reza

Started by reza, June 13, 2005, 23:33:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Hoi Richard,

Wat leuk dat je een verslag hebt geschreven :sleepy:

De samples zijn nog steeds spoorloos?
Geen idee waar ze zijn gebleven..

De gehele set heeft de laatste maanden een behoorlijke vaart gemaakt.
Eerst andere speakers ( dankzij Anton ).
Toen een andere reciever en sinds een 2 tal weken een eindbak erbij die de teufals beter aanstuurt.

Mijn zolder heeft eigenlijk altijd al goed geklinkt/geklonken :D
Maar nu met de teufals en de versterking is de bubbel ontzettend mooi geworden!
Het zijn 5 identieke speakers, wat goed zorgt voor de homogene bubbel. Maar vragen wel om wat power (m800 thx ultra 2), vandaar de eindbak er aan.

Voor het mooie moeten ze indd aangevuld worden met nog eens 4 dezelfde speakers maar zoals je zelf weet gaat dat noooooit passen op mijn zolder.
En Anton gebruikt ze zelf nog als Atmos, dus even afwachten tot hij ze kwijt wil, dan neem ik ze wel weer van hem over ( hint, hint ) ;)

Ik kom graag jou kan op, kletsten we weer gezellig verder.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Mooi verslag Richard, en die Teufels ken ik wel van bij Anton van zijn Atmos laag en klinkt idd als een dijk :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

blijf de foto's toch aan de kleine kant vinden  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Die foto's ook altijd :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Quote from: reza on June  9, 2021, 15:22:39
Hoi Richard,

Wat leuk dat je een verslag hebt geschreven :sleepy:

De samples zijn nog steeds spoorloos?
Geen idee waar ze zijn gebleven..

De gehele set heeft de laatste maanden een behoorlijke vaart gemaakt.
Eerst andere speakers ( dankzij Anton ).
Toen een andere reciever en sinds een 2 tal weken een eindbak erbij die de teufals beter aanstuurt.

Mijn zolder heeft eigenlijk altijd al goed geklinkt/geklonken :D
Maar nu met de teufals en de versterking is de bubbel ontzettend mooi geworden!
Het zijn 5 identieke speakers, wat goed zorgt voor de homogene bubbel. Maar vragen wel om wat power (m800 thx ultra 2), vandaar de eindbak er aan.

Voor het mooie moeten ze indd aangevuld worden met nog eens 4 dezelfde speakers maar zoals je zelf weet gaat dat noooooit passen op mijn zolder.
En Anton gebruikt ze zelf nog als Atmos, dus even afwachten tot hij ze kwijt wil, dan neem ik ze wel weer van hem over ( hint, hint ) ;)

Ik kom graag jou kan op, kletsten we weer gezellig verder.

Graag gedaan, ik vind het altijd wel leuk om stukjes te schrijven. Heb m'n roeping gemist, denk ik  :blink: :inlove:

Tsja, die staaltjes... Is net als bij ons thuis, je legt het neer en een maand later is het onvindbaar. Ik geef onze katten dan maar gewoon de schuld. Werkt altijd, ze ontkennen nooit en komen het altijd goedmaken met een knuffel, hahaha! Ik mail die Hivi club wel even voor een setje.

Qua set klinkt het nu als een klok, de componenten sluiten goed aan op elkaar. En dat je 4 Teufels niet als Atmos speakers kwijt kan... Ach, daar verzinnen we tzt dan wel gewoon wat op  :angel:

Quote from: PascalP on June  9, 2021, 15:29:34
Mooi verslag Richard, en die Teufels ken ik wel van bij Anton van zijn Atmos laag en klinkt idd als een dijk :D

Thnx! Als jij eens klaar bent met tweaken met die Aspekt kit en het kopen van extra subwoofers, zullen we dan bij jou weer afspreken? Sleur ik evt Marc ook mee  :clapping: :headbanging:

Quote from: Xander32 on June  9, 2021, 14:07:16
Tof, weer eens een M&G met het bijbehorende verslag  :thumbs-up:

Met alle Corona shizzle heeft dat idd véél te lang op zich laten wachten. Ach ja, gelukkig heb ik mij in de tussentijd ook goed weten te vermaken :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: skyfox on June  9, 2021, 15:49:32

Thnx! Als jij eens klaar bent met tweaken met die Aspekt kit en het kopen van extra subwoofers, zullen we dan bij jou weer afspreken? Sleur ik evt Marc ook mee  :clapping: :headbanging:


Aspeqt kit is gisteren opgehaald door de importeur, dus ik ga weer even verder (handmatig) tweaken, Subs heb ik er ook wel genoeg voorlopig lijkt me :P
Maar altijd welkom dat weet je Richard!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Een leuk en lekker weg-lezend verslag... :thumbs-up:
Volgende week is het mijn beurt om in huize/zolder 'Reza' plaats te gaan nemen,eens kijken of ik wat meer(lees:kritisch) commentaar kan aanleveren  :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

QuoteDe samples zijn nog steeds spoorloos?
Geen idee waar ze zijn gebleven..   

laat ik nou wel een idee hebben waar ze zijn . ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Erg leuk verslag dit van Reza zijn hometheater en voor mij was dit geen verassing dat je het zo goed vind klinken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: williams on June  9, 2021, 17:37:32
laat ik nou wel een idee hebben waar ze zijn . ;)

Heb jij ze nog Will?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Leuk om te lezen mannen en een leuk verslag om te lezen na een harde dag werken.
Onze hobby blijft genieten  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: papaleo on June  9, 2021, 17:27:44
Een leuk en lekker weg-lezend verslag... :thumbs-up:
Volgende week is het mijn beurt om in huize/zolder 'Reza' plaats te gaan nemen,eens kijken of ik wat meer(lees:kritisch) commentaar kan aanleveren  :tounge: :D

:D

De grappigste opa van Den Haag :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

QuoteHeb jij ze nog Will? 

yep.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

anton

Erg leuk te lezen verslag  :clapping: en blij dat de speakers zo goed bevallen Reza. Ook mooi om te lezen dat heel langzaam de m&g,s weer een beetje los beginnen te komen  :headbanging:. We hebben toch een hobby die je alleen met "soortgenoten" ECHT kunt beleven om het maar eens netjes uit te drukken. Fijn samen buurten over wat je allemaal geprobeerd hebt, hoe een ieder geluid "ervaart" en beleefd.......erg gezellig !!!!
Geniet ervan en zoals beloofd: tot gauw  :pompom:

reza

Ze bevallen erg goed!
Ik mis er nog 4 :tounge:

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

#2141
Leuk verslag heren!  :headbanging:

@ Reza: je beseft je nu wel dat je duivel in huis hebt gehaald ?  :devil:  ;D

En welke aparte versterker gebruik je nu?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Hey Viktor,

Ja, dat was/is wel een dingetje indd..
Gelukkig ben ik een kind "van het licht" dus is het goed :tounge:

Ik heb een Ceratec Penta 5 (6) kanaals er aan hangen. Bevalt dus erg goed. Veel rust en controle daardoor.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: williams on June  9, 2021, 18:49:06
yep.

Ik dacht dat ik ze pas mee had genomen van je?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Nee ze liggen nog steeds hier dus ik neem ze volgende keer wel mee naar je.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Nou Richard, ze zijn terecht :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: Xander32 on June  9, 2021, 14:07:16
Tof, weer eens een M&G met het bijbehorende verslag  :thumbs-up:

Idd, hopelijk volgen er meer :)

skyfox

Quote from: reza on June 10, 2021, 21:06:38
Nou Richard, ze zijn terecht :D
Haha, gelukkig. We twijfelden al aan je geheugen, hahaha [emoji6]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Quote from: papaleo on June  9, 2021, 17:27:44

Volgende week is het mijn beurt om in huize/zolder 'Reza' plaats te gaan nemen,eens kijken of ik wat meer(lees:kritisch) commentaar kan aanleveren  :tounge: :D

Vandaag/vanochtend was het dan zover...
Om 10:45 stond ik al bij Reza op de stoep,nee ik laat er geen gras over groeien ietsje vroeger dan we hadden afgesproken.... hij had de deur al voor mij geopend en stond mij met open armen op te wachten  :D

Gastvrij dat hij altijd is,Eerst ff een bakkie leut incl een lekkere Bossche-bol... :thumbs-up: en ff bij kletsen.

Toen naar boven...ik had mij goed voorbereid ik had een hele lijst met scenes uit verschillende films bij me waarop en 4K en 1080i/p video/beeld demo materiaal stond maar ook materiaal met audio scenes ik wilde natuurlijk nu weleens zijn nieuwe Teufel/SVS/Marantz en eind amp set beluisteren. :music:
De JVC N5 stond al warm te draaien en werd behaaglijk (af)gekoeld door zijn nieuwe aanwinst 'de airco' het was daardoor heerlijk vertoeven op/in zijn normaal over verhitte zolder HT. 
Hij laat dan ook niets aan het toeval over want de airco-unit was met zwart vilt beplakt waardoor deze geen storende witte factor zou zijn tijdens het film kijken,ook maakt deze airco praktisch geen geluid wat natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk is tijdens het film kijken.

Ik dacht dat Reza de films die ik op mijn goed voorbereide lijstje had staan ook wel allemaal in zijn collectie/verzameling had....nee/niet dus  :tounge2: de een na de ander die ik opnoemde moest hij mij 'nee' verkopen...maar niet getreurd Reza heeft buiten dat hij sommige van mijn uitgekozen films niet allemaal had zelf ook een grote keur/hoeveelheid uit mooi demo materiaal.... 8)

Eerst maar eens wat beeld/video materiaal gaan kijken op zijn mooie grote scope scherm  8) dit ziet er toch nog steeds,zonder dat er een VP tussen zit heel indrukwekkend uit vooral met 4k zet het een dijk van een plaatje neer....
Een klein puntje is toch dat je ziet in sommige scenes dat je enigszins het kleuren filter mist dit was/is ('goed') te zien in de film Martian daar zie je dat kleuren ietsje minder breed worden neergezet,het pot wat minder maar als je niet beter weet dan ziet het er gewoon gelikt uit. 8)
Ik weet hoe bepaalde 1080 films er bij mij nu uitzien en hier mag ik dan ook geen vergelijk gaan maken want de meeste kracht gaat toch naar de upscaling van uit mijn VP....dus sla ik dit bewust ff over  ;)

Dan de audio....man,man man wat heb jij stappen gemaakt met waar je nu mee speelt... :worship:
De Teufels zijn in het verkondigen van een film hier in huize Reza toch wel'het neusje van de zalm' die zetten een heel rijk en zeer gedetailleerd mooie geluid neer met een hele mooi surrond-bubbel,chappoo
Ik had in het begin van de middag met de eerste demo de indruk dat de SVS soms wat rommelig over kwam en ik de sub kon lokaliseren...maar naar verloop van de dag met ander demo materiaal moest ik deze conclusie intrekken de SVS staat echt zijn mannetje en gaat heel laag hij laat zelfs het subsonische laag uit de film The Edge of tomorrow horen...  :clapping:

Ik heb een leuke en zeer gezellige dag gehad...en kan niets anders dan respect voor Reza zijn HT hebben daar zal je de komende tijd heel veel plezier van gaan beleven...

Reza bedankt voor je gastvrijheid en gezelligheid  ;)

Ps mocht ik evt nog wat (kritiek  :tounge2: ) zijn vergeten in mijn verhaal,zal ik dit tzt nog wel aanvullen  ;) :D


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#2149
Haha, grappig als altijd! :D
Ja altijd leuk om elkaar weer eens in het echt te mogen zien :thumbs-up:

Wordt een beetje eentonig verhaal maar het klinkt ontzettend goed en ik ben ontzettend blij met hoe het nu is. De airconditioning is ook wel de kers op de taart, want dat is ook echt heerlijk!

Dat lijstje van je..  :D
Ik zeg ook nog: ik heb veel.
Ik had niks  :D
Althans van je lijstje. Niet helemaal waar, ik had the eight hundred, die er niet uit zag  :blink:


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"