"Brilliant Color" soll Bildqualität von DLP-Projektoren verbessern

Started by Starred, June 8, 2005, 20:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

PS.
Als je dat boek wilt hebben geef me even een seintje ik moet toch weer gaan bestellen binnenkort.
Is echt super intressant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi FrankL

QuoteJe voorbeeld is niet zo relevant voor wat een kleurenwiel doet. Bij een tweede filter haal je kleuren weg. Bij 2 segmenten van het kleurenwiel beschrijf je achtereenvolgens het doek met 2 verschillende kleuren, dus dat lijkt op het mengen van licht. Het tegenovergestelde dus van filteren.
Dat is inderdaad een terechte opmerking wat ik geprobeert heb werkt niet.
Maar het is niet zo dat de lichtopbrengst halveert.
Het gaat er alleen om hoe lang de pixel bij een primarie aan staat dat kan 2 keer kort zijn of een keer lang.
Dus ben ik eerder bang voor het RBE effect mits ze met CMY ook primaries kunnen maken.

Rob

Starred

TI zal er toch wel over nagedacht hebben?
Ik neem aan dat ze HET zwakke punt van de DLP technology niet nog eens een keer willen versterken

FrankL

Starred,

HET zwakke punt van 1-chip-DLP-techniek is niet het regenboogeffect, maar het gebrek aan kleurdiepte, waardoor je verstoringen als temporal dithering krijgt, of het dichtlopen van donkere scenes. Vandaar die 'experimenten' in het kleurenwiel, zoals een 7e donkergroen segment, en nu anderskleurige segmenten. (En natuurlijk de verbetering in de schakelsnelheid van de spiegeltjes, die bij elke generatie weer beter is).
Als HET zwakke punt het RBE was, zou de snelheid van het kleurenwiel wel flink verhoogd worden, maar aangezien dat ten koste gaat van de kleurdiepte, is dat geen geschikte oplossing.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Starred

Quote from: FrankL on June 18, 2005, 11:31:40
Starred,

HET zwakke punt van 1-chip-DLP-techniek is niet het regenboogeffect, maar het gebrek aan kleurdiepte, waardoor je verstoringen als temporal dithering krijgt, of het dichtlopen van donkere scenes. Vandaar die 'experimenten' in het kleurenwiel, zoals een 7e donkergroen segment, en nu anderskleurige segmenten. (En natuurlijk de verbetering in de schakelsnelheid van de spiegeltjes, die bij elke generatie weer beter is).
Als HET zwakke punt het RBE was, zou de snelheid van het kleurenwiel wel flink verhoogd worden, maar aangezien dat ten koste gaat van de kleurdiepte, is dat geen geschikte oplossing.



Goed punt

Jimmy Conway

Pfhew, je leer hier nog eens wat.
Interresante materie, ga door ik lees wel  :)