Wat is jullie smaak qua muziek?

Started by ACQUA, June 10, 2005, 18:18:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnhifi

Quote from: Kwabbernoot on July  8, 2008, 09:29:00
Oei, dat kan een behoorlijke lijst worden. Toch maar eens proberen.

Van mensen die nu nog muziek maken:
Nick Cave, Tindersticks, Bonnie 'Prince' Billy, Damien Rice, My Morning Jacket, Belle and Sebastian, Bright Eyes, Neil Young, Godspeed You! Black Emperor (bestaan ze nog?), Explosions in the Sky, Wilco, Porcupine Tree, Elbow, Madrugada (welliswaar opgedoekt, maar dat was pas recent), Echo & The Bunnymen enzovoorts.


Groeten...

Woei, hier heeft iemand smaak! Een enkele uitzondering daargelaten heb ik dat allemaal in de kast staan.  :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Argarath

Metal: old-school shit ;) Iron Maiden, Judas Priest, Helloween, King Diamond, Mercyful Fate, Black Sabbath, Kiss, Gamma Ray, enz.
moderner: 3 inches of blood, Wolf, Dream Theater, Death, enz.
Rock: Springsteen, Dire Straits, Genesis, Phil Collins, Toto
Jazz/Fusion: Gene Krupa Bigband, Buddy Rich, Dave Weckl band, Chick Corea, e.v.a.
Klassiek: vanalles, maar vooral Wagner, Tchaikovsky, Beethoven en daarnaast stukken gezongen door Pavarotti, Bocelli en dat soort knapen ;)

Mijn smaak loopt dus nogal uiteen. Wat hier absoluut niet gedraaid wordt is puur electronische muziek als house, techno, trance en dat soort rommel. Enige uitzondering die ik hierop maak is oude synthesizer muziek van Vangelis, Mike Oldfield, enz.