CD-speler kiezen budget tot 3800 euro

Started by Peerless Monster, June 18, 2005, 10:45:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Hoi Allemaal,

Aangezien mijn Atoll CD-speler is verkocht, wil gaan upgraden naar een andere speler. Een nog wat betere.
Bestaat dat dan? Ik denk van wel, alleen wordt het goed zoeken ;).
Ik zoek een warme speler die absoluut analoog klinkt en geen scherpe randjes mag vertonen (géén schelle klanken).
Nu heb ik de volgende spelers op het oog:
Sony SCD-1 2450 tweedehands
Plinius CD-101 nieuw 3800 euro
Classé CDP-100 Demo 3300 euro

Heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze spelers en kan je dan ook uitleggen wat precies de verschillen zijn in speler...
Ik verneem graag van jullie!

Groetjes,
Rens

PS ik ben geen Wadia fan, dus kom niet met tegen opties ed.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

#1
Als je echt analoog wilt, moet je eens naar die losse dac van garmt gaan luisteren. In combinatie met een mooi loopwerk :-* Zo heb ik het niet vaak gehoord...

Enne moet je niet even je sig aanpassen >:D

Peerless Monster

QuoteEnne moet je niet even je sig aanpassen  >:D

Gedaan ;).

Geen losse poespas. Het moet bij de Plinius passen. WA factor is hier bepalende. Ook het geluid overigens ;D.
Deze bovenstaande CD spelers mochten in ieder geval.
De SCD-1 van Sony is wel een zilveren? Weten jullie dat?

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Quote from: Peerless Monster on June 18, 2005, 11:00:44
Geen losse poespas

Tja, het is maar een klein kastje extra, dat kun je zelfs verstoppen als je wilt. Ik heb geen ervaring met die andere spelers echter, sorry.

Peerless Monster

Geeft niet. Even bedankt voor je reactie.
Ook ik heb daaraan gedacht. Maar de vrouw vind ze niet mooi.
Bijv CEC oid. Errrrug mooi al vind ik het zelf, maar mijn vriendin vind van niet ;).
Tsja en als je je vakantiegeld gaat besteden, dan moet er wel wat tegenover staan en dus concessies doen ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Quote from: Peerless Monster on June 18, 2005, 11:10:17
Geeft niet. Even bedankt voor je reactie.
Ook ik heb daaraan gedacht. Maar de vrouw vind ze niet mooi.
Bijv CEC oid. Errrrug mooi al vind ik het zelf, maar mijn vriendin vind van niet ;).
Tsja en als je je vakantiegeld gaat besteden, dan moet er wel wat tegenover staan en dus concessies doen ;).
Tja, ik vind de afweging tussen vorm en functie ook erg belangrijk. Dan heeft de plinus een streepje voor?

Audiofiel

Ik zou eens gaan shoppen bij ArtSpeak. Die heeft regelmatig hele mooie spelers die al gemodificeerd zijn. Heb je voor minder geld een speler die de door jouw genoemde spelers er uitspeelt op het gebied van analoog en muzikaal. Kom anders eens luisteren naar de Parasound 2000 AS-mod van mij, dan weet je wat ik bedoel.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

QuoteTja, ik vind de afweging tussen vorm en functie ook erg belangrijk. Dan heeft de plinus een streepje voor?
Idd is ook mijn mening. Maar of de Plinius een streepje voor heeft?
EHm nee. Die is alleen nog in het zwart verkrijgbaar (van diest importeert ze niet meer).
Eigenlijk moet hij gewoon het geborstelde aluminium look hebben. Dus als je een tweedehandse vind oid, dan houd ik me warm aanbevolen ...
De Classé gaat de voorkeur uit, maar de Sony heeft absoluut goede recencies in vergelijking met de classé en een hoop filters die ik kan gebruiken om de vrouw te plezieren voor d'r oortjes. Ook de prijs is natuurlijk veel beter, alleen hij is wat jaartjes ouder...

QuoteIk zou eens gaan shoppen bij ArtSpeak. Die heeft regelmatig hele mooie spelers die al gemodificeerd zijn. Heb je voor minder geld een speler die de door jouw genoemde spelers er uitspeelt op het gebied van analoog en muzikaal. Kom anders eens luisteren naar de Parasound 2000 AS-mod van mij, dan weet je wat ik bedoel.

Ook bovenstaande genoemde spelers Arjen? We zijn kritisch namelijk op het uiterlijk.
(jij ook: zwart ;D ). De 1000 had ik gehoord bij je (lang lang geleden), maar ik zeg natuurlijk ook geen nee tegen het beluisteren van de 2000 ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

En ik maar denken dat je het walhalla gevonden had met je Atol.

Ik heb nog nooit iemand zo lyrisch horen spreken over een cd speler, ok op Garmt na dan ;D


I'm confused  ???

p.s. Maar ook benieuwd wat je nu weer gaat krijgen. Zo moeten we ons bezoekje weer uitstellen, ik wacht op je definitieve set ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Ik was ook Lyrisch op de Atoll.
Maar mijn vriendin wat minder.
Garmt mag ook terecht over zijn CD-speler Lyrisch zijn!!!

Hij klonk voor haar te fel in het hoog. Too much detail zoals zij dat omschrijft.
Ik wijd het aan de zilveren bekabeling die hij heeft gekregen met de modificatie.
De nieuwe eigenaar is uitermate tevreden in ieder geval. En dat mag ook wel denk ik.
Een briljante speler. Ik hield van het 3D plaatje dat de CD-speler kon wegzetten.
En ik wilde weer eens hogerop. (vakantiegeld ed).

Enne Eisse, mijn definitieve set jongen dat duurt nog jaren ;). Nooit uitgespeeld.
Maar idd binnenkort maar eens een bezoekje komen brengen!

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Voor je budget heb je tegenwoordig ook een TAG pre en DVD speler.

Maar die klinkt niet echt analoog ;D

Langkomen moet zeker, echter ik ga nu nooit ergens meer langs. Andere prioriteiten. De stereo staat soms een week lang uit.... ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on June 18, 2005, 11:44:37
Ook bovenstaande genoemde spelers Arjen? We zijn kritisch namelijk op het uiterlijk.
(jij ook: zwart ;D ). De 1000 had ik gehoord bij je (lang lang geleden), maar ik zeg natuurlijk ook geen nee tegen het beluisteren van de 2000 ;).
Juist met mods aan Sony's heeft hij heel veel ervaring. Ik heb al mooie spelers gehoord daar, van 'gewone' tot SACD spelers.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Kan ik me geheel voorstellen Eisse!
Die kleine vergt natuurlijk veel aandacht en je kan hem natuurlijk ook niet aanzetten wanneer ze op bed ligt ;).

Ben niet zo voor DVD speler. Ben echt helemaal op de stereo toer...

Wist jij niet iets te vertellen over zo'n SCD-1 van Sony? Of was jij dat niet...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

QuoteJuist met mods aan Sony's heeft hij heel veel ervaring. Ik heb al mooie spelers gehoord daar, van 'gewone' tot SACD spelers.

Maar juist met de SCD-1? Kan jij dat hem eens vragen? Een andere Sony heb ik niets aan in ieder geval, vanwege de "vorm".
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on June 18, 2005, 12:02:54
Maar juist met de SCD-1? Kan jij dat hem eens vragen? Een andere Sony heb ik niets aan in ieder geval, vanwege de "vorm".
Zou best een andere speler geweest kunnen zijn, maar het was een Sony SACD-speler die ik bij hem gehoord heb. Bel hem gewoon eens op, kom je er meteen achter wat de mogelijkheden zijn. Gaat beter dan via-via-via vragen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Vincent

Hi

En de nieuwe speler van marantz uit de Premium serie kan me echt een wonderlijk
geluid herinneren op de VAD. Volgens mij is he tde SA11 dacht dat ie 3000 eur kostte
Echt een schitterend apparaat.

grtz

Vincent

Peerless Monster

Deze Marantz heeft zich nog niet zo bewezen vind ik Vincent.
Verkopen jullie hem? misschien is het optie om hem te mogen proberen  ;D ;D ;D ?

De SCD-1 is bijvoorbeeld al wel bewezen, alhoewel ik hem nog niet gehoord heb.
Een oud beestje maar wel een hele mooie.
De Plinius ken ik. De Classe is een onwijs mooi apparaat, maar misschien toch een beetje te kermisachtig...
Zucht... Luxe probleem  ;).

Ik denk dat ik de SCD-1 op proef ga nemen...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Vincent

Hi

Hoe bedoel je zich niet zo bewezen ? Ik was er iig zwaar van odner de indruk ..  :-[

Heb hem zo niet staan maar misschien dat ik hem op proef kan krijgen ..

Grtz

Vincent

Peerless Monster

Als je hem op proef kan krijgen, dan houd ik me ook warm aanbevolen om te luisteren ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on June 18, 2005, 12:02:04
Kan ik me geheel voorstellen Eisse!
Die kleine vergt natuurlijk veel aandacht en je kan hem natuurlijk ook niet aanzetten wanneer ze op bed ligt ;).

Ben niet zo voor DVD speler. Ben echt helemaal op de stereo toer...

Wist jij niet iets te vertellen over zo'n SCD-1 van Sony? Of was jij dat niet...

Grtz,
Rens


Die TAG is sowiezo niet echt je klank, maar alhoewel DVD loopwerk is het ook een high end CD loopwerk. Maar dat terzijde ;)

Ik iets vertellen over de SCD-1? Ik weet alleen dat ie gebouwd is als een tank en het absolute top model van Sony is, met afstand.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tube-freak

Jammer dat je het nu pas zoekt.  Ik had tijdje geleden Northstar Loopwerk en DAC te koop staan die is ook in de 3000+ euro reeks maar 2e hands uiteraard goedkoper.  Maar ja helaas alweer  pleite....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Peerless Monster

Tsja, ik had hem ook zien staan idd.
Helaas maar waar ... ;) Ik had toen mijn Atoll nog niet verkocht.

Ik heb ondertussen een go van mijn vriendin voor de SCD-1 van Sony.
Lijkt me wel een geschikte speler en ik mag hem een week op proef.

QuoteDie TAG is sowiezo niet echt je klank, maar alhoewel DVD loopwerk is het ook een high end CD loopwerk. Maar dat terzijde

Dat klopt als een zwerende vinger ;D. Maar toch een highend CD loopwerk als DVD-speler, ik heb daar altijd mijn twijfels over...

QuoteIk iets vertellen over de SCD-1? Ik weet alleen dat ie gebouwd is als een tank en het absolute top model van Sony is, met afstand.

Tsja het blijft een Sony he ;D ;D ;D. Nee nieuw kost ie 5000 dollar een aantal jaren geleden.
Echt het topmodel van Sony. Als bijkomend voordeel (ahum, ik vind het niet echt een voordeel, maar de verkoper vond van wel) zit er SACD op.
Veeeeeeel goede recensies. Echt heel goed. En als het mij niet bevalt gewoon terugbrengen en ach anders maar weer modificeren ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

QuoteAls hij dan maar beter klinkt dan de Sony D-XA9000ES.

Helaas, dat vind ze een oerlelijk ding :D ;D ;D
Het oog is ook belangrijk ;)

Heb ook gereageerd voor een ML 39.
Wat mag die tegenwoordig kosten?
Is gewoon in goede staat...
Ik heb hem het verhaal verteld dat ik op het punt sta om zo'n Sony te kopen en voor exact dezelfde prijs wil ik absluut gaan luisteren naar dat ding.
Heb jij daar ervaringen mee Arjen met de 39? Of had ik dan beter de AToll kunnen houden ;).

Grtz,
Rens

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on June 19, 2005, 13:51:50
Heb jij daar ervaringen mee Arjen met de 39? Of had ik dan beter de AToll kunnen houden ;).
Misschien wel ja. Ik ken de 39 en de 390s. Leuke spelers, maar ik vind de prijs/kwaliteit een beetje zoek. Er zijn voor dat geld betere spelers. Die van mij speelt beter. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.