Home Theater Tune up DVD

Started by J.A.F._Doorhof, August 13, 2002, 13:03:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Gisteren even gespeeld met de Audio & Vision Home Theater tune up DVD, en dit is waar we op hebben zitten wachten.

De patronen zijn uitgebreider dan bij Platinum, met zelfs een focus patroon voor CRT's.
Ruissignalen voor zowel DD als DTS en ook voor EX en DTS discreet en matrixed.

Verder bevat de DVD ook nog een leuke introductiefilm van ongeveer 80 minuten over HT.

Is nu ook te vinden in onze shop.
Het perfecte alternatief voor Platinum en AVIA.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

En ook ideaal voor digitale projectoren. Wat dat betreft veel beter dan Video Essentials. Nu kun je tenminste witlevel enzwartlevel instellen.

En niet te vergeten: hij is erg goedkoop. (Bij mij werd ie voor 21 Euro thuisbezorgd). Dus voor iedereen die Avia te duur vindt ....

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Dat kon met Video Essentials toch ook wel.
Er staan ook wat ramps op.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#3
Frank, bedoel je zwartlevel en witlevel toevallig? AVIA heeft een "thresholding" gedeelte in hun needle pulse testpatroon voor contrast. VE had dit inderdaad niet. Maar met VE is uiteraard wel prima zwartlevel in te stellen (als je speler blacker than black doorlaat...).

Ik heb volgens mij trouwens al een hele tijd geleden hier een topic over geopend, maar kreeg erg weinig respons... ::)

FrankL

Ik bedoelde: nu kun je ze beide instellen. Bij VE kon je er maar 1 van de 2 instellen.
Sorry, de formulering kwam door mijn wiskundige achtergrond.
a EN b = b EN a

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Ok,

Dat klopt met VE kon je het alleen via de ramps enigszins doen, AVIA was daar wat beter in.

Persoonlijk gebruik ik daar toch altijd de ramps voor omdat dit reallife beelden zijn, de needlepuls van AVIA vindt ik wat gevaarlijk omdat de maximale setting daar vaak betekend dat je toch wat aan de bovenkant mist (hoewel minimaal).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2002, 09:59:19Persoonlijk gebruik ik daar toch altijd de ramps voor omdat dit reallife beelden zijn, de needlepuls van AVIA vindt ik wat gevaarlijk omdat de maximale setting daar vaak betekend dat je toch wat aan de bovenkant mist (hoewel minimaal).

Klopt FrankD.

FrankL, misschien kun je voor een goede thresholding test ook de "Montage of Images" gebruiken op VE. Hier zit een scene in met een lange lage waterval, die perfect is voor het instellen van je contrast op digitale projectoren en scalers (gebruik hem voor contrastinstelling van mijn Deuce scaler en check dan met filmbeelden (vooral van tegenlichtopnames, waar dan doortekening in het wit zichtbaar moet blijven)).

J.A.F._Doorhof

Aaaa,

De springende vis scene.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Bedankt voor de tip. Ik heb zelf VE niet, maar als Sum1 weer eens langs komt, moet ie VE maar meenemen.

Overigens, als ik het me goed herinner zegt HomeTheaterTuneUp ook dat je een stukje onder de maximale setting moet gaan zitten.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz


Stevie

Ik heb hem al een tijdje, en hij is inderdaad goed bruikbaar. De enige die ik heb met een 6.1 testsignaal.

Ik heb zelf geen 6.1 maar een vriend van mij wel. Helaas (voor hem ;D) loopt zijn Philips speler vast op de 6.1 level testsignalen. Zowel bij AC-3 als DTS.

Gr,
Steef
.signature: file not found