Toets

Started by marc, August 11, 2002, 20:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marc

wie kan er tips geven om mijn HT omgeving te verbeteren. Dit is de situatie op dit moment:

projectie; NEC LT 156 met DVI input en vast mat wit scherm.

HT PC; p4, power DVD, ATI Radeon VE met DVI ouput, Terratec met optical out (8 meter Oehlbach).

Rotel RSP 1066 processor met 5-tal Rotel monoblokken, waarbij de monoblokken bij de speakers staan (10 cm speakersnoer).

Speakers; Audiolab's met Oehlbach speakersnoer.

thanks
marc

MdB

Is er een probleem of wil je aan de slag om te experimenteren?

Beeld: ISF-calibreren projector? Gebruik je de DVI ingang?

Geluid: Heb je een subwoofer? Eventueel EQ's toepassen voor basbereik of akoestieke veranderingen?
Kamer stiller maken algemeen? Heb je al de ideale opstelling te pakken ITU of THX?

Vertel iets meer wat je tot nu toe gedaan hebt!
Beter duur dan niet te koop.

garmtz

Een 8 m lange optische digitale kabel...?  :o  De meest opzienbarende verbetering is misschien dan wel de PC zo dicht mogelijk bij de voorversterker te plaatsen en een korte liefst coaxiale, danwel optische kabel te gebruiken met een Dragon 5.1 "jitterbuster" ertussen.

PC's staan er niet echt bekend om een goede geluidskwaliteit te hebben, dus een stand-alone speler met DVI-uitgang lijkt mij ook een goede upgrade.

Wat gebruik je als interlinks? Hier is ook nogal wat in te verbeteren soms, zeker als je zulke lange gebruikt.

Verder alle opmerkingen van MdB.

marc

....er is geen probleem. Ik weet niet of ik kan verbeteren, aangezien ik geen referentie heb.

Voor wat betreft de kabel. Het is een hele goede en heb ook getest met kort stuk van 1 meter. Geen verschil. Jitter Buster? Zit die niet op de geluidskaart?????. Stand alone DVD speler met DVI uitgang zijn heel duur (2500Euro) en ik vraag me af of dat echt veel beter is dan wat ik nu heb. Zouy ik een moeten testen.

Heb geen subwoofer, maar de twee fronts zijn 2.2 meter hoge audiolabs met heel veel laag.

Wat is ISF calibreren? Ik gebruik DVI!

In ieder geval dank voor de tips!

marc



J.A.F._Doorhof

ISF calibraties is het perfect afstellen van je display (gray-scaling).

Een geluidskaart in de PC is JUIST een jitter veroorzaker.

Goede verbeteringen:
* PC inderdaad dichter bij pre-amp en een dejitter filter, bv de Dragon 5.1 (werkt zeer goed bij HT-PC's).
* WinDVD 4.0 of Theater Tek ipv PowerDVD

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

QuoteHeb geen subwoofer, maar de twee fronts zijn 2.2 meter hoge audiolabs met heel veel laag.
Wat bedoel je met heel VEEL laag?
Diep? Hard? Boomen? Trillen?

Heb even gekeken audiolab-site maar kan geen technische specificatie's vinden. Kun jij hier iets over vertellen zoals frequentiebereik en geluidsdruk of maximale versterkervermogen?

Klinkt de audiolab een beetje? Luidspreker lijkt op een lijnbron, moet een indrukwekkend front vanaf stralen.
Beter duur dan niet te koop.

garmtz

Lijkt me dat de Audiolabs wel op large kunnen... Maar een GOEDE sub zal nog steeds veel toevoegen bij films.

marc

_ Is het mogelijk om een trial licentie te krijgen met Theatertek, of is het absoluut beter?

_Hoe kan ik bepalen of er jitter is als ik dit nog nooit gehoord?

_audiolabs klinken waanzinnig in samenwerking met de Mosfet monoblokken van Rotel.

Dit zijn specs:
- Type HP-8 HOME CINEMA
- systeem Aperiodisch
- luidsprekerunits  8 X 17 cm polypropyleen mid/laag. 4X 25 mm soft dome tweeter.
- Impedantie 4 Ohm  
- Gevoeligheid
- 1 Watt/1 Meter  96 dB  
- Kantelfrequentie 4500 Hz  
- Inhoud 4 x 24 Liter  
- B x D x H (cm) 25 x 25 x 226
- Gewicht 40 Kg  p/p
- Aansluiting enkel verguld met 2.5 mm² luidspreker kabel.

Marc

J.A.F._Doorhof

Theatertek heeft dacht ik geen trials, maar je zou eens kunnen kijken via het net.

Jitter is er, en als je een filter gebruikt hoor je meteen wat het is, het is wat moeilijk zo uit te leggen. Maar elke speler heeft er in meer of mindere mate last van, de HT-PC's zeer veel.

Je krijgt bij veel jitter een beetje het doosje-doosje gevoel bij je speakers, maw het geluid blijft aan je speakers plakken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Hmmmmm, goed lezen is een gave ??? ???
QuoteHeb even gekeken audiolab-site maar kan geen technische specificatie's vinden. Kun jij hier iets over vertellen zoals frequentiebereik en geluidsdruk of maximale versterkervermogen?
QuoteHeb geen subwoofer, maar de twee fronts zijn 2.2 meter hoge audiolabs met heel veel laag.
 
Wat bedoel je met heel VEEL laag?
Diep? Hard? Boomen? Trillen

Je kunt dus niets vertellen begrijp ik?
Beter duur dan niet te koop.

marc

Absoluut geen boemboem....

zoals je in de specs en de foto's op de website kunt zien is het echt een wand gevuld met speakers (8 st per speaker over 2.3 m hoogte) als je deze dingen in huis haalt. Dit levert een heel ruimtelijk beeld en dat geldt ook voor het laag. Dus niet hard trillen, boomen, maar diep en ruimtelijk. Je zou ze eens moeten luisteren. Mooi hollands fabrikaat. Spreakers van Audiolab gaan naar heel toonaangevend bioscopen.

Ik vind het nadeel van een sub dat deze vaak zo los staat van het totale geluidsveld. Geeft inderdaad wel een lekkere harde boemboem, maar klopt niet helemaal met de wat is bedoeld. wellicht is goed afstellen wel de oplossing. ik zou eens moeten proberen of dit een aanvulling is het op het laag.

mzzl
marc

garmtz

Quote from: marc on August 12, 2002, 20:24:46wellicht is goed afstellen wel de oplossing. ik zou eens moeten proberen of dit een aanvulling is het op het laag.

Hmmm.... Ik begin in jouw geval te twijfelen... ;)

marc01

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 11, 2002, 23:05:41
ISF calibraties is het perfect afstellen van je display (gray-scaling).

Een geluidskaart in de PC is JUIST een jitter veroorzaker.

Goede verbeteringen:
* PC inderdaad dichter bij pre-amp en een dejitter filter, bv de Dragon 5.1 (werkt zeer goed bij HT-PC's).
* WinDVD 4.0 of Theater Tek ipv PowerDVD

MvrGr.
Frank
Geeft TT ook DTS door met digitale output?

marc01

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 11, 2002, 23:05:41

* WinDVD 4.0 of Theater Tek ipv PowerDVD

MvrGr.
Frank

Geeft TT ook DTS door met digitale output?