Wat is jullie smaak qua muziek?

Started by ACQUA, June 10, 2005, 18:18:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Ellow,

Ik heb vandaag even mogen luisteren bij mijn baas naar zijn muziek-installatie.De type-nummers ken ik niet maar de installatie-componenten waren vooral Tag McClaren en de luidsprekers B&W. Hij zette eerst enkele Bach nummers op (Prelude en Aria). Ik stond gewoon versteld van de zuiverheid van het geluid, zo zuiver en geen geruis of gekraak zoals bij mij.Daarna enkele pop nummers zoals Coldplay e.d. Hij zei me "dat je zo'n installatie moet verwennen en vertroetelen zoals je eigen kind.House muziek is niet voor zo'n systeem."

Nu was mijn vraag, wat is jullie smaak qua muziek:Klassiek, Pop, Rock,...

ACQUA

beunky

Mijn muzieksmaak, lastig...
NOT ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Klassiek Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz voor mij ;D
Maar daarnaast vind ik ook jazz, goeie 50's, 60's, 70's 80's pop, rock, hardrock, metal, de betere jaren-90 nummers in de categorie Rave en dat soort categoriën, punk, techno en nog een heel aantal soorten muziek meer wel erg mooi ;D

Idd kan Tag McLaren bijzonder mooi klinken, dat kan ik wel beamen ;) ;D
House muziek kun je er prima op afspelen, alleen het zal in de meeste gevallen niet klinken omdat de opnames bijzonder slecht zijn. En Tag laat dat wel genadeloos horen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

BOUBOU

Quote from: ACQUA on June 10, 2005, 18:18:07
Ellow,

Ik heb vandaag even mogen luisteren bij mijn baas naar zijn muziek-installatie.De type-nummers ken ik niet maar de installatie-componenten waren vooral Tag McClaren en de luidsprekers B&W. Hij zette eerst enkele Bach nummers op (Prelude en Aria). Ik stond gewoon versteld van de zuiverheid van het geluid, zo zuiver en geen geruis of gekraak zoals bij mij.Daarna enkele pop nummers zoals Coldplay e.d. Hij zei me "dat je zo'n installatie moet verwennen en vertroetelen zoals je eigen kind.House muziek is niet voor zo'n systeem."

Nu was mijn vraag, wat is jullie smaak qua muziek:Klassiek, Pop, Rock,...

ACQUA

Jazz, en een klein beetje klassiek.

Vroeger ook house/trance, daar ben ik helemaal vanaf gestapt.
Het klint werkelijk waardeloos  ::)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

beunky

Quote from: BOUBOU on June 10, 2005, 18:27:33
Vroeger ook house/trance, daar ben ik helemaal vanaf gestapt.
Het klint werkelijk waardeloos  ::)

Bedoel je dat je de muziek k*t met peren vindt of vind je de opnames slecht en ben je er daarom vanaf gestapt?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Thuis draai ik o.a.:
Rap (Wu-Tang Clan, Beasty Boys, Dr.Dre, Jay-Z, Snoop D.)
Rock (Radiohead, Eagles, Nils Lofgren, Bruce Springsteen)
Metal (Metallica, Pantera - het nummer Hollow klinkt echt geweldig)
Jazz (Af en toe om tot rust te komen jazz at the pawnshop)
Anders (Prodigy, Massive attack, Moby)
In de auto bijna altijd (hard)house/techno/trance

Als je echt je installatie en je buren op waanzin wil testen dan
probeer je dat met het nummer Spitfire van de Prodigy.

Groet Jimmy C.

beunky

Als je de kwaliteit van je installatie wilt testen moet je maar eens het volgende cd'tje in je cd- of dvdspeler drukken:



Een enorme dynamiek, een verteller, een orkest én een koor, bijzonder moeilijk om correct weer te geven, de uitvoering én opname zijn buitengewoon goed.
Als je je installatie het vuur na aan de schenen wilt leggen kan hier geen Prodigy tegenop ;) ;D
En ja, het is wél een mooi nummer ;D
Als je de buren gek wilt hebben zou je ook Stratovarius vrij hard aan kunnen zetten trouwens ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Ik heb het over waanzin ;D
geen kwaliteit.

Groet Jimmy.

beunky

Quote from: Jimmy Conway on June 10, 2005, 18:55:49
Ik heb het over waanzin ;D
geen kwaliteit.

Groet Jimmy.

Dan is ie inderdaad goed geschikt ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Maar ik sta open voor alles, dus ga jouw cd ook nog eens proberen.
Als ik het niks vind geef ik hem gewoon kado aan mijn moeder  :)

Groet, Jimmy.

christian19

Ik luister naar vrijwel alles, klassiek, dance, trance, pop, rock,
jazz, blues, country, western, noem het maar op.

mvgr,

christian19.

BOUBOU

Quote from: beunky on June 10, 2005, 18:29:05
Bedoel je dat je de muziek k*t met peren vindt of vind je de opnames slecht en ben je er daarom vanaf gestapt?

Ik vindt het niet te pruimen op een set welke alles laat horen, inderdaad alleen maar slechte opnames dus.....

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Cylon

Persoonlijk luister ik graag naar: Rock/Metal en Rap. Bijna geen Trance/Techno sommige nr's vind ik wel mooi  (Tiesto) maar daar houdt het ook wel op.

Dr. Dre,The corrs,Nightwish,mettalica vind ik ook errug mooi :)
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

robbiedobbie

luister eigenlijk naar vanalles behalve rockmuziek; van elektrische gitaren gaan mijn nekharen rechtovereind staan. Van irritatie welteverstaan. Wat een K*t muziek. Maar goed, ieder zijn smaak...

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Marcel87

Ik luister nog wel eens naar het oude happy Hardcore...
Maar vooral Marilyn Manson - The Prodigy - Metallica - Avril Lavigne - En acoustic Shakira (ook heel mooi met klanken)

Heeft iemand nog tips voor dat soort muziek met veel acoustic erin...Weet niet of iemand een cd heeft van shakira maar uhm laundry service ofzow en dan de laatste 3 nummers...vind ik echt mooi...komen die tonen heel mooi en rustig uit de speakers...

Tijdje trug luisterde ik vooral naar Nightwish...maar uhm...dat soort muziek maakt je een beetje deprie
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Tube-freak

#14
Quote from: Jimmy Conway on June 10, 2005, 18:44:45
Als je echt je installatie en je buren op waanzin wil testen dan
probeer je dat met het nummer Spitfire van de Prodigy.

Groet Jimmy C.


Ah welnee das nog niks,  Zet gewoon ff wat Cradle of Filth op ofzo daar word je pas echt bang van.
Of anders als je het wat braver wil doen Fear Factory, met een paar flinke dubbele bassdrums en wat gitaar geweld.

Maar ja het was niet echt mijn bedoeling om de buren tot waanzin te drijven want dat ook wel met Eva Cassidy of Loreena McKennitt als je het volume maar ver genoeg open draait.  Ja verder wat is leuk....
Direstraits, Pink Floyd, Queen, Simply Red, Trijntje Oosterhuis, Metallica,  Boudewijn de groot, Herman van Veen. 
Ja en nog wel meer ligt eraan in welke bui ik ben meestal.

Maar de beste muziek allertijden vind ik nog altijd "The Doors".  Wellicht niet echt audiofiel ofzo maar wel zo onwijs goed. Het psychedelische orgeltje met de waanzinige texten van Jim doet het hem gewoon.  CD's zitten altijd in mijn auto.

No one here gets out alive.....






16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Cognoscere

Metal/rock: Rammstein, Turmion Katilot, Nightwish, Metallica, Black Sabbath, Judas Priest, AC-DC, Guns`n Roses enz
Pop/oud: Eagles, Rolling Stones, Creedence Clear Water Revival, Uriah Heep, Led Zeppelin, The Who enz
Trance enzo: Prodigy, Korsakoff, Angerfist, Outblast enz
Top 40: alles wat aardig in de oren ligt: three doors down bv.

Ik vind rap afschuwelijk, het is geen muziek gewoon, altijd dezelfde melodie enz, maar dat is MIJN mening, wil niet zeggen dat een ander ook zo moet denken.
DENON
QUADRAL
ELAC

Tube-freak

#16
Quote from: Solid on June 10, 2005, 22:04:42
Ik vind rap afschuwelijk, het is geen muziek gewoon, altijd dezelfde melodie enz, maar dat is MIJN mening, wil niet zeggen dat een ander ook zo moet denken.

Ja meestal is dat ook wel zo maar Snoop Dogg en Dr Dre die zijn echt wel goed!!!.  De rest zijn meestal beetje na-apers.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Vampire

Ik hou wel van een beetje Jazz, Lounge en Soul...
Niet echt doorsnee voor mijn leeftijd :P
Ach ik luister ook wel vaker naar wat pop.. of goeie trance.. En niet die $&%%# van een Tiësto  >:D
Nederpop gaat er bij mij ook goed in :)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Y'ello

Zeer grote tiesto fan, zeker de manier waarop ie bijvoorbeeld klassiek met modern combineerd (zie forever today)

Voor de rest alles van de dire straits tot aan phil collins tot aan the eagles. Ook wel veel trance/dance
Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

Tube-freak

Ja die was ik nog vergeten inderdaad,  de Eagles, ook zo verschrikkelijk goed.   Op de een of andere ,manier heb ik soms wel is het gevoel dat ik in het verkeerde jaartal ben geboren, niet aleen qua muziek maar ook qua autos en dat soort zaken.....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Raphie

Hier toch ook wel redelijk wat tribal & trance, als je goed zoekt zijn er veel mooie opnames te vinden, daarnaast van Norah Jones tot Seal, Budha Bar compilaties, oude jaren tachtig/negentig dance (SOS band, Stylistics, EWF) Funk/Electro: George Clinton Afrika Bambaata, Egyptian Lover, Nuclues, Parish.

JBL PRX Power!

Paul1967

#21
Mijn muzieksmaak loopt heel uiteen van pop tot jazz.
Toch luister ik het meest naar jaren 80tig bands/muziek.
Echte favo's zijn: U2, Depeche Mode, Simple Minds (oudere werk), New Order, Cure etc.
En niet te vergeten ben ik nog altijd een disco freak. Dus Chic, Donna Summer, Lime, Giorgio Moroder etc. neem ik ook elke dag een flinke scheut van in.

gr, Paul :)

blue-eyes

Quote from: Y'ello on June 10, 2005, 22:14:03
Zeer grote tiesto fan, zeker de manier waarop ie bijvoorbeeld klassiek met modern combineerd (zie forever today)

Voor de rest alles van de dire straits tot aan phil collins tot aan the eagles. Ook wel veel trance/dance

Tja, hier liggen 25 verschillende cd's van de Direstraits / Mark Knopfler ... Wat zal mijn smaak zijn ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tube-freak

Quote from: spunkie on June 10, 2005, 23:19:44
En niet te vergeten ben ik nog altijd een disco freak.
gr, Paul :)

Ja eigelijk best wel fout maar tegelijkertijd ook wel heel erg goed  zijn de beegeees.  Ja ik zal eerlijkerwijs bekennen dat ik helemaal niks aan albums heb van die mannen maar als je de film saturdaynight fever gaat kijken dan krijg je meestal spontaan de neiging om een cd-tje te bestellen.  ten minste dat heb ik altijd.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

MrPink

Klassiek, en wat fado en morna. :)

Groetjes,
Oscar