PSM-1 binnenkort met DVI-D

Started by J.A.F._Doorhof, August 14, 2002, 08:20:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Binnenkort kunnen we de PSM-1 gaan uitvoeren met een DVI-D connector (recht achter de DAC van de PSM-1) voor bv Plasma's, D-ILA's, Plus Piano, Epson TW100 etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz


J.A.F._Doorhof

Nope dat zou SDI zijn.
En dat zou geen zin hebben op de PSM-1, want dat is al een goede scaler.

DVI is een gescalde uitgang dus voor bv digitale projectoren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Interessant.
Maar laat het nu zowat onmogelijk zijn om lange DVI-kabels te kopen!
De meeste winkels zeggen: DVI?  ???
De langste waarvan ik gehoord heb was 5 meter.

Wel interessant overigens! Ik ben benieuwd naar de beeldverbetering t.o.v. component met interne SIL scaler. Misschien tijd voor een middagje in Emmeloord voor alle Piano-bezitters?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat de kosten dan wel hoog worden voor de Piano.

De PSM-1 kost € 750,00 en de DVI transformer rond de € 180,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Ach, mijn volgende speler overleeft de Piano wel. De huidige heb ik nu al 4 jaar, de Piano wordt vervangen zodra er weer een flink betere betaalbare projector is. Misschien over een jaartje of twee.
DVI als uitgang maakt hem natuurlijk toekomstvaster.

Het hangt natuurlijk helemaal af van de verbetering van je beeld. Als die in relatie staat tot de prijs van de Piano...
Ook als dat niet zo is, is het in ieder geval interessant om PSM-compatibiliteit mee te nemen bij de keuze van een nieuwe speler.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

markvl

FrankD,

Zijn er geen problemen met het aanbieden van beeldformaten aan de projectoren via DVI-D?
Uit de specs van de PIIano (om in MIIB termen te blijven):

Digital RGB Input: T.M.D.S (single link only)
Input Terminal: DVI-D 24-pin x 1
RGB Signal: VGA (640 x 480),
 Expansion/SVGA (800 x 600) Full,
 XGA (1024 x 768) Compressed

Betekenen dit niet dat je geen 848x480 signaal kunt aanbieden over DVI-D?

Verder:

Functions:
 Zoom/Focus (Manual), Projection Angle, Source Select
(Video/S-Video/YCbCr/YPbPr/RBG/DVI), Aspect, Standby
On/Off, Projection Orientation, Digital Keystone Correction, Brightness, Contrast, Color*, Tint*, Sharpness*, Color Temperature, Gamma Correction, RGB Signal Auto Adjustment
* Not available on DVI input

Levert dit nog problemen op met calibratie?

Nogmaals, ik geen ervaring met DVI en ook niet met de PSM-1, en ik zou het fantastisch vinden als het perfect werkt, maar het lijkt me dat er nog wat haken en ogen aan kunnen zitten.

Verder is dit geen kritiek op de Piano, maar daar heb ik de specs.pdf van dus was dat het eerste ge'cut&paste'.
Ik kan me voorstellen dat andere projectors dit soort eigenschappen ook hebben.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

FrankL

Volgens mij kun je het anamorphe DVD beeld (720x480 voor NTSC) upscalen naar XGA met de PSM1, dat via DVI naar de Piano sturen en dit door de interne scaler laten downscalen naar 848x480. Dit geeft waarschijnlijk het beste resultaat, maar dat zal uitgeprobeerd moeten worden.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Het hele DVI gebeuren is nog wat vaag, wat kan wel en wat kan niet.

Wat we waarschijnlijk zullen gaan doen is bij de nieuwere projectoren (HE3200 bv) een HDTV signaal aanbieden in 720P dit MOET herkend worden door een HDTV compatible projector en zo doende wordt in iedergeval een gedeelte waar veel fouten optreden (de de-interlacer) overgeslagen.

Color en sharpness kun je bijna nooit (zeg maar nooit) gebruiken op RGB/HV en DVI dit heeft ook niet nodig ivm de aard van het signaal. Tevens wordt dit allemaal door de PSM-1 geregeld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

markvl

Mijn HE3200 is nog steeds niet binnen (levering in Europa is vertraagd) maar als 'ie er is wil ik er wel mee naar Emmeloord komen, dan kun je dit eens 'levend' uit testen.

Groeten,
Mark

Ps. De HE3200 (of 'Avanti', of 'PIIano') heeft dezelfde SiI-504 video processor als de nieuwe Denon DVD-A1 speler.
De kwaliteit zal dus wel meevallen, hoop ik.
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.


FTX

Quote from: FrankL on August 14, 2002, 17:51:57
Interessant.
Maar laat het nu zowat onmogelijk zijn om lange DVI-kabels te kopen!
De meeste winkels zeggen: DVI?  ???
De langste waarvan ik gehoord heb was 5 meter.

Enige manier om voorbij de 10m te gaan is via fiber.

Filip

J.A.F._Doorhof

PSM-1 is end of life.

We hebben 10 mtr DVI kabels op voorraad vanaf € 100,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview