Tivoli DAB Radio

Started by -SR-, June 13, 2005, 13:12:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-SR-


bmateijsen

Helaas nog niet in Nederland...

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

pch

Quote from: bmateijsen on June 13, 2005, 13:17:11
Helaas nog niet in Nederland...

Inderdaad "NOG" niet in Nederland, want hij is juist gemaakt voor de Europese markt met zijn DAB-tuner en niet voor de Amerikaanse markt, daar is de Model Satellite voor....

Gr. Pch

FrankB

Enig idee wanneer deze Tivoli leverbaar wordt in Nederland? Deze vind ik interessanter dan die andere  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on June 13, 2005, 15:01:27
Enig idee wanneer deze Tivoli leverbaar wordt in Nederland? Deze vind ik interessanter dan die andere  8)

Zie jij toekomst in DAB??? Het is wat mij betreft nog veel te beperkt te krijgen..  ;)

Maar, geen idee, zal binnenkort eens navraag doen...

Groet Bjorn

B.J.


FrankB

Quote from: bmateijsen on June 13, 2005, 15:02:56
Zie jij toekomst in DAB??? Het is wat mij betreft nog veel te beperkt te krijgen..  ;)

Ik weet niet of ik er toekomst in zie, maar in het gebruik is DAB wel relaxed. Qua geluidskwaliteit maakt het niks uit met FM, gebruiksgemak is wel hoger ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on June 13, 2005, 15:04:44
Ik weet niet of ik er toekomst in zie, maar in het gebruik is DAB wel relaxed. Qua geluidskwaliteit maakt het niks uit met FM, gebruiksgemak is wel hoger ;)

Dat is natuurlijk wel waar.... je vraag staat uit!

Groet Bjorn

FrankB

Quote from: bmateijsen on June 13, 2005, 15:05:35
Dat is natuurlijk wel waar.... je vraag staat uit!

Groet Bjorn

Thanks, ik hoor het wel. Heeft geen haast ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

En hierbij het antwoord:

QuoteDe Tivoli DAB wordt met ongeveer 2 maanden verwacht . Verkoopprijs is nog niet bekend. De kleur zal classic walnut zijn. Optioneel kan er een companion speaker (ook met de speaker aan de bovenzijde) bij.

pch


FrankB

Quote from: bmateijsen on June 13, 2005, 17:19:49
En hierbij het antwoord:

Cool, dank voor de info Bjorn!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Shorty

QuoteZie jij toekomst in DAB???
Of we willen of niet: binnen enkele jaren (2010, dacht ik...) worden de analoge radiozenders ook in Nederland afgeschaft.
QuoteQua geluidskwaliteit maakt het niks uit met FM
Sinds de link tussen studio's en zenders (en kabelmaatschappijen) digitaal (nu 192 kb/sec?) gaat, is FM al niet meer wat het ooit was. Maar erger nog: het zal in dit land ongetwijfeld net zo gaan als in Engeland. Daar werd DAB in de beginjaren uitgezonden met ruim 200kbs, waarmee de geluidskwaliteit goed was. Maar om meer zenders in het multiplex-signaal te douwen wordt het aantal bits per seconde daar nu al zó ver teruggeschroefd dat zelfs de kwaliteit van FM niet meer gehaald wordt. Dus wat Digitenne met TV doet, gaat ook met radio gebeuren - echter zonder dat de consument een keuze kan maken.....  ::) >:(

VrGr,

Bart J.

blue-eyes

Is het DAB signaal ook uit de lucht te trekken? Ik meen me te herrineren dat er externe DAB attennes zijn. Wellicht een optie, ik kan of in de PRE of in mijn tuner een DAB module laten inbouwen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Shorty

Dat signaal is alleen uit de lucht te trekken als je binnen het gebied woont dat op dit kaartje op de website van Nozema wordt getoond. Op die website trouwens weer de gebruikelijke leugens over muziek "in cd-kwaliteit". Zo langzamerhand begin ik van dit soort misleidende bullshit behoorlijk moedeloos te worden.... :-\

VrGr,

Bart J.

blue-eyes

#16
Moest even browsen, je link kwam niet rechtstreeks op een kaartje ;)



Ik zit goed. Nu maar eens kijken of er een aanbieding van een DAB module langskomt ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Ik ga niet meer op zoek ;D

Welke programma's worden er via DAB uitgezonden?
U kunt, indien u een DAB ontvanger heeft, de volgende zenders via DAB beluisteren : Radio 1, Radio 2 en 3FM,
Radio 4, 747AM en de Concertzender.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Nee, dat is idd een bagger aanbod. Ik heb alleen een tijdje geleden een ander kaartje gezien. Daarin ging het over de pilot in de randstad en uitbreiding in de komende jaren. Dit lijkt mij een beetje voorbarig.

Shorty

Radio 4 via DAB is misschien een verbetering.  >:D

VrGr,

Bart J.