reza

Started by reza, June 13, 2005, 23:33:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Het duurde even maar toch nog wat pics kunnen posten ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Leuke zolder Reza.

Harry HT

Hoi Reza,

Ziet er gezellig uit zo, niet te donker.  O0

Maar pas je de maat van het scherm met een zwart rolgordijn aan ofzo?

Welke films (die je gezien hebt) knallen nu met hdr echt van je scherm?

Geniet ervan !! :headbanging:

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

reza

#2103
Thanks!

Het scherm wordt doormiddel van gordijnen gemaskeerd.

Blade runner 2049
Infinity war
Avengers
Batman vs Superman
Prometheus
Life of Pi
Atomic Blonde
Mazerunner
Gardians of the galaxy

Dit zijn echt demo films waar je mond van open valt. Ik heb een relatief klein scherm 2.25 breed, dus een tekort aan licht is aan mij niet besteed.
Misschien over 1000 uur of zo dat het niet meer zo mooi is maar dan gaat er echt een andere lamp in.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ziet er goed uit Reza .
Ben je tevreden met je calibratie ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Yes!!
Ik geloof dat Ries en Bob ook fan zijn geworden van HDR 😝
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

N1v3K

Hoe heb je de masking met de gordijntjes gemaakt?
Doe je die handmatig open en dicht, of is dit een automatisch schuifsysteem? Lastig te zien op de foto's...  ::)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on September  4, 2018, 14:05:59
Yes!!
Ik geloof dat Ries en Bob ook fan zijn geworden van HDR 😝

Life of Pi zag er geweldig uit Reza. Hele mooie projector. Ook de splinternieuwe lamp geeft toch wel duidelijk meer licht dan mijn X5000 na +3000 uurtjes op de lamp :) Avengers was ook mooi via de Popcorn in HDR :headbanging: Al snap ik daar niks van met die Rec709 en 8bits output van de PCH  :withstupid:

Gisteren ook nog wat HDR via de Dune Pro-4k gespeeld. Maar ook dat is nog niet perfect. Ze mogen nog wel wat werken aan de nieuwe Dune.

reza

Wat geeft de dune weer? Wel het hele bereik, althans in de cijfertjes..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on September  5, 2018, 16:11:13
Wat geeft de dune weer? Wel het hele bereik, althans in de cijfertjes..
De Dune kan wel 10 bit en HDR uitsturen met 2160p volgens de specs. Maar als ik in de JVC kijk zie ik geen HDR staan in het info scherm als ik een HDR file speel.
Je moet ook kiezen onder HDR : "auto", "SDR-to-HDR", "HDR-to-SDR". Maar wat moet je daar kiezen als je niks wil omzetten.. Heb gisteren alle 3 de standjes geprobeerd maar geen HDR vlaggetje in de JVC.
Via de Oppo naar Bladerunner gekeken en geluisterd. Maar wel de HDR strip mode gekozen in de Oppo. Anders is het gewoon te donker voor mij op de JVC.

reza

Oké, het blijft allemaal een beetje vaag wat de streamers allemaal doen. En wat de projector er dan ook weer vervolgens mee doen. De uhd spelers, doen het dan echt wel een stuk makkelijker, althans... 😊
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Zo Reza,

Even een kick zodat je eindelijk je topic kunt updaten  :D  Duurt allemaal veel te lang  :tounge2:

reza

Hahaha :D
Bedankt!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: Teejoo on January  2, 2020, 08:51:29
Zo Reza,

Even een kick zodat je eindelijk je topic kunt updaten  :D  Duurt allemaal veel te lang  :tounge2:

^^
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Foto's uploaden blijft verschrikkelijk :baaa:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on January  2, 2020, 13:33:38
Foto's uploaden blijft verschrikkelijk :baaa:
Ik doe ze met m'n iphone gewoon verzenden dan meteen het formaat aanpassen naar groot ipv orgineel

reza

Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet over nagedacht. Ik zal vanavond eens kijken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: Teejoo on January  2, 2020, 13:37:19
Ik doe ze met m'n iphone gewoon verzenden dan meteen het formaat aanpassen naar groot ipv orgineel

Quote from: reza on January  2, 2020, 13:39:09
Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet over nagedacht. Ik zal vanavond eens kijken.

Reza heeft geen iPhone... :tounge: :D


Maar zonder te dollûhh,lukt het ook niet met Tapatalk?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

 :D :D

Leo, Leo..
:D

Nee, althans mij lukte het niet. Dat zegt natuurlijk helemaal niks dat weet ik :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on January  2, 2020, 13:39:09
Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet over nagedacht. Ik zal vanavond eens kijken.

bijna voorbij

reza

Quote from: denoontje on January  2, 2020, 23:15:38
bijna voorbij

Ik heb wel gekeken.
Maar niet om foto's te maken.. (sorry).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Gisteren ben ik voor het eerst bij Reza langsgeweest. Wat leuk altijd weer om een forumgenoot te ontmoeten en te leren kennen. En natuurlijk om lekker te kletsen over en te genieten van de gezamenlijke hobby!

Na de kennismaking gingen we naar de cinema, waar ik op de MLP mocht plaatsnemen. De HT is slim ingericht en er is goed gebruik gemaakt van de ruimtes die overblijven tussen het schuine dak en de vloer, waar we niet kunnen staan of zitten. De grondlaag is aan de voorkant verdekt opgesteld, achter staan ze ingedraaid naar de zitrij toe. De versterking en afspelers staan aan de zijkant opgesteld, aan dezelfde kant als de (heerlijke!) airco. De subwoofer, tenslotte, staat ook uit het zicht. Het geheel wordt afgemaakt met een fraai 21:9 scherm en een beamer met lensgeheugen. Fraai!

Maar hoe klinkt en oogt dat dan? Ik kreeg van Reza diverse demostukjes voorgeschoteld die hij vooraf al had uitgezocht. O.a. Dawn o/t Planet o/t Apes, A Quiet Place, Christopher Robin en Kong: Skull Island zijn zomaar wat titels die even voorbij kwamen. Wat me vooral opviel was de goede bubbel rondom. Dit valt heel goed op bij PotA, waar in de jungle van alles om je heen gebeurd. Vogels die achter je langs vliegen, zonder gat direct achter je, zonder hotspotting doordat je niet perfect in het midden zit. De suspense in A Quiet Place is voelbaar, mede door de geweldige audio. En soms ook door het gebrek eraan. Héél intens. Tenslotte wat zwaardere actie bij Kong. Reza heeft voor mij de sub ietsje harder gezet, waardoor deze aansluit bij mijn eigen persoonlijkse smaak en net even wat intenser het formaat van Kong weergeeft, maar ook explosies wat intenser weergeeft. Reza's persoonlijke smaak is dit juist iets lichter weer te geven, maar het systeem kán het dus op beide manieren heel goed weergeven. Gaaf! Ook bij Spiderman: Into the Spider-Verse waar Spidey tegen een uit de kluiten gewassen Green Goblin vecht geeft dankzij de iets gebooste bas enorm goed weer hoe GROOT die Goblin is. Gaaf! Spraakverstaanbaarheid is bij alle clips uitstekend, wat zowel de speaker als de akoestiek van de ruimte is toe te dichten. Het enige moment dat ik even twijfelde was bij Kong, waarbij de helikopters allemaal overvliegen. Geweldig gave scene overigens! De hoogtelaag leek even een gaatje te laten vallen tussen de fronts en de hoogtelaag. Opvallend wel dat dit maar 1 scene in de hele rits van scenes opviel, dus dat mag eigenlijk geen naam hebben.

We sloten af met een hele film. Omdat ik em nog nooit gezien had en Reza wel wat voelde om em nogmaals te zien, hebben we A Quiet Place aangezet. Manmanman, wát een achtbaan! In de film wordt amper gesproken, veel gebarentaal gebruikt (zet de ondertitels aan om te weten wat ze zeggen!), en continu heerst er een dreigende sfeer. Veel schrikmomenten, waarvan sommige ook echt onverwacht. Geen gore film, wel super intens. Ik had niet verwacht dat ik deze film zo goed zou vinden, maar voilà, een dikke aanrader! Beeld is gemiddeld, maar de bejubelde audiotrack kan ik alleen maar ondersteunen. Je hoort de kleinste geluidjes, mede dankzij wederom de uitstekende Teufel set.

Het plan was nog om eens staaltjes van Hivilux met Adeo te gaan vergelijken, maar door een spontane afwezigheid van de Hivilux staaltjes is dit er helaas nog niet van gekomen. Daarnaast was het voor mij ook weer een check of ik een scope scherm zou willen of niet. De jury is nog in overleg over die vraag. Het blijft enorm gaaf, maar het geeft met mijn beamer ook de nodige uitdagingen (ik heb geen gemotoriseerde lensshift...).

Reza, je mag trots zijn op deze mooie set en je implementatie in zo'n relatief lastige ruimte. Ik denk dat je wel het maximale eruit gehaald hebt. Zou je ooit de kans krijgen, dan gewoon nog vier Teufels erbij kopen en die als Atmos speakers gaan gebruiken  O0 Bedankt voor de gezelligheid en gastvrijheid, en wellicht treffen we elkaar een keer bij mij in de Little Cinema.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

Tof, weer eens een M&G met het bijbehorende verslag  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT