Apple computer stapt over op Intel.

Started by Yoshua, June 7, 2005, 08:48:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yoshua

Een schok voor de echte PPC liefhebbers. Apple stapt over op x86 van Intel. Wordt er toch weer een hoofdstuk in de PC geschiedenis afgesloten. Jammer.

Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/37586
Quote
Apple heeft vandaag de langverwachte aankondiging gedaan dat het van plan is over te stappen van het PowerPC-platform naar het x86-platform. Al enkele jaren doken met regelmaat geruchten op dat Apple over zou stappen richting het x86-platform, maar die geruchten bleken tot nu toe altijd incorrect te zijn. Vandaag, tijdens de Apple Worldwide Developer-conferentie, heeft Steve Jobs de plannen voor de overstap wereldkundig gemaakt.
Denon | KEF

B.J.


Yoshua

Dat dacht ik al, ik kon het alleen niet zo snel vinden.  :)

Is trouwens ook niet zo raar met die titel "Je weet dat de wereld ten onder gaat als .... " Zo erg is het nou ook weer niet. Toch?
Denon | KEF

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Peppi

Ik vind het opzich prima als Apple intel procs gaat toepassen maar jammer is dat hierdoor Intel wel een heel erge Monopoly positie krijgt hebben we alleen AMD nog in de computer wereld.

Ik hoop overigens niet dat het tot gevolg heeft dat ook osx meer gevoelig gaat worden voor virussen en dergelijke, x86platform enzo?

We zllen zien

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

garmtz

Ik denk dat de processor weinig zegt over gevoeligheid voor virussen e.d. Dat komt voornamelijk door de ontelbare security leaks in het Windows OS...  ::)

Peppi

QuoteIk denk dat de processor weinig zegt over gevoeligheid voor virussen e.d. Dat komt voornamelijk door de ontelbare security leaks in het Windows OS... 

Nee maar wat ik bedoel is dat de processor "stuctuur" van risc naar cisc en de compilatie van Osx hierop mischien wat meer bekend en meer mogelijkheden bied voor hackers en virus makers. Of praat ik onzin? ???
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Audiofiel

Quote from: apple on June  9, 2005, 11:40:53
Nee maar wat ik bedoel is dat de processor "stuctuur" van risc naar cisc en de compilatie van Osx hierop mischien wat meer bekend en meer mogelijkheden bied voor hackers en virus makers. Of praat ik onzin? ???
De structuur van risc naar cisc maakt daarin niets uit, alleen het OS doet er toe.

En Apple blijkt al sinds de uitkomst van OS-X deze ook geschikt gemaakt te hebben voor een Intel-Mac. OS-X blijft daarbij hetzelfde en hoeft nauwelijks aangepast te worden.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peppi

QuoteDe structuur van risc naar cisc maakt daarin niets uit, alleen het OS doet er toe.

En Apple blijkt al sinds de uitkomst van OS-X deze ook geschikt gemaakt te hebben voor een Intel-Mac. OS-X blijft daarbij hetzelfde en hoeft nauwelijks aangepast te

OK
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Spacebass


Yoshua

Denon | KEF

Spacebass


jowi

Krijgen we ook bij apple reclames nu dat officiele Intel deuntje... jeweetwel pam-pom, pam póm! ;D

Joris1971

Da's niet te hopen, wat een K.u.t. geluidje is dat zeg!

Joris

Yoshua

Quote from: Joris1971 on October  6, 2005, 13:11:44
Da's niet te hopen, wat een K.u.t. geluidje is dat zeg!

Joris

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend?
Denon | KEF

jowi