Wat is jullie smaak qua muziek?

Started by ACQUA, June 10, 2005, 18:18:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul1967

Quote from: FieroGT on June 11, 2005, 01:00:03
Ja eigelijk best wel fout maar tegelijkertijd ook wel heel erg goed  zijn de beegeees. 

Tsja wat is fout? De Beegees? Gewoon draaien wat je lekker vind en bij je stemming past op dat moment. ;)

J.A.F._Doorhof

Zeer divers.

Mijn "roots" liggen bij Queen en dat is aangevuld met oa:
Def Leppard, Malmsteen, Dream Theater, Nightwish, After forever, Rammstein etc. in het wat hardere segment.

Verder vind ik het heerlijk om soms wat jazz/pop/blues/klassiek/country te luisteren.
En ondanks dat ik er altijd een antipitie tegen had luister in de laatste tijd wel regelmatig naar Eminem :D.

Eigenlijk kort samengevat, alles behalve de house stromingen met een voorliefde voor metal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

NeonKnight

Quote from: Marcelletje on June 10, 2005, 21:39:10
Heeft iemand nog tips voor dat soort muziek met veel acoustic erin...Weet niet of iemand een cd heeft van shakira maar uhm laundry service ofzow en dan de laatste 3 nummers...vind ik echt mooi...komen die tonen heel mooi en rustig uit de speakers...

Probeer eens Alice in chains unplugged. Misschien vind je dat wat.
Alice in chains plugged is meer voor liefhebbers.  ;D
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

)p(

Ik luister voornamelijk naar of klassieke muziek en dan vooral moderne klassieke muziek in wat wel door haters als het piep en knor genre wordt aangeduid ;) Of naar guitaar muziek, punk ,hardcore , rock ,metal, gothic maakt me niet zoveel uit zolang het maar een beetje strak is en geen oeverloze solo's van het type steve vai...

peter

Fransvis

Mijn favorieten zijn :

Alan Parsons Project
Queen
Toto
Van Halen
Boston
Heart
Extreme

Maar ik kan ook zeer goed luisteren naar Malmsteen, Pink Floyd, Whitesnake, Santana, Jimi Hendrix, Focus, Golden Earring, Eagles, Dire Straits, Cheap Trick, AC/DC en Aerosmith.

ACQUA

En mijn smaak gaat uit naar iets rustig: Enya, Sarah McLachlan,Loreena McKennit,... Maar ook klassiek zoals Bach,Strauss,Verdi en het betere techno werk van Plastikman, en andere Cherry Moon style.

Dus over het algemeen kan ik besluiten dat bijna iedereen niet echt een "smaak" heeft,alleen klassiek of alleen pop.

Ooit zal ik mijn systeempje ook eens upgraden want klassieke muziek is bij mij niet echt aan te horen.

Acqua

Mark Beerens

Ik luister naar van alles en nog wat. Het meest luister ik echter naar jazz (Davis, Coltrane, Brubeck, Getz, Desmond) en klassiek (Wagner, Mozart, Brahms, Chopin). Ook luister ik op zijn tijd graag naar wat Pink Floyd, The Doors of Nick Drake.

Dat zijn zo'n beetje de artiesten / componisten die ik het meest waardeer....


MvG,

Mark.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

Jimmy Conway

Quote from: ACQUA on June 11, 2005, 10:58:25
het betere techno werk van Plastikman, en andere Cherry Moon style.

Acqua

Cherry Moon, das lang geleden voor mij, The House of House en Let there be house, geweldig zeg.
Bestaat die club eigenlijk nog?

Groet,
Jimmy.

ACQUA

Tuurlijk bestaat die nog,alé vanmorge om half 7 toch nog  ;D Het was daar best gezellig zoals gewoonlijk

ACQUA

Jimmy Conway

Al een jaar of 10 jaar geleden dat ik naar Club-X, the Q en
de Cherrymoon ging. Wel waanzinnige tijd gehad toen.

Time flies.

Groet,
Jimmy.

ACQUA

Tja time flies,de club is ook wel heel hard verandert qua publiek maarja de jeugd van tegenwoordig.Kben er nu 23 en heb wel een leuk tijdje vertoefd in de club,ook gewerkt maar het word tijd om te veranderen.Huisje, tuintje,HT  ;D

ACQUA

Jimmy Conway

Bij mij ook zo gegaan. Kind van de gabbergeneratie.
Na jaren keihard feesten kom je op het punt dat je
een andere weg in slaat om verder te komen in het
leven. Maar wel een top tijd gehad toen.

Groet,
Jimmy C.

Scarp

Zie de excel sheet in m'n signature voor mijn muziek smaak, o.a.:
Tortoise (2 weken terug live gezien in Utrecht),
Godspeed You Black Emperor,
Mogwai,
John Zorn,
Jaga Jazzist,
Eivind Aarset,
Nils Petter Molvaer,
Massive Attack,
Opeth,
etc etc.

Qua stijlen dus eigenlijk moderne Jazz (Nu-Jazz/Dance Jazz), Prog. Rock, Metal (de "muziekale" variant met name), beetje Pop en nog wat andere dingen die niet altijd in een categorie zijn te zetten.

Waar ik absoluut niet van hou: Country, Dixieland, Nederlandstalig, oude klassieke muziek (Bach, etc), HipHop en House.

Vampire

Quote from: Scarp on June 11, 2005, 12:28:32



Waar ik absoluut niet van hou: Country, Dixieland, Nederlandstalig, oude klassieke muziek (Bach, etc), HipHop en House.

Wat versta je onder nederlandstalig? Blof e.d. of Fransje Bouwer en z'n Cornuiten?
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Scarp

Blof, Frans Bauer, Marco Borsato, etc etc... eigenlijk alles nederlandstalig (of dialect). Ik vind het meestal weinig aan.

kit-kat

De laatste tijd...

vrijetijs muziek: loungeachtig/soul

marvin gay
skin
candy dulfur
supertramp- it's a hard world
Sade
Peter gabriel
Euge Groove (sexy saxofoon-nieuwkomer)
Lauryn hill- acoustic
john legend
ray charles- Fever
Portishead- roads -live


Ik dans op alles....
behalve hele hele harde headbangers rock....

Houdt ook van de grote dance/trance scene- af en toe...
Draai bijna nooit klassiek
Vind swingen en shaken op lekkere R'b ook helemaal top.
Houdt ook van Rock- meer de populaire popbands
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Vampire

Quote from: Scarp on June 11, 2005, 12:31:46
Blof, Frans Bauer, Marco Borsato, etc etc... eigenlijk alles nederlandstalig (of dialect). Ik vind het meestal weinig aan.

>:(
Colaborateur!
Cultuurbarbaar!
>:D :P
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

NeonKnight

Mijn favorieten:
- Black Sabbath
- Megadeth
- Alice in Chains
- George Michael
- Type O Negative
- David Bowie
- Alice Cooper
- Jimi Hendrix

Daarnaast ben ik me de laatste tijd maar eens wat meer in klassiek aan het verdiepen. Tsjaikovski is lekker net als sommige stukken van Verdi. (hihi, Verdi, verdiepen...)

Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Cognoscere

oja wat ook prachig is, Apocalyptica, prachtig hoe die lui met hun cello's omgaan.
DENON
QUADRAL
ELAC

René4u

Ik zit voornamelijk in de elektronische hoek qua muziek en dan vooral Alphaville, OMD, Alien#six 13, Depeche Mode, Ladytron, etc.

Ook wil ik wel eens wat werk van Front 242 opzetten of The Prodigy of een allergaartje ala Block Busting Beats. Ook wil ik wel eens een lekkere chiptune opzetten of een Amiga mod.  :)

Maar soms zet ik Queen op of Vitesse. Even heerlijk rock&rollen.  :D

De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

blue-eyes

Alphaville!

Heb ik ook 2 cd;s van, erg leuk. OMD ook leuk...

Hmmmm, ik zal mijn CD verzameling weer eens in mijn speler leggen. Leuke thread zo!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Paul1967

Quote from: René4u on June 11, 2005, 21:15:00
Ook wil ik wel eens wat werk van Front 242 opzetten.


Lekker die belgen van Front 242. Of Nitzer Ebb (stevige hard core electronica), Visage, Heaven 17, Pussy Noire, Soft Cell, Sique Sique Sputnik of de oude rotten van Kraftwerk. Waar ik ook helemaal van uit mijn dak ga is I feel love-Donna Summer; heerlijk die pulserende trance beats. En dat voor een nummer van bijna 30 jaar terug! :) ;)

Leen

Mijn voorkeur gaat uit naar rock en pop uit 60/70 jaren en ook wel jazz en dixieland. En uiteraart op orgineel vinyl, dus draaien op de schaafbank ;D
Klassiek is aan mij niet besteed.

Groeten Leen.
reciever h/k avr130
dvd philips 520
tv    philips 32pw9713/12
sat tuner philips drs2210 speakers 2×mission 704. 4×mission 731+center+sub eltax draaitafel technics sl120 +sme 3009+philips gp412II interlinks diy rg 58 u speakerkabel no name 2.5mm koperdraad

webster

Quote from: spunkie on June 11, 2005, 22:31:00
[...] of de oude rotten van Kraftwerk.

Onlangs is van Kraftwerk 'Minimum Maximum' verschenen, een 'live' cd (nou ja) van hun tournee. Wat een geweldig geluid is dat! Vooral de robotstemmen, die gaan echt door merg en been. Lekker het geluid opschroeven en je waant je weer in de Heineken Music Hall... Prachtig zo'n nummer als 'Radio Activity'....




Fransvis

Quote from: webster on June 12, 2005, 10:51:54
Onlangs is van Kraftwerk 'Minimum Maximum' verschenen, een 'live' cd (nou ja) van hun tournee. Wat een geweldig geluid is dat! Vooral de robotstemmen, die gaan echt door merg en been. Lekker het geluid opschroeven en je waant je weer in de Heineken Music Hall... Prachtig zo'n nummer als 'Radio Activity'....





Kraftwerk....dat rinkelt wel een paar belletjes..... ;D

Toevallig ook fan van Klaus Schulze ?