Wat is jullie smaak qua muziek?

Started by ACQUA, June 10, 2005, 18:18:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

webster

Quote from: Fransvis on June 12, 2005, 11:06:51
Kraftwerk....dat rinkelt wel een paar belletjes..... ;D
Toevallig ook fan van Klaus Schulze ?

Fan is een groot woord, maar zijn meer recente werk zoals bijv. de Contemporary Works boxen vind ik zeer goed. Mooi van de CW2 box is ook de zeer goede geluidskwaliteit. Zeer zware bassen, sprankelend hoog... goede test cd.

Grappig is ook dat de meeste mensen een nummer van 5 minuten al lang vinden, terwijl Schulze makkelijk een cd van 76 minuten vol speelt met 1 nummer... :)



Cognoscere

Hmm...das wel lang ja...Metallica kan er ook wat van trouwens nummer van 8 minuten [niet dat DAT lang is vergeleken bij die duitser] maar toch langer dan gemiddeld. Me pa heeft een lp met 1 nummer erop 8) :o
DENON
QUADRAL
ELAC

garmtz

Ik deel voor een groot gedeelte de smaak van Scarp, dus ook Jaga Jazzist, Nils Petter Molvaer, Eivind Aarset, Wibutee, Bugge Wesseltoft...  8)  Verder meer avant garde jazz van Zorn en lekkere fusion-jazz van Scofield, maar ook van alles van het ECM label, zoals Eberhard Weber, David Darling, Jan Garbarek, The Hilliard Ensemble, etc.

Verder: Tom Waits, Nick Cave, Pixies, Depeche Mode, Front 242, Young Gods, Sonic Youth, Dead Can Dance.... Man, ik kan uren doorgaan... Ik luisterde ook veel naar ambient muziek, maar doe dat nu nog voornamelijk op de discman en voordat ik ga slapen. Denk aan dingen van het em:t label, Brian Eno, Harold Budd, Biosphere, Aphex Twin, Autechre, etc. etc.

Jean Pierre

Tupac,
50 cent,
eminem,
the game,
Coldplay,
Rammstein,
Red hot chilli peppers,
Dire straits,
linkin park,
Zo nu en dan keertje bob marley en robbie williams

Soms ff stukje beuk muziek hardcore enz, maar dat komt niet zooo vaak voor

Vrij breed dacht ik zo  ::)  ;D

Vampire

Quote from: Jean Pierre on June 12, 2005, 18:52:49
Tupac,
50 cent,
eminem,
the game,
Coldplay,
Rammstein,
Red hot chilli peppers,
Dire straits,
linkin park,
Zo nu en dan keertje bob marley en robbie williams

Soms ff stukje beuk muziek hardcore enz, maar dat komt niet zooo vaak voor

Vrij breed dacht ik zo  ::)  ;D

Eigenlijk niet veel anders dan de rest van jouw (en mijn) leeftijd...
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Jean Pierre

Idd, luister nu trouwens frank sinatra staat niet tusse het lijsje. Moeten jullie dr maar even bij denken dan :P

I did it myy wayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy  ;)

patrick_vdb

Hi,

Luisterde ik in mijn jonge dagen veelal naar metal, reggea en Pink Floyd tegenwoordig bemerk ik dat ik steeds minder in hokjes luister en muziek vooral om de muziek waardeer ongeacht het genre.....want goede muziek is goede muziek en stijgt met gemak uit de hokjesgeest ;D ;)

mvrg

Patrick

FrankB

Tja, hier ook van alles eigenlijk. Molvaer, Scofield, maar ook de meer klassieke jazz en natuurlijk klassiek varierent van requiems tot strijkkwartetten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Als de muziek me raakt luister ik het . Anders niet ;)
EN dan kom je van klassiek tot Wu-Tang tot hardrock en pure hardcore uit ja :)
Zit momenteel naar Benjamin Bates te luisteren. Voor ik ga slapen gaat Mahler nog even de speler in ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beunky

Quote from: FrenkB on June 12, 2005, 20:15:33
Tja, hier ook van alles eigenlijk. Molvaer, Scofield, maar ook de meer klassieke jazz en natuurlijk klassiek varierent van requiems tot strijkkwartetten.

Doe jij ook het steviger klassieke werk als symfonisch en opera of zeg je van neu, das aan mij niet besteed?
En welke tijdsperiode heeft je voorkeur?
Ik prefeer symfonisch werk uit de Laat-Romantiek (Bruckner, Mahler, Wagner, Brahms) en piano en opera.
Daarnaast kan mij bijna al het werk na de periode Mozart/Bach/Haydn wel bekoren, van de Barok ben ik niet zo'n liefhebber.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Paul1967

Quote from: webster on June 12, 2005, 10:51:54
Onlangs is van Kraftwerk 'Minimum Maximum' verschenen, een 'live' cd (nou ja) van hun tournee. Wat een geweldig geluid is dat! Vooral de robotstemmen, die gaan echt door merg en been. Lekker het geluid opschroeven en je waant je weer in de Heineken Music Hall... Prachtig zo'n nummer als 'Radio Activity'....

Hij komt deze maand ook uit op dubbel sacd met mc mix! ga ik zeker van ze kopen. Fa fa fa on der autobahn...
Tevens komt 20 juni War of the worlds uit op dubbel mc sacd! dit schijnt volgens kenners een waar multichannel meesterwerkje te worden. :D

FivePack

Bij mij is het behoorlijk breed, net afhankelijk van mijn stemming en waar ik zin in heb, luister regelmatig naar wat werk van Hed Kandi. Maar wat drum 'n bass, lounge ook altijd errug lekker.

Maar mijn alltime heros zijn toch wel Toto en queen. En daarnaast al het werk van Dream Theater, Pallas, Enchant, Evergrey, Ayreon  zo kan ik nog wel even doorgaan, maar denk dat de richting wel duidelijk is...
Op dit moment overigens de nieuwe van Dream Theater, Octovarium, voor mij toch wel een van de betere albums van deze jongens

Corné
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

FrankB

Quote from: beunky on June 12, 2005, 22:37:47
Doe jij ook het steviger klassieke werk als symfonisch en opera of zeg je van neu, das aan mij niet besteed?
En welke tijdsperiode heeft je voorkeur?
Ik prefeer symfonisch werk uit de Laat-Romantiek (Bruckner, Mahler, Wagner, Brahms) en piano en opera.
Daarnaast kan mij bijna al het werk na de periode Mozart/Bach/Haydn wel bekoren, van de Barok ben ik niet zo'n liefhebber.

Opera zal ik thuis niet zo snel opzetten, wel proberen we een a twee opera's per jaar 'live' te zien. Dat vind ik wel erg mooi.

Qua symphonies werk vind ik Mahler heerlijk, maar zeker ook Tchaikovski, Shostakovich, Bruckner en Beethoven.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

René4u

#63
@ Blue-eyes. Alphaville maakt nog steeds muziek en treden ook live op. Natuurlijk zijn ze bekend geworden met Big in Japan en Forever Young, maar de muziek die ze tegenwoordig maken is ook niet mis.  Zie www.alphaville.de.


De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

Spacebass

Als het mij weet te boeien (emotie/drive/muziektechnisch) dan is het "mijn" soort muziek. Dat kan dus het hele spectrum zijn.

Durk

klassiek...

Middeleeuwen tot Barok... Daarna bekoort me minder...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

webster

Quote from: spunkie on June 12, 2005, 22:49:00
Hij komt deze maand ook uit op dubbel sacd met mc mix! ga ik zeker van ze kopen. Fa fa fa on der autobahn...
Tevens komt 20 juni War of the worlds uit op dubbel mc sacd!

Klopt ja. Juni wordt (alweer) een dure maand...  8)

garmtz

Autobahn vind ik zeker niet tot het beste werk van Kraftwerk behoren trouwens. Dat vind ik Electric Cafe en Radioactivity. "Fahren, fahren, fahren auf der Autobahn. Weisse Streifen, grünen Rand", heerlijk simpel!  8)

wil

Quote from: Garmt on June 14, 2005, 08:05:16
Autobahn vind ik zeker niet tot het beste werk van Kraftwerk behoren trouwens. Dat vind ik Electric Cafe en Radioactivity. "Fahren, fahren, fahren auf der Autobahn. Weisse Streifen, grünen Rand", heerlijk simpel!  8)
Maar wel mooi op LP, en héérlijk gedateerd  :)
nu nog een platenspeler om hem weer eens te kunnen draaien

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

KICK! Veel te leuk topic om een langzame dood te laten sterven... ;D

johnhifi

Wat worden er de laatste tijd toch veel zombietopics gereanimeerd zeg!

Maar goed, wat is mijn smaak...

Eigenlijk alles behalve volksmuziek. En ook erg weinig top 40, house en moderne jazz / klassiek (het zogenaamde piep-knor werk).

Voor de rest... ik heb 2000+ cd's en ook nog zo'n 300+GB aan gedownloade MP3's. Daar zit echt alles in van de rustigste singer-songwriter zoals Nick Drake, doorheen blues, jazz, klassiek, pop, rock, beetje dance, metal (veel soorten), wereld, soul, rap, alt.country, lounge, meditatie, soundtrack, spoken word, cabaret en kleinkunst tot aan de ruigste teringherrie als Dillinger Escape Plan en Nasum. Namen? Zo enorm veel...
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

garmtz

Duidelijke muziekliefhebber dus... 8)

)p(

Quote from: johnhifi on June 25, 2008, 10:55:04

En ook erg weinig [...] moderne jazz / klassiek (het zogenaamde piep-knor werk).


En daar ben ik dan weer een groot liefhebber van  ;D

peter

garmtz

Quote from: )p( on June 25, 2008, 12:16:56
En daar ben ik dan weer een groot liefhebber van  ;D

peter

Ik ook... ;D Mag best af en toe wat John Zorn, Ornette Coleman of Stockhausen opzetten... 8)

)p(

Quote from: garmtz on June 25, 2008, 12:28:08
Ik ook... ;D Mag best af en toe wat John Zorn, Ornette Coleman of Stockhausen opzetten... 8)

Snerd  :P  ;D

peter