geïntegreerde versterker gebruiken als voorversterker?

Started by bebo, June 10, 2005, 16:19:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Summer

Quote from: Moony on June 27, 2005, 20:30:18
Maar die zijn er niet zo heel veel volgens mij.
En Arcam bv. heeft dat kleine drukschakelaartje weer heel handig achterop! de versterker zitten.  ::)

Kunnen we daar btw geen lijstje van maken, van de versterkers die dat wel op een handige manier hebben?

Das een goed idee  8)

Rody

Quote from: Moony on June 27, 2005, 20:30:18
Maar die zijn er niet zo heel veel volgens mij.
En Arcam bv. heeft dat kleine drukschakelaartje weer heel handig achterop! de versterker zitten.  ::)

Kunnen we daar btw geen lijstje van maken, van de versterkers die dat wel op een handige manier hebben?

Idd niet zo handig dat ie dan weer achterop zit.
De Marantz PM 17 MkII heeft ook zo'n schakelaartje achterop.
Is nog wel makkelijk te bereiken als je je versterker niet te laag in je meubel hebt staan, en niet te dicht op de muur.

Audiotwin

Quote from: Rody on June 27, 2005, 20:16:07
Wat je ook kunt doen is een aparte geintegreerde versterker met een switch waarmee je hem op 'eindversterker-mode' kunt zetten.


Dus als je ht gebruikt,knopje op eindversterkermode zetten en als je bv een cd wilt luisteren knopje weer terug zetten als ik het goed begrijp.Is wel lastig dat die knop achter zit.
Tevredenheid!!!

Moony

Quote from: ar on June 27, 2005, 23:58:45
Is wel lastig dat die knop achter zit.

Idd, dat is superirritant!

Er zijn overigens wel versterkers die zo'n schakelaar wel op een normale plaats (lees: aan de voorkant) hebben zitten, Krell heeft er dacht ik ook 1......maar welke zijn de anderen?  ???
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

kippekop

Ik heb nu een aparte stereo versterker gekocht om aan te sluiten op de pre outs van mijn receiver, zal wel even laten horen hoe dat klinkt bij ht, en hoe irritant het in het dagelijks gebruik is :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Audiotwin

Quote from: kippekop on June 29, 2005, 09:54:16
Ik heb nu een aparte stereo versterker gekocht om aan te sluiten op de pre outs van mijn receiver, zal wel even laten horen hoe dat klinkt bij ht, en hoe irritant het in het dagelijks gebruik is :)

Ben benieuwd,wat voor type is het?
Tevredenheid!!!

R

Quote from: Moony on June 28, 2005, 19:49:23
Idd, dat is superirritant!

Er zijn overigens wel versterkers die zo'n schakelaar wel op een normale plaats (lees: aan de voorkant) hebben zitten, Krell heeft er dacht ik ook 1......maar welke zijn de anderen?  ???

De A32 van de arcam uit de FMJ serie. Knopje voorop en op de AB. ;D.. Teven een knopje achterop om het tijdelijk in de pre of geintegreerd te zetten.

Rody

Quote from: Ruben on June 29, 2005, 12:53:49
De A32 van de arcam uit de FMJ serie. Knopje voorop en op de AB. ;D.. Teven een knopje achterop om het tijdelijk in de pre of geintegreerd te zetten.
Da's wel heel handig Ruben :) Dat lijkt me de ideale oplossing, zo'n knopje achterop is ook al wel handig, maar je moet er wel bij kunnen...

Ooit maar is kijken of er een 2e hands A32 voor een leuke prijs te vinden is.

R

Dat is de pest, je ziet ze bijna niet langskomen. Goed teken natuurlijk.

Moony

Maar er moeten er toch meer zijn met zo'n knopje op de juiste (voorop) plaats.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

kippekop

Quote from: ar on June 29, 2005, 10:32:31
Ben benieuwd,wat voor type is het?

Zie mijn signature. Bevalt verder prima...ja het is een kastje meer aanzetten en even wat testen qua geluidsafstellingen (het het volume zo ingesteld dat het niet geheel vol open moet, omdat ik bang ben dat ik het volume vergeet terug te draaien bij overschakeling op cd's). Tja, je ontlast ook nog een beetje je surround receiver...prima zo. Ik weet wel dat ik nooit weer terug naar cd's op een surround receiver ga :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Durk

Arcam A80, A85 en A90 hebben AV mode voor gebruik met een receiver/processor
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

garmtz

Quote from: Durk! on August  8, 2005, 16:19:56
Arcam A80, A85 en A90 hebben AV mode voor gebruik met een receiver/processor

En A65... :)

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

QuoteAV PROCESSOR/TAPE switch (A75 only)
If you are using the amplifi er with an external processor such
as a Dolby Pro Logic or Dolby Digital decoder you should
select the AV processor.

Uit het handboek..

http://www.arcam.co.uk/downloads/DiVA%20A65%20handbook.pdf

kippekop

De van de medevoort versterkers hebben ook een aparte ht ingang... wat hebben die dingen (in mijn ogen dan) een ubergeil desing trouwens  :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Quote from: kippekop on August  8, 2005, 16:54:29
De van de medevoort versterkers hebben ook een aparte ht ingang... wat hebben die dingen (in mijn ogen dan) een ubergeil desing trouwens  :)

:-X

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

audiotechneut

Een oud topic maar voor mij is het gebruik van een geïntegreerde versterker als voorversterker wel actueel. Mijn geïntegreerde Myryad MI 120 heeft een pre-out voor bi-ampen. Mijn vraag is of het voor het eindversterker deel van een geïntegreerde versterker kwaad kan dat er geen luidsprekers worden aangesloten terwijl dit deel nog wel wordt aangestuurd. Krijgt de eindversterker het dan benauwd omdat hij zijn vermogen niet kwijt kan? (vroeger had ik een Teleton receiver die je niet mocht aanzetten zonder dat de luidsprekers waren aangesloten)
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Dirk

Kan absoluut geen kwaad.
Enkel bij (bepaalde?) buizenversterkers mag onbelast draaien niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audiotechneut

Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks