Fusie Denon & Marantz

Started by ego, March 8, 2002, 12:06:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ego

Damn,...

Ze hebben elkaar dan toch eindelijk gevonden, gelukkig geldt ook hier het spreekwoord "soort zoekt soort".

CineBarkoos

#1
Ego,

Heb jij voor mij een link naar het persbericht?

Alvast bedankt!

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

ego

#2
Sorry Koos,

Heb ik zo vlug niet, ik las het namelijk in 'de spits', dat is de dagelijkse krant in de bus / (trein?).

Maar ik houd mijn ogen en oren open voor je ;)

Groet,

Ego

CineBarkoos

#3
Bedankt!

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

Rob_Dingen

#4
Hoi

Gaat Marantz dan toch eens goede spullen krijgen dat werd tijd

Rob

garmtz

#5
Nounou Rob! Marantz maakt nu ook al prima spul vind ik hoor!

ego

#6
Voor degene die wil, hier het bewuste persbericht;

AMSTERDAM -  De Japanse Philips-dochter Marantz en de producent van audio-apparatuur Denon gaan samen. Beide fuseren tot D&M Holdings, waarin Marantz een belang krijgt van 30 procent en Denon. de rest.

De samensmelting heeft ook gevolgen voor Philips. Het Nederlandse concern verruilt zijn aandeel. in Marantz (49. procent) voor een belang, van 14,7 Procent,in -D&M. Denon-moeder Ripplewood, krijgt een belang van 68 procent in het fusieresultaat.

Marantz en Denon houden vast aan de eigen merknamen en verkoop- en distributiekanalen. De ontwikkeling van nieuwe producten en het financiƫle beleid gaan wel volledig samen.

(ANP)


Groet,

Ego


cinepaulis

#7
Ben benieuwd hoe het gaat uitwerken.
Ik kan me voorstellen dat Marantz wel wat van de ontwikkel snelheid van Denon zou kunnen gebruiken: op HT gebied is Denon wat sneller met nieuwe dingen uitbrengen dan Marantz.
Ik ben wel benieuwd of Marantz nog steeds bepaalde Philips componenten blijft gebruiken in zijn ontwerpen. Denk aan D/A convertors bijv.

Maar als ze slim zijn, dan houden beide merken wel hun eigen 'sound'. Dat is toch voor veel mensen de drijfveer om voor een bepaald merk te kiezen.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P