Welke DVD: Denon 3800 of Pioneer 747

Started by Richard, August 12, 2002, 21:13:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard

Hallo,

Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe DVD speler
met component aansluitingen en progressive scan.
Ik zou  willen gaan voor de Denon 3800 of de Pioneer 747a. (Ik weet dat PS alleen op NTSC werkt, maar in
de nabije toekomst wordt dat vast anders  ;) )
Heeft er iemand tips/argumenten waarom ik per se
voor de Denon of de Pioneer zou moeten kiezen?

Dank,
Richard

Henk

De Pioneer 747A beschikt over SACD afspeelmogelijkheden (alhoewel die 'minder' schijnt te zijn als DVD/SACD spelers uit dezelfde prijsklasse van andere merken).

De Pioneer is met een insteekkaartje geschikt te maken voor PAL-Progressive. Bij de Denon is het een kwestie van een firmware upgrade, waarbij Denon al (min of meer) toegezegd heeft om dat te doen als PAL-Progressive officieel toegestaan is (waarschijnlijk in November).

Via Area DVD en www.ecoustics.com kun je nog wat reviews van beide spelers vinden.

J.A.F._Doorhof

Kijk eens naar de Marantz DV8300, deze klinkt superieur aan de Pioneer 747 en heeft ook beide mogelijkheden, op dit moment zou dat mijn keuze zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ribi

Dank voor de tips..

Echter, de winkel waar ik m'n speler wil gaan kopen is geen Marantz dealer.
Ik heb daar 4 weken geleden een Panasonic 42" Plasma + TV-tuner gekocht.
Ik heb sinds kort satelliet en heb daarom m'n kabel abbo gecancelled.
Dus kan ik die tuner terugbrengen, echter hij wil me geen cash teruggeven.
Wel kan ik hem inruilen. Ik zou hem natuurlijk prive kunnen verkopen maar
ik ben bang dat ik er niet zo veel voor krijg dan wat ik er voor betaald heb.  En dat is 1200 Euro.  :-\      Met een beetje minder neem ik ook genoegen ;-)

Richard

J.A.F._Doorhof

Dan de Denon 3800.
Als SACD niet belangrijk is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ribi


garmtz

Ik denk dat de Denon 3800 behoorlijk superieur is met muziek t.o.v. de Pioneer. Ik heb hem spelend gehoord bij de zaak waar ik werk en was behoorlijk onder de indruk: heel subtiel filigraan hoog en een heel vloeiende weergave, en dat terwijl hij op een behoorlijke high-end set stond te spelen (stereo).

J.A.F._Doorhof

Nieuw woord Garmt, filigraan hoog.

Voor de mensen die niet snappen wat je bedoelt, even uitleggen aub......
Ik neem aan dat je bedoelt een mooi en gedetaileerd hoog zonder overdreven harde digitale "vormen".

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

 :-[ zit ik met een pioneer 747 die iedereen zo slecht vindt

Jaco

dick

Quotezit ik met een pioneer 747 die iedereen zo slecht vindt

Je zou moeten zeggen 'die anderen zo slecht vinden' want gaat het er niet om wat jij zelf vind? Eerlijk gezegt, als ik ergens heeeel erg tevreden over ben, maar een ander kraakt hem af kan ik er niet echt mee zitten..Vind het wel leuk om een leuke discussie aan te gaan, zijn/haar argumenten aanhoren en tegen argumenten geven.. Leuk.. Maar uiteindelijk het erom wat ik zelf vind, en niet hoe een ander hem vind.

Ik ken de Pioneer 747 niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het een 'slechte' speler is..

J.A.F._Doorhof

Is het ook ZEKER niet, ik heb hem hier getest en de speler klonk gewoon beter dan de 939 van Pioneer.

En het is nog steeds de enige combispeler die EN kwaliteit en betaalbaarheid heeft. Met als voor mij enige concurrent de Marantz die € 2299,00 kost.

Dus Jaco,
Zeker geen slechte speler, maar wel een speler met dat Pioneer geluid, en dat vinden veel mensen (blijkbaar) TE analytisch. Ik denk trouwens dat met de Meridian dat TE behoorlijk afgeflakt zal worden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"