reza

Started by reza, June 13, 2005, 23:33:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

molle

Alles goed kerel, zijn gangetje he  ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Wij willen fotoooooo'sss  :D ^^

reza

Quote from: Audioloog on December 24, 2016, 15:59:17
Wij willen fotoooooo'sss  :D ^^

Die komen er vast wel eens....
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: Audioloog on December 24, 2016, 15:59:17
Wij willen fotoooooo'sss  :D ^^

Ik heb er al een :) via de whatsapp :)

reza

Wat ben je toch een bofkont ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: molle on December 24, 2016, 11:17:18
Alles goed kerel, zijn gangetje he  ;)

WoW! De verloren zoon! :D

Ben je weer actief? Ik ben nog steeds iedere dag blij met de Velo!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Heb gisteren bij Reza de nieuwe projector mogen aanschouwen. Nog druk bezig alles goed in te regelen en aan te sluiten.
Leuk om weer met HT bezig te gaan Reza. De projector X35 van JVC geeft een prima plaatje, daar kan je voorlopig lekker van genieten.

Als je me nog even het type nummer van je Sony versteker/bluray speler stuurt dan wil ik nog even nazoeken hoe dat zit met die HDMI poorten. Ik denk namelijk dat die geen DTS HDMA en TrueHD accepteren. Als je er een bluiray schijfje in doet speelt ie wel DTSHD en TrueHD, maar dan hoeft het dus niet door de HDMI ingang.

reza

Hey Richard,

ja ik ben ook erg blij met de projector. Nog wat puntjes op de i inderdaad en ik ben helemaal content.
Ik zal eens kijken welk type nummer het is. Vind ik wel een beetje vreemd moet ik heel eerlijk bekennen, jij schijnbaar niet maar jij hebt er ook meer kaas van gegeten. :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

searcher

@Reza
Leuk weer aan de beamer.

Ga je deze op zolder plaatsen ?



reza

Hee Bob,

yes, hij staat weer te draaien. Het wordt nu anders als eerst, geen stress meer van moeten hebben.
Nu gewoon lekker genieten, zeker ook met die kleine.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#2060
Quote from: riwi on December 29, 2016, 22:39:05


Als je me nog even het type nummer van je Sony versteker/bluray speler stuurt dan wil ik nog even nazoeken hoe dat zit met die HDMI poorten. Ik denk namelijk dat die geen DTS HDMA en TrueHD accepteren. Als je er een bluiray schijfje in doet speelt ie wel DTSHD en TrueHD, maar dan hoeft het dus niet door de HDMI ingang.


Hey Riwi,

hierbij het type nummer : Sony bdv-N890 w. Ik zal zelf ook eens kijken op het net.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

molle

Quote from: LittleNinja on December 29, 2016, 07:57:49
WoW! De verloren zoon! :D

Ben je weer actief? Ik ben nog steeds iedere dag blij met de Velo!

;D ;D En ik mis de Velo nog elke dag  :-[ ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

riwi

Quote from: reza on January  7, 2017, 15:08:42
Hey Riwi,

hierbij het type nummer : Sony bdv-N890 w. Ik zal zelf ook eens kijken op het net.

Dit zie ik in de handleiding :

HDMI (IN 1)/HDMI (IN 2)
Supported formats: LPCM 5.1CH (up to 48 kHz),
LPCM 2CH (up to 96 kHz), Dolby Digital,DTS

Dus hij kan via de HDMI input geen DTS-HD of TrueHD aan helaas.
Dus moeten we de mediaplayer laten decoderen naar 5.1 kanaals PCM bijvoorbeeld (zie de pm).

reza

Oke, jammer. Ik zag je pm al voorbij komen en zal dit even goed doorlezen als ik weer naar zolder ga.
Die 5.1pcm is dat dan gewoon DD?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

DD (DolbyDigital) is 5.1 kanaals mp3 en DTS is 5.1 kanaals van een andere codec. De Dune kan dit omzetten/decoderen naar 5.1 kanaals PCM (de codec die op CD staat). De versterker van je geeft aan dat hij wel 5.1 kanaals PCM aan kan via de HDMI. Ik denk dat deze HDMI1.3 of lager heeft.
Voor DTS HD en TrueHD heb je HDMI 1.4 nodig. Als je via de ingebouwde bluray speler speelt dan doet hij wel DTS-HD en TrueHD. Kennelijk is de interne bluray speler wel via HDMI 1.4 aangesloten of op een andere manier.

Jouw Dune SmartHD is iets anders dan de mijne (solo4k). Maar juist dat 5.1 kanaals PCM kan de jouwe wel volgens mij (en de mijne niet meer).

Ik bedacht me nog dat ik nog een bijna nieuwe Popcorn vten heb liggen in een doosje. Die mag je ook proberen als je wil.

reza

Oke, binnenkort  maar weer eens afspreken dan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Het is vrij stil in dit topic. Is er nog iets vernieuwd in Reza's Theater ?

reza

Constant Kermit, je kent het wel :D

Toevallig gisteren een x800 van Sony gekocht.
Ik wil graag gebruik maken van de e shift techniek die mijn jvc x500 heeft.
Op de Sony zit er een mogelijkheid tot HDR naar SDR  conversie.
4K schijfjes pakt de projector niet, omdat de JVC niet overweg kan met het HDMI signaal, dit wist ik al van te voren maar hij deed het echt niet :D

Wel een mooie speler, hij streamt namelijk bijna alles wat je hem geeft. Ook mijn externe harde schijf er aan gehangen en ook daar speelde hij de meeste files. Ook het 4K materiaal wat ik had gedownload en wat bij de PCH niet te kijken was vanwege de 2020 kleuren, speelde hij netjes af! Er zit een glider op waarmee je de kleuren kan afstellen, werkt prima.
Het vreemde vind ik wel dat alle 4k materiaal gedownscaled werd naar 1080p? Dus de kleuren waren nu oké maar de scherpte werd weg gehaald...
Op de PCH is het rete scherp maar daar zijn de kleuren helemaal niet goed. Dus daarmee voegd het voor mij op dit moment niks toe.

En domper was dat Netflix ook niet in UHD wilde afspelen... Hij gaf dezelfde reden aan wat ik als eerste schreef : HDMI werd niet ondersteund en dat had ik eigenlijk niet verwacht...

Ik twijfel of ik de speler hou. Misschien koop ik wel iets anders leuks :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Feli met de nieuwe speler Reza.

Kan je de output resolutie in de X800 niet op 2160p24 zetten? Mogelijk zie je dan het menu niet van de UHD schijf, maar de film zou wel moeten kunnen spelen.
Dwz HDR strip mode kiezen, resolutie op 2160p24, deep colour 8 bits en de 4:4:4/4:2:2/4:2:0 keuze op de 4:2:0 stand. Dan zou je prima een UHD schijf moeten kunnen spelen volgens mij op 2160p resolutie, dan gaat de eshift vanzelf aan op de JVC.

reza

Dat heb ik nog niet geprobeerd. De gratis uhd film zit dan ook nog in het papiertje omdat ik dacht dat het niet ging werken. Hij geeft namelijk gelijk aan dat de projector niet 2.2 compatible is.

Ik kan me herinneren dat Williams bij mij was met zijn Panasonic speler. Toen we die op de x35 aansloten en er een uhd schijf in deden dat hij het ook gewoon deed??
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Quote from: reza on November 21, 2017, 08:09:28
Constant Kermit, je kent het wel :D

Toevallig gisteren een x800 van Sony gekocht.
Ik wil graag gebruik maken van de e shift techniek die mijn jvc x500 heeft.
Op de Sony zit er een mogelijkheid tot HDR naar SDR  conversie.
4K schijfjes pakt de projector niet, omdat de JVC niet overweg kan met het HDMI signaal, dit wist ik al van te voren maar hij deed het echt niet :D

Wel een mooie speler, hij streamt namelijk bijna alles wat je hem geeft. Ook mijn externe harde schijf er aan gehangen en ook daar speelde hij de meeste files. Ook het 4K materiaal wat ik had gedownload en wat bij de PCH niet te kijken was vanwege de 2020 kleuren, speelde hij netjes af! Er zit een glider op waarmee je de kleuren kan afstel :Dlen, werkt prima.
Het vreemde vind ik wel dat alle 4k materiaal gedownscaled werd naar 1080p? Dus de kleuren waren nu oké maar de scherpte werd weg gehaald...
Op de PCH is het rete scherp maar daar zijn de kleuren helemaal niet goed. Dus daarmee voegd het voor mij op dit moment niks toe.

En domper was dat Netflix ook niet in UHD wilde afspelen... Hij gaf dezelfde reden aan wat ik als eerste schreef : HDMI werd niet ondersteund en dat had ik eigenlijk niet verwacht...

Ik twijfel of ik de speler hou. Misschien koop ik wel iets anders leuks :D
Goedbezig kerel, je hebt het HDR virus opgelopen merk ik. :D

reza

Ik heb dit ook niet voorbij zien komen om heel eerlijk te zijn.
Stiekum zit hij ook weer in de doos om retour te gaan :notify: ik had bedacht dat ik een groter scherm gaat kopen, naar 2.20.
Het 4K materiaal wat ik heb gedownload voegd niet heel veel meer toe dan een echt goede BD. Die zagen er trouwens wel echt ongelooflijk mooi uit, diepte in het beeld niet normaal. Dan leek het wel of ik naar 4k zat te kijken. Ik had een rip van wonder woman(100gb)😁  geen kleintje dus maar die zag er niet beter uit dan de originele BD.
Ik denk dat 4K echt interessant gaat worden voor mij als er ook DV of HDR te zien is. Dus ik denk dat de speler weer de deur uit gaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: kermit on November 21, 2017, 15:49:15
Goedbezig kerel, je hebt het HDR virus opgelopen merk ik. :D

Ja. Alleen heb ik geen HDR
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on November 21, 2017, 15:42:08
Dat heb ik nog niet geprobeerd. De gratis uhd film zit dan ook nog in het papiertje omdat ik dacht dat het niet ging werken. Hij geeft namelijk gelijk aan dat de projector niet 2.2 compatible is.

OK, geen HDCP 2.2... Inderdaad dan houd het op kwa mogelijkheden met de X500. Want zonder HDCP 2.2 copyprotectie kan je geen UHD schijven afspelen. Helaas dus.

Misschien kan het nog met een externe stripper zoals williams die heeft zo'n HD Fury dingetje. Ik weet niet zeker of die ook HDCP stript/faked.