg,

Roeland
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

FrankB

Ik vind die nova er wel geweldig uitzien, geen idee hoe deze klankmatig is.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Ik weet niet wat de smaak is van je vriendin en jij qua uiterlijk, maar deze speler is ook top:


Peerless Monster

Wow, wat is dat voor iets? Hoe klinkt het?
kost da? (echt op zijn Hollands maar weer...) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Oeps, ik heb je blij gemaakt met een dode mus, ding is niet te betalen...  :-X  Volgens mij hadden ze ook een goedkopere trouwens...

Audiofiel

Vertel vertel vertel. Wat kost die dode mus dan?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Kijk hier even: http://www.audiomeca-hifi.com

Nieuwprijzen weet ik niet precies, maar de Mephisto II.X is nieuw echt rond de 10.000... De Obsession II is een STUK goedkoper... Beiden best ook 2e hands te krijgen.