Shaolin Soccer

Started by J.A.F._Doorhof, August 11, 2002, 17:51:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
2 (33.3%)
9
2 (33.3%)
10
2 (33.3%)

Total Members Voted: 6

J.A.F._Doorhof

Shaolin Soccer
Weer zo een titel waar ik veel van had gehoord maar steeds niet wilde aanschaffen wegens de belachelijke prijzen die ervoor gevraagd werden. Nu dan toch maar besteld en ik kan je verzekeren dat dit een titel is die je NIET mag missen  ;D

Verhaal
Een zeer goede voetballer (en arrogant) mist een penalty en wordt mank geschopt door het publiek, de nummer 2 maakt de blits en werkt zich op tot succesvol coach met de oude nummer 1 (golden leg) als voetveeg.
Als op een dag golden leg wordt ontslagen zint hij op wraak, als hij op straat een vreemd persoon tegen komt die praat over shaolin kung-fu is hij eerst niet geïntresseerd totdat hij ziet wat voor trap deze jongen heeft.

Samen met hem en zijn broers proberen ze een voetbal elftal op te zetten dan kung-fu combineerd met voetbal.

Mening
Leuk, leuker, leukst zo kun je shaolin soccer wel omschrijven, de humor is erg goed en zorgt er op bepaalde moment voor dat je echt van de bank af rolt, maar de special effects zijn de echte eyecandy van deze film. NOG NOOIT heb ik dit soort effecten gezien, en ik durf te beweren dat dit nieuwe wegen zal openen voor hollywood, dit kunnen ze niet voorbij laten gaan zonder er van te jatten  ;).

Het verhaal is boeiend, de humor goed, de aktie oogstrelend en vooral de voetbal wedstrijden zijn gewoon een openbaring, echt nog nooit vertoond.

Beeldkwaliteit
Mijn originele Hong-Kong versie blinkt uit in beeldkwaliteit, geen EE en een supergedetaileerd beeld, dit is naast de special effects ook een aankoop reden en deze film zal zeker als demo gebruikt worden bij onze seminairs.
Beeldkwaliteit scoort een 9.

Geluidskwaliteit
Ook van topklasse, ik heb de DTS track beluisterd en ondanks dat ik nog steeds een beetje een vooroordeel heb over oosterse films en de beeld/geluidskwaliteit begint dat nu steeds meer weg te ebben. Want ook bij Shaolin soccer wordt je verwend met een perfecte soundtrack, stemmen zijn duidelijk en kristal helder, en de basweergave is indrukwekkend. Gedurende de special effects zijn ook de surrounds zeer aggresief in gebruik, maar nooit TE.

Extra's
Een leuke making off (met engelse subs), en een paar deleted scenes, informatie over de Special Effects en een cast en crew (jammer genoeg alleen in het chinees).

Overall
Mischien wel de allerbeste oosterse film die ik tot nu toe gezien heb, maar ja dan hebben we natuurlijk ook nog Ring 1&2 en 2002.......... hummm, tja het is weer een 10.

Voor de mensen die nog niet op de hoogte zijn dat er juweeltjes te krijgen zijn in het verre oosten, met Shoalin soccer kun perfect een begin maken, de film is super toegankelijk voor iedereen, of je van kung-fu houdt of niet, shoalin soccer combineert ALLES met een flair die je gewoon niet meer verwacht in de hedendaagse 13 in een dozijn film maatschappij.

Er zijn meer oosterse films onderweg hierna toe, en ik kan op dit moment zeggen dat deze films VEEL aantrekkelijker zijn dan de dingen die Hollywood uitstoot de laatste tijd, er zullen dus nog wel meer reviews volgen uit het verre oosten.

Shoalin Soccer krijgt voor beeld en geluid een 9 en voor de algehele ervaring en film een 10 (ik kan me niet indenken dat er iets beters komt).

EYECANDY.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lynxxx

Super super super koele (en leuke) film. al hele tijd geleden bij Rodisc gekocht. UItstekend verhaal (beetje vreemd maar wel koel, mooi beeld, bruuut geluid en waanzinnige computereffecten. Denk aan een voetbalwedstrijd met Virtua Fighter en je hebt een redelijke indruk :)
Erg Erg Erg coole scenes (zal nix verklappen), maar reden genoeg om die volumeknop eens lekker open te zetten.

Zelfs voor absolute voetbalhaters een aanrader :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

carnage

ben benieuwd ga zaterdag even bij Rodisc kijken of ze em nog hebben, heb er ook veel over gehoord......zal wel even laten weten wat ik ervan vondt volgende week.

laters

Carnage
It's only after we've lost everything, that we are free to do anything.

J.A.F._Doorhof

Je kunt hem beter bij www.dddhouse.com bestellen dat scheelt flink wat Euro's.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lynxxx

Hmm... ik heb mijn bestelling bij dddhouse nog steeds nie binnen :(


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

J.A.F._Doorhof

Wanneer heb je besteld ?
En heb je al een reply van verzenden van ze gekregen ?

Daarna duurt het meestal 7 werkdagen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Quote from: Lynxxx on September  6, 2002, 18:30:05
Zelfs voor absolute voetbalhaters een aanrader :)

Klopt! Dit was de eerste keer van mijn leven dat ik met plezier naar voetbal keek  ;D

Leuke film. Ik heb hem een 8 gegeven. Eigenlijk een 7+, maar ik geef hem een bonus vanwege bovenstaande prestatie.

Ook goedkoop gekocht via DDDHouse.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Lynxxx

g%#&%!&%^!!!!! al drie weken geleden een bestelling gedaan bij dddhouse.. nog steeds niets gezien :(


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

J.A.F._Doorhof

Lynxxx heb je wel de verzend mail gekregen ?
Mail ze anders even, ze reageren normaliter ZEER snel op mails.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rlia

Van de week deze film in Antwerpen gezien (was de eerste week dat ie draaide). En ik moet toegeven, ik vond het een hele leuke film. Een echte aanrader.
Mocht je de film nog in de bios mee willen pikken, dan raad ik je in ieder geval aan om snel te gaan, want ik verwacht niet dat die film echt heel lang zal draaien.
De groeten,

Robert